خواص میوه کارامبولا و معرفی آن - پارسی زی
کار در ارتفاع با دسترسی طناب

کار در ارتفاع با دسترسی طناب

کار در ارتفاع با دسترسی طناب کار در ارتفاع با دسترسی طناب و بدون داربست چیست ؟ هر فعالیتی در ارتفاع بیشتر از ۲٫۱ متر …

سربرگ چیست و چه کاربرد‌هایی دارد

سربرگ چیست و چه کاربرد‌هایی دارد

سربرگ چیست و چه کاربرد‌هایی دارد امروزه در تجارت، بیشتر شرکت‌ها قصد دارند سربرگ تجاری داشته باشند. سربرگ کاغذی جزو مهمترین بخش‌هایی است که مخاطبان …

نمایندگی یخچال امرسان در مشهد _ مشهد سرویس

نمایندگی یخچال امرسان در مشهد _ مشهد سرویس

نمایندگی یخچال امرسان در مشهد _ مشهد سرویس همان طور که می دانید و واضح و بدیهی نیز هست یخچال ها از جمله مهم ترین …

معرفی میوه و درخت کارامبولا

کارامبولا درختی است که در کشور های جنوب شرق آسیا و مناطق استوایی مانند هند، مالزی و سریلانکا رشد می کند.  این میوه شبیه به ستاره و رنگ آن زرد است درخت کارامبولا در حقیقت،‌ بوته همیشه سبز است. کارامبولا دارای پوستی چرمی شکل و براق است. از میوه کارامبولا برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود. امروزه این میوه ستاره ای شکل همچنین در استرالیا، آمریکای جنوبی، هاوایی، فلوریدا و کشورهای آسیایی مانند تایوان، تایلند، اندونزی و فیلیپین نیز کشت می شود. از آنجا که این میوه سازگار با محیط‌ های سرد نیست، بیشتر در مناطق مرطوب و استوایی رشد می کند. در مورد این میوه بسیار مفید و عجیب می توانید در مجله پروماگ بیشتر مطالعه کنید.

خواص میوه کارامبولا

۱. کارامبولا آنتی اکسیدانی قوی

این میوه ستاره ای شکل دارای مقادیر قابل توجهی از انواع آنتی اکسیدان ها است که با خواص باور نکردنی ضد التهاب خود ممکن است از بروز اختلالات پوستی مانند درماتیت جلوگیری کند. وجود ویتامین C همچنین به برطرف کردن سموم بدن و حفظ سلامت بدن کمک می کند.

۲. بهبود سلامتی با کارمبولا

میوه کارامبولا سرشار از سدیم و پتاسیم است که به عنوان الکترولیت در بدن عمل می کند. الکترولیت به نوبه خود به حفظ فشار خون کمک می کند. وجود این مواد معدنی در میوه کارامبولا همچنین از موجب منظم شدن  ضربان قلب و ایجاد جریان سالم خون می شود.

۳. تناسب اندام و کاهش وزن

این میوه ستاره ای سرشار از فیبر است و این مسئله آن را به یک وعده غذایی رژیمی خوشمزه و در عین حال سالم تبدیل کرده است. این میوه به افزایش متابولیسم بدن نیز کمک قابل توجهی می کند و این مسئله تاثیر چشمگیری بر کاهش وزن شما خواهد داشت. وجود فیبر در این میوه همچنین باعث می‌ شود مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید و به این ترتیب از پر خوری جلوگیری می کند.

۴. تنظیم فشار خون

وجود کلسیم در میوه کارامبولا  موجب کاهش فشار در رگ های خونی و شریان ها می شود و درنتیجه خطر بروز سکته قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد. وقتی فشار خون تنظیم باشد، قلب شما در آرامش بیشتری خواهد بود و به این ترتیب می تواند موثرتر خون را به بقیه بدنتان پمپاژ کند. در نتیجه، تعادل مایعات در بدنتان حفظ خواهد شد.

۵. پوست و موی سالم

میوه کارامبولا دارای آنتی اکسیدان های قوی مانند کوئرستین، اسید گالیک و سایر ترکیبات پلی فنولیکی است که با افزایش فشار  اکسیداتیو و رشد رادیکال های آزاد مقابله می کند. به این ترتیب پوست شما درخشان و شفاف خواهد شد. کارامبولا حاوی منبع غنی از ویتامین های پیچیده B و ویتامین C است و در کنار آنتی اکسیدان های مختلف به بهبود رشد و قطع ریزش مو کمک می کند.

۶.کاهش کلسترول خون

میوه ستاره‌ ای دارای سطح چربی بسیار پایین و سطح بالای فیبرغذایی است و این امر می‌تواند برای کنترل  سطح کلسترول بسیار عالی باشد. پایین بودن کلسترول خون می تواند خطر ابتلا به بیماری های عروق کرونر، سکته مغزی، حمله قلبی و سایر اختلالات را کاهش  دهد.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 15 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.