معرفی انواع دستگاه فرز و کاربرد آن ها - پارسی زی
قیمت آجر نما اصفهان

قیمت آجر نما اصفهان

قیمت آجر نما اصفهان آجر اصفهان کاربرد زیادی در صنعت ساختمان و ساخت بنا داشته و کیفیت ساخت آن برای سازندگان ساختمان بسیار مهم است …

آشنایی با خدمات خرید فالوور که لازم است حتما بدانید

آشنایی با خدمات خرید فالوور که لازم است حتما بدانید

خرید فالوور به عنوان یک راه بسیار مطمئن برای جذب فالوور هرچه بیشتر به شمار می رود و شما می توانید از خدمات مربوطه استفاده …

بارکد زن لیزری چیست؟

بارکد زن لیزری چیست؟

بارکد زن لیزری دستگاهی است که با استفاده از پرتوهای لیزر به درج بارکد و متن  روی سطوح مختلف می پردازد . بارکد ها الگو …

معرفی انواع دستگاه فرز و کاربرد آن ها

معرفی دستگاه فرز

دستگاه فرز از اهمیت بسیار بالایی در حوزه ساخت و ساز برخوردار می باشد. بی تردید همه اشخاصی که به نوعی شغلی مرتبط با این حوزه ها دارند، با این دستگاه در ارتباط هستند. این دستگاه در صنعت فوق العاده ضروری و پر استفاده است. همچنین از این دستگاه می توان در طیف وسیعی از صنایع بهره جست. در اموری که نیاز به برش و سایش دارند، معمولا از این دستگاه استفاده می شود.

حال اگر کمی از مکانیک این دستگاه بخواهیم صحبت کنیم، باید بگوییم که این دستگاه دارای یک صفحه دیسک ساینده است، که سطح زبر و خشنی دارد. این خصیصه آن را به ابزاری پر کاربرد برای سایش سطوح مبدل نموده است.

 

انواع دستگاه فرز

دستگاه فرز دارای انواع متنوعی است، که به منظور صیقل دادن سطوحی که از استحکام و دوام فوق العاده ای برخوردار است، به کار برده می شود. در این پروسه دستگاه به وسیله نواری که سطحی سایشی دارد، عمل سایش، صیقل دادن و پولیش نمودن را انجام می دهد.

انواع این دستگاه عبارتند از:

  • سنگ رومیزی؛ یکی از پر توان ترین نوع دستگاه فرزکاری است. این سنگ همانطور که از نام آن مشخص است، بر روی میز ثابت می شود و با استفاده از موتور مرکزی آن و دو صفحه سایشی که دارد، به تهیه و ساخت ابزارهای متفاوت می پردازد. همچنین این ابزار را میتوان با این دستگاه تعمیر، تیز و غیره نیز نمود. البته نباید از ویژگی مهم این سنگ، که از بین بردن فرسایش ابزار است، چشم پوشید.
  • فرز سطحی، نیز نوع دیگری از دستگاه فرز است. البته امروزه به آن دستگاه سی ان سی نیز گفته می شود. این نوع فرز از نوع رایج در انواع فرز است. این نوع با استفاده از یک دیسک ساینده، میز چرخان و یک گیره نگهدارنده کار می کند.
  • فرز سنگبری با آب، این دستگاه سطوحی چون سنگ و کاشی را صیقل داده و از شکسته شدن و خساراتی که به سنگ و کاشی وارد می شود، جلوگیری می نماید. اگر شکستگی و صدمه ای نیز در این مصالح ایجاد گردد، با آب آنها را ترمیم می نماید. اگر این تعمیرات بدون آب صورت گیرد، آنگاه بایستی از دستگاه فرز ساده و آهنگری استفاده نمود. فرز ساده و آهنگری بیشتر برای فرزکاری سنگ و آهن مورد استفاده قرار می گیرند.
  • فرز انگشتی، نیز نوع دیگری از دستگاه فرز است. این نوع فرز ابعاد کوچکی را مورد فرزکاری قرار می دهد. در واقع برای تراش و صیقل دادن اجسامی همچون لوله های فلزی پر کاربرد است. این وسیله در مقایسه با نمونه های وسیع تر گشتاور پایین تری دارد. بنابراین برای امورات ظریف تر مورد استفاده قرار می گیرد. در عصر نوین از فرزهای انگشتی، برای حکاکی فوق العاده فراوان استفاده می شود.
  • فرز مینیاتوری، این نوع فرز یکی از محبوب ترین و زیبا ترین نوع سنگ فرز است. این نوع به عنوان ریزترین نوع فرزکاری در خانواده دستگاه فرز است. همچنین در سنگبری های صنعتی و خلق یک اثر هنری بر روی سنگ بسیار پر کاربرد است.
  • مینی فرز، یکی دیگر از مدل های دیگر این دستگاه است. این نوع فرز جهت استفاده در کارهای نیمه سنگین، کارهای سنگین و همچنین اموری که خیلی سنگین نیستند، مورد استفاده قرار می گیرد. به طور معمول مینی فرزها با داشتن سایز های کوچکتر، از صفحات برشی کوچک هم استفاده می کنند.

کاربردهای دستگاه فرز

کاربردهای دستگاه فرز

در فضای امروزی ساخت و سازها و با توسعه انواع مختلف شغل ها دستگاه فرز نیز هر چه به جلوتر می رویم، نمونه هایی از کاربرد نویی از خود را در معرض نمایش همگان می گذارد. به عنوان نمونه در جامعه کنونی از حکاکی این دستگاه با فرز انگشتی در صنعت طلا و نقره بسیار استفاده می شود. چه بسا در آینده ای نه چندان دور نیز نمونه های جدید و دیگری از این دستگاه و انواع آن طراحی و به بازار عرضه شود. همچنین با رشد چشمگیر تکنولوژی و فناوری در قرن جدید مطمئنا بر انواع مختلف این دستگاه افزوده خواهد شد.

از بارز ترین کاربردهای دستگاه فرز در صنعت می توان به موارد زیر اشاره نمود؛

  • برش ابزار و قطعات تولیدی از جنس های متفاوت
  • سایش برآمدگی های سنگ و فلز
  • برنده نمودن ابزار و تجهیزاتی که کند شده اند.
  • تبدیل سطوح زبر و خشن به سطوحی صاف و صیقلی

قیمت سنگ فرز که از پرکاربردترین دستگاه ها در ماشین آلات و ابزارهای صنعتی است، چندان زیاد نیست.

مزایای خرید دستگاه فرز از فروشگاه اینترنتی گنج کالا

شما با کمی جستجو در سایت های مختلف می توانید کاملا به اختلاف قیمت فاحشی که بین این جنس در سایت های متعدد با سایت گنج کالا وجود دارد، پی ببرید. این سایت با برند معتبری که دارد، به شما در  انتخاب یک دستگاه، با نازلترین قیمت و کیفیت کمک بسیاری می نماید. در نتیجه شما با مقایسه در بین این سایت با سایت های دیگر کاملا متوجه اختلاف قیمت و کیفیت این دستگاه خواهید شد.

این سایت شما را با مناسب ترین و ارزان قیمت ترین دستگاه های فرز آشنا می کند و شما را از سردرگمی قبل از انتخاب و خرید آن نجات می دهد. در واقع شما با کمک از یک سایت معتبر می توانید دغدغه خرید این دستگاه را از خود دور کرده و به هیچ عنوان نگرانی خاصی از بابت خرید این دستگاه نداشته باشید.

خرید دستگاه فرز ( گنج کالا )

امروزه با وجود تورم و نوسانات ارزی متعددی که در بازار وجود دارد، قیمت اینگونه دستگاه ها بسیار بالا رفته است. خریدار بایستی با توجه به نکات مهم کاملا به خرید خود اشراف داشته باشد. یعنی این که خریدی انجام دهد، که پس از خرید از خدمات پس از فروش بهره ببرد. همچنین خریدار بایستی از اصل یا غیر اصل بودن این محصول کاملا اطمینان حاصل نماید. در نتیجه شما با استفاده از یک سایت و برند نام آور و شناخته شده می توانید در انتخاب محصول مورد نظر خود نهایت رضایت را کسب کنید.

دستگاه فرز از دستگاه هایی است، که یکبار برای همیشه خریداری می گردد. بنابراین بایستی با توجه و دقت بسیاری خریداری گردد تا سال های طولانی در هر کاربردی یاری گر شما باشد. پس با توجه به نکات و اصول ایمنی دستگاه، جهت انتخاب و خریداری دستگاه دلخواه خود اقدام به خرید آن نمایید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 26 مهر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.