نگاهی به علت تنوع قیمت دوچرخه در مدلهای مختلف - پارسی زی
5 مورد از بهترین ویتامین ها که برای پیشگیری از ریزش مو موثرند

5 مورد از بهترین ویتامین ها که برای پیشگیری از ریزش مو موثرند

۵ مورد از بهترین ویتامین ها که برای پیشگیری از ریزش مو موثرند سلامت موها همیشه نشان از سلامت کلی بدن ما دارد. درواقع داشتن …

نکات مهم قبل از شروع برنامه لاغری با تردمیل

نکات مهم قبل از شروع برنامه لاغری با تردمیل

نکات مهم قبل از شروع برنامه لاغری با تردمیل این مطلب، بخش دوم در خصوص کالری سوزی و لاغر شدن با دستگاه تردمیل است. بخش …

مشهد، نگین تابناک ایران زمین

مشهد، نگین تابناک ایران زمین

مشهد، نگین تابناک ایران زمین مشهد شهری است که همه ما ایرانی ها علاقه و ارادت خاصی به این شهر داریم، خیلی از ما ممکن …

چکیده : زمانی که برای خرید دوچرخه اقدام می‌کنید یک مورد در روند تصمیم و انتخاب شما تاثیر دارد و آن قیمت دوچرخه است که از هر مدل به مدل دیگر متفاوت، حال علت این تفاوت در قطعات جستجو می‌شود.

 

در خرید دوچرخه باید به کیفیت و مهندسی دقیق در ساخت توجه شود، همچنین ایمنی هر دوچرخه در گرو کیفیت ساخت بالا و استحکام بالای بدنه آن است. از دیگر مشخصات یک دوچرخه خوب می توان به سواری مطلوب، راحتی، سرعت و شتاب بالا و وزن کم آن اشاره کرد. مورد مهم آن است که قیمت دوچرخه نیز باید معقول و متناسب با کیفیت و کارایی آن باشد. به طور مثال قیمت دوچرخه‌های حرفه‌ای که در آن‌ها از تجهیزات و سطح تکنولوژی بالاتری استفاده شده به مراتب بالاتر از دوچرخه‌های شهری است. علاوه بر موارد ذکر شده بهتر است به سبک دوچرخه و کارایی آن نیز توجه شود. کارایی دوچرخه در سبک‌های مختلف با یکدیگر فرق می‌کند. بنابراین قبل از خرید باید هدف دوچرخه سوار تعیین گردد.

تنوع-قیمت-دوچرخه

در خرید دوچرخه به چه نکاتی توجه کنیم

اگر تا به حال در حال تحقیق برای خرید دوچرخه بوده‌اید، قطعا با ما هم نظر هستید که موضوعی شیرین اما کمی گیج کننده است. هر محصول پیچیدگی زیادی داشته و آن هم به سبب قطعات زیادی که در ساخت استفاده می‌شود که البته هر کدام از برندهای مختلف بوده و هر برند هم رده‌بندی خاص خود را دارد. پس زمانی که تصمیم به خرید دوچرخه دارید باید در مورد این قطعات حتما اطلاعات داشته باشید تا بتوانید راحت و درست انتخاب کنید. هر چند که تنوع بسیار بالا است اما اصول یکسان بوده و قطعات تقریبا ثابت هستند فقط کافیست که آشنایی نسبی با آن‌ها داشته باشید. گذشته از قطعات مورد استفاده قطعا نوع استفاده شما هم مهم بوده و یکی از نکات مهمی است که نباید فراموش کنید زیرا خرید دوچرخه کاملا به هدف شما از دوچرخه‌سواری وابسته است.

یک عامل مهم قیمت دوچرخه است

همان طور که اشاره شد در هنگام انتخاب باید به قیمت دوچرخه توجه داشت. حال برای بررسی قیمت و تصمیم‌گیری باید مواردی که مستقیم و غیر مستقیم بر فرآیند تعیین قیمت تاثیر دارند را تا حدودی بشناسیم. این موارد شامل عناصر اصلی تشکیل‌ دهنده یک دوچرخه هستند که در هماهنگی کامل با یکدیگر فعالیت می‌کنند تا شما از دوچرخه۲سواری لذت ببرید. در یک نگاه کلی این موارد عباتند از:

  • فریم دوچرخه
  • سیستم تعلیق
  • سیستم ترمز
  • سیستم دنده
  • ویل ست
  • قطعات دیگر همچون فرمان، زین و غیره.

قیمت هر دوچرخه چگونه تعیین می‌شود؟

به طور کلی تکنولوژی و آلیاژی که در ساخت فریم دوچرخه به کار رفته و برند تولید کننده آن بر قیمت دوچرخه تأثیر می‌گذارند. همچنین مجهز بودن دوچرخه به سیستم تعلیق جلو یا فول ساسپنشن، برند تولید کننده و تکنولوژی این سیستم نیز بر قیمت نهایی دوچرخه تأثیر می‌گذارند. سیستم ترمز لقمه‌ای و دیسکی (مکانیکی و هیدرولیکی) رایج‌ترین ترمزهایی هستند که از برندهای مختلف روی دوچرخه نصب می‌شوند. همچنین تکنولوژی به کار رفته در ساخت آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. هر یک از این سیستم ترمزها قیمت متفاوتی دارند.

سیستم دنده دوچرخه شامل طبق، طبق عوض کن، شانژمان، خودرو، زنجیر، شیفتر و توپ تنه می‌شود. این قطعات از لحاظ تکنولوژی، برند تولید کننده و سطح حرفه‌ای بودن قیمت‌های متفاوتی دارند. در نتیجه سیستم دنده نیز می‌تواند بر قیمت دوچرخه تأثیر بگذارد. ویل ست نیز شامل تایر، تیوپ، توپی و طوقه است که از نظر نوع، تکنولوژی ساخت و قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. در نهایت قطعات خردی مثل فرمان، کرپی فرمان، زین و غیره نیز قیمت‌های متفاوتی دارند و توسط برندهای گوناگونی تولید می‌شوند. همچنین ساخت دوچرخه در سبک‌های مختلف با تکنولوژی‌های گوناگون، نیاز به صرف هزینه و نیروی انسانی متفاوتی دارد. در نتیجه، مجموع آنچه گفته شد قیمت دوچرخه را تعیین می‌کند.

هر چند در خرید دوچرخه موضوع قیمت آن بسیار اهمیت دارد. اما بهتر است ابتدا فاکتورهای مهم‌تری از جمله راندمان بالا، سرعت مناسب، کیفیت سواری، بازدهی، کیفیت بدنه و کیفیت قطعات آن در نظر گرفته شود. مجهز بودن به تکنولوژی‌های روز دنیا و ساخت دوچرخه بر اساس آخرین استانداردهای جهانی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور مثال بهره بردن از تکنولوژی‌هایی نظیر maestro , D-fuse و غیره منجر به افزایش راندمان دوچرخه و بهبود کیفیت سواری آن خواهد شد.

خرید-دوچرخه-کوهستان

خرید دوچرخه کوهستان

خرید دوچرخه کوهستان به افرادی توصیه می‌شود که قصد دوچرخه سواری در مسیرهای سخت و ناهموار جاده‌ای و کوهستانی را دارند. رایج‌ترین نوع دوچرخه کوهستان دوچرخه‌های full suspension و hardtail هستند. در دوچرخه‌های کوهستان به استحکام بدنه، وزن کم، سرعت و شتاب بالا به شدت توجه شده است. همچنین به منظور خنثی کردن و جذب نیروهای وارده در اثر ضربه‌هایی که در مسیرهای ناهموار به بدنه دوچرخه وارد می‌شود و افزایش سطح کنترل دوچرخه سوار، این دوچرخه‌ها به سیستم تعلیق و هرزگرد مجهز شده‌اند.

همچنین دوچرخه‌های کوهستان به تعداد دنده‌های بیشتری در قسمت خودرو مجهز شده‌اند تا طی مسیرهای ناهموار برای دوچرخه سوار راحت‌تر باشد. دوچرخه‌هایی که در آن‌ها از سیستم دنده پیشرفته‌تر با تعداد دنده بیشتر استفاده می‌شود از سایر نمونه‌ها گران‌تر هستند. به طور کلی قیمت دوچرخه کوهستان در مقایسه با نمونه‌های شهری بیشتر است. زیرا همان طور که اشاره شد این مدل دوچرخه، قابلیت‌های بیشتری دارد و حرفه‌ای‌تر است. برندهای ویوا و المپیا از مشهورترین برندهای تولید کننده دوچرخه کوهستان هستند.

خرید دوچرخه شهری

به خریدارانی که تنها قصد طی مسیرهای شهری و آسفالت را دارند خرید دوچرخه شهری توصیه می‌شود. در طراحی این دوچرخه‌ها به راحتی، کیفیت بالای سواری، وزن کم و سرعت بالا توجه شده است. لازم است قبل از خرید این دوچرخه‌ها، مناسب بودن سایز آن‌ها را چک کنید. سایز دوچرخه باید متناسب با قد شما باشد. به طوری که کاملاً پاهایتان به پدال مسلط باشد. پیچیدگی طراحی و سطح تجهیزات فنی و حرفه‌ای که در این مدل دوچرخه‌ها به کار رفته است بسیار کمتر از دوچرخه‌های کوهستان و دوچرخه‌ حرفه‌ای است.

خرید دوچرخه کورسی

اگر به دنبال دوچرخه‌ای پر سرعت برای طی مسیرهای هموار جاده‌ای هستید، خرید دوچرخه کورسی را به پیشنهاد می‌کنیم. تمرکز ساخت این سبک از دوچرخه‌ها در سریع بودن آن‌ها است. این دوچرخه‌ها دارای دو شاخ خشک و فاقد هر گونه کمک فنر در قسمت عقب و جلو هستند. زیرا کمک فنر می‌تواند از سرعت و شتاب این دوچرخه بکاهد و بر قدرت آن بیفزاید. قیمت دوچرخه‌های کورسی به مراتب بالاتر از نمونه‌های کوهستان و شهری است.

دوچرخه-شهری

خرید دوچرخه برقی

دوچرخه برقی نسل جدیدی از دوچرخه است که به یک موتور الکتریکی، کنترل کننده موتور، باتری و صفحه نمایشگر مجهز شده است. در این دوچرخه‌ها قسمت موتور، نیروی گشتاور و نیروی محرک لازم را فراهم کرده و نیاز به نیروی انسانی برای پدال زنی را کاهش می‌دهد. مهم‌ترین وجه تمایز این دوچرخه‌ها با موتورهای برقی، پیش نیاز بودن نیروی پدال زنی توسط دوچرخه سوار است. سرعت این دوچرخه‌ها به قدرت باتری آن‌ها بستگی دارد و بین ۲۵ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت است. دوچرخه برقی در سبک‌های مختلف شهری، کوهستان و غیره تولید می‌شود.  این دوچرخه‌ها قیمت بسیار قابل توجهی در مقایسه با انواع دیگر دوچرخه دارند.

خرید اینترنتی دوچرخه از آریا چرخ

فروشگاه دوچرخه آریا چرخ بهترین مرکز برای خرید دوچرخه با بالاترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت است. این مجموعه بزرگ‌ترین عرضه کننده انواع دوچرخه حرفه‌ ای از بهترین برندهای جهانی همچون ویوا، جاینت، المپیا و غیره است. در صورت خرید از این مجموعه می‌توانید از خدماتی همچون دریافت مشاوره تخصصی و فنی قبل از خرید بهره مند شوید. کلیه محصولات این مجموعه با ارائه خدمات پس از فروش، ضمانت قیمت و کیفیت و ارسال رایگان به خریداران در سراسر ایران عرضه می‌شود. این مجموعه همچنین عرضه کننده انواع دوچرخه کودک در سایزهای مختلف و از برندهای مشهور است.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 13 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.