سینمای خانگی سلبریتی های معروف - پارسی زی
بازنشستگی ده ساله: با پرداخت ۱۰ سال حق بیمه حقوق بازنشستگی بگیرید!

بازنشستگی ده ساله: با پرداخت ۱۰ سال حق بیمه حقوق بازنشستگی بگیرید!

بازنشستگی ده ساله: با پرداخت ۱۰ سال حق بیمه حقوق بازنشستگی بگیرید! شرایط و قوانین بازنشستگی ده ساله بیمه بازنشستگی می‌تواند تا حد زیادی دغدغه‌های …

منظور از دکوراسیون آرامش بخش

منظور از دکوراسیون آرامش بخش

منظور از دکوراسیون آرامش بخش یکی از دغدغه‌هایی که بسیاری از افراد در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود دارند، ایجاد یک دکوراسیون آرامش بخش است. …

افسانه‌ای سفر کنید! 5 جاذبه افسانه‌‍‍‌ای جنوب که حتما باید به آن‌ها سفر کنید.

افسانه‌ای سفر کنید! 5 جاذبه افسانه‌‍‍‌ای جنوب که حتما باید به آن‌ها سفر کنید.

یک بار یکی از اصحاب هنر و فرهنگ و ادب و… گفت “مطالعه فقط کتاب خواندن نیست. شما وقتی سفر می‌کنید، ناخودآگاه دارید مطالعه می‌کنید” این جمله …

موضوع : سینمای خانگی سلبریتی های معروف

ایده استفاده از ویدیو پروژکتور خانگی به عنوان جایگزینی برای یک تلویزیون معمولی چندین سال است که مطرح شده اما اخیراً علاقه به داشتن سینمای خانگی افزایش پیدا کرده است. با خرید ویدیو پروژکتور برای خانه ، می‌توانید در یک اتاق به تماشای سریال و فیلم‌های مورد علاقه خود نشسته و حس کنید سینما را به منزل خود آورده‌اید. در این مقاله قصد داریم به بیان نکات مهم در خرید پروژکتور سینما خانگی بپردازیم.

پروژکتور سینما خانگی چیست؟

پروژکتور یکی از تجهیزات کاربردی در منزل، مدارس، دانشگاه‌ها، شرکت‌ها است که از آن برای به تصویر کشیدن یک محتوا بر روی صفحه نمایش بزرگ استفاده می‌کنند. می‌توان تصویر خروجی از پروژکتور را بر روی یک دیوار سفید هم مشاهده کرد اما خرید صفحه نمایش باعث بالاتر رفتن کیفیت تصاویر خواهد شد. مزایای استفاده از پروژکتور عبارتند از:

  • اندازه تصویر بزرگ نسبتا به تلویزیون
  • قیمت پایین
  • قابل حمل بودن
  • امکان نصب بر روی سقف یا قرار دادن بر روی قفسه

خود پروژکتورها را می‌توان در چهار دسته قرار داد:

  • پروژکتور جیبی
  • پروژکتور سینمای خانگی
  • پروژکتور چند رسانه ای
  • پروژکتور برای نصب سالن‌های سینما

گاهی اوقات یک پروژکتور را نمی‌توان محدود به دسته بندی خاصی کرد. به طور مثال سینمای خانگی و پروژکتورهای چند رسانه‌ای بسیار شبیه به هم هستند. به طور کلی برای ارائه در اتاق هیئت مدیره، پروژکتور چند رسانه‌ای مناسب خواهد بود، برای تماشای فیلم در اتاق نشیمن باید سینمای خانگی به کار برید و برای سالن سخنرانی بزرگ از پروژکتورهای مخصوص سالن کمک بگیرید. در صورتی که قصد دارید پروژکتور را بین منزل تا محیط کار جابجا کرده و یا آن را در سفر همراه داشته باشید، پروژکتور قابل حمل یا جیبی انتخاب عالی خواهد بود.

سینمای خانگی سلبریتی ها

جای تعجب نیست که بسیاری از افراد مشهور، برای تماشای فیلم و سریال یک سینمای خانگی مجلل در گوشه‌ای از منزل خود دارند. لازم به ذکر است که حتما اتاق سینمای خانگی نباید کاملا تاریک باشد و می‌توان تزئینات خاصی برای آن به کار برد تا محیط اتاق جذاب‌تر از همیشه باشد اما در صورت تاریک بودن، تصاویر با کیفیت‌تری تولید خواهد شد. بیشتر سینماهای خانگی افراد معروف با صندلی‌های چرمی لوکس، لامپ‌های زیبا و دیوارهای خاص جلوه‌ای خیره کننده پیدا کرده‌اند. با وجود چنین سینماهای خانگی با کیفیتی، هیچ کس نمی‌خواهد خانه را ترک کند.

  • برد پیت و جنیفر آنیستون

برد پیت و جنیفر آنیستون در طول دوران زندگی در بورلی هیلز، خانه خود را به یک سینمای خانگی مجهز کردند که به گفته دوستان آن‌‌ها، اتاق مورد علاقه این خانواده بود. برای این اتاق از رنگ‌های قرمز و سبز استفاده شده و طراحی زیبایی دارد.

  • جنیفر لارنس

یکی از متفاوت‌ترین سینماهای خانگی، سینمای خانگی جنیفر لارنس در منهتن است. این سینمای خانگی در فضای بالا در پنت هاوس او قرار گرفته و لذت تماشای فیلم را چند برابر می‌کند.

  • کریس جنر

سینمای خانگی کریس جنر هم جز سینماهای خانگی قابل توجه است که صندلی‌ها راحت و زیبایی در آن نصب شده تا بتوان به راحتی به تماشای فیلم نشست.

  • جورج کلونی

در داخل منزل جورج کلونی یک صفحه نمایش ۱۴ فوتی نصب شده تا بتواند فیلم و سریال را با جزئیات زیاد و بهترین کیفیت ممکن مشاهده کند.

  • استیو هاروی

سینمای خانگی استیو هاروی گنجایش تقریبا ۱۸ نفر را دارد اما این سینمای خانگی، شاید کوچک‌ترین اتاق در عمارت ۳۵۰۰۰ فوت مربعی او باشد.

  • جنیفر لوپز

سینمای خانگی جنیفر لوپز می‌تواند تا ۳۰ نفر را در خود جای دهد. عمارت این خواننده دارای ۵ اتاق خواب، ۱۳ حمام و یک اتاق ماساژ است.

راهنمای خرید پروژکتورهای سینمای خانگی

برای خرید یک ویدیو پروژکتور خانگی با کیفیت باید چندین نکته را در نظر بگیرید که در این بخش از مقاله به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

اولین قدم در انتخاب یک پروژکتور خانگی، تعیین عرض صفحه و فاصله آن تا پروژکتور است. شما باید ابتدا مشخص کنید که پروژکتور قرار است در کجای اتاق قرار گیرد و صفحه نمایش در چه فاصله‌ای از آن نصب شود.‌ پس از انجام این کار، انتخاب شما به میزان قابل توجهی محدود خواهد شد. البته ممکن است فضای خانه به شما این امکان را بدهد تا پروژکتور را در هر جایی از سقف نصب کنید. در این مورد باید در نظر داشته باشید که پروژکتور را تا جایی که ممکن است در نزدیکی صفحه نمایش قرار دهید زیرا هرچه بتوانید آن را نزدیک‌تر نصب کنید، به لومن‌های کمتری برای نمایش تصویر واضح نیاز خواهید داشت.

شدت روشنایی پروژکتور

اولین موضوعی که در طول فرآیند خرید پروژکتور خانگی باید مورد توجه شما قرار گیرد، شدت روشنایی دستگاه ( نور پرتاب شده از سمت لنز) است. اگر شدت روشنایی یک پروژکتور پایین باشد، هر چه نور محیط را بیشتر کنید، کنتراست کمتر شده و تصویر را تار نمایش می‌دهد. حتی یک پروژکتور روشن‌تر فقط تا حدی مشکل را حل می‌کند، زیرا نور محیط با قسمت‌های تاریک‌تر تصویر ترکیب می‌شود و آن‌ها را تار می‌کند. اگر باید از پروژکتور در نور طبیعی استفاده کنید، هرگز تصویر کاملی نخواهید داشت، اما با خرید پروژکتوری با شدت روشنایی متوسط رو به بالا حداقل می‌توان یک تصویر قابل مشاهده و کیفیت خوب دریافت کرد.

روشنایی پروژکتور با ANSI Lumens (به اختصار لومن) اندازه گیری می‌شود. برای محاسبه لومن‌های مورد نیاز، باید فاصله، عرض تصویر، میزان نور محیط در اتاق و محتوای نمایش داده شده را بدانید. اجازه دهید با چند مثال نشان دهیم که برای هر محیطی به چه شدت روشنایی نیاز دارید:

  • اتاق نشیمنی که می‌توانید به طور کامل چراغ‌ها را خاموش کنید: ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ لومن
  • کلاس مدرسه یا اتاق کنفرانس که در آن می‌توان نورها را در صورت خاموش نشدن کامل کم کرد: حداقل ۳۰۰۰ لومن.
  • سالن سخنرانی، کلیسا یا مکان بزرگتر دیگر، یا محیطی با نور محیطی روشن: ۴۵۰۰ لومن یا بیشتر.
  • سینما یا استادیوم: ۲۰۰۰۰ لومن یا بیشتر

شرایطی را تصور کنید که یک پروژکتور ۱۵۰۰ انسی لومنی برای اتاقی روشن خریداری می‌کنید. در این شرایط کیفیت تصویر خوبی نخواهید گرفت زیرا شدت روشنایی این دستگاه پایین بوده و حتما باید در اتاقی تاریک از آن استفاده کنید. با توجه به اینکه شدت روشنایی بر کیفیت تصویر اثر گذار است، حتما باید قبل از خرید اتاق را انتخاب کرده و شرایط آن را بسنجید.

رزولوشن پروژکتور

یکی از اصطلاحاتی که احتمالا نام آن را تا به حال بارها شنیده‌اید، رزولوشن یا وضوح تصویر است. رزولوشن به تعداد پیکسل هایی اشاره دارد که یک دستگاه برای نمایش تصاویر از آن‌ها استفاده می‌کند. وضوح تصویر معمولا توسط دو عدد نشان داده خواهد شد که یکی از آن‌ها تعداد پیکسل‌های عمودی و دیگری تعداد پیکسل‌های افقی است. طبیعی است که هر چه رزولوشن یک پروژکتور بالاتر باشد، کیفیت تصویر خروجی از آن هم بیشتر خواهد شد.

این روزها اکثر پروژکتورها دارای رزولوشن XGA (1024 x 768) هستند، یک فرمت با نسبت تصویر ۴:۳ که برای مدت طولانی ابزار اصلی ارائه پاورپوینتی بوده است. برخی از مدل‌های سطح پایه هنوز هم از SVGA (800×۶۰۰) استفاده می‌کنند و پروژکتورهای جیبی گاهی اوقات رزولوشن پایینی دارند که همین موضوع باعث قیمت مناسب آن‌ها شده است. برای نمایش ویدیوهایی با کیفیت بالا، فرمت‌هایی نظیر WXGA (1280 x 800) و ۷۲۰ جایگزین استانداردهای قدیمی می‌شوند. توصیه می‌کنیم که پروژکتوری کمتر از وضوح XGA خریداری نکنید. در رزولوشن SVGA و رزولوشن‌های پایین‌تر، تصویر تار شده و ممکن است کمی آزار دهنده باشد. علاوه بر این بسیاری از بازی‌های کامپیوتری برای اجرا به حداقل وضوح XGA نیاز دارند. در سینمای خانگی بهتر است حداقل وضوح تصویر WXGA را در نظر بگیرید. برای کاربردهای خاص، مانند نمایش عکس، به وضوح بالاتر ۱۶۰۰* ۱۲۰۰نیاز دارید.

کنتراست پروژکتور خانگی

نسبت کنتراست کنتراست به معنای مقایسه عمیق‌ترین رنگ سیاه تصویر با روشن‌ترین رنگ سفید تصویر است. این ویژگی بر روی کیفیت تصویر خروجی تاثیر گذاشته و چنانچه دوست دارید فیلم-های خود را با کیفیت بسیار بالا مشاهده کنید، بهتر است به کنتراست هم اهمیت دهید.

اتصالات پروژکتور

اتصال HDMI ​​استاندارد این روزها در تمامی پروژکتورها است. بسیاری از سیستم‌های صوتی و تصویری موجود به VGA متصل هستند، بنابراین هنوز هم از این فناوری آنالوگ قدیمی استفاده می‌شود. علاوه بر VGA، پروژکتورها همچنان کانکتورهای SD آنالوگ مانند S-video و ویدیو کامپوزیت را در صورت نیاز ارائه می‌دهند. پروژکتورهای سینمای خانگی که جدیدترین گجت‌های مصرف‌کننده را هدف قرار می‌دهند، ممکن است فقط دارای HDMI باشند (به‌علاوه سایر گزینه‌های اتصال هوشمند مانند وای‌فای).

تلویزیون یا پروژکتور؟

یکی از سوالاتی که هنگام خرید پروژکتور اغلب ایجاد می‌شود، تفاوت بین پروژکتور و تلویزیون است. در این قسمت به صورت مختصر به تفاوت‌های هر کدام خواهیم پرداخت تا انتخاب برای شما راحت‌تر شود.

کیفیت تصویر

اگر صرفا کیفیت تصویر اهمیت دارد، تلویزیون‌ها از پروژکتورها کیفیت بهتری دارند. تلویزیون‌ها در نور روز هم کنتراست استاتیک را به میزان قابل توجهی افزایش داده و سایه‌ها را دقیق‌تر نشان می‌دهند که همین موضوع سبب بالاتر رفتن کیفیت تصویر می‌گردد. تلویزیون از نظر نمایش رنگ بهتر از پروژکتور است، این امر در مورد مدل‌های OLED که در آن‌ها هر پیکسل می‌تواند مستقل از همسایگانش روشن شود، صادق است. یکی دیگر از مزایای تلویزیون جزئیاتی است که نمایش می‌دهد. مدل های K4 با رزولوشن صفحه نمایش ۳۸۴۰×۲۱۶۰ پیکسل می‌توانند گزینه ای عالی برای بازی کردن و تماشای محتوای سینمایی باشند اما در مقابل قیمت بیشتری هم دارند. البته لازم به ذکر است که استثناهایی نیز در این مورد وجود دارد. به عنوان مثال پروژکتور لیزری سامسونگ SP-LSP7TUA تصویر با کیفیتی مشابه تلویزیون‌های درجه یک ارائه می‌دهد.

اندازه صفحه نمایش

اگر اندازه صفحه نمایش مهم است، بهتر است به جای تلویزیون، پروژکتور را انتخاب کنید. پروژکتورها قادر هستند تصاویر بزرگی را بر روی دیوار نمایش داده و لذت دیدن آن را افزایش دهند اما در تلویزیون با محدودیت اندازه تصویر روبه‌رو هستید.

انعطاف پذیری

اگر دوست دارید مکان فیلم دیدن را تغییر دهید، پروژکتور بهتر از تلویزیون است. پروژکتور بسیار کوچک‌تر و سبک‌تر بوده و به ندرت بیش از ۵ کیلوگرم وزن دارد. به همین دلیل جابجای آن راحت است. علاوه بر وزن سبک، پروژکتور در اندازه صفحه نمایش هم انعطاف پذیری بالایی دارد. زمانی که شما یک تلویزیون خریداری می‌کنید، دیگر نمی‌توانید همان مدل را بزرگتر کنید و مجبور هستید تلویزیون جدید خریداری کنید اما در پروژکتور به راحتی می‌توان اندازه تصویر را تنظیم کرد.

نصب راحت‌تر پروژکتور

نصب پروژکتور در فضای داخلی خانه آسان‌تر از تلویزیون است. بهترین روش نصب برای جلوگیری از اشغال فضای خانه این است که دستگاه را از سقف آویزان کنید. اگر تمایلی به نصب آن بر روی سقف نداشتید، می‌توانید پروژکتور را بر روی قفسه قرار دهید اما برای قرار دادن تلویزیون باید فضای خاصی را در نظر گرفته و همیشه دستگاه را در همان جا قرار داد.

قابل حمل بودن

همانطور که اشاره شد پروژکتور را می‌توانید با خود حمل کرده و به بیرون منزل ببرید. در این صورت می‌توانید در پیک نیک به تماشای فیلم نشسته و خاطرات خوبی برای خود بسازید. پروژکتورهایی وجود دارند که اندازه کوچکی داشته و با باتری کار می‌کنند که مدت استفاده از آن ۲ الی ۲٫۵ ساعت است. در این پروژکتورها بدون دسترسی به برق هم می‌توانید تصویر خود را بر روی صفجه نمایش ایجاد کنید. یک باتری اضافی نمایش فیلم را تا ۴ تا ۵ ساعت افزایش می‌دهد.

قیمت

شاید بتوان بزرگترین مزیت پروژکتور نسبت به تلویزیون را قیمت بسیار مناسب آن دانست. ممکن است برای خرید یک تلویزیون ۵۰ میلیون صرف کنید اما بتوانید با صرف یک پنجم این هزینه پروژکتوری با کیفیت به همراه صفحه نمایش خریداری کرده و با کمک آن فیلم تماشا کنید.

خرید ویدئو پروژکتور برای خانه

آیا خرید پروژکتور انتخاب درستی است؟ اگر نیاز به اندازه صفحه نمایش بزرگتر دارید یا اگر قابل حمل بودن مهم است، بله! پروژکتورها می‌توانند فیلم، سریال، مسابقات ورزشی و بازی‌های مختلف را با اندازه بسیار بزرگ‌تر از تلویزیون و مانیتور نمایش داده و به شما اجازه دهند جزئیات بیشتری را مشاهده کنید. پروژکتورهای متنوع زیادی در بازار وجود دارد که شاید انتخاب بین آن‌ها شما را گیج کند. برای خرید ویدیو پروژکتور خانگی می‌توانید به سایت دای تک مراجعه کرده و مدل دلخواه خود را با توجه به اطلاعات ذکر شده در سایت خریداری نمایید. دای تک وارد کننده انواع پروژکتورهای با کیفیت بوده و با بهترین قیمت موجود در بازار ایران، پروژکتورها را خدمت شما ارائه خواهند داد. علاوه بر آن چنانچه نیاز به مشاوره داشتید و نمی‌دانستید کدام مدل متناسب با نیازهای منزل شماست، کارشناسان ما به شما کمک خواهند کرد تا بهترین گزینه را خریداری کنید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 10 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.