راز براشینگ حرفه‌ای - پارسی زی
بهترین کلینیک ترک اعتیاد الکل در تهران

بهترین کلینیک ترک اعتیاد الکل در تهران

بهترین کلینیک ترک اعتیاد الکل در تهران الکل روان‌گردان بسیار اعتیاد آوری است که مکانیزم عملکرد آن تأثیر بر سیستم عصبی مصرف کننده است و …

راهنمای جامع ثبت شرکت سهامی خاص

راهنمای جامع ثبت شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت سهامی خاص شاید به نظر دشوار نیاید اما خوب است بدانید اگر برای ثبت شرکت سهامی خاص امور ثبتی خود را به یک …

عوارض کاشت مو تهران

عوارض کاشت مو تهران

عوارض کاشت مو تهران از عوارضی که بعد از کاشت مو تهران ممکن است می توان به موارد زیر اشاره کرد: عفونت زخم ها پوسته …

برای انجام یک براشینگ تخصصی لازم است ابتدا ابزارهای زیر را به منظور نتیجه بهتر فراهم کنید.

  • دستگاه سشوار مناسب:

بهتر است دستگاه حداقل ۱۸۰۰ وات و دارای دکمه کنترل تنظیمات گرما و هوا باشد. به طور کلی حرارت و دمای متوسط برای مو مناسب‌تر است.

  • استفاده از سَری مناسب:

حتما از سَری متمرکز کننده هوا استفاده کنید این کار از گرم شدن  بیش از حد و سوختگی  موها جلوگیری می کند.

  • گیره تقسیم مو:

این لایه ها را به صورت جداگانه و آسان برای کنترل نگه می دارد و از آسیب های ناشی از بخش های اضافی استفاده نمی کند.

  • برس گرد:

موها را تقسیم‌بندی کرده و با برس مناسب سشوار کنید بدین منظور می‌توانید قسمت های انتهایی را بکشید تا صاف شود یا با این ابزار موج ایجاد کنید. نکته قابل توجه این است که هرچه سطح یک برس بزرگتر باشد، زمان خشک شدن کاهش می‌یابد.

  • محصولات محافظ و مراقب مو:
  • به منظور ضخیم و مواج کردن موها از موس استفاده کنید. برای این کار وقتی مو نمدار است مقداری موس را به آن آغشته کرده و با استفاده از دفیوزر و سشوار مواج و حالت‌دار کنید.
  • برای سشوار وصاف کردن کردن موهای خشک یا آسیب دیده ، حتما از کرم‌های مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید نا از آسیب‌دیدگی به موها جلوگیری شود.
  • حتما قبل از شسوارکردن موها به ویژه موهای آسیب دیده به منظور حفظ رطوبت مو و جلوگیری از خشک شدن موها از اسپری مناسب استفاده کنید.

بیشتر بدانیم: همه چیز درباره لیفت و لمینت ابرو

اشتباهات رایجی که در براشینگ انجام می‌شود

شاید براشینگ مو کار ساده ای به نظر برسد اما اگر تسلط و مهارت کافی نداشته باشید، ممکن است اشتباهاتی ساده انجام دهید که  به موهای شما صدمه وارد کند. در ادامه چند اشتباه رایج را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • دستگاه سشوار مناسب و استاندارد ندارید.

بهتر است از همان ابتدا دستگاهی را تهیه کنید که علاوه بر صرفه اقتصادی بهترین کارآیی را داشته باشد تا بدون آسیب رساندن به موهایتان براشینگ انجام دهید.

سشوارهای هوشمند با صرفه جویی در مصرف انرژی و دارا بودن  تنظیمات حرارتی چندگانه، دکمه خنک‌کننده و فن آوری هوای یونی می‌تواند بهترین انتخاب باشد. فناوری در سشوارهای یونی به سرعت بیشتر تجزیه مولکول های آب کمک می کند و این باعث می شود موها سریع‌تر خشک شوند و مدت زمان کمتری در معرض حرارت باشند.

  • خیلی طولانی مدت موهایتان را در حوله می‌پیچید.

معمولا بعد از دوش گرفتن از دوش ، خانم ها تمایل دارند موهای خود را به مدت ۳۰ دقیقه در حوله بگذارنداین کار باعث ایجاد اصطکاک روی موها می شود و بسیار به مو آسیب می‌رساند.

برای این کار می‌توانید از یک حوله میکروفیبر استفاده کنید و تنها ۱۰ دقیقه موهای خود را در آن بپیچید.

 

بهترین کار برای سلامتی مو این است که اجازه دهید به صورت طبیعی و در معرض هوا خشک شود چون موها در هنگام مرطوب بودن آسیب پذیرترین حالت را دارند.

  • تمام مو را به محافظ آغشته نمی‌کنید.

استفاده صحیح و به اندازه از محصولات محافظ و مراقب مو پیش از شسوار کردنف می تواند مانع آسیب دیدن موهایتان شود.

  • از سَری سشوار استفاده نمی‌کنید.

استفاده ار سَری مناسب ضروری است چون بین موها و لب خشک کن که گرم ترین نقطه است فاصله ایجاد می‌کند. علاوه بر این ، جریان هوا را متمرکز نگه می دارد تا هوای گرم پراکنده به راحتی پراکنده شود.

  • از برس اشتباه استفاده می کنید.

انتخاب برس به  نوع مو شما بستگی از نظر جنس، حجم و اندازه بستگی دارد . برس های با روکش های سرامیکی  بسیار گرم می شود تا سریع‌تر موها خشک شوند و باعث می‌شود آسیب کمتری از گرما به موهای شما وارد شود.

  • شروع به خشک کردن از پشت سر می کنید.

بسیاری از خانم ها در شروع به خشک کردن موی سر از پشت سر می‌کنند که اشتباه است. بهتر است از جلوی مو و تاج سر شروع کرده، سپس به سمت عقب حرکت کنید.

  • اگر حجم بیشتری می‌خواهید به ریشه‌های مویتان توجه بیشتری کنید.

اگر حجم بیشتری از موهایتان می‎خواهید براشینک ریشه ها بسیار مهم هستند همچنین اگر وقت زیادی ندارید و یا حرفه ای نیستید و می خواهید موهای حجیمی داشته باشید، می‌توانید موهایتان را به طرف بالا بکشید و و آن‌ها را پوش دهید.

بیشتر بخوانیم: انواع طرح کاشت ناخن

براشینگ و لخت و صاف کردن مو

  • ابتدا با حوله آب اضافی مو را بگیرید، سشوار را روی حرارت متوسط داده و موهایتان را نیمه خشک کنید.
  • موها را تقسیم‌بندی کرده و با گیره محکم کنید. سپس با استفاده از برس مناسب و گرما و حرارت بیشتر موها را هم از زیر و هم از رو با چند با تکرار براشینگ کنید. برای بهتر صاف شدن موها می‌توانید زاویه سَری سشوار را به سمت پایین قرار دهید.
  • سپس همه موها را به عقب بکشید. و آن‌ها را با یک برس بپیچانید. بعد از آنکه سشوار با هوای گرم به پایان رسید به منظور از بین بردن وزی و پرزهای مو از یک کرم مو یا اسپری مناسب استفاده کنید و با استفاده از هوای سرد براشینگ را ادامه دهید
  • برای موجدار کردن موها و ایجاد پیچ و تاپ در آن می‌تونید برس را در قسمت انتهایی مو به سمت بالا و یا پایین متمایل کنید و با حرارت سشوار فرم دلخواه را ایجاد کنید.
  • برای حجم دادن به ریشه موها می‌توانید ریشه مو را هدف قرار دهید و برس را در این قسمت به جلو و بیرون بکشید تا حجم دلخواهتان ایجاد شود.

فر و موجدار کردن موها

بعد از گرفتن آب اضافی مو با حرارت کم سشوار، هنگامی که مو هنوز نمدار است با استفاده از دفیوزر که ابزاری برای برای ایجاد فرهای نرم و ریز است می‌توان فرهای جذابی را در مو ایجاد کرد. از آنجایی که ساختار دفیوزر به صورت مقعر است این اجازه را می‌دهد تا فرها در داخل محفظه استراحت کند و شکل طبیعی به خود بگیرد.

بیشتر بخوانیم: بهترین و منحصر به فردترین مدل آرایش صورت عروس

براشینگ و کرلی کردن موها

  • برای این کار ابتدا آب اضافی مو را بگیرید و هنگامی که مو هنوز نمدار است بیشتر موهای خود را به یک طرف بپیچید. دستتان را به ژل آغشته کنید و از ریشه ها گرفته تا نوک مو، به طور یکنواخت، پخش کنید. بعد از رسیدن به انتهای مو، دستتان را از یک طرف به سمت دیگر دیگر تکان دهید ، سپس رها کنید.
  • سپس سشوار را روی حرارت کم یا متوسط ​​و سرعت متوسط ​​تنظیم کنید.
  • ابتدا دفیوزر را در قسمت ریشه ها قرار دهید و بگذارید موها به طور طبیعی خشک شود. به این نکته توجه کنید که دیفیوزر را تا زمانی که همه ریشه ها خشک نشوند، حرکت ندهید.
  • در انتهای کار مقدار کمی ژل را روی کف دست خود بگذارید و دستان خود را با هم مالش دهید. موهایتان را به جلوس سر آورده و چنگ بزنید و سپس فر را رها کنید و به صورت دم اسبی ببندید. همچنین به منظور حجیم شدن ریشه موها، پوست سر خود را در قسمت ریشه ها ماساژ دهید تا پر و حجیم شود.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 24 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.