درمان خانگی فشار خون بالا در بارداری - پارسی زی
خواص سیر ، خام و عسل ناشتا و تازه و لیمو ترش برای مو و سرماخوردگی و معده

خواص سیر ، خام و عسل ناشتا و تازه و لیمو ترش برای مو و سرماخوردگی و معده

خواص سیر خواص سیر خام و عسل ناشتا , خواص سیر و لیمو ترش برای سرماخوردگی , خواص سیر برای معده و مو و پوست …

خواص اسفناج ، خشک شده و ماست در طب سنتی برای لاغری و کودکان

خواص اسفناج ، خشک شده و ماست در طب سنتی برای لاغری و کودکان

خواص اسفناج اسفناج اسفناج از سبزیجات ( گیاهان ) مفیدی است که تقریبا همه با آن و فوایدش آشنایی نسبی دارند. در این مقاله می …

خواص و مضرات قهوه ، سبز و اسپرسو و تلخ و ترک برای پوست و مو و لاغری

خواص و مضرات قهوه ، سبز و اسپرسو و تلخ و ترک برای پوست و مو و لاغری

خواص و مضرات قهوه خواص و مضرات قهوه خواص و مضرات قهوه سبز و ترک و تلخ و فوری و گانودرما ، خواص و مضرات …

درمان خانگی فشار خون بالا در بارداری

به طور کلی این باور غلط در میان مردم وجود دارد که مردان بیش از زنان مبتلا به فشار خون بالا هستند در حالی که پس از شروع سن یائسگی، احتمال ابتلا زنان به فشار خون بالا، بیشتر می باشد. فشار خون می تواند بدون علائم قابل ملاحظه مانند سکته ی مغزی یا حمله قلبی افزایش یابد. در واقع این بیماری اغلب هیچ علامتی ندارد و در واقع یک قاتل تردیجی و آرام می باشد.

علائم فشار خون در زنان

در بعضی افراد فشار خون بالا منجر به عوارضی مانند خونریزی بینی، سردرد و سرگیجه می شود. از دیگر علائم آن می توان به احساس سنگینی در قفسه سینه، سر درد و احساس فشار در سر، بی حسی و لمس شدن دست ها به خصوص دست چپ، تنفس سخت و تپش قلب بالا اشاره کرد. علائم فشار خون بالا در دوره ی بارداری عبارت است از سردرد های ناگهانی و شدید، ورم و پف صورت و اندام و برافروختگی صورت.

عوارض فشار خون

فشار خون بالا در صورت کنترل نشدن می تواند منجر به مشکلات جدی در سلامت انسان شود. این بیماری عامل اصلی خطر سکته مغزی و نارسایی کلیه شناخته می شود. همچنین آسیب به عروق خونی و حملات قلبی را از دیگر عوارض آن می توان به شمار آرود.

در زنان باردار فشار خون بالا می تواند برای جنین خطرناک باشد و خطر ابتلا به بیماری های پره اکلامپسی را افزایش دهد. استفاده از هولتر فشار خون می تواند به شناسایی فشار خون کمک شایانی کند.

این بیماری می تواند منجر به آسیب رسیدن به اندام های بدن مانند کلیه و کبد شود. معمولا پره اکلامپسی پس از هفته بیستم بارداری بروز پیدا می کند و میتواند عوارض خطرناکی به دنبال داشته باشد و حتی منجر به مرگ کودک یا مادر شود. در مورد عوارض دیگر فشار خون بالا در دوران بارداری می توان به کاهش جریان خون به جنین، جدا شدن جفت، زایمان زودرس و بیماری های قلبی و عروقی اشاره کرد.

کاهش جریان خون یکی از مشکلاتی است که می تواند رشد جنین را دچار مشکل کند. معمولا مادرانی که مبتلا به فشار خون بالا می باشند، مشکلاتی در حوزه رشد داخل رحمی برای آن ها پدید می آید. دیگر خطرات فشار خون بالا جدا شدن جفت یا دکولمان است که از موارد اورژانسی حاملگی است.

بیماری های قلبی و عروقی نیز ممکن است منجر به ابتلای مادر به بیماری های قلبی و عروقی متنوع شود و گردش خون را تحت تاثیر قرار دهد. باید توجه داشته باشید که عوارض فشار خون بالا در دوران بارداری بی شمار می باشند و در صورتی که مورد توجه قرار نگیرد، ممکن است عوارض جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

از جمله شایع ترین بیماری های قلبی و عروقی افتادگی دریچه میترال می باشد که در زنان باردار امکان دارد که بیشتر بوجود آید بنابراین لازم است که حتما با پزشک متخصص این حوزه در تماس باشید.

فشار خون استاندارد

فشار خون طبیعی و نرمال کم تر از ۱۲۰ میلی متر جیوه سیستولیک و ۸۰ میلی متر جیوه دیاستولیک است. فشارخون با نوسانات کوتاه مدت قابل ملاحظه ای در یک دوره ۲۴ ساعته و همچنین طولانی مشخص می شود.

فشار خون بالا در دوره ی بارداری معمولا از ۸۹/۱۳۹ شروع می شود که تشخیص آن علاوه بر اندازه گیری فشار خون، از طریق آزمایش های تشخیصی دیگری نیز انجام می شود. فشار خون بالا در زنان باردار معمولا با سردرد و تاری چشم همراه است.

باید توجه داشت که مادرانی که در اوایل بارداری فشار خون بالا دارند، در واقع مبتلا به فشار خون مزمن هستند و این فشار خون ناشی از بارداری نمی باشد چرا که فشار خون بارداری در هفته های بالاتر بوجود می آید. می توان گفت جلوگیری از بالا رفتن فشار خون در بارداری از طریق رژیم مناسب و توصیه های پزشکی امکان پذیر است اما گاهی فشار خون بالا دلیلی مشخصی ندارد و نمی توان از آن پیشگیری کرد.

چه زمانی باید به متخصص فشار خون مراجعه کنیم

بسیاری از بیماران از بالا بودن فشار خون خود اطلاع ندارند و زمانی آگاه می شوند که بسیاری از عوارض بیماری در ایشان بروز نموده است. پس از مشاهده ی علائم مربوط به فشار خون بالا پزشک معمولا در چند نوبت فشار خون بیمار را به کمک دستگاه اندازه گیری کرده و ثبت می کند تا از بالا بودن فشار خون بیمار مطمئن شود. برای همین لازم است به بهترین متخصص فشار خون در تهران مراجعه کنید.

در برخی مواقع ممکن است بیمار دچار نوسان فشار خون باشد، در این مورد تشخیص کار آسانی نیست و خطرات آن می تواند از فشار خون بالا بیشتر باشد. مقدار فشار خون اگر به ۸۹/۱۲۹ برسد اندکی افزایش یافته و در صورتی که به ۸۹/۱۳۹ برسد باید مورد بررسی قرار گیرد. این مقدار اگر به ۹۰/۱۴۰ برسد فشار خون بالا به حساب می آید و باید مورد اقدامات درمانی قرار بگیرد.

در دوران حاملگی زمانی می گوییم فشار خون مادر بالا است که فشار خون سیستولیک او از ۱۴۰ میلیمتر جیوه بالا تر باشد برخی خانم ها در این دوران فشار خون ۱۶۰ بر ۱۱۰ را نیز تجربه می کنند که بسیار خطرناک است و می تواند عوارض جبران ناپذیری برای فرد داشته باشد. مادران باردار در این دوران باید تحت نظر قرار بگیرند و فشار خون آن ها باید در هر بار مراجعه به پزشک اندازه گیری و علائم خطر به آن ها گفته شود.

معرفی کلینیک تخصصی قلب و عروق دکتر محمد ریاستی

در این کلینیک تمامی امور مربوط به اسکرینینگ ، تشخیص و درمان بیماریهای قلبی انجام می گردد. کلینیک تخصصی قلب و عروق دکتر محمد ریاستی با تجربه ی درخشان چندین ساله یکی از مجهزترین مراکز تشخیصی قلب و عروق در تهران میباشد و دارای بروزترین دستگاههای تشخیصی بیماریهای قلب مانند اکوکاردیوگرافی با جدیدترین سخت افزار و نرم افزار روز دنیا ، تست ورزش و تست استرس قلبی با پروتکل های بروس و مودیفای بروس و گاردنر ، هولترمانیتورینگ فشارخون جهت تشخیص زودهنگام و قطعی فشارخون های پنهان و white coat و هولترمانیتورینگ آریتمی های دهلیزی و بطنی قلب می باشد

برای دریافت نوبت و مشاوره می توانید به سایت دکتر ریاستی به نشانی اینترنتی www.drriasati.com مراجعه کرده یا با شماره زیر تماس بگیرید.

۰۹۳۷۳۵۸۵۸۱۳

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 6 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.