چطور برای فرزند خود اسم انتخاب کنیم؟ - پارسی زی
برگزاری همایش در دانشگاه اصفهان

برگزاری همایش در دانشگاه اصفهان

برگزاری همایش در دانشگاه اصفهان برگزاری همایش در اصفهان با در نظر گرفتن اصول و الزامات مورد نیاز در این مکان ها انجام می گیرد. …

دوره مجازی آیلتس آزمون آیلتس چیست؟ | صفر تا صد آزمون آیلتس (IELTS)

دوره مجازی آیلتس آزمون آیلتس چیست؟ | صفر تا صد آزمون آیلتس (IELTS)

دوره مجازی آیلتس آزمون آیلتس چیست؟ | صفر تا صد آزمون آیلتس (IELTS) آزمون آیلتس، یک آزمون بین المللی است و امروزه هزاران نفر در …

معرفی 8 غول دنیای متاورس

معرفی 8 غول دنیای متاورس

معرفی ۸ غول دنیای متاورس بازار متاورس ممکن است تا سال ۲۰۲۴ به ارزش حیرت انگیزی برسد. همچنین پلتفرم های بسیاری در متاورس به وجود …

چطور برای فرزند خود اسم انتخاب کنیم؟

انتخاب نامی مناسب برای فرزند اولین موضوعی است که در هنگام بارداری و حتی بسیار قبل تر از آن به ذهن والدین خطور میکند. در این دوره ۹ ماهه زوجها روزها و ساعات زیادی را صرف فکر کردن در مورد اسم کرده و سعی میکنند تا برای فرزندشان سنگ تمام بگذارند. اما برای انتخاب یک اسم باید چه نکات و فاکتورهایی را در نظر بگیریم تا یک انتخاب عاقلانه و زیبا داشته باشیم با ما همراه باشید:

به زمان توجه کنید

استفاده از نام های قدیمی با آواهای دشوار حتی اگر مرتبط به افراد مهمی در گذشته نیز باشد امروزه کمتر مورد استقبال بوده و افراد بیشتر به دنبال اسامی امروزیتر میباشند. توجه به نحوه تلفظ و نگارش اسم در انگلیسی، به دلیل استفاده بعنوان نام کاربری در شبکه های اجتماعی و اینترنت نیز نکته دیگری است که اخیرا مهم شده است.

به آوای اسامی توجه کنید

از نام هایی با آوای ملایم برای اسامی دختر که هم لطافت دخترانه داشته و هم تناسب بیشتری با روحیات آن ها دارد استفاده کنید. در انتخاب اسم پسر نیز سعی کنید حدالامکان نامهایی که دارای آوای مردانهتر بوده و با اسامی دختر اشتباه گرفته نمی شود را انتخاب کنید.

متناسب با نام خانوادگی باشد

تناسب نام با نام خانوادگی در ابتدا شاید خیلی مهم به نظر نرسد ولی برای مثال اسم “حسین حسینی” با اینکه هیچ ایرادی به آن وارد نیست ولی آوای مناسبی ندارد و کمی تفاوت می تواند تناسب را نیز به همراه داشته باشد.

خاص باشید ولی نه زیاد

گاهی در انتخاب اسم های پسر یا دختر خانوادهها سعی می کنند اسامی خاص و تک را انتخاب کنند، به همین منظور هر ساله شاهد تعداد زیادی اسم من درآوردی و ترکیبهای آنچنانی چند اسم با یکدیگر هستیم که آنقدرها هم جذاب به نظر نمی رسد. خاص بودن همیشه خوب نیست و باید در این مورد کمی مراقب باشید و ابتدا در مورد آن خوب جستجو کنید و معانی اسامی را نیز در نظر بگیرید.

خصوصیات فرهنگی را در نظر بگیرید

اگر ترک زبان هستید می توانید از مجموعه اسامی ترکی زیبای این زبان استفاده کنید، اگر زبان شما کردی یا لری است از نامهای نیکوی خود برای فرزندان خود استفاده کنید. لزومی ندارد تا تمامی اسمها مشابه یکدیگر و متناسب با اسامی پرطرفدار در هر سال باشد یا مشابه فلان بازیگر تلوزیونی باشد.

به معنای اسم در زبان فارسی و انگلیسی توجه کنید

حتما قبل از انتخاب هر اسمی ابتدا معنای آنها را هم در زبان فارسی و هم در زبان انگلیسی جستجو کرده و مطمئن شوید که معنای نامناسبی ندهد. برای مثال اسم “برف” برای دختر به دلیل یادآوری فصل زمستان و زیباییهای این فصل نامی مناسب به نظر می رسد ولی اگر به معنای انگلیسی آن توجه کنید میبینید که اصلا گزینه خوبی نیست.

خیلی تحت تاثیر وقایع امروزی قرار نگیرید

شاید در زمان انتخاب نام برای فرزند خود یک اسم بطور قابل ملاحظهای در جامعه مطرح شده که میتواند تحت تاثیر ظهور یا درگذشت یک شخصیت بزرگ یا معروف شدن یک بازیگر تلوزیونی یا یک واقعه جهانی باشد، ولی آیا در آینده هم این موضوع مهم خواهد بود؟ برای مثال انتخاب اسم کرونا و کویید برای فرزند دوقلویی که در هند متولد شده بودند نمونه نامناسب انتخاب اسم است.

اسامی کوتاه جذاب ترند

کوتاه بودن اسم همیشه یکی از بهترین مزیت ها می باشد، اسامی کوتاه آسانتر به خاطر سپرده شده،
کوتاه بودن اسم مزیت هایی دارد که نمیتوان از آن چشم پوشی کرد، اسم کوتاه را به راحتی میتوان در نام کاربری، روی کیک تولد، روی حلقه نامزدی یا دستبند یا هر اکسسوری دیگری به راحتی حک کرد و تلفظ آن نیز آسانتر می باشد. بنابراین سعی کنید تا جای ممکن از اسامی کوتاهتر استفاده کنید چون مانند شماره تلفن رند، کاربردی می باشد.

در انتخاب اسامی ترکیبی بیشتر دقت کنید

استفاده از اسامی محبوب سال همواره مورد توجه پدر و مادرها میباشد. برای مثال نام های محمد و فاطمه در سالهای اخیر همیشه از پرطرفدارترین نامها بوده و با تفاوت عددی بسیاری از دیگر نامها جلوتر هستند. به همین دلیل برخی خانوادهها سعی میکنند تا اسامی خاصی را در ترکیب با این اسمها انتخاب کنند که به دلیل طولانی شدن و در برخی مواقع عدم آوای مناسب توصیه میشود تا کمی در انتخاب این اسامی توجه بیشتری شود.

به همخوانی اسم با آقا و خانم بودن توجه کنید

با اینکه بیشتر مواقع پیشوند آقا یا خانم را به همراه فامیلی خطاب می کنند ولی استفاده آن قبل یا بعد از اسم نیز بسیار رایج است، مانند “آقا محسن” یا ” تینا خانم”. بنابراین سعی کنید این مورد را نیز بررسی کنید تا صدای دلنشینی داشته و باهم همخوانی داشته باشد.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 25 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.