برترین فروشنده ساندویچ پانل سقفی - پارسی زی
معرفی نهال گردوی مناسب استان کرمانشاه

معرفی نهال گردوی مناسب استان کرمانشاه

معرفی نهال گردوی مناسب استان کرمانشاه استان کرمانشاه یکی از استان های کهن و زیبای کشورمان ایران است که مساحتی در حدود ۲۵ هزار کیلومتر …

آیا می‌توان تور خریداری شده را کنسل کرد؟

آیا می‌توان تور خریداری شده را کنسل کرد؟

آیا می‌توان تور خریداری شده را کنسل کرد؟ سفر با تور کیش علی بابا یا هر شهر دیگری می‎تواند یک تجربه لذت بخش و شیرین …

مبلمان اداری سی رن

مبلمان اداری سی رن

در هنگام تاسیس یک مجموعه یکی از مبحث های مهم که با ان رو به رو می شوید خرید مبلمان اداری است. منظور از مبلمان …

برترین فروشنده ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی سازه ای می باشد که امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، تولید شده است. از لحاظ کارایی ، کاربرد های فراوانی که دارد جایگزین مناسبی برای مصالح سنتی و قدیمی میباشد، ساندویچ پانل سقفی ویژگی های مناسب و کارآمد تری نسبت به مصالح آجری و سیمانی دارد که از جمله آن ها می توان گفت که هزینه های ساخت و ساز را بسیار کم میکند و نصب و اجرای آن بسیار سریع میباشد .

ساندویچ پانل سقفی، به منظور استفاده در سقف پروژه های گوناگون طراحی شده که در سطح بالایی ساختمان ها قرار می گیرد .ساندویچ پانل سقفی ،از دو لایه آلومینیوم و یک لایه فوم میانی تشکیل شده که در هنگام بارش های فصلی لایه فوم میانی ساندویچ پانل نقش عایق صدا را ایفا کرده و از وارد شدن هرگونه صدا ،صدای بارش باران به داخل ساختمان جلوگیری می کند. البته لازم به ذکر است که فوم میانی علاوه بر عایق صدا خاصیت های دیگری نیز دارد که از جمله از این خواص می توانیم به ضد اسید بودن و ضد آتش بودن اشاره کنیم که در حال حاضر ساندویچ پانل نسوز و ساندویچ پانل ضد اسید نیز با استفاده از این نوع فوم ها به بازار آمده است

مشخصات فیزیکی ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی نسبت به ساندویچ پانل دیواری از گام های بلند تری برخوردار هستند و یکی از علت هایی که باعث شده است طراحی ساندویچ پانل های سقفی به این شکل باشد مسئله درگیر بودن سقف با بارش های فصلی می باشد. این ساندویچ پانل های سقفی ،شیب ملایمی که هنگام نصب ساندویچ پانل ایجاد می کنند باعث هدایت آب به سمت پایین ساختمان و یا سوله می گردد. البته لازم به ذکر است که در کنار ساندویچ پانل سقفی از متریال دیگری به نام فلاشینگ استفاده می گردد ،که لبه ی ساندویچ پانل سقفی نصب می شود به عنوان آبرو دور تا دور ساختمان از فلاشینگ آبرو مورد استفاده قرار گرفته میشود.

می دانیم که ساندویچ پنل انواع مختلفی دارد، که هر کدام خاصیت فیزیکی مربوط به خود را داراست که در اینجا به ساندویچ پانل سقفی اشاره خواهیم کرد.

انواع ساندویچ پانل های سقفی

تقسیم بندی انواع پانل های سقفی با توجه به تعداد و ضخامت لایه ها، جنس ورق و نوع فوم به کار رفته در هسته میانی آن انجام می شود. تعدادی از این تقسیم بندی شامل انواع پانل های سقفی ذوزنقه ای با ورق گالوانیزه، ساده، طرح سفال، پیچ مخفی، سه گام و پنج گام و انواع آلومینیومی می باشد.

همچنین ساندویچ پانل های سقفی می توانند به صورت دو طرف ورق (دو ورق آلومینیوم، دو ورق گالوانیزه، یک رو ورق آلوزینک از بیرون و از داخل فویل مسطح آلومینیومی، یک طرف گالوانیزه از بیرون و یک طرف فویل از داخل)، یک طرف ورق و یک طرف فویل، یک طرف ورق و یک طرف نایلون، یک طرف ورق و یک طرف کاغذ تولید شوند.

ساندویچ پانل های سقفی گالوانیزه

جنس ورق های این نوع از پانل های گالوانیزه و همراه با عایقی سبک است. این نوع از پانل های سقفی به دلیل استفاده از ورق گالوانیزه دارای طول عمر بالا هستند و در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم می باشند.

ساندویچ پانل های سقفی آلومینیومی

در این نوع از پانل ها از ورق های آلومینیومی پیش رنگ شده و هسته ای از جنس پلی اورتان استفاده شده است. از ویژگی های ورق های آلومینیومی در این پانل ها قابلیت انعطاف پذیری آن ها است که می توان آن ها را به راحتی به دور اجسام پییچید.

ساندویچ پانل سقفی سه گام

این دسته از ساندویچ پانل ها برای مناطقی که بارش اندک است  یا زمانی که سقف ساختمان به عنوان بارانداز استفاده نگردد، به کار برده می شود.

ساندویچ پانل های سقفی پنج گام

این پانل ها به دلیل پنج گام بودن قدرت تحمل بار و در کل مقاومت بیش تری را در مقایسه با انواع سه گام و چهار گام دارا هستند. بنابراین کاربرد این پانل در مناطقی با بارش برف و باران زیاد که سقف متحمل فشار فوقانی زیادتری می گردد بسیار مناسب است.

ساندویچ پانل های پشم سنگ

‌این نوع پانل های سقفی پشم سنگ در هنگام آتش سوزی پایداری بسیار بالایی دارند ،بگونه ای که با حفظ خواص  در ساختار آن میتواند به مدت زمان ۲ ساعت در برابر حریق مقاوم باشد .از دیگر از ویژگی‌های پانل های سقفی پشم سنگ ( آکوستیک )  صدا را کنترل و از بازگشت آن جلوگیری میکند .

مزایای ساندویچ پانل های سقفی

  • قیمت ساندویچ پانل به مراتب ارزان تر و مقرون به صرفه تر به نسبت مصالح ساختمانی سنتی دارند.
  • وزن بسیار سبک و حمل و نقل راحت و آسان
  • برخورداری از قابلیت ضد حریق بودن
  • دارای رنگ بندی های متنوع که این امکان را برای سلیقه های مختلف فراهم می آورد که متناسب با سلیقه خود رنگ بندی دلبخواهشان را انتخاب کنند.
  • دارای استحکام و مقاومت بالا که طول عمر بالای این محصولات را تضمین می‌نماید.
  • سازگاری با شرایط آب و هوایی مختلف و اقلیم های گوناگون
  • امکان فرآیند مونتاژ و همینطور دمونتاژ کردن آن
  • مقاومت زیاد در برابر فرآیندهای انبساط یا انقباض
  • در برابر رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار هستند.
  • به گونه ای ساخته شده اند که در برابر آلودگی مقاومت بسیار خوبی داشته باشند.
  • در برابر بلایای طبیعی چون زلزله مقاوم هستند.
  • مانند یک عایق صوتی و حرارتی مطلوب عمل می کنند.
  • در مقابل مواد شیمیایی و حشرات مقاوم هستند.
  • در مدت زمان کمتری نصب و اجرا می گردند. مثلا برای ساخت یک سقف با مصالح سنتی شاید حدود یک ماه زمان ببرد تا ساخته شود در صورتی که ساخت سقف با ساندویچ پانل های سقفی تنها در چند روز امکان پذیر است.

کاربرد های ساندویچ پانل سقفی

-استفاده از ساندویچ پانل سقفی درپوشش سوله هاوانبار ها

-استفاده از پانل سقفی در کانکس ها

-پوشش سقف های سالن های ورزشی

-پوشش سقف های مرغداری ها و سیلوها

-ساندویچ پانل مخصوص سردخانه،سوله های صنعتی،ویلا های پیش ساخته

چگونگی نصب پانل های سقفی

ساندویچ پانل های سقفی توسط پیچ و مهره واشردار به سازه متصل می شوند. اتصال از نوع پیچ مهره دارای استاندارد لازمه برای اتصالات می‌باشد. فاق و زبانه موجود دراتصال ساندویچ پنل، موجب همپوشی گام پر و گام خالی می شود که در فرایند نصب و آب‌بندی سقف‌ها دارای اهمیت زیادی می باشد و باعث آسان تر شدن نصب می‌گردد.

بطور کلی امروزه اگر بخواهیم سازه ای استاندارد و با نهایت صرفه جویی داشته باشیم متریال و مصالح بسیاری در اختیارمان می باشد که می توانیم با استفاده از آن ها ساختمان یا مکان مورد نظری امن و اصولی داشته باشیم. ساندویچ پانل ها نیز یکی از همین متریال ها می باشد.

 

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 27 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.