آیا می توان چمن مصنوعی را تعمیر کرد؟ - پارسی زی
رزین چیست و انواع و کاربرد آنها

رزین چیست و انواع و کاربرد آنها

چکیده : رزین با خواص بی نظیر خود به طور گسترده ای در صنایع مختلف مورداستفاده قرار می گیرد. این ماده که در ابتدا ظاهری چسبناک …

مقالات پزشکی مجله پزشکی التیام

مقالات پزشکی مجله پزشکی التیام

مقالات پزشکی مجله پزشکی التیام مجله پزشکی التیام چیست؟ مجله پزشگی التیام یکی از سایت های حوزه پزشکی میباشد که در اکثر حوزه ها تولید …

ترخیص کالا از گمرک

ترخیص کالا از گمرک

تیتر: ترخیص کالا از گمرک ترخیص کالا چیست؟ ترخیص کالا از گمرک به کلیه فرایندها و تشریفاتی گفته میشود که منجر به آزادسازی کالای وارداتی …

آیا می توان چمن مصنوعی را تعمیر کرد؟

چمن مصنوعی به گونه ای طراحی شده است تا در برابر تردد زیاد و مواردی دیگری که باعث مشکلات این محصول می شود، مقاومت و دوام بالایی داشته باشد. اما ممکن است در صورت استفاده نادرست، چمن شما دچار آسیب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد. به همین دلیل ما در این مقاله تصمیم گرفتیم، در رابطه با نحوه تعمیر چمن مصنوعی و عواملی که باعث آسیب می شود، صحبت کنیم.

عوامل آسیب زا به چمن مصنوعی

موارد متعددی وجود دارد که می تواند باعث آسیب جزئی یا زیاد به چمن مصنوعی شما شود. در ادامه به برخی از آنها می پردازیم:

  • قرار دادن هر گونه بار سنگین روی چمن مصنوعی، باعث می شود که چمن شما به مرور زمان صاف شود. تنها راه حلی که می تواند از این امر جلوگیری کند، شانه زدن چمن با استفاده از یک برس با الیاف سفت است تا تیغه ها را به حالت عمودی برگرداند. نکته قابل توجه در این است که استفاده از برس با جنس فلزی موجب آسیب رساندن به الیاف های این محصول می شود. صاف شدن سطح چمن نشانه ای از آسیب دائمی به چمن نبوده و این چیزی است که پس از استفاده یا باران شدید اتفاق می افتد و به راحتی تعمیر می شود.
  • علاوه بر قرار دادن اشیاء تیز و سنگین که باعث آسیب رساندن به چمن مصنوعی می شود، نصب این محصول یکی از موارد مهمی است که باید توسط افراد متخصص صورت گیرد؛ زیرا نصب غیر حرفه ای به مرور زمان باعث جدا و شل شدن چمن مصنوعی از سطح زمین می شود؛ بخصوص برای محیط هایی که تردد افراد زیاد باشد.
  • یکی دیگر از عواملی که ممکن است چمن مصنوعی شما را دچار آسیب کند، انعکاس نور خورشید روی چمن می باشد. ولی با توجه به پیشرفت این حوزه در تولید چمن مصنوعی کمتر کسی با این مشکل مواجه خواهد شد.
  • مسئله دیگری که ممکن است بعد از نصب این محصول برای شما دردسر ساز شود، رشد علف های هرز در چمن است که باید قبل از نصب از یک غشای پلاستیکی استفاده کنید.
  • علاوه بر این موارد، آسیب دیدگی این محصول می تواند ناشی از زهکشی ضعیف باشد که این امر باعث تجمع آب روی سطح چمن شده و بعد از مدتی منجر به کپک زدگی، پوسیدگی و بوی بد می شود.

با توجه به موارد گفته شده، به راحتی می توان فهمید که برای جلوگیری از آسیب به چمن مصنوعی چه کاری هایی می توانید، انجام دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با زهکشی چمن مصنوعی اینجا را کلیک کنید.

فرآیند تعمیر چمن مصنوعی

تعمیر چمن مصنوعی یک فرآیند چند مرحله‌ای است که شامل برداشتن ناحیه آسیب‌دیده، آماده‌سازی و پاکسازی خاک از علف های هرز منطقه است. علاوه بر موارد گفته شده، نکته مهمی که هنگام تعمیر چمن مصنوعی باید مورد توجه قرار گیرد، تعیین جهت بافت الیاف است که این کار کمک می کند تا چمن جهت یکسانی داشته باشد.

بعد از رعایت این موارد، ناحیه آسیب دیده چمن مصنوعی را به طور دقیق برش داده و آن را بیرون بیاورید. سپس با استفاده از چسب مخصوص، سطح نوار اتصال را به صورت یکنواخت آغشته به چسب کنید و برای دوام بیشتر مقداری از ماده را در قسمت زیرین پخش کنید. اگر چسب مخصوص چمن مصنوعی به درستی استفاده شود، تکه تعمیر شده تا مدت‌ طولانی بدون عیب و نقص باقی می‌ماند.

نکته قابل توجه در این است که تکه جدید این محصول را با چمن قبلی مطابقت داده تا ظاهر چمن یکنواخت باشد. از این رو ما به شما پیشنهاد می کنیم، برای تطابق دقیق و راحت، پس از نصب، باقی مانده چمن مصنوعی را نگه دارید تا در صورت خرابی به راحتی بتوانید جایگزین کنید؛ زیرا پیدا کردن چمن اصلی، خود کاری دشوار است. حتی اگر چمن مصنوعی را از همان جای قبلی خریداری کنید، رنگ و نوع الیاف ممکن است کمی متفاوت باشد.

نحوه نگهداری از چمن مصنوعی

همانطور که مطلع هستید، چمن مصنوعی دوام و مقاومت بالایی در برابر عوامل مختلفی همچون تغییرات آب و هوایی و تردد افراد دارد که این امر باعث شده، مردم زمان کمتری برای نظافت و نگهداری این محصول نسبت به چمن طبیعی داشته باشند. اما نکته قابل توجه در این است که نگهداری چمن مصنوعی بسته میزان و نوع استفاده متفاوت است.

به عنوان مثال، افرادی که فوتبال بازی می کنند، باید نگهداری بیشتری نسبت به افرادی که در حیاط خود این محصول را نصب کرده اند، داشته باشند؛ زیرا در زمین فوتبال به دلیل تردد زیاد و استحکام بالا، چمن نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد.

هزینه نصب چمن مصنوعی

هزینه نصب چمن مصنوعی بسته به متراژ و نوع زمین متفاوت است. به عنوان مثال، بعضی از زمین ها شیب و یا پستی و بلندی بیشتری دارند که این امر باعث می شود، نصب چمن مصنوعی سخت تر شود؛ در نتیجه هزینه نصب افرایش می یابد. علاوه بر این، هزینه نصب به مواردی همچون اضافه کردن لایه پدینگ برای نرم شدن سطح چمن مصنوعی و یا ریختن مواد پرکننده مانند شن و ماسه بستگی دارد.

اگر می خواهید نصب و تعمیر چمن مصنوعی شما به صورت حرفه ای با ظاهری مناسب انجام شود، ما به شما مجموعه خانه چمن را معرفی می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این مجموعه به نشانی khanechaman.com مراجعه نمایید.

خرید چمن مصنوعی و قیمت آن

چمن مصنوعی در انواع مختلفی تولید می شود که هر یک کاربردهای متفاوتی نسبت بهم دارند. از این رو، برای خرید چمن مصنوعی باید اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید محصول مرتبط به نیاز خود را تهیه کنید. قیمت چمن مصنوعی بسته به عواملی همچون نوع برند، کیفیت، الیاف، جنس تیغه و … متغیر است.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 19 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.