چگونه بهترین رنگ را برای مبل تختخواب شو یک نفره انتخاب کنیم؟ - پارسی زی
گاو صندوق سی رن

گاو صندوق سی رن

گاوصندوق از گذشته تا به امروز تغییرات بسیار کرده است ، که در هر دوره ویژگی هایی به آن اضافه شده است. اگر بخواهیید بدانید …

آموزش کسب درآمد از متاورس

آموزش کسب درآمد از متاورس

این روزها بسیاری از افراد برای کسب درآمد از بازار ارز های دیجیتال به سراغ دنیای متاورس می‌روند، توجه داشته باشید که دنیای متاورس باعث …

خرید انواع جوراب زنانه و مردانه در تهران با بهترین قیمت | سورمه گروپ

خرید انواع جوراب زنانه و مردانه در تهران با بهترین قیمت | سورمه گروپ

خرید انواع جوراب زنانه و مردانه در تهران با بهترین قیمت | سورمه گروپ خیلی از خانوم ها برای خرید جوراب زنانه و لباس زیر …

پیش از اینکه بتوانید بهترین رنگ ها را برای مبل تختخواب شو یک نفره خود انتخاب کنید، باید تصمیم بگیرید که کدام سبک و رنگ از ملحفه ها و روبالشی ها را اولویت قرارمی دهید. اگر مبل تخت خوابشو را با تاکید و توجه به رنگ آغاز کنید، می توانید در انتها با تختخوابی مواجه شوید که اصلاً با مدل شما سازگار نیست.

بیشتر سبک های مبل تخت خوابشو رنگ بندی ویژه ای دارند، بدین دلیل اگر تصمیم می گیرید ملحفه های خاکستری زغالی انتخاب کنید اما دکوراسیون رنگارنگ را دوست دارید، امکان دارد با یک مبل تخت خوابشو به روش مدرن روبرو شوید. دانستن سبک شما به این مفهوم نیست که نمی توانید رنگ دلخواه خود را در ملافه ها بگنجانید، بلکه اینگونه است که حداقل می توانید یک رنگ تند برای یک بالش بزرگ و کوسن یا ملحفه اضافه کنید.

برای انتخاب مبل تخت خوابشو الهام بگیرید، و برنامه داشته باشید

اگر ایده تهیه مبل تخت خوابشو مناسب با خلق و خوی تان برای اتاق خواب دارید، پس انتخاب ملحفه مناسب راحت خواهد بود. از وبسایت هایی مانند پینترست برای گرفتن ایده طراحی و انتخاب رنگ مناسب با سلیقه تان استفاده کنید، با کمک دیدن و جستجو در بین عکسها و کاتالوگها، دید روشنی از رنگ ملحفه و تخت برای انتخاب و تهیه مبل تخت خوابشو خواهید داشت.

ملحفه های تک رنگ یا طرح دار؟

ملحفه در رنگ های یک رنگ می تواند زیبا و ساده باشد و می تواند اتاق خواب شما را به روش هتلی با مد روز تبدیل کند. رنگ های ملایم و ساده همینطور می توانند به داشتن یک فضای آرامش بخش کمک کنند، که برای استراحت بعد از یک روز طولانی بسیارخاص است. راز ایجاد یک اتاق خواب زیبا و رمانتیک  با ملحفه های رنگی یک دست این است که ملحفه ها را به عنوان یک طرح رنگی تک رنگ در نظر بگیرید. رنگ اصلی خود را انتخاب کنید، بعد آن را با سایه های روشن و تیره همان رنگ ترکیب کنید. این باعث می شود که ملحفه هایتان کسل کننده به نظر نرسند.

مبل تخت خوابشو با ملحفه های طرح دار دارای خوبی هایی هستند. اگردر نظر دارید رنگ های زیادی را برای اتاق انتخاب کنید، تختخواب های طرح دار این قابلیت را برای شما ایجاد می کنند که دوزهای کمی از آن رنگ را بدون غلبه بر بقیه نشان دهید. سبک های سنتی و رمانتیک مبل تخت خوابشو ها دارای نقش های گل هستند که می توانند رنگ های اطراف اتاق را در خود قرار دهند.

راز انتخاب ملحفه های طرح دار این است که رنگ های ملایم را به شکل پراکنده به مجموعه ملحفه ها افزوده تا جلوه جدیدی داشته باشد. ملحفه های طرح دار می توانند سریع تر از رنگ های ملایم و ساده منسوخ و تکراری شوند، درنتیجه فقط از یک قطعه طرح دار با یک یا دو تکه کوچک استفاده کنید، بنابراین می توانید بدون اینکه همه مجموعه را عوض کنید، این چیزها را تغییر دهید. همینطور می توانید برای هماهنگی با رنگ دیوار اتاق خواب خود، هر رنگی را از الگوی مبل تخت خوابشو خود انتخاب کنید.

پارچه خود را عاقلانه انتخاب کنید

پارچه ملحفه ای مناسب می تواند سبک اتاق خواب شما را کامل کند. زمانی که در باره ی رنگ های طرح دار یا ساده تصمیم گرفتیی، نوع پارچه ای که انتخاب می کنید هم اهمیت دارد. پارچه های براق نسبت به یک پارچه ساده نخی یا پارچه های مات انتخاب رسمی تری دارند. پارچه های براق قادرند اتاق خواب تاریک را روشن کنند و حال و هوای پر زرق و برق بیشتری بسازند. مخمل یک انتخاب مجلل و لوکس است، اما در یک اتاق خواب تاریک، می تواند نور موجود را جذب کند. از پارچه های بافت دار در یک طرح تک رنگ جهت پایه مناسب رنگی برای انتخاب اکسسوریها مدل های مدرن اتاق خواب استفاده کنید.

انتخاب بهترین رنگ برای مبل تخت خوابشو یکی از دغدغه هایی است که ذهن بسیاری از خریداران کالای خواب را درگیر کرده است. از آنجایی که شامل بخش هایی مانند تخت خواب، درآور، میز آرایش و … می باشد و فضای زیادی را به خود اختصاص می دهد، بنابراین یکی از وسایل ضروری و بااهمیت دکوراسیون اتاق خواب بحساب می اید و انتخاب رنگ مناسب برای آن بسیار قابل اهمیت می باشد که می تواند تاثیر ویژه ای بر زیبایی اتاق خواب شما بگذارد.

رنگ سبز به دلیل خاصیت آرامش بخش بودن یک گزینه ی بسیار مناسب برای سرویس خواب به حساب می اید. ترکیب رنگ سبز با رنگ بنفش یا نقره ای باعث درخشش و نمای بیشتر این رنگ می شود، علاوه بر این می تواند ویژگی رفاه و غنی بودن را هم به نمایش بگذارد. همینطور این رنگ را می توان با رنگ های صورتی پررنگ، زرد و زرشکی نیز ترکیب کرد. انتخاب رنگ سبز برای مبل تخت خوابشو می تواند آرامش، تعادل، احتیاط، خنکی و آسایش را به شما ببخشد.

۲) قهوه ای

انتخاب رنگ قهوه ای برای مبل تخت خوابشو حس گرمی، ایمنی، اطمینان و پایداری را به شما منتقل می کند. برای این که زیبایی مبل تخت خوابشو قهوه ای شما بیشتر به چشم آید باید آن را با بیشتر وسایل اتاق خواب هماهنگ کنید.ترکیب  رنگ قهوه ای با صورتی کثیف خیلی خیره کننده است.

اگر قصد دارید رنگ مبل تخت خوابشو شما ترکیبی از رنگ قهوه ای با بقیه رنگ ها باشد، ما به شما رنگ های سفید، زرد یا صورتی کثیف را پیشنهاد می کنیم. همینطور در نظر داشته باشید که رنگ قهوه ای هیچ زمانی از مد نمی افتد.

ترکیب رنگ آبی و زرد برای سرویس خواب زیبایی ویژه ای را به اتاق خواب شما هدیه می کند. همچنین می توانید رنگ آبی را با رنگ های صورتی کم رنگ و سبز نعنایی آمیخته و از فضایی با آرامش کامل و بدون سر و صدا لذت ببرید.

مبل تخت خوابشو آبی می تواند باعث کاهش فشار خون، کاهش تنفس، افزایش مقدار خواب و ایجاد محیطی آرامش بخش برای شما شود. همچنین این رنگ می تواند حس مسئولیت، وفاداری و محافظه کاری را در شما افزایش دهد.

۴) زرد

دقت کنید که رنگ زرد یک رنگ پیچیده و نشانه ی ارتباط، حکمت و مناظره محسوب می شود. استفاده از زرد کم رنگ و ترکیب آن با رنگ کرم برای اتاق نوزاد می تواند یک گزینه ی بسیار شایسته باشد.همچنین از آنجایی که زرد، رنگ مثبت و شادی است برای اتاق خواب نوجوان نیز انتخاب مناسبی محسوب می شود. این رنگ باعث تقویت حافظه شده و به مطالعه کمک می کند.

۵) مشکی

رنگ مشکی یک رنگ خنثی و نشان دهنده ی محدود بودن، برجسته بودن، قاطعیت، شان و مقام یه شمار می‌رود . علاوه بر این ترکیب این رنگ با رنگ های نقره ای، طلایی، مسی و سفید بسیار شیک و شگفت انگیز می شود. اگر مبل تخت خوابشو شما ترکیبی از رنگ های مشکی و سفید باشد، می تواند فضای کوچک شما را بزرگتر نشان دهد.

۶) بنفش

رنگ بنفش علاوه بر این که باعث کم شدن فشار خون و ترشح غدد می شود نشان دهنده ی باشکوه بودن، عظمت و همین طور آرام بودن است. بنفش رنگ خلاقی محسوب می شود و اگر با رنگ زرد آمیخته شود، جلوه ی بسیار زیبایی خواهد داشت. همچنین از این رنگ به خاطر آرام بخش بودن و ملایم بودن برای مبل تخت خوابشو دختران بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

۷) صورتی

از آنجایی که رنگ صورتی سبب ایجاد صمیمیت و آرامش می شود و ظرافت و احساسی بودن را به نشان می دهد با روحیه لطیف جنس مونث بیشتر سازگار است، بدین دلیل این رنگ برای مبل تخت خوابشو دختران کاربرد بیشتری دارد.مکانی که برای استراحت انتخاب می کنید و شب در آن می خواهید بخوابید، تاثیر بسیار ویژه ای در کیفیت خواب شما خواهد گذاشت. قطعا اولین موردی که به ذهنتان خواهد رسید، کیفیت رختخواب خواهد بود. بله. صحیح است؛ زیرا رختخواب تاثیر زیادی در کیفیت خواب شما خواهد داشت؛ شما باید به همه ی نکات مهم در مبل تخت خوابشو دقت کنید. آیا تا به حال به رنگ اتاق فکر کرده اید؟

رنگ ها نیز تاثیر بسیار زیادی بر خلق و خوی ما دارند و می توانند بر کیفیت خواب ما تاثیرگذار باشند؛چگونه بهترین رنگ را برای مبل تخت خوابشو انتخاب کنیم به همین علت ما در این مقاله در مورد اینکه چه رنگی برای مبل تخت خوابشو مناسب است، توضیح داده ایم.

آیا رنگ می تواند بر کیفیت خواب تاثیر بگذارد؟

مطابق علم روانشناسی، رنگ ها قدرت این را دارند که بتوانند بر خلق و خو، احساسات و رفتار های ما تاثیر بگذارند. برای نمونه، از رنگ ها می توان برای برانگیخته کردن احساسات استفاده کرد. ازعصبانیت گرفته تا آرامش و شادی.

علاوه بر این ها، برای اینکه بهتر بدانید چه رنگی برای مبل تخت خوابشو شایسته است، خوب است به این مسئله اشاره کنیم که دکور اتاق خواب شما بطور قطع می تواند بر کیفیت و کمیت خواب شما در شبانه روز تاثیر بگذارد. همانگونه که اشاره کردیم، رنگ ها می توانند بر احساسات و افکار ما تاثیرگذار باشند. پس در این جا می توانیم این سوال را از خود بپرسیم که چرا از رنگ هایی استفاده نکنیم که می توانند حس آرامش در ما ایجاد کنند و کاری کنند که چگونه بهترین رنگ را برای مبل تخت خوابشو انتخاب کنیم ما بهتر به خواب برویم.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 30 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.