بهترین روش های زیباسازی دندان - پارسی زی
فواید خرید دستگاه تصفیه آب خانگی برای سلامتی

فواید خرید دستگاه تصفیه آب خانگی برای سلامتی

فواید خرید دستگاه تصفیه آب خانگی برای سلامتی   آب آشامیدنی شهری به دلیل فرسودگی سیستم لوله کشی و انشعابات آن،آلاینده هایی مثل، نیترات، فلوراید، …

8 ترفند ساده برای درشت تر نشان دادن چشم ها

8 ترفند ساده برای درشت تر نشان دادن چشم ها

۸ ترفند ساده برای درشت تر نشان دادن چشم ها بخشی از لذت آرایش، استفاده از آن برای برجسته کردن قسمت‌های خاصی از صورت است. …

گوسفند زنده برای دفع بلا

گوسفند زنده برای دفع بلا

گوسفند زنده برای دفع بلا  گوسفند قربانی برای دفع بلا احادیث و روایات بسیاری، قربانی کردن حیوانات حلال گوشت چون گوسفند زنده و تقسیم گوشت آن در …

بهترین روش های زیباسازی دندان

در این مقاله قصد داریم تا درباره بهترین روش های زیبا سازی دندان که امروز بسیار رایج شده است صحبت کنیم و همچنین نقاط قوت و ضعف هر کدام را برایتان شرح دهیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

سه تا از بهترین روش های زیباسازی عبارتند از روکش دندان، لمینت سرامیکی و ارتودنسی دندان که شما در انتهای این مقاله می توانید تصمیم بگیرید که کدامیک از این روشها برای شما مناسب است.

روکش دندان

امروز تقریبا اکثر ما دوست داریم تا ظاهری زیبا داشته باشیم و برای این مورد هزینه های زیادی هم می کنیم یکی از مهمترین فاکتورها در زیبایی ظاهری، داشتن دندانهای سفید و زیبا می باشد که باعث می شود هنگام لبخند، لبخندی زیبا داشته باشیم.

اگر شما هم به دنبال ظاهری زیبا هستید می توانید از روکش دندان استفاده کنید. روکش دندان روشی است که توسط آن می توانید نواقض ظاهری دندانهای خود را بپوشانید و لکه های دندانهای شما دیگر معلوم نخواهد شد. قیمت روکش دندان هم نسبت با سایر روش های زیباسازی دندان بسیار مناسب می باشد.

زمانیکه شما از روکش های دندان استفاده کنید در واقع یک روکش یکدست و نازک که همرنگ دندان می باشد را روی سطح دندان خود قرار می دهید. نکته ای که هنگام استفاده از روکش دندان باید به آن توجه داشته باشید این است که این روکش زمانیکه روی دندان قرار بگیرند دیگر نمی توانید آنها را جدا کنید یا بصورت موقت کنار بگذارید زیرا این روکش ها روی سطح دندان شما می چسبد.

فوایدی که این روکش ها دارند این است که کاملا مقاوم در برابر لکه و آسیب دیدگی است و برای همین باعث افزایش طول عمر دندانهای شما می شود.

این روکش ها اکثرا برای دندانهای استفاده می شود که بسیار آسیب دیده اند و سطح آن کاملا از بین رفته است و دیگر نمی توان آنرا ترمیم کرد. برای همین روی آن را روکش قرار می دهند تا ظاهر دندانهای یکدست باقی بماند.

هنگامیکه دندانهای خود را روکش کردید باید توجه داشته باشید که دائما از نخ دندان و مسواک استفاده کنید زیرا چنانچه زیر روکش شروع به پوسیدگی کند باعث از بین رفته تمای دندان و ریشه آن می شود.

لمینت سرامیکی

احتمالا برای شما هم پیش آمده که دندانهای بازیگران را دیده باشید و این سوال برایتان پیش آمده باشد که چطور آنها چنین دندانهای زیبا و یکدستی دارند. در جواب باید بگویم که آنها از لمینت سرامیکی دندان استفاده می کنند.

لمینت سرامیکی یک پوسته نازکی است که متناسب با سایز هر دندان آماده می شود و سپس روی سطح دندان قرار می گیرد. هدف از لمینت دندان در وهله اول زیباسازی دندان، اصلاح کجی دندان و بستن فاصله بین دندانها می باشد.

هنگامی که از لمینت استفاده می کنید دیگر نمی توانید آنرا جدا کنید و برای همیشه باید آنرا داشته باشید علت آن هم این است که وقتی شما می خواهید دندانهای خود را لمینت کنید، بخشی از سطح دندان شما تراش می شود تا زمانیکه لمینت روی دندان قرار گرفت کاملا فیت دندان باشد یعنی در واقع دندانهای شما از حالت طبیعی کمی کوچک تر می شود.

بعد از لمینت دندان بسیار مهم است که مراقب آنها باشید و نباید سیب را محکم گاز بزنید یا اینکه تخمه بخورید زیرا ممکن است این لمینت ها ترک بخورند یا لب پر شوند.

لمینت سرامیکی مزایای متفاوتی دارد از جمله اینکه رنگ آنها بسیار طبیعی و ثابت بوده و بر اثر مرور زمان پاک نمی شود و مقاومت بالای آن در برابر لکه و چای باعث شده تا اکثر بازیگران از آن استفاده کنند. افراد سیگاری هم می توانند از لمینت سرامیکی استفاده کنند اما باید توجه داشته باشند که باید بلافاصله مسواک بزنند تا دود روی سرامیک ها قرار نگیرد.

ارتودنسی دندان

هدف اصلی ارتودنسی دندان از بین بردن فاصله و کجی دندان می باشد یعنی شما می توانید با استفاده از ارتودنسی دندان، دندانهای صاف و یکدستی داشته باشید. در حال حاضر قیمت ارتودنسی دندان افزایش یافته است و دلیل آن افزایش قیمت مواد اولیه ارتودنسی می باشد.

اگر در خیابان یا مترو افرادی را مشاهده کردید که روی دندانهای خود سیم دارند بهتر است بدانید که آنها از ارتودنسی دندان استفاده کرده اند.

زمانیکه شما از ارتودنسی دندان استفاده می کنید باید هر چند وقت یک بار به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا سیم ها را سفت تر کند و زاویه دندانهای را مرتب کند. در اوایل ممکن است وجود این سیم ها بسیار آزار دهنده باشد و تمرکز شما را بهم بریزد اما بعد از مدتی عادت می کنید. برای داشتن دندانهای صاف و یکدست تحمل این موارد قابل قبول است.

ارتودنسی انواع مختلفی دارد که به دو گروه ثابت و متحرک تقسیم بندی می شود بنابراین تشخیص اینکه کدام نوع برای شما مناسب می باشد را باید پزشک متخصص تصمیم بگیرد.

در این مقاله سعی شد تا درباره سه روش زیباسازی دندان که بسیار شناخته شده است نکاتی گفته شود چنانچه شما می خواهید دندانهای خود را ترمیم کنید یا به دنبال دکتر خوب برای زیباسازی دندان هستید پیشنهاد می کنم حتما یکسری به سایت دکتر مژگان آزد خواه بزنید.

سایت دکتر مژگان آزادخواه به نشانی www.drmojganazadkhah.com می باشد که تجربه زیادی در زمینه ایمپلنت دندان، روکش، ارتودنسی و … دارد.

درباره دکتر

دکتر مژگان آزادخواه جراح دندانپزشک، فارغ التحصیل سال ١٣٧۵ از دانشگاه دندانپزشکى مشهد و شماره نظام پزشکى ۵٧۶٨٨ داراى ٢٣ سال سابقه کار در حیطه دندانپزشکى با تجربه بالا و یکى از بهترین دندانپزشکان ترمیمى و زیبایى واقع در خیابان ونک، ملاصدرا ى تهران است که داراى فلوشیپ ترمیمى زیبایى Esthetic cosmetic در سال هاى ٢٠٠٨ و ٢٠١٣ مى باشد که دوره ى دندانپزشکى ترمیمى و زیبایى را در حضور پروفسور دکتر برقى و آقاى دکتر یزدانى در سال ٢٠١٣ گذرانیده است. معالجه ریشه (RCT) توسط ایشان با استفاده از دستگاه اندو روتارى و RVG با دقت بسیار بالا و اندازه گیرى دقیق طول کانال در یک جلسه و بدون درد انجام مى شود.

کلیه کارهاى ایمپلنت همراه با ضمانت نامه کتبى و با استفاده از جدیدترین متدها و سیستم هاى روز دنیا توسط ایشان ارائه مى گردد. دکتر آزادخواه مدرک دندانپزشکى دیجیتال (Digital dentistry ) را از دانشگاه تهران در سال ٢٠١٩ و زیر نظر آقاى دکتر علیرضا رضایى و آقاى دکتر رکن دریافت نموده است که دندانپزشکى دیجیتال تحولى نو در علم نوین دندانپزشکى محسوب مى گردد. دکتر مژگان آزادخواه جزء یکى از برترین دندانپزشکان موجود در زمینه دیجیتال است که با اسکن فک بیمار و آنالیز توسط نرم افزار بهترین مکان جهت قرار دادن ایمپلنت را بررسى نموده و ایمپلنت را در دقیق ترین جاى ممکن جایگذاری مى کند، همچنین با طراحى دقیق توسط نرم افزار در کمترین زمان روکش هایى با بالا ترین کیفیت و دقت براى بیماران فراهم مى نماید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 26 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.