خواص زالزالک ؛ وحشی نارنجی و زرد در طب سنتی و بارداری - پارسی زی
خواص و مضرات خرمالو در بارداری ، برای کبد و کودکان و پوست و مردان

خواص و مضرات خرمالو در بارداری ، برای کبد و کودکان و پوست و مردان

خواص و مضرات خرمالو خواص و مضرات خرمالو در بارداری ، برای کبد و کودکان و پوست و مردان همگی در سایت پارسی زی.امیدواریم این …

خواص کنجد ، و عسل سیاه و سفید و بو داده برای مو و بارداری و کودکان و لاغری

خواص کنجد ، و عسل سیاه و سفید و بو داده برای مو و بارداری و کودکان و لاغری

خواص کنجد خواص کنجد ، خواص کنجد برای کودکان ، خواص کنجد برای پوست ، خواص کنجد در بدنسازی ، خواص کنجد سیاه ، خواص …

خواص دارچین ، برای پوست و مو و سرماخوردگی و لاغری و مردان با عسل و زنجبیل

خواص دارچین ، برای پوست و مو و سرماخوردگی و لاغری و مردان با عسل و زنجبیل

خواص دارچین خواص دارچین برای پوست و مو ، خواص دارچین برای برای لاغری و سرماخوردگی و مردان ، خواص دارچین در چای همراه با …

خواص زالزالک

خواص زالزالک ، خواص زالزالک زرد ، خواص زالزالک نارنجی ، خواص زالزالک کوهی

زالزالک یک میوه خاص است و مانند آلو و زردآلو و هلو هسته دار است و مانند موز و کیوی برای قلب خوب است و مانند گل گاوزبان برای درمان استرس خیلی خوب است.

در این مطلب از سایت پارسی زی می خواهیم در مورد خواص زالزالک ؛ وحشی نارنجی و زرد در طب سنتی و بارداری صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

آشنایی با زالزالک

زالزالک یک میوه پاییزه زرد-نارنجی است که در ارتفاعات یافت می شود. با وجود اندازه کمی که دارد ، بسیار مفید است و حاوی بسیاری از مواد مغذی است. زالزالک منبع غنی ویتامین A ، B ، C و خواص زالزالک بسیار گسترده است.

به عنوان مثال ، زالزالک بر عملکرد قلب تأثیر می گذارد و ضربان قلب را تنظیم می کند و از ضربان قلب جلوگیری می کند. بعلاوه از میوه ها می توان برای درمان بسیاری از بیماریهای کوچک و بزرگ اعم از چاقی و اضافه وزن گرفته تا چاقی استفاده کرد.

سرطان را درمان می کند. جدا از میوه این گیاه ، از آن به عنوان گل ، برگ و برگ نیز استفاده می شود.

زالزالک یک میوه جنگلی کوچک است که بیشتر به رنگ قرمز دیده می شود. فصل برداشت اواخر تابستان و اوایل پاییز است. در این مقاله به بررسی خواص زالزالک در درمان بیماریهای مختلف می پردازیم.

مهمترین خواص زالزالک شامل درمان بیماری های قلبی ، کاهش فشار خون ، کاهش کلسترول خون ، جلوگیری از بیماری کبد ، درمان بی خوابی ، استرس و مشکلات عصبی است. در مورد مزایا و مضرات استفاده از این میوه اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

زالزالک یک گیاه دارویی است و در ارتفاعات بالاتر از ۲۵۰۰ متر رشد می کند. زالزالک در اروپا ، آفریقای شمالی و انگلستان به وفور دیده می شود ، در حالی که در ایران در دامنه های جنوبی البرز ، گیلان ، مازندران ، گرگان ، جمهوری آذربایجان ، بروجرد ، کهکیلویه و بویراحمد ، اراک و لرستان رشد می کند.

اگرچه اندازه کوچک است اما بسیار مغذی است و به رنگ زرد و نارنجی یافت می شود. میوه زالزالک سرشار از ویتامین های A ، B ، C است و همچنین حاوی کلسیم است. فواید دارویی زالزالک بسیار گسترده است ، مهمترین خواص زالزالک بر روی قلب تنظیم حرکات نامنظم آن و جلوگیری از تپش قلب و ضربان شدید قلب است.

مطالعات نشان داده است که زالزالک در درمان برخی بیماریها ، از سرطان گرفته تا چاقی ، تأثیر مثبت دارد و این اثر به دلیل خاصیت ضد التهابی آنتوسیانین است. بخش هایی از گیاه به غیر از میوه ، هسته ، گل و برگ در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص زالزالک

مفید برای لاغری

امروزه کاهش وزن به یک وسواس برای افرادی تبدیل شده است که خوردن صحیح و مراقبت از آن بسیار مهم است و برای این کار فقط باید غذاهایی را مصرف کنید که کم کالری یا طبیعی باشند. . آنها به کاهش وزن کمک می کنند و باعث کاهش وزن ناخواسته در کوتاه مدت می شوند.

زالزالک به سوزاندن چربی کمک زیادی می کند و کالری و چربی های اضافی را در بدن می سوزاند. بنابراین ، برای کسانی که به دنبال کاهش وزن و کاهش وزن هستند توصیه می شود.

افرادی که رژیم لاغر هستند و به دنبال کاهش وزن هستند باید به رژیم غذایی خود توجه کنند. میوه هایی را که کم کالری و قند دارند مصرف کنید. یکی از میوه های توصیه شده که در کاهش وزن موثر است زالزالک است.

این میوه به سوزاندن چربی بدن کمک می کند و به طور مداوم مقدار قابل توجهی از کاهش وزن را مصرف می کند.

خوردن زالزالک باعث افزایش متابولیسم و ​​چربی سوزی در بدن می شود ، احتباس آب در بدن را تسکین می دهد و با کاهش سدیم در بدن و افزایش تولید ادرار به کاهش وزن و کاهش وزن کمک می کند.

میوه زالزالک نیز برای افزایش کالری سوخته شده در هنگام فعالیت بدنی مفید است.

زالزالک در فرآیند سوزاندن چربی و سوزاندن کالری اضافی کمک می کند. بنابراین مناسب برای کاهش وزن و کاهش وزن است.

مفید برای قلب

زالزالک برای درمان بیماری های خفیف قلب استفاده می شود. عصاره گل و برگ های این گیاه می تواند باعث ضربان قلب و انقباض عضلات قلب شود. تحقیقات همچنین نشان داده است که زالزالک درد دردهای آنژین را بهبود می بخشد.

افزایش جریان خون. به دلیل این دردها ، خون رسانی به قلب به اکسیژن نمی رسد. آلزالاک برای تأمین اکسیژن مورد نیاز سلول ها از خونرسانی عروق کرونر استفاده می کند و از دستیابی آنها به آنها جلوگیری می کند.

زالزالک سرشار از فنوئید است که به طور قابل توجهی در سلامت قلب نقش دارد. آنها همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که خاصیت ضد التهابی دارند. آنها همچنین در جلوگیری از لخته شدن خون در عروق مفید هستند.

همچنین برای درمان بیماری های قلبی استفاده می شود. میوه و عصاره برگهای زالزالک در تنظیم ضربان قلب و تقویت ماهیچه های قلب مؤثر است. یکی از بیماری هایی که با زالزالک قابل درمان است ، آنژین است. این دردها به دلیل کمبود خون به قلب است.

ترکیبات موجود در این میوه جریان خون به قلب را افزایش داده و اکسیژن مورد نیاز سلول ها را برای جلوگیری از درد آنژین فراهم می کند و به درمان آنها کمک می کند.

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، زالزالک به کاهش کلسترول بد و فشار خون بالا کمک کرده و جریان خون را بهبود می بخشد.

از طرف دیگر ، زالزالک به دلیل داشتن مواد مغذی از جمله پلی فنول ها ، ساپونین ها ، کاتچین ها و سایر آنتی اکسیدان ها ، برای سلامتی قلب بسیار مفید است و عصاره زالزالک نیز به درمان مشکلات قلبی مانند نارسایی قلبی و آترواسکلروز کمک می کند. آهسته. تدریجی.

درد قفسه سینه یا آنژین ، اگرچه همیشه دلالت بر مشکلات قلبی ندارد اما می تواند بسیار دردناک باشد ، اما فلاونوئیدهای موجود در زالزالک باعث کاهش درد قفسه سینه و رفع انسداد شریان می شوند.

زالزالک برای درمان نارسایی قلبی بسیار مفید است ، نارسایی قلبی شرایطی است که در آن پمپاژ خون به اندام های دیگر به درستی انجام نمی شود. مطالعات نشان می دهد که زالزالک می تواند نارسایی قلبی را درمان کند.

زالزالک می تواند نارسایی قلبی را در مراحل یک و دو تسکین دهد. زالزالک همچنین می تواند برای درمان خستگی و تنگی نفس مفید باشد. زالزالک را باید با داروهای نارسایی قلبی مصرف کرد تا اثر آن دو برابر شود.

مفید برای اعصاب و تقویت سیستم عصبی

این میوه برای اعصاب بسیار مغذی است و باعث رفع مشکلات عصبی می شود زیرا فشار خون را پایین می آورد و اضطراب و استرس را کاهش می دهد.

زالزالک سنتی به عنوان میوه ای عالی برای رفع استرس ، اضطراب ، افسردگی شناخته شده است و تحقیقات نشان داده است که زالزالک برای درمان استرس و آرامش مغز درمانی عالی است.

مصرف زالزالک میزان استرس عصبی ناشی از اضطراب را کاهش می دهد ، هورمون های بدن را کنترل می کند و به بیهوش کردن شرایط استرس زا کمک می کند.

توصیه می شود افرادی که از نارسایی قلبی یا از دست دادن عزیزان رنج می برند ، بیشتر از این میوه آرامش بخش میل کنند.

زالزالک دم شده برای مشکلات عصبی استفاده می شود زیرا باعث کاهش عواملی در مقاومت در برابر جریان خون می شود و فشار خون را پایین می آورد. همین عامل استرس را کاهش می دهد. همچنین دمنوش زالزالک تازه یکی از بهترین گزینه ها برای افزایش خواب آرامش بخش است.

خواص زالزالک برای دیابت و کاهش قند خون

محققان اثر آنتی اکسیدانی زالزالک را کشف کردند. به افرادی که قند خون بالایی دارند توصیه می شود و قند خونشان را کاهش می دهد. علاوه بر کاهش قند خون ، فشار خون را در بیماران دیابتی نیز تنظیم می کند.

برخی مطالعات تأثیر زالزالک را بر کاهش قند خون موش ها تأیید کرده اند ، اما برای تأیید اثرات آن در انسان تحقیقات بیشتری لازم است.

نتایج یک مطالعه نشان داد که تجویز خوراکی زالزالک در دیابت میزان قند خون و کلسترول LDL سرم را کاهش می دهد.

این مطالعه با هدف بررسی تأثیر تجویز خوراکی زالزالک بر غلظت گلوکز و لیپید سرم و تراکم سلول بتا در موشهای صحرایی دیابتی توسط دکتر مهرداد روحانی ، عضو گروه فیزیولوژی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی ، دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد انجام شد.

نتایج این مطالعه نشان داد که در گروه دیابتی تحت درمان با گیاه ، غلظت گلوکز سرم در هفته سوم و ششم به طور معنی داری پایین تر از گروه دیابتی بود.

کاهش سطح گلوکز و لیپیدهای سرم در بیماران دیابتی با استفاده از گیاهان دارویی بسیار مهم است. خلاصه این مطالعه در مجله غدد درونریز و متابولیسم در ایران انجام شد

خواص زالزالک در طب سنتی ، خواص زالزالک در بارداری ، خواص زالزالک وحشی قرمز ، خواص زالزالک چیست

خواص زالزالک برای کاهش کلسترول خون

مطالعات نشان داده اند که مصرف زالزالک باعث کاهش سطح کلسترول خون و افزایش HDL (کلسترول خوب) در خون می شود. در بدن.

یکی دیگر از مزایای سلامتی زالزالک ، توانایی آن در از بین بردن کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب است. آنها حاوی فلانوئیدهایی هستند که از قلب شما محافظت می کنند و شرایطی مانند درد قفسه سینه و شریان مسدود شده را درمان می کنند.

دو نوع کلسترول در بدن وجود دارد. شکل بد آن می تواند به سلامتی آسیب برساند و باعث بیماری شود. یکی از خواص زالزالک کاهش سطح کلسترول بد خون یا همان LDL است. خوردن سرکه زالزالک و زالزالک یکی از موثرترین راههای کاهش کلسترول در کبد است.

فلاونوئیدهای موجود در زالزالک به کاهش کلسترول بد خون کمک کرده و با بهبود متابولیسم چربی بدن از انسداد شریانی و حمله قلبی جلوگیری می کنند.

خواص آنتی اکسیدانی زالزالک

زالزالک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها مانند: آنتوسیانیدین ها ، فلاونوئیدها و دیگران است. اینها آنتی اکسیدان هایی هستند که جریان خون را افزایش داده و از بیماری عروق کرونر قلب جلوگیری می کنند. همچنین خطر حمله قلبی در افرادی که مرتباً استفاده از زالزالک را کاهش می دهند ، می باشد.

زالزالک حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که علیه رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کند. اگر رادیکالهای آزاد در بدن کنترل نشوند ، می توانند بیماری های مختلفی ایجاد کنند. رادیکال های آزاد باعث پیری زودرس و افزایش بیماری های قلبی می شوند.

زالزالک حاوی ترکیبات فعال با خاصیت آنتی اکسیدانی است. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. رادیکال های آزاد غشای سلولی را تغییر داده و باعث آسیب DNA و همچنین مرگ سلولی می شوند.

رادیکال های آزاد در پیری زودرس و بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر مانند بیماری های قلبی نقش دارند. آنتی اکسیدان های موجود در زالزالک با رادیکال های آزاد مقابله می کنند و ممکن است آسیب های ناشی از آنها را کاهش یا جلوگیری کنند.

تحقیقات جدید نشان می دهد که زالزالک یک آنتی اکسیدان بسیار قدرتمند است و می تواند به عنوان یک مکمل رژیم غذایی مورد استفاده قرار گیرد و می تواند به تنظیم وزن ، قند خون و التهاب کمک کند.

محققان آمریکایی در بررسی میوه زالزالک دریافتند که این گیاه به دلیل داشتن مقدار بالای آنتوسیانین ها بسیار مفید است و در رنگ های مختلف میوه بسیاری از آنتوسیانین های مختلف موجود در دانه های زالزالک از استرس اکسیداتیو سبک است. خورشید حفظ شده است.

خوردن زالزالک بدن ما را از موقعیتهای مضر مانند قرار گرفتن در معرض آلودگی و رادیکالهای آزاد محافظت می کند.

به عبارت دیگر ، تحقیقات نشان داده است که زالزالک در درمان برخی بیماری ها ، از سرطان گرفته تا چاقی ، تأثیر مثبت دارد و این اثر به دلیل خاصیت ضد التهابی ماده آنتوسیانین است ، بنابراین بسیاری از بیماری ها به اثبات رسیده است. علت التهاب کنترل نشده ای که ما را درگیر می کند.

مواد موجود در زالزالک باعث بهبود قند خون و عملکرد انسولین می شود.

محققان در حال بررسی اثرات گیاه زالزالک و خواص آن بر روی موش هایی هستند که قبلاً دیابت دارند.

آنها ابتدا به ۱۸ موش نر حدود ۶ ماه غذای پر قند داده و سپس آنها را به دو گروه تقسیم کردند. یک گروه با آب خالص و گروه دیگر با مخلوط آب و عصاره زالزالک ، و به مدت ۶ ماه ادامه داشتند. و وزن و چربی بدن ، قند خون و نشانگرهای مولکولی التهابی.

در پایان ، محققان دریافتند که موشهایی که مخلوطی از آب و عصاره زالزالک داشتند از نظر وزن ، وزن بدن ، چربیهای پایین ، قند خون و تری گلیسیریدهای پایین تر به طور قابل توجهی کمتر هستند.

این تغییرات در انسان احتمال ابتلا به دیابت و بیماریهای قلبی عروقی را کاهش می دهد و مشکلات التهابی را کاهش می دهد.

یکی از مواد مفید موجود در زالزالک فلاونوئیدها هستند که در اثر آنتی اکسیدان آنها بر رنگ میوه متفاوت است. میوه های قرمز اثر قوی تر ، صورتی ضعیف تر و اثر زرد دارند.

مفید برای تنظیم فشار خون

افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند می توانند چای زالزالک را امتحان کرده و شاهد بهبودی باشند ، زیرا دمنوش تازه برداشت شده این میوه یکی از بهترین راه های خواب خوب و رفع اختلالات خواب است.

به افرادی که فشار خون بالا دارند توصیه می شود برای کاهش فشار خون از زالزالک استفاده کنند. یکی از مهمترین خواص زالزالک تنظیم فشار خون و جلوگیری از افت ناگهانی فشار خون است.

فشار خون بالا به دلیل تنگ شدن رگ های خونی یا تشکیل پلاک در شریان ها اتفاق می افتد ، زالزالک حاوی فلاونوئیدها و پروسیانیدین های الیگومریک است که به گشاد شدن عروق کمک می کند و فلاونوئیدها پلاک های خونی را آزاد می کنند.

این خاصیت زالزالک باعث کاهش کلسترول بد خون شده و همچنین به کاهش فشار خون کمک می کند.

توجه: قبل از مصرف گل زالزالک برای کاهش فشار خون ، حتما در مورد دوز روزانه زالزالک با پزشک خود مشورت کنید.

زالزالک باعث کاهش فشار خون در افراد می شود. همچنین از افت فشار جلوگیری می کند. در واقع فشار خون را کاهش می دهد. همچنین باعث کاهش فشار خون در بیماران دیابتی می شود.

کسانی که با فشار خون بالا مبارزه می کنند می توانند زالزالک بخورند. زالزالک به کنترل فشار خون بالا کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که زالزالک فشار خون دیاستولیک را آسانتر می کند.

زالزالک همچنین می تواند برای کنترل فشار خون مفید باشد. یک مطالعه تجربی در دانشگاه ریدینگ انگلستان تأثیر فشار خون عصاره زالزالک و منیزیم را بررسی کرده است.

شرکت کنندگان باید ۱ میلی گرم منیزیم ، ۱ میلی گرم عصاره زالزالک ، ترکیبی از یا دارونما مصرف کنند. در هفته ۱۰ ، محققان کاهش استراحت فشار خون دیاستولیک را در بیمارانی که عصاره زالزالک دریافت می کنند مشاهده کردند.

خواص زالزالک برای درمان بی خوابی

این میوه توسط پزشکان برای افرادی که خواب هستند توصیه می شود.

بی خوابی می تواند ناشی از انواع مختلفی از جمله استرس یا اختلالات عصبی باشد. یکی از راه های درمان استرس و بی خوابی استفاده از دم های زالزالک است.

با بهبود جریان خون به بدن و تنظیم فشار خون ، استرس را در بدن بسیار کاهش می دهد و مصرف زالزالک به کاهش این فشارها و در نتیجه درمان استرس و اثرات آن مانند بی خوابی کمک می کند. گرفتن دم دم زالزالک به آرامش بدن و کمک به خواب راحت کمک می کند.

خوردن زالزالک برای افرادی که از بی خوابی رنج می برند بسیار مفید است زیرا به آرامش اعصاب و بهبود کیفیت خواب کمک می کند.

مضرات و عوارض جانبی زالزالک

در کنار خواص فندق می توان گفت مصرف بیش از حد این میوه می تواند منجر به سردرد ، حالت تهوع ، خستگی ، لکه های خفیف پوستی ، بیماری های گل آلود و… شود.

این میوه ممکن است با برخی از داروهای قلب تداخل داشته باشد

مصرف میوه این گیاه در مقادیر طبیعی اثرات مضر ندارد ، اما استفاده از آن در ترکیب با گل و برگ در داروهای ، دمینرالیس یا عصاره به مقدار زیاد ممکن است منجر به علائمی از قبیل: تپش قلب ، لکه های خفیف پوستی ، سردردها شود. ، میگرن ، خستگی ، حالت تهوع ، تپش قلب ، لکه های خفیف پوستی ، علائم بیماری های دستگاه گوارش و دستگاه گوارش و خواب آلودگی.

مصرف بیش از حد این گیاه برای خانم های باردار و شیرده مناسب نیست.

اگر بیماری قلبی دارید و داروهای خاصی مصرف می کنید ، هرگز با مشورت پزشک با زالزالک مشورت نکنید زیرا این میوه ممکن است در برخی داروهای قلبی تداخل داشته باشد و ممکن است عوارض جانبی داشته باشد.

اگرچه این میوه اغلب در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد و توسط پزشکان توصیه می شود ، اما مصرف بیش از حد عصاره ، برگ ، گل یا دموی می تواند باعث تهوع ، خواب آلودگی ، مشکلات گوارشی ، سردرد ، خستگی ، لکه ها شود. تپش قلب ، میگرن و قلب.

زالزالک برای خانم های باردار و شیرده توصیه نمی شود. همچنین برای افرادی که داروهای قلبی مصرف می کنند مشکلاتی ایجاد می کند. بنابراین ، اگر داروهای فشار خون ، آریتمی ، نارسایی قلبی و آنژین را مصرف می کنید ، قبل از مصرف زالزالک باید با پزشک خود مشورت کنید.

استفاده از زالزالک به همراه داروهای قلبی ، فشار خون بالا و دستگاه گوارش باعث تشدید این بیماری می شود.

استفاده بیش از حد از این گیاه همچنین می تواند عوارض جانبی مانند سرگیجه ، سردرد ، حالت تهوع ، خواب آلودگی و تپش قلب ایجاد کند. خوردن زالزالک در دوران بارداری و شیردهی باید با احتیاط مصرف شود و استفاده از هسته این میوه باید به دلیل سمیت و آسیب جدی به بدن توسط پزشک کنترل شود.

برخی از افراد ممکن است بعد از خوردن زالزالک علائم ناخوشایندی را تجربه کنند ، مانند ناراحتی معده ، خستگی ، تعریق ، حالت تهوع ، سرگیجه ، بی قراری یا علائم شدید مانند تنگی نفس ، واکنش های آلرژیک شدید ، مشکلات قلبی یا نوسانات خلقی.

توصیه می شود از میوه خام زالزالک در دوران بارداری و شیردهی خودداری کنید.

خواص زالزالک ؛ وحشی نارنجی و زرد در طب سنتی و بارداری

این نوع از میوه ها از قرن ها پیش در پزشکی سنتی مورد استفاده قرار می گرفته است آنها حاوی مواد مغذی مانند آنتوسیانیدین و پروانتوسیانیدین هستند.زالزالک ها دارای آنتی اکسیدانی می باشند که دیواره های عروق خونی را تقویت میکند و اثرات درمانی زیادی دارد.برگ و شکوفه های آن حاوی ترکیباتی هستند که با کلسترول مبارزه میکنند و علائم درد قفسه سینه را کاهش میدهند و این باعث میشود که کمتر در معرض حمله قلبی و بیماری های عروقی قرار بگیرید. زالزالک برای بیمارانی که دچار تنش و اضطراب میباشند نیز عالی میباشد و کمک میکند تا خواب بهتری داشته باشید و از آسیب های کلیوی نیز جلوگیری میکند. زالزالک برای بزرگسالان تجویز شده است و عوارض جانبی بسیار کمی دارد

امروزه کاهش وزن برای افراد به یک وسواس تبدیل شده است که خوردن درست و مراقبت های آن بسیار مهم میباشد و برای انجام این کار باید فقط غذا هایی را مصرف کنید که کالری کمی دارند و یا طبیعی هستند.در چنین مواردی زالزالک ها گزینه سالمی میباشند. آنها به کاهش وزن کمک میکنند و باعث میشوند در عرض یک مدت کوتاه چندین تن وزن به صورت ناخواسته از دست بدهید

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 11 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.