آیا می‌توان تور خریداری شده را کنسل کرد؟ - پارسی زی
تاثیر آموزش درست کردن کاردستی

تاثیر آموزش درست کردن کاردستی

تاثیر آموزش درست کردن کاردستی متاسفانه گاهی شرایط به نوعی می شود که کودکان در محیط خانه یا حتی در مدرسه دیگر نمی توانند کودکی …

راهنمای خرید و فروش انواع باتری + قیمت باتری فرسوده

راهنمای خرید و فروش انواع باتری + قیمت باتری فرسوده

راهنمای خرید و فروش انواع باتری + قیمت باتری فرسوده در این مقاله به بهترین روش های فروش باتری فرسوده و لیست قیمت باتری فرسوده …

مجتمع تجاری جهیزیه ایران؛ بهترین مرکز خرید لوازم منزل در تهران

مجتمع تجاری جهیزیه ایران؛ بهترین مرکز خرید لوازم منزل در تهران

مجتمع تجاری جهیزیه ایران؛ بهترین مرکز خرید لوازم منزل در تهران اگر دنبال خرید لوازم جهیزیه و لوازم منزل هستید به جای چرخیدن در شهر …

 آیا می‌توان تور خریداری شده را کنسل کرد؟

آیا می‌توان تور خریداری شده را کنسل کرد؟

سفر با تور کیش علی بابا یا هر شهر دیگری می‎تواند یک تجربه لذت بخش و شیرین برای شما باشد. سفر دسته جمعی باعث می‌شود شما در طول سفر با افراد جدید آشنا شده، بازی‌های گروهی انجام دهید و نگرانی بابت محل اقامت یا موارد دیگر سفر نداشته باشید. در مواردی ممکن است شما به هر دلیلی بخواهید برنامه سفر خود را تغییر داده و آن را کنسل کنید. آیا می‌توانید آن را کنسل کرده و یا هزینه خود را پس بگیرید؟ با ما همراه شوید تا کمی به این پرسش‌ها پاسخ دهیم.

مزایای سفر با تور

قبل از آن که بخواهیم با شرایط کنسل کردن تور خریداری شده آشنا شویم، می‎خواهیم بدانیم چرا برخی از افراد سفر با تور کیش علی بابا یا هر تور دیگر را با سفر به صورت شخصی ترجیح می‌دهند؟

سفر با تور معمولا هزینه کم‎تری برای شما به دنبال خواهد داشت. از آن جا که آژانس‌های گردشگری معمولا با هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز مختلف قرارداد دارند، تخفیف‌هایی به آن‌ها داده می‌شود. این تخفیف‌ها باعث می‌شود، شما نیز هزینه کمتری نسبت به زمانی که به تنهایی سفر می‎کنید، پرداخت کنید.

سفر با تور دارای یک برنامه ریزی مشخص و از پیش تعیین شده است. از این رو شما می‌توانید از حداقل زمان، حداکثر استفاده را ببرید.

تور لیدرها دارای اطلاعات دقیقی از جاذبه‌های گردشگری یک شهر هستند که ممکن است شما اصلا از وجود آن‌ها خبر نداشته باشید. در واقع سفر همراه با تور به شما این امکان را می‌دهد که ناب‌ترین و بکرترین جاذبه‎های گردشگری هر شهر را ببینید.

اگر به تفریح‌ها، سفرها و بازی‌های دست جمعی علاقه مند هستید، سفر با تور کیش علی بابا یا هر مقصد دیگر برای شما بهترین گزینه خواهد بود. زیرا در طول سفر می‎توانید از هم صحبتی با دیگران و یا انجام بازی‎های دسته جمعی لذت ببرید.

امنیت در طول سفر با تور نیز بیشتر است. زمانی که شما تنهایی سفر می‌روید، خراب شدن خودرو و یا هر مساله دیگر می‌تواند برای شما دردسر ساز شود. در حالی که در سفر با تور شما با چنین مشکلاتی مواجه نخواهید شد.

 آیا می‌توان تور خریداری شده را کنسل کرد؟

شرایط کنسلی تور

در صورتی که برنامه تور توسط شرکت مسافربری کنسل شود، باید تمام هزینه پرداختی به مسافر بازگردانده شده و مسافر از این نظر نباید متحمل جریمه شود. شرایط کنسلی تور برای شرکت‌های مسافربری مختلف، متفاوت خواهد بود. یک شرکت مسافربری ممکن است برای کنسلی از طرف مشتری ۷۰ درصد هزینه را برگرداند و شرکتی دیگر این هزینه را تا ۴۰ درصد کاهش دهد.

شرایط کنسل کردن همچنین با توجه نوع داخلی یا خارجی بودن تور، زمان سفر، یک روزه یا چند روزه بودن سفر متفاوت خواهد بود.

کنسلی تور داخلی در روزهای معمولی سال

در صورتی که شما بخواهید تور داخلی خود در روزهای معمولی سال را کنسل کنید، تا ۴ روز قبل سفر ممکن است از ۱۰ تا ۴۰ درصد هزینه به عنوان جریمه از شما کسر می‌شود. اگر از ۳ روز تا ۱۲ ساعت قبل سفر خود را کنسل کنید، چیزی بین ۶۰ تا ۸۰ درصد هزینه از شما کسر می‌شود. از ساعت ۱۲ تا زمان آغاز سفر هیچ هزینه‌ای به شما عودت داده نمی‌شود.

کنسلی تور داخلی در روزهای پیک سفر

با توجه به اینکه در روزهای پیک سفر، هزینه‌ها تا حد قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند و شاید پیدا کردن یک هتل در کیش (https://www.alibaba.ir/hotel/ir-kish ) و دیگر خدمات ارائه شده کمی سخت‌تر باشد، هزینه کنسلی تور و شرایط زمانی آن کمی متفاوت‌تر خواهد بود. تا ۱۰ روز قبل از سفر، جریمه کنسلی تور کیش علی بابا یا تورهای دیگر تا ۴۰ درصد هزینه است. جریمه کنسلی از تا ۴ روز قبل از سفر حدود ۶۰ درصد هزینه است و اگر شما از ۳ روز مانده به سفر آن را کنسل کنید، کل هزینه به عنوان جریمه از شما کسر خواهد شد.

 آیا می‌توان تور خریداری شده را کنسل کرد؟

کنسلی تورهای یک روزه

شرایط کنسلی تورهای یک روزه تا با تورهای چند روزه متفاوت خواهد بود. شما باید حداکثر تا ۴۸ ساعت مانده به زمان حرکت، کنسلی تور خود را اطلاع دهید. در این صورت نیز بین ۵۰ تا ۷۰ درصد هزینه به عنوان جریمه از شما کسر خواهد شد.

این مطلب را هم بخوانید : راهنمای سفر سه روزه به تایلند

کنسلی سفرهای خارجی

کنسلی سفرهای خارجی نیز قوانین و مقررات مربوط به خود را دارد. در صورتی که شما تا ۲۰ روز قبل از سفر آن را لغو کنید، بین ۴۰ تا ۶۰ درصد هزینه کل به عنوان جریمه از شما کسر می‌شود. دو هفته قبل از سفر معمولا کل هزینه به عنوان جریمه از شما گرفته خواهد شد.

هزینه جریمه کنسلی تور با بلیط چارتر و سیستمی

در صورتی که بلیط شما چارتر باشد، معمولا نمی‌توانید آن را کنسل کرده و هزینه آن سوخت می‌شود. در مورد بلیط‌های سیستمی هرچه زمان نزدیک‌تری به پرواز بلیط خود را کنسل کنید، جریمه شما بیشتر خواهد بود.

همان طور که در بالا نیز ذکر شد، هر آژانس گردشگری برای جریمه کنسلی تور کیش علی بابا یا تورهای دیگر خود قوانین و شرایط خاص خود را دارد و مبالغ ذکر شده در بالا تا حد زیادی می‌تواند متغیر باشد. از این رو برای اطلاع دقیق از شرایط کنسلی تور حتما با آژانس گردشگری مورد نظرتان صحبت کنید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 16 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.