تور قشم و جاذبه های گردشگری و دیدنی در قشم - پارسی زی
در مورد کوه نمرود واقع در کشور ترکیه بیشتر بدانید

در مورد کوه نمرود واقع در کشور ترکیه بیشتر بدانید

در مورد کوه نمرود واقع در کشور ترکیه بیشتر بدانید شما کوه نمرود را تا چه حد می‌شناسید؟ آیا می ‌دانید که این میراث جهانی …

آموزش طرز تهیه سریع و آسان سوپ جو پرک

آموزش طرز تهیه سریع و آسان سوپ جو پرک

آموزش طرز تهیه سریع و آسان سوپ جو پرک سوپ جو پرک یکی از محبوب‌ترین و مقوی‌ترین سوپ‌ها است که در تمام فصول، به ویژه …

روشن شدن اولین مشعل المپیک هنرهای جهان با انرژی سبز و تکنولوژی NGPS توسط مرتضی آقاخانی

روشن شدن اولین مشعل المپیک هنرهای جهان با انرژی سبز و تکنولوژی NGPS توسط مرتضی آقاخانی

روشن شدن اولین مشعل المپیک هنرهای جهان با انرژی سبز و تکنولوژی NGPS توسط مرتضی آقاخانی در گفت و گو با آقای محسن نبوی مشاور …

تور قشم و جاذبه های گردشگری و دیدنی در قشم

بزرگ‌ترین جزیره ایران و خلیج‌فارس و یکی از زیباترین مناطق گردشگری، قشم سربلند است که اکنون جایگاه خاصی در میان گردشگران داخلی و خارجی پیداکرده و با ده‌ها جاذبه افسونگرش باعث شده که هر گردشگری ناخواسته راهش را با تور قشم به‌سوی این جزیره کج کند.

وجود مردمان پاک‌نیت و مسلمان و پیرو مذهب تسنن در کنار تاریخچه، امکانات و محل‌های اقامت مدرن و مجهز این جزیره دوست‌داشتنی باعث شده قشم مقصد سفر، استراحت و رؤیاپردازی بسیاری از افراد باشد. جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، تفریحات آبی و غواصی، وجود نخستین ژئو پارک خاورمیانه، بافت و چهره سنتی شهر و هزاران نکته قابل‌توجه دیگر دست در دست هم لحظات هیجان‌انگیزی را مهیا نموده‌اند. از طرفی سفر به قشم بسیار راحت شده است امکانات اجرای تور با هواپیما و قطار تدارک دیده شده است بنابراین برای تور قشم از سایت فارا گشت (faragasht.com) دیدن کرده و قشم از تهران و سایر شهرها (شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز، سنندج، شهرهای شمالی) برنامه ریزی تور را به صورت زمینی و یا هوایی رزرو کنید. قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران و خلیج‌فارس و وسیع‌ترین جزیره از ۲۲ کشور جهان و حدود ۲.۵ برابرِ بحرین یک مقصد عالی برای خرید و تجارت با تور هوایی و زمینی با وسعتی مناسب و حدود ۶۹ شهر و روستا  است.

اقتصاد جزیره قشم بر اساس مسافرت تورها

اقتصاد مردمان قشم بر پایه فعالیت‌های مختلفی چون صیادی، کسب‌وکارهای تجاری، دام‌پروری، کشاورزی، معادن، صنایع‌دستی، خدمات گردشگری و مسافران تور و… استوار است به همین دلیل می‌توان این مردمان را افرادی کوشا و پرتلاش دانست که سختی شرایط بر همت بلند آن‌ها هیچ تأثیری نگذاشته است.
صیادی با استفاده از قایق موتوری، لنج و مشتا یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدی مردمان این خطه می‌باشد. فعالیت در مغازه‌ها و مراکز خرید و بازارهای محلی که در سراسر قشم پراکنده هستند ازیک‌طرف همچنین ورود کالا از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از طریق بندرها مهم و صیادی مانند بندر سوزا، مسن، سلخ، کاوه، لافت، درگهان و … از سوی دیگر باعث شده تجارت به یک شغل مهم برای کسب روزی حلال در این جزیره تبدیل شود و مسافران را از این‌همه وفور کالاهای مقرون‌به‌صرفه بهره‌مند نماید.
پرورش طیور و دام‌پروری به‌منظور تهیه گوشت قرمز اما به‌صورت سنتی به همت مردمان این دیار پررونق است؛ اما مطمئناً کم‌آبی و عدم دسترسی به منابع آب شیرین توانسته تأثیر منفی خود را بر روی کشاورزی گذاشته و برای آن محدودیت‌هایی را به وجود آورد و آن را فقط به روش دیم خلاصه نماید؛ اما در مقابل معادن در جزیره قشم موج می‌زند و انواع مختلف آن مانند نمک، خاک سرخ، گاز سنگ‌آهن، ۱۷ میدان نفت و گاز و … این شهر را ثروتمند نموده و هم بخشی از اشتغال ساکنین آن را فراهم کرده است.

صنایع‌دستی و سوغاتی‌های جزیره قشم

شکل‌گیری مشاغل مختلف درزمینۀ گردشگری از صنایع‌دستی منحصر به ساکنان آن با خلق آثار هنری گرفته و تا انواع زیورآلات دست‌ساز از صدف و سنگ‌ها، تزیینات چشم‌نواز، لباس‌های سنتی، گلیم، پارچه‌های خوش‌نقش و … ادامه می‌یابد.
نان‌های محلی به‌ویژه نان تُمُشی، نان پنیری، ادویه‌های محلی، مسقطی جنوبی، شکلات‌ها و خوراکی‌های وارداتی از دیگر سوغاتی‌های این جزیره زیبا است که در کنار وجود جاذبه‌های فراوان طبیعی و تاریخی، بافت بکر و سنتی، تفریحات آبی و امکانات مناسب اقامتی باعث شده تا گردشگران زیادی به این جزیره روی بیاورند. به همین دلیل مردمان این خطه از باب شغل مشکلی نداشته مشاغل زیادی حول مسائل گردشگری شکل‌گرفته است. بازارهای و مراکز خرید قشم که از مغازه‌های کوچک و بزرگ تشکیل‌شده‌اند، باقیمت‌های مناسب انواع وسایل موردنیاز مسافران چون لباس، کیف، کفش و … در نوع خارجی و داخلی را به آن‌ها تقدیم می‌کنند.

اقامت در شهر قشم:

در قشم می‌توانید روی گزینه‌های مختلفی برای اقامت حساب بازکنید به سراغ هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها بروید یا اقامتگاه‌های بوم گردی که تحت نظر میراث فرهنگی اداره می‌شوند را انتخاب کنید. برای مثال رزرو هتل های قشم در این سایت

https://faragasht.com/hotels-in-qeshm/

بسیار ارزان و راحت است. خانه‌ها و سوییت‌های اجاره‌ای یا کمپینگ در محل‌های مجاز نیز از گزینه‌های موجود در شهر قشم هستند اما نادیده نگیرید که انتخاب بهترین اقامتگاه در زمان سفر به قشم، کار دشواری خواهد بود، پس قبل از سفر حتماً از افراد متخصص مشاوره گرفته و با امکانات و ویژگی‌های هتل‌های این جزیره آشنا شوید تا بتوانید هتلی باب میل خود را رزرو نمایید.

جاذبه‌های دیدنی در جزیره قشم:

قشم شهری توریستی است و این طبیعی می‌باشد که جاذبه‌ها در آن پرتعداد و بی‌شمار باشند و انتخاب‌های متنوعی را پیش پای گردشگران قرار دهند. در هنگام سفر به قشم یک برنامه اختصاصی برای بازدید از هنگام و تماشای دلفین‌ها در آب‌های خلیج‌فارس در گشت جزیره هنگام تور قشم در نظر بگیرید. وبلاگ دیدنی های قشم شما را راهنمایی میکند، در کنارش جزیره هرمز زیبا، بازار هنگام نیز یکی از دیدنی‌هایی است که نباید در سفر به قشم آن را نیز از دست بدهید.
دره ستارگان که تخیل آدمی را با ستون‌ها و اشکالی که در اثر فرسایش بادی و آبی به وجود آمده‌اند، به بازی می‌گیرد در کنار جزایر ناز که به هنگام جزر دریا می‌توانید یک کیلومتر در دریا پیاده‌روی کنید و مناظر زیبایی را ببینید در قشم خودنمایی می‌کنند. تنگه چاه کوه دره‌ای به عمق ۱۰۰ متر، جنگل حرا مجموعه‌ای از درختان منطبق شده با آب‌شور، روستای بندری لافت با بادگیرهایی بی‌نظیر و در نزدیکی جنگل حرا، جزیره هرمز با خاک سرخش همگی جاذبه‌هایی بی‌نظیر هستند که در قشم به انتظار شما نشسته‌اند. از این موارد که بگذرید تفریحات آبی مانند غواصی، شاتل، جت اسکی و … نیز توانسته‌اند لحظات شادی را برای گردشگران تور قشم بصورت هوایی و زمینی از تهران و سایر شهرهای ایران با قطار و هواپیما مهیا کرده و با امکانات بی‌نظیر خود تجربه‌ای متفاوت را برای آن‌ها بسازند.
منبع برای اطلاعات: faragasht.com
تلفن ۰۲۱۸۸۹۰۹۲۹۶
ایمیل: info@faragasht.com
آدرس: تهران، میدان ولی عصر، ابتدای کریمخان، ساختمان کیمیا، طبقه ۳ واحد ۳۳

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 13 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.