ارزان ترین روش های مهاجرت به ترکیه برای ایرانیان - پارسی زی
املاک پرند

املاک پرند

املاک پرند فرصت سرمایه گذاری و خرید ملک در شهر پرند اگر از شلوغی های شهر تهران خسته شده اید و می خواهید در نزدیک …

با تور اقساطی زیباترین شهرهای ترکیه آشنا شوید

با تور اقساطی زیباترین شهرهای ترکیه آشنا شوید

استانبول و آنتالیا شهرهای توریستی و زیبای ترکیه هستند که با گسترش صنعت گردشگری خود، سالانه ثروت بسیار زیادی به دست می آورند. تفریح ها …

3 مدل مبل خاص که هیچوقت از مد نمیوفته

3 مدل مبل خاص که هیچوقت از مد نمیوفته

۳ مدل مبل خاص که هیچوقت از مد نمیوفته هنگام خرید مبل جدید یکی از مهم ترین عواملی که باید در نظر بگیرید دوام آن …

ارزان ترین روش های مهاجرت به ترکیه برای ایرانیان

C:\Users\iman imani nia\Desktop\یوس-مگ.jpg

ارزان ترین روش های مهاجرت به ترکیه کدامند؟ این سوالی است که برای اکثر افراد پیش آمده است. در حقیقت، افراد بسیاری هستند که تصمیم دارند با بهترین و ارزان ترین روش مهاجرت، اقامت ترکیه را برای خود کنند. حتما شنیده اید که با خرید ملک در ترکیه می توانید اقامت این کشور را بگیرید اما این روش هم دوندگی و مهارت را می طلبد.

اگر شما هم به دنبال ارزان ترین روش های مهاجرت به ترکیه هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است. در ادامه این مقاله به معرفی بهترین و ارزان ترین روش مهاجرت و معرفی چند دانشگاه برتر در ترکیه پرداخته ایم.

چرا مهاجرت به ترکیه؟

ترکیه کشوری در نزدیکی ایران است که بر اساس آمار رتبه ۶ مقصد توریستی گردشگران در سطح جهان را به خود اختصاص داده است. این کشور با فرهنگ و رسوم نزدیک به ایران، آب و هوایی معتدل، روش زندگی و کاری متنوع به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است. از این رو، همه ساله تعداد زیادی از ایرانیان کشور را به قصد مهاجرت به ترکیه ترک می کنند. برای مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت این کشور روش های زیادی وجود دارد ولی با توجه به این وضعیت اقتصادی ارزان ترین روش مهاجرت همیشه مورد بحث قرار گرفته است.

انواع روش های مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به کشوری چون ترکیه و اخذ اقامت به روش های مختلفی ممکن است که در نهایت به دو صورت کوتاه مدت و بلند مدت انجام می شود. حتما هم میدانید که راه های مهاجرت و اقامت ترکیه از لحاظ هزینه ای متفاوت هستند. روش های رایجی که شما می توانید برای مهاجرت برگزینید عبارتند از:

  • سرمایه گذاری
  • اقامت از طریق یادگیری زبان ترکی
  • خرید ملک
  • تحصیل
  • کار
  • ازدواج و …

اما ارزان ترین روش مهاجرت به ترکیه کدام است؟

در حال حاضر، مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل ارزان ترین و منحصر به فردترین روش مهاجرت می باشد. علت این امر نیز رفت و آمد آسان، کم هزینه بودن زندگی و عدم نیاز به ویزا می باشد. آموزش عالی معتبر و به روز در دانشگاه های این کشور گزینه ای ایده آل برای بسیاری از دانشجویان جهان به ویژه کشورهای آسیایی و خاورمیانه است.

C:\Users\iman imani nia\Downloads\دانشگاه-ایستینیه-ترکیه-300x300.jpg

دانشجویان برای تحصیل در این کشور باید در آزمون مخصوص ترکیه شرکت کنند ولی برخی از دانشگاه های دولتی و خصوصی اقدام به پذیرش دانشجو بدون در نظر گرفتن این مدرک می کنند. برخی از دانشگاه ها از جمله دانشگاه آیدین، دانشگاه بیکنت، دانشگاه باهچه شهیر، دانشگاه مدیپل، دانشگاه ینی یوزییل و دانشگاه ایستینه و بسیاری دیگر از دانشگاه های معتبر در شهرهای دیگر ترکیه هر سال با دریافت هزینه ای مشخص اقدام به پذیرش دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف نموده اند.

C:\Users\iman imani nia\Downloads\دانشگاه-آdkd-dcddgا-300x300.jpg

این نکته نیز حائز اهمیت است که تحصیل در ترکیه یکی از روش های ارزان مهاجرت به این کشور می باشد اما شرط اول برای مهاجرت فارغ التحصیل شدن از دبیرستان در کشور خودتان می باشد. پس از آن شما می توانید با توجه به تمایل و تسلط خود بر زبان ترکی یا انگلیسی اقدام به انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی مورد نظر خود نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله به ارزان ترین روش مهاجرت به ترکیه پرداختیم. به طور کلی، تحصیل در ترکیه سخت گیرانه نیست و به توان مالی و تسلط بر یکی از زبان های ترکی یا انگلیسی شما مربوط می شود. دانشگاه های معتبر در این کشور تحصیلات عالیه ای را به دانشجو ارائه می دهند که مدرک پایانی آن مورد تائید اتحادیه اروپا می باشد. بنابراین اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید از طریق تحصیل اقدام کنید تا گذشته از اخذ اقامت بتوانید آینده تحصیلی و کاری درخشانی را برای خود رقم بزنید.

منبع: یوس مگ

 

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 30 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.