ثبت شرکت در ترکیه در سال 2022 چه مزایا و هزینه هایی دارد؟ - ثبت کاف - پارسی زی
چطور در کمتر از 3 دقیقه یوسی پابجی را ارزان بخریم؟

چطور در کمتر از 3 دقیقه یوسی پابجی را ارزان بخریم؟

چطور در کمتر از ۳ دقیقه یوسی پابجی را ارزان بخریم؟ بازی های سبک موبایل یکی از محبوب ترین و منحصر به فرد ترین بازی …

کلینیک اعصاب و روان راه احیا

کلینیک اعصاب و روان راه احیا

کلینیک اعصاب و روان راه احیا امروزه علل گوناگونی از جمله دسترسی آسان به مواد مخدر باعث گسترش اعتیاد شده است. بنابراین؛ افراد بسیار زیادی …

انتخابی ایده آل برای خانه های مدرن: جدیدترین مدل ها برای خرید میز پذیرایی شیک

انتخابی ایده آل برای خانه های مدرن: جدیدترین مدل ها برای خرید میز پذیرایی شیک

انتخابی ایده آل برای خانه های مدرن: جدیدترین مدل ها برای خرید میز پذیرایی شیک امروزه دکوراسیون منزل به یکی از دغدغه های اصلی افراد …

ترکیه کشوری است با اقتصاد رو به رشد، برای همین این سؤال برای افرادی که علاقه مند راه اندازی کسب و کار در کشورهای دیگر هستند، پیش می آید که ثبت شرکت در ترکیه به چه صورت است؟ یا چه مراحل و شرایطی برای ثبت شرکت در این کشور وجود دارد؟ آیا تفاوت هایی بین ثبت شرکت در ترکیه و ثبت شرکت در ایران وجود دارد؟ چه مدارکی برای این کار نیاز هست؟ و سؤالات دیگری شبیه به این موارد وجود دارند که برای افراد ایجاد می شوند.

 

همان طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، ترکیه کشوری است که اقتصاد رو به رشدی دارد. بنابراین کشوری مناسب برای جذب سرمایه گذاران است.

سرمایه گذاری در ترکیه روش های گوناگونی دارد و تنها جنبه گردشگری آن مد نظر نیست. یکی از موضوع‌ های پر اهمیت در سرمایه گذاری در ترکیه خرید ملک است، اما ثروتمندان ایرانی با ثبت شرکت در ترکیه نیز به بازار ترکیه راه یافته اند و از این منبع، درآمد زیادی را کسب کرده اند. می توان گفت شما با ثبت شرکت در ترکیه قادر خواهید بود تا تجارت خود با کشورهای مختلف را از طریق این شرکت انجام دهید.

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه ۲۰۲۱

فرهنگ دو کشور ایران و ترکیه نزدیکی بسیاری دارد. با توجه به انواع تحریم های بانکی و اقتصادی در ایران خصوصاً در سال ۲۰۲۱ استقبال ثبت کشور در ترکیه افزایش پیدا کرده است. زیرا ترکیه یک منطقه آزاد تجاری به شمار می رود. اگر قصد فعالیت تجاری در عرصه بین المللی را دارید، در بین کشورهای همسایه ی ایران، کشور ترکیه بهترین انتخاب برای ثبت شرکت خواهد بود.

هزینه‌ های زندگی در ترکیه ارزان‌ تر از سایر کشورهای اروپایی است. به همین دلیل هزینه‌ ثبت شرکت در ترکیه و همین طور هزینه های نگهداری از شرکت در ترکیه هم به مراتب پایین‌ تر از بسیاری کشورهای دیگر است.

حسن ثبت یک شرکت در کشور ترکیه این است که مالیاتی که به دولت پرداخت می‌ شود مبلغی جزیی و متناسب با درآمدهای حاصله است و شخص مجبور به پرداخت وجه ثابت و بی مورد به عنوان مالیات بر درآمد نخواهد بود.

مورد دیگری که با ثبت شرکت در ترکیه امکان پذیر می شود، این است که می‌ توانید به نام شرکت راه اندازی شده، ملک مسکونی و مستغلات خرید و فروش کنید.

در نظر داشته باشید که روند ثبت شرکت در ترکیه، یک پروسه ی قانونی است و بدون آگاهی از تمام مسائل حقوقی و قانونی که بسیار مهم هستند، نمی توانید در این زمینه موفق شوید. ممکن است اگر بدون مشورت‌ های لازم وارد این فرآیند شوید، متحمل ضرر و زیان گردید و همچنین هزینه‌ های اضافی برای شما به وجود بیاید.

 

ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه

یکی از امکاناتی که ترکیه برای خارجیانی که علاقه مند به ایجاد کسب و کار در ترکیه هستند، به وجود آورده؛ امکان ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه است. مناطق آزاد، مناطقی هستند که در خارج از منطقه شهری ترکیه قرار دارند.

 

این مناطق برای راه اندازی کارخانه و یا تأسیس دفاتر استارتاپ‌ های کوچک مناسب هستند؛ زیرا این مناطق پتانسیل بالایی دارند و از مزایای اصلی ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه، منافع مالیاتی آن و بهره بردن از تخفیفات و معافیت‌ های مالیاتی ویژه است.

ثبت شرکت چه مزایایی دارد؟

مهم ترین مزایای ثبت شرکت شامل موارد زیر می باشد :

حمایت قانون یکی از مهم ترین مزایای ثبت شرکت

  • اعتبار فعالیت
  • دریافت وام و اعتبار
  • توسعه فعالیت شرکت
  • مبادلات خارجی

هزینه های ثبت شرکت در ترکیه

هزینه ثبت یا تأسیس شرکت در ترکیه به عوامل متعددی مانند نوع شرکت یا تعداد شرکا، بستگی دارد که برای استعلام دقیق آن می توانید با مؤسسه ثبت کاف با آدرس sabtkaf.com تماس گرفته و اقدام به کسب اطلاعات کنید. با این حال در ادامه بخشی از هزینه هایی که شما ملزم به پرداخت آن برای ثبت شرکت یا حفظ و نگهداری شرکت تان هستید، آورده شده است.

 

هزینه اجاره دفتر کار در ترکیه

هزینه اجاره دفتر کار در ترکیه، کاملاً وابسته به شهری است که قصد دارید شرکت خود را در آنجا تأسیس کنید. این می‌ تواند از ماهانه ۱۰۰۰ لیر به بالا متغیر باشد. البته خوشبختانه برای ثبت شرکت در ترکیه الزامی به اجاره واحدهای تجاری نیست و دفتر شرکت می‌ تواند واحد مسکونی نیز باشد. به همین دلیل هزینه اجاره دفتر کار در ترکیه می‌ تواند کمتر شود.

ثبت برند در ترکیه

هزینه نگهداری شرکت در ترکیه

از دیگر هزینه‌ هایی که برای شرکت ثبت شده در ترکیه مطرح است، حداقل هزینه نگهداری شرکت در ترکیه است. حداقل هزینه نگهداری شرکت میزان پولی است که باید برای فعال نگه داشتن شرکت پرداخت شود. از آنجا که داشتن حسابدار برای شرکت‌ های ترک الزامی است، بنابراین یکی از هزینه‌‌ های نگهداری شرکت در ترکیه، پرداخت حقوق ماهانه حسابدار است.

از دیگر هزینه های نگهداری شرکت در ترکیه می‌ توان به هزینه‌ های مربوط برای دفتر کار اشاره کرد. در صورتی که دفتر کاری شما در ترکیه برای خودتان نباشد، هزینه اجاره دفتر کار در ترکیه نیز جزو هزینه های شما است.

البته به این نکته توجه داشته باشید که به هزینه اجاره دفتر کار در ترکیه باید ۲۳ درصد مالیات بر اجاره ماهانه یا استوپاژ را نیز باید اضافه کنید که هر سه ماه یکبار پرداخت می‌ شود. علاوه بر این هزینه ها، هزینه های آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت نیز ماهانه خواهند بود.

هزینه‌ هایی هم برای دفاتر رسمی و پلمپ آن در دارایی وجود دارد که سالانه پرداخت می شود. همچنین مالیات بر درآمد نیز معادل ۱۸ تا ۲۰ درصد سود خالص شرکت می‌ باشد.

هزینه ثبت برند در ترکیه

روند ثبت برند در ترکیه به این صورت است که شما می‌ توانید فرم ثبت برند را از داخل یا خارج از ترکیه و بر طبق قوانین و مقررات مربوطه پر کنید. هزینه ثبت برند در ترکیه نیز بستگی به نوع خدمات یا محصولی دارد که شرکت قصد ارائه آن را دارد.

ترکیه ۱۱ طبقه خدماتی و ۳۴ طبقه کالایی را به منظور تعیین هزینه ثبت برند تعریف کرده است؛ مبلغ قطعی وجود ندارد و شما برای استعلام می توانید از متخصصان مؤسسه ثبت کاف کمک بگیرید. این هزینه می‌ تواند شامل هزینه‌ هایی مانند ترجمه فرم ثبت برند از زبان های دیگر به ترکی یا هزینه‌ های دیگر  باشد.

در خصوص مدت اعتبار نشان تجاری نیز باید گفت که در حال حاضر اعتبار نشان تجاری شرکت یا برند در ترکیه ده سال است و بعد از آن باید نسبت به تمدید اقدام نمایید.

هزینه های جامع ثبت شرکت در ترکیه

از این هزینه ها می توان به سرمایه اولیه برای ثبت شرکت، ترجمه پاسپورت در دفتر اسناد رسمی، هزینه دفاتر رسمی و پلمپ آن‌ ها در اداره دارایی ترکیه و در نهایت هزینه حق امضا، وکالت نامه و هزینه مترجم اشاره کرد.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 30 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.