گپ تحصیلی چیست و چه راهی برای توجیه آن وجود دارد؟ - پارسی زی
آنتی اسکالانت چیست؟

آنتی اسکالانت چیست؟

هر سیستم غشایی نظیر سیستم RO به صورت طبیعی به دلیل وجود مواد معلق، املاح محلول و پارامترهای میکروبی موجود در آب خوراک دچار گرفتگی خواهد شد …

انواع پارتیشن های اداری

انواع پارتیشن های اداری

انواع پارتیشن های اداری پارتیشن در لغت به معنای تفکیک کننده و تقسیم کننده است که مقصود از تقسیم بندی در واقع تقسیم بندی یک …

شعبده بازی چیست؟

شعبده بازی چیست؟

شعبده راز بزرگترین مجموعه فیلم و کتاب های آموزشی در ‌زمینه شعبده بازی ، منتالیزم (ذهن خوانی) و هیپنوتیزم با ترجمه و دوبله فارسی در ایران است که فعالیتش را از خرداد …

گپ تحصیلی چیست و چه راهی برای توجیه آن وجود دارد؟

حتما در بین اطرافیان و دوستان شما هم افراد زیادی به فکر مهاجرت تحصیلی هستند. حتی ممکن است خود شما هم به این نوع مهاجرت و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی علاقمند باشید.

با این حال اخذ پذیرش تحصیلی، مسیر پرفراز و نشیبی است و موانع مختلفی دارد. تصور کنید در حال پشت سر گذاشتن مراحل مهاجرت تحصیلی هستید و برای ترجمه مدارک تحصیلی اقدام کردید ولی ناگهان با یکی از این موانع برخورد می‌کنید! می‌بینید که حتی فکر کردن به چنین موقعیتی دلهره‌آور است.

گپ تحصیلی یکی از رایج‌ترین موانعی است که می‌تواند مسیر مهاجرت شما را سد کند و تمام هزینه‌هایی که برای ترجمه رسمی مدارک کرده‌اید را از بین ببرد. با این وجود، خوشبختانه راه‌های مختلفی برای توجیه گپ تحصیلی وجود دارد.

در این مطلب راه‌های توجیه گپ تحصیلی و بهترین دارالترجمه آنلاین تهران را معرفی خواهیم کرد.

بررسی مفهوم گپ تحصیلی

پیش از آن که به معرفی راه‌های توجیه گپ تحصیلی بپردازیم، بهتر است با چیستی این مانع مهاجرت تحصیلی آشنا شویم.

«گپ: gap» یک واژه لاتین و به معنای وقفه و فاصله است. در بسیاری از موارد، افراد پس از فارغ‌التحصیل شدن از یک مقطع تحصیلی، نمی‌توانند بلافاصله وارد مقطع بعدی شوند. به وقفه زمانی، که در چنین مواردی ایجاد می‌شود، اصطلاحا گپ تحصیلی گفته می‌شوند.

گپ تحصیلی، برای ادامه تحصیل در داخل کشور، مشکلی ایجاد نمی‌کند. این در حالی است که دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی، حتما مسئله گپ تحصیلی و علت آن را بررسی می‌کنند. بنابراین پیش از مراجعه به دارالترجمه آنلاین، این مورد را بررسی کنید.

آشنایی با انواع گپ تحصیلی

گپ تحصیلی انواع گوناگونی دارد و خبر خوب این است که تمام انواع آن، برای اخذ پذیرش تحصیلی، مشکل‌آفرین نیستند. بر این اساس، گپ تحصیلی به دو دسته مجاز و غیرمجاز تقسیم می‌شود.

گپ تحصیلی مجاز برای هر مقطع تحصیلی چقدر است؟

پس از پایان هر دوره تحصیلی، مجاز هستید تا مدت زمان مشخصی استراحت کنید و سپس وارد مقطع بعدی شوید. به این وقفه مجاز، گپ تحصیلی مجاز گفته می‌شود.

گپ تحصیلی مجاز برای شروع دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب ۲ الی ۳ سال و ۵ سال است. برای دوره دکتری گپ تحصیلی مسئله مهمی نیست و خللی در روند پذیرش دانشجو ایجاد نمی‌کند.

در صورتی که گپ تحصیلی شما از میزان یادشده فراتر نرفته است، می‌توانید با خیالی آسوده برای ترجمه مدارک، به بهترین دارالترجمه آنلاین تهران مراجعه کنید.

نکته: برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره گپ تحصیلی مجاز، بهتر است به وب‌سایت دانشگاه مقصد مراجعه کنید.

چگونه گپ تحصیلی غیرمجاز را توجیه کنیم؟

روشن است که اگر میزان وقفه تحصیلی شما از حدی که در بخش قبلی گفتیم بیشتر باشد، غیرمجاز تلقی می‌شود و باید به فکر راهی برای توجیه آن باشید. با این حال، پیش از هر اقدامی بهتر است مقصد تحصیلی و نوع دانشگاه و سفارت کشور مقصد را مورد ارزیابی قرار دهید.

به عنوان مثال، برخی کشورهای حوزه شینگن به علت داشتن سطح رفاهی و استانداردهای آموزشی بالا، گپ تحصیلی دانشجویان بین‌المللی را با حساسیت خاصی بررسی می‌کنند. بنابراین اگر به تحصیل در این کشورها فکر می‌کنید، ناگزیر به تجدید نظر خواهید بود.

همچنین ممکن است دانشگاه موردنظر شما، دولتی نباشد. در این صورت احتمالا با پرداخت شهریه، گپ تحصیلی را جبران خواهید کرد.

جلب رضایت آفیسر پرونده نیز موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد. چراکه آفیسر پرونده شما علاوه بر بررسی کیفیت و صحت ترجمه مدارک، علت گپ تحصیلی را نیز بررسی می‌کند. در صورتی که دلیلی موجه پشت وقفه تحصیلی شما نباشد، احتمالا برای دریافت ویزای تحصیلی دچار مشکل می‌شوید.

در این بخش نگاهی به راه‌های قانونی توجیه گپ تحصیلی غیرمجاز خواهیم انداخت.

خدمت سربازی

به دلیل قوانین خاصی که در کشور ما وجود دارد، آقایان باید دوره ۲ ساله سربازی را پشت سر بگذارند. اگر شما هم به دلیل خدمت سربازی دچار وقفه تحصیلی شده‌اید، نگران نباشید. چراکه با ارائه کارت پایان خدمت، این وقفه قابل توجیه است. بنابراین کارت پایان خدمت را نیز برای ترجمه فوری، در اختیار دارالترجمه آنلاین قرار دهید.

بیماری

بیماری، یکی از اتفاقات ناگوار و غیرقابل‌ پیش‌بینی زندگی است. طبیعی است که در دوره بیماری قادر به ادامه تحصیل نباشید. خوشبختانه، گپ تحصیلی ناشی از بیماری با ارائه مدارک پزشکی معتبر به‌راحتی توجیه می‌شود. کافیست تمامی مدارک پزشکی خود را برای ترجمه رسمی به دارالترجمه آنلاین تهران تحویل دهید.

مشکلات خانوادگی

مشکلات خانوادگی، دغدغه مالی و ذهنی زیادی به دنبال دارد و ادامه تحصیل را با مشکل مواجه می‌کند. اگر شما هم در دوره زمانی خاصی گرفتار مشکلات خانوادگی شدید و مدارک معتبری برای اثبات آن دارید، نگران گپ تحصیلی نباشید. چراکه ترجمه مدارک این دوره، وقفه تحصیلی شما را جبران می‌کند.

اشتغال به شغل مرتبط با رشته تحصیلی

در برخی موارد گپ تحصیلی غیرمجاز نه تنها مانع اپلای نیست، بلکه یک امتیاز نیز به حساب می‌آید. اشتغال به شغل مربوط با رشته تحصیلی، یکی از این موارد است. چراکه افراد در محیط کار، تجربیات جدید کسب می‌کنند و صلاحیت بیشتری برای تحصیلات تکمیلی دارند. فراموش نکنید که ترجمه مدارک معتبری برای اثبات اشتغال خود، به دانشگاه مقصد ارائه دهید.

رزومه علمی

حالت دیگری هم وجود دارد. ممکن است ترجیح دهید به جای ادامه تحصیل، رزومه خود را تکمیل و تقویت کنید. این حالت هم نه تنها نیازی به توجیه ندارد، بلکه به تسریع روند اپلای کمک می‌کند. چاپ مقاله در ژورنال‌های معتبر، ثبت اختراع، نمره آیلتس یا تافل بالا و … از جمله مواردی هستند که رزومه شما را قوی می‌کنند.

ارائه بهترین خدمات ترجمه مدارک تحصیلی در ترجمیک

زمانی که از عدم تاثیر گپ تحصیلی در مراحل اخذ پذیرش تحصیلی مطمئن شدید، باید برای ترجمه مدارک تحصیلی خود اقدام کنید. قطعا می‌دانید که ترجمه رسمی، حساسیت بالایی دارد و باید حتما توسط مترجمان رسمی قوه قضاییه انجام شود.

از سوی دیگر مراکز زیادی تحت عنوان دارالترجمه رسمی مشغول به فعالیت هستند. با این وجود این سوال پیش می‌آید که کدام یک از این مراکز کیفیت بالاتری ارائه می‌دهند؟ آیا هیچ ضمانتی بابت کیفیت و زمان تحویل ترجمه مدارک وجود دارد؟

اگر این سوالات ذهن شما را هم درگیر کرده است، ما ترجمیک را به شما معرفی می‌کنیم. ترجمیک به عنوان بهترین دارالترجمه آنلاین تهران، با همکاری معتبرترین دارالترجمه‌های رسمی، ترجمه مدارک تحصیلی شما را بر عهده می‌گیرد. تمامی فرایند ثبت، انجام و تحویل سفارش در ترجمیک، به صورت آنلاین انجام می‌شود. برای ثبت سفارش در این داراترجمه آنلاین تهران کلیک کنید.

ترجمه مدارک تحصیلی در ترجمیک به چه زبان‌هایی انجام می‌شود؟

به طور کلی ترجمیک، به عنوان جامع‌ترین پلتفرم خدمات جامع زبانی، از بیش از ۳۰ جفت زبان پشتیبانی می‌کند. این موسسه خدمات ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی، ترجمه کتاب، تولید محتوا، ترجمه شفاهی و همزمان را در تمامی این زبان‌ها ارائه می‌کند. با این حال، در حال حاضر خدمات ترجمه رسمی تنها به زبان‌های انگلیسی، عربی، روسی و فرانسوی انجام می‌شود.

با همه این تفاصیل، ممکن است سوالات دیگری ذهن شما را درگیر کرده باشد. منطقی است که پیش از ثبت سفارش تمامی ابهامات خود را بر طرف کنید و پاسخ تمام سوالات‌تان را بگیرید. بدین ترتیب، می‌توانید مطمئن باشید که فرایند ترجمه مدارک شما به‌درستی انجام می‌شود و خللی در روند مهاجرت تحصیلی ایجاد نمی‌شود.

دارالترجمه آنلاین ترجمیک، با در نظر گرفتن این موضوع، امکان مشاوره رایگان را برای شما فراهم کرده است. کافیست با شماره ۰۲۱۶۷۲۳۵۰۰۰ تماس بگیرید. کارشناسان ترجمیک، در هر ساعتی از شبانه‌روز آماده پاسخگویی به شما هستند.

 

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 2 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.