نکاتی در مورد چاه فاضلاب _باید بدانید _شرکت ماهان - پارسی زی
چیا کوین و افزایش شدید قیمت هارد HDD‌ و SSD

چیا کوین و افزایش شدید قیمت هارد HDD‌ و SSD

اگر این روزها به بازار IT یا فروشگاه های لوازم و تجهیزات کامپیوتر، دوربین مداربسته و شبکه سر زده باشید، حتماً متوجه افزایش قیمت هارد …

رزرو هتل های لوکس مشهد مانند هتل پارک حیات و هتل مدینه الرضا

رزرو هتل های لوکس مشهد مانند هتل پارک حیات و هتل مدینه الرضا

رزرو هتل های لوکس مشهد مانند هتل پارک حیات و هتل مدینه الرضا هتل آبان یکی از هتل های چهار ستاره مشهد است. این هتل …

قیمت سئو سایت چقدر است و چگونه محاسبه می شود؟

قیمت سئو سایت چقدر است و چگونه محاسبه می شود؟

قیمت سئو سایت چقدر است و چگونه محاسبه می شود؟ در دنیای پرپیچیده و رقابتی اینترنت، داشتن وبسایتی که نه تنها جلب توجه کاربران بلکه …

نکاتی در مورد چاه فاضلاب _باید بدانید _شرکت ماهان

حفر چاه از گذشته تا کنون به صورت های گوناگون انجام می شده است و هدف های مختلفی از حفر چاه ها وجود دارد. در گذشته تنها روش حفر چاه به صورت دستی بوده اما اکنون روش های نوین و عملی برای حفر انواع چاه ها بوجود آمده است. با استفاده از روش های مکانیکی و پیشرفته جهت حفر چاه می توان چاه های بسیار عمیق را در مکان های سخت حفر کرد. در این مطلب قصد داریم یک یک روش های حفر چاه را ذکر کنیم.

انواع روش های حفر چاه

پیشرفت عمل باعث شده روش های جدیدی برای حفر چاه بوجود آید که انسان به وسیله آنها بتواند چاه های عمیق و قطور را به راحتی حفر نماید. به طور کلی روش های مختلفی برای حفر چاه وجود دارد که یکی از رایج ترین آنها روش مکانیکی می باشد. در کنار حفاری دستی که به وسیله انجام انجام می شود روش های مکانیکی و غیرمکانیکی هم وجود دارد که همه را در ادامه ذکر خواهیم کرد.

– حفاری دستی

همانطور که از نامش مشخص است این نوع حفاری به صورت دستی انجام می شود. گارگران حفاری چاه یا مغنی ها با تیشه و کلنگ زمین را آرام آرام حفر می کنند تا به عمق مورد نظر دست پیدا کنند. از این روش عمدتا برای حفر چاه های فاضلاب ساختمان ها استفاده می شود. در حال حاضر هم برای حفر چاه فاضلاب در منازل از مغنی ها استفاده می شود. سرعت پایین و محدودیت در عمق از جمله مشکلات این روش حفاری می باشد.

– حفاری ضربه ای

حفاری ضربه ای یکی از روش های مکانیکی حفر چاه است که به وسیله دستگاه های مکانیکی انجام می شود. در روش های مکانیکی انرژی مکانیکی به سنگ یا خاک وارد می شود که در نتیجه آن حفره در آن بوجود می آید. در روش ضربه ای ماشین آلات مخصوص این کار به خاک ضربه وارد می کنند.

– حفاری چرخشی

روش چرخشی با استفاده از مته های بزرگ و مخصوص استفاده می شود. مته به صورت چرخشی حرکت می کند و به زمین فشار وارد می آورد. اکنون روش چرخشی متداول ترین روش حفاری است که می توان از آن در زمین های نرم و سخت استفاده نمود. کاربرد این روش بیشتر در معادن سطحی می باشد.

 – حفاری توربینی

حفاری که در آن سر مته به جای آنکه به کمک لوله فولادی دوران نماید ، به وسیله توربینی که به عنوان نیروی محرکه که از گل حفاری شده و یا الکتریسیته استفاده می نماید ، حرکت می کند . در این روش قسمت متحرک تنها سر مته در عمق چاه خواهد بود . بنابراین می تواند سرعت دورانی به مراتب بیشتری را داشته باشد. از نظر سرعت عملی که در این روش دارد دارای برتری اقتصادی زیادی است.

– حفاری حرارتی

در روش حرارتی به کمک انرژی حرارتی در زمین حفاری انجام می شود کنند. به این صورت که انرژی حرارتی را به درون سنگ ها نفوذ می دهند و این انرژی باعث می شود سنگ و خاک ذوب شده و چاه حفر شود.

– حفاری آبی

فشار آب هم می تواند برای حفاری مورد استفاده قرار گیرد. در روش حفاری آبی از انرژی و فشار آب برای حفاری استفاده می شود. به این صورت که فشار آب باعث می شود سطح سنگ سایش پیدا کرده و حفاری انجام شود. البته این روش بیشتر برای حفاری معادن زغال سنگ استفاده می شود.

– حفاری لرزشی

یکی از روش های نوین حفاری، حفاری لرزشی است. این روش که به آن حفاری مافوق صوت هم گفته می شود از امواج با فرکانس های بالا برای شکستن سنگ ها استفاده می شود.

– حفاری لیزری

لیزر یکی از تکنولوژی های بسیار جدید و پرکاربرد است که در بسیاری از حوزه ها کاربرد دارد. این وسیله مفید برای حفر چاه هم مورد استفاده قرار می گیرد که در آن از نیروهای الکترو مغناطیسی بهره گیری شده است تا بتوان به سنگ های سخت نفوذ کرده و آنها را حفر نمود.

با روش های مختلف حفر چاه ها آشنا شدید. هر یک از روش ها برای حفر چاه هایی خاص مفید هستند. به عنوان مثال حفر دستی برای چاه های غیرعمیق که عمدتا چاه های فاضلاب هستند مناسب است. روش های مکانیکی و لیزری هم برای حفر چاه های عمیق و عمدتا اکتشافی کاربرد دارد.

در پایان لازم به ذکر است که شرکت خدمات فنی کاوه آماده ارائه خدمات حفر چاه فاضلاب ماهان  در تهران و حومه می باشد. همچنین در صورتی که مشکلی تاسیسات فنی و سیستم فاضلاب ساختمان شما بوجود آمده حتما آن را با ما در میان بگذارید.

تیترداغ

هیلی بیلی

۰۹۱۲۹۴۳۸۵۷۵

 

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 19 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.