پاسخ به سوالات متداول عمل بینی - پارسی زی
ترند شال و روسری

ترند شال و روسری

ترند شال و روسری ترند شال و روسری یکی از موارد است که زنان مسلمان بسیاری از آن استفاده می کنند. امروزه نه تنها بانوان …

در سفر به چابهار چی ببریم؟

در سفر به چابهار چی ببریم؟

چابهار یکی از جنوبی ترین شهرهای ایران واقع در سیستان و بلوچستان و تنها بندر اقیانوسی ایران است که نزدیک ترین مسیر آبی با کشورهای …

عوامل تاثیر گذار بر قیمت موشن گرافی

عوامل تاثیر گذار بر قیمت موشن گرافی

عوامل تاثیر گذار بر قیمت موشن گرافیک   تعرفه موشن گرافی می‌تواند تحت تاثیر انواع مختلف کاراکتر ها حرکتی تولید شده قرار بگیرد ابتدا باید در …

پاسخ به سوالات متداول عمل بینی

جراحی بینی | دکتر کامبیز ایزدپناه

رینوپلاستی یا عمل بینی عمدتاً عملی است که بسیار رایج است و بسیار کاربردی است. شرط مطلق برای عمل بینی این است که بهترین نتیجه ممکن حاصل شود. این به این معنی است که در پایان عمل، هم مشکل ظاهری بینی باید برطرف شود و هم اینکه بیمار هیچ مشکل تنفسی نداشته باشد. متأسفانه، دستیابی به این هدف آسان نیست و تنها تعداد کمی از جراحان در سراسر جهان وجود دارند که مهارت لازم برای انجام این عمل را دارند.

آیا جراحی بینی یک عمل ساده است؟

خیر. جراحی بینی یک عمل چالش برانگیز است. این عمل، ناشی از چندین عامل است. اول، بینی یک شکل سه بعدی پیچیده است که در وسط صورت قرار دارد. تغییرات ایجاد شده در حین جراحی بینی اغلب بسیار کوچک است. اما این تغییرات می تواند تفاوت عمده ای در ظاهر و عملکرد بینی ایجاد کند. از آنجا که این تغییرات کوچک هستند، حاشیه خطا نیز وجود دارد.

تورم و قرار دادن بی حس کننده موضعی در پوست بینی را در حین جراحی منحرف می کند و بسیاری از تغییرات ظریف ایجاد شده را پنهان می کند. رینوپلاستی همچنین برنامه استاندارد یا ترتیب مراحل مشخصی ندارد. پزشکان هر عمل را با توجه به نیازهای بیمار تنظیم می کنند.

آیا لازم است بعد از عمل بینی در بیمارستان بمانم؟

تقریباً همه کسانی که جراحی بینی انجام می دهند می توانند با خیال راحت بیمارستان را در همان روز پس از جراحی ترک کنند. در موارد نادر، در صورت داشتن حالت تهوع یا سایر مشکلات سلامتی که نیاز به نظارت دارند، ممکن است یک شب در بیمارستان بمانید.

دوره نقاهت چقدر است؟

برای یک هفته مرخصی از محل کار، مدرسه یا سایر تعهدات برنامه ریزی کنید. در هفته اول هر روز احساس بهتری خواهید داشت. یک هفته پس از جراحی، افراد معمولاً احساس می کنند دوباره می توانند روال عادی زندگی را از سر بگیرند.

پس از جراحی، مقداری تورم وجود خواهد داشت. رفع تورم ممکن است چندین ماه طول بکشد، اگرچه اکثر افراد پس از چند ماه دیگر متوجه آن نمی شوند. افراد معمولاً پس از یک هفته به انجام بیشتر فعالیت ‌ها برمی‌گردند و بعد از دو تا چهار هفته همه فعالیت ‌ها را از سر می‌گیرند.

آیا خطراتی برای عمل جراحی بینی وجود دارد؟

همه جراحی ها خطراتی دارند. خوشبختانه خطرات جراحی بینی کم و عوارض نادر است. قبل از عمل، پزشک در مورد خطرات و مزایای جراحی با جزئیات با شما صحبت خواهد کرد.

آیا جراحی بینی دردناک است؟

برای اکثر مردم نه.

تا کی کبود خواهم شد؟

کبودی غیر معمول است. اگر مقداری کبودی جزئی دارید، معمولاً یک هفته یا بیشتر طول می کشد.

رینوپلاستی اصلاحی برای چه کسانی بیشتر توصیه می شود؟

رینوپلاستی اصلاحی برای بیمارانی که از جراحی قبلی خود مانند رینوپلاستی ناراضی هستند برای رسیدن به شکل طبیعی توصیه می شود. همچنین برای بیمارانی که ایمپلنت خارجی در بینی خود دارند، قرمزی پوست و انحراف یا نیشگون گرفتن بینی دارند، مناسب است. همچنین، لازم به ذکر است، اگر شما از بیمارانی هستید که قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارید، از جراحی بینی تجدیدنظر نیز استقبال کنید زیرا اولین عمل بینی همیشه نتیجه مطلوب را به شما نمی دهد.

بعد از جراحی ترمیم بینی چه باید کرد؟

پس از جراحی ترمیمی بینی، برای بیمار بسیار مهم است که برش های جراحی خود را حداقل یک بار در روز تمیز کند.

در سه روز اول پس از ترمیم بینی، بیمار باید از کمپرس سرد روی چشم ها استفاده کند. پس از سه روز اول، می توان از کمپرس گرم برای کاهش کبودی و تورم بعد از بازسازی بینی استفاده کرد.

بیمار ترمیم بینی باید حداقل یک هفته پس از جراحی سر خود را بالا نگه دارد. او همچنین باید تا سه هفته پس از بازسازی بینی از فعالیت یا ورزش شدید خودداری کند.

دکتر کامبیز ایزدپناه روند بهبودی را به بیماران آموزش می دهد. او همچنین پیشرفت بیماران ترمیم بینی را پس از درمان زیر نظر دارد و در نتیجه به بیماران کمک می کند تا از عوارض بعد از جراحی جلوگیری کنند.

بعد از جراحی ترمیم بینی چقدر طول می کشد تا بهبود یابد؟

دوره بهبود اولیه حدود ۲ هفته است. با این حال، بهبودی کامل پس از جراحی ترمیم بینی تا دو سال طول می کشد. در طول دوره نقاهت، دکتر کامبیز ایزدپناه برای اطمینان از ادامه روند بهبودی بیمار، قرار ملاقات های بعدی را درخواست می کند. دکتر کامبیز ایزدپناه همچنین آماده پاسخگویی به نگرانی ها یا سوالات بیمار ترمیم بینی در طول روند بهبودی است. به این ترتیب، دکتر کامبیز ایزدپناه و بیمارش می توانند با همکاری یکدیگر نتایج جراحی ترمیم بینی را به حداکثر برسانند.

آیا می توان بعد از جراحی ترمیم بینی از طریق بینی نفس کشید؟

بیماران معمولاً پس از جراحی ترمیم بینی می توانند از طریق بینی نفس بکشند. با این حال، گاهی اوقات دکتر کامبیز ایزدپناه نیاز به بستن بینی شما دارد و در این صورت شما باید فقط از طریق دهان نفس بکشید.

آیا جراحی ترمیم بینی دردناک است؟

در بیشتر موارد، بیماران بازسازی بینی در طول درمان درد کمی را تجربه می کنند. ترمیم بینی معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود که به کاهش درد کمک می کند.

جراحی بینی | دکتر کامبیز ایزدپناه

جراحی ترمیم بینی چقدر طول می کشد؟

یک روش معمول بازسازی بینی حدود دو تا سه ساعت برای تکمیل نیاز دارد. در موارد شدید، ممکن است زمان بیشتری برای انجام این روش مورد نیاز باشد.

دکتر کامبیز ایزدپناه فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی یک عمل جراحی بازسازی بینی را برای بیمار خود انجام می دهد و با این کار متوجه می شود که برخی از عمل ها بیشتر از سایرین طول می کشد.

آیا جراحی بینی می تواند بر حس بویایی یا چشایی من تأثیر بگذارد؟

بیماران جراحی بینی گاهی تورمی را تجربه می کنند که مجاری جریان هوا را در حفره بینی مسدود می کند. در این موارد، بیماران دچار کاهش حس بویایی می شوند. با این حال، تورم بینی پس از عمل بینی موقتی است و به طور کلی ظرف چند هفته پس از جراحی خود به خود از بین می رود. در این مرحله، حس بویایی بیمار باید به حالت عادی بازگردد.

تورم بینی پس از جراحی بینی نیز ممکن است بر حس چشایی بیمار تأثیر بگذارد. با بهبودی بینی بیمار ترمیم بینی در هفته های بعد از عمل، حس چشایی او باز خواهد گشت.

بهبودی از جراحی بینی چگونه است؟

بهبودی هر بیمار از جراحی بینی متفاوت است. در طول دوران نقاهت، برای کاهش تورم بعد از عمل، باید دستورالعمل‌ های جراح خود را دنبال کنید. همچنین ممکن است حالت تهوع یا گرفتگی بینی را تجربه کنید که هر دوی این موارد را می توان با کمک پزشک برطرف کرد. در طول دوره ریکاوری نیز باید از فعالیت شدید خودداری کنید.

جراحی بینی | دکتر کامبیز ایزدپناه

جمع بندی

رینوپلاستی، هارمونی صورت و تناسب بینی شما را افزایش می دهد. همچنین می تواند تنفس ناقص ناشی از نقص ساختاری بینی را اصلاح کند. اگر می‌خواهید که زیبایی را به خود هدیه دهید، این کار را به دکتر کامبیز ایزدپناه بسپارید. آقای دکتر ایزدپناه به نشانی پیج اینستاگرام drkambizizadpanah تمامی دوره‌های مرتبط با عمل‌های ترمیمی و زیبایی را گذرانده است و از ابتدای تصمیم شما، تا پایان جراحی و گرفتن نتیجه در کنار شما خواهد ماند.

 

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 13 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.