پرورش زالو در خانه + نکاتی برای سودآوری بیشتر آن - پارسی زی
شرایط گرفتن مجوز برای سالن زیبایی

شرایط گرفتن مجوز برای سالن زیبایی

شرایط گرفتن مجوز برای سالن زیبایی قبل از افتتاح سالن زیبایی ،گرفتن مجوز آرایشگاه ، مهم‌ترین اقدامی است که یک مدیر باید انجام دهد.برای دریافت …

معرفی چتروم فارسی عسل چت و دنیا چت

معرفی چتروم فارسی عسل چت و دنیا چت

چت روم فارسی و معرفی چتروم های شلوغ فارسی عسل چت , دنیا چت , ناز چت , چت روم شلوغ فارسی ایرانی که میتوانید احساس …

بهترین فروشگاه اینترنتی خرید لباس زنانه تهران

بهترین فروشگاه اینترنتی خرید لباس زنانه تهران

چکیده : نکته حائز اهمیت برای خریدهای اینترنتی این است که از یک فروشگاه اینترنتی باسابقه خریدهای خود را انجام دهید تا مشکلات گوناگونی از قبیل …

نکاتت مهم پیرامون پرورش زالو + در آمد آن | سپید خوشه

در حال حاضر پرورش زالو در منزل یکی از سود آورترین مشاغل خانگی به شمار می رود. این حرفه به سرمایه گذاری کلانی احتیاج ندارد.

شما با شرکت در کلاس های آموزش پرورش زالو به راحتی می توانید این کار را در منزل با سودآوری بالا شروع کنید. به همین دلیل است که روز به روز کارآفرینان بیشتری وارد تجارت زالو می شوند.

بدون شک موفقیت در این کسب وکار و رسیدن به درآمد مناسب تنها با گذراندن دوره آموزش پرورش زالو امکان پذیر است. برای این منظور می توانید در کلاس های آموزشی سپیدخوشه نقش جهان شرکت نمایید. این مجموعه در زمینه پرورش قارچ نیز دوره های آموزشی پرکاربردی برگزار می کند.

در ادامه ی این مقاله به نکاتی برای سودآوری بیشتر پرورش زالو می پردازیم. همچنان با شرکت مهندسی کشاورزی سپید خوشه نقش جهان همراه باشید.

پرورش زالو ؛ یک ایده پولساز و سودآور خانگی

آیا می دانید زالوی مرغوب به دلیل استفاده در بسیاری از زمینه های پزشکی، تراپی، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره بازار بسیار پر رونقی دارد؟

پرورش زالوی طبی مدت هاست که در سراسر جهان از جمله کشور ایران مورد توجه قرار گرفته است. جالب است بدانید حتی تولید زالوی طبی در سایزهای کوچک هم می تواند برای شما سودآور باشد.

امروزه با توجه به افزایش هزینه های زندگی، بسیاری از افراد در کنار شغل اصلی خود به دنبال کسب درآمد از طریق کارآفرینی و ایجاد شغل دوم با صرف پول و وقت کمترهستند.

پرورش زالو در خانه می تواند نه تنها به عنوان شغل دوم بلکه در صورت پیشرفت بیشتر به شغل اصلی و سودآور شما تبدیل شود.

البته بدون داشتن تجربه و اطلاعات کافی شروع هیچ کسب وکاری موفقیت آمیز نیست. بنابراین اگر شما هم دوست دارید به صنعت پرورش زالوی طبی بپیوندید باید حتما اطلاعات کافی را در این زمینه کسب کنید.

این نوع کسب وکار به عنوان یک شغل سودآور خانگی انتخاب عالی برای افرادی است که به دنبال سرمایه گذاری کم با سود آوری بالا هستند.

این درحالی است که خیلی ها به دلیل نداشتن تجربه و اطلاعات کافی، ورود به این صنعت را یک ریسک دانسته و ممکن است از آن منصرف شوند.

دوره های آموزشی سپید خوشه نقش جهان که در زمینه ی آموزش پرورش قارچ ، زالو و آموزش کشاورزی برگزار می شود به شما کمک می کند تا این حرفه های جذاب را بدون ریسک و با خیالی آسوده شروع کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر کافی است با ما تماس بگیرید.

اگر قصد دارید این حرفه را در خانه شروع کنید یا در حال گذراندن دوره های آموزش پرورش زالو هستید پیشنهاد می کنیم نکات و جزئیات پرورش زالو را در ادامه ی این مطلب مطالعه کنید.

نکاتی برای سود آوری بیشتر پرورش زالو در خانه

روز به روز فواید بیشتری از زالوهای طبی مشخص می شود. بسیاری از مشاغل سودآور مثل خدمات زیبایی پوست وصورت نیز از فواید زالوها بهره می برند. همین امر باعث شده محبوبیت پرورش زالوها هر روز بیشتر شود.

پرورش زالو شامل مراحل آماده سازی زالو تا تولید محصول نهایی است. این مراحل شامل تهیه مزرعه یا استخر پرورش؛ رها کردن زالو در استخر پرورش؛ تغذیه زالو؛ نگهداری از زالو؛ مدیریت رشد زالو و در نهایت دستیابی به محصولات نهایی و نگهداری از محصولات نهایی تا فروش است.

هر کدام از این مراحل باید با رعایت نکات زیادی انجام شود تا در نهایت منجر به سودآوری حداکثری گردد. شما برای اینکه بتوانید زالوی طبی را در خانه پرورش دهید نیاز به تهیه تجهیزات خاص و گذراندن آموزش پرورش زالو دارید.

مهم ترین تجهیزات لازم برای شروع پرورش زالو در خانه به شرح زیر است:

  • لوله کشی، مخزن آب و پمپ آب به همراه اتصالات اتوماتیک
  • پمپ هوا و لوله های مناسب به منظور هواگیری
  • آماده کردن ظروف شیشه ای یا پلاستیکی برای نگهداری از زالو
  • تجهیزات لازم مانند دماسنج و رطوبت سنج دیجیتال برای راه اندازی مزرعه پرورش زالو خانگی
  • انواع مکمل های غذایی زالو و داروهای مورد نیاز از جمله خون استریل برای تغذیه زالو
  • قفسه های فلزی (برای نگهداری ظروف حاوی زالو)
  • توری یا پارچه نخی برای جلوگیری از خروج زالو

مراحل قدم به قدم پرورش زالو | سپید خوشه نقش جهان

چگونه زالوی طبی را زنده نگه داریم؟

برای حفظ سلامت زالو، آب آن را یک روز در میان عوض کنید. یکی از نکات مهم نگهداری از زالو خانگی استفاده از آب مقطر و آب بدون کلر است.

همچنین یک دستور العمل ویژه برای نگهداری از زالو طبی وجود دارد که در آموزش پرورش زالو در سپیدخوشه به آن پرداخته ایم.

غذای مورد علاقه زالوها چیست؟

اغلب پرورش دهندگان از خون استریل شده و مخصوص برای تغذیه زالو ها استفاده می کنند. علاوه بر این بیشتر گونه های زالوها از کرم، حلزون و لارو حشرات نیز تغذیه می کنند. گونه های دیگر میزبان مهره داران مانند ماهی، خزندگان و غیره هستند.

اما به طور کلی در کارگاه های پرورش دو نوع تغذیه برای زالو در نظر گرفته شده است که شامل تغذیه طبیعی (موجودات زنده نظیر خرگوش، قورباغه ،مارماهی و ….) و مصنوعی (خون احشام) است.

نکته: استفاده از موجودات زنده برای تغذیه زالو خانگی توجیه اقتصادی ندارد و تغذیه مصنوعی نظیر خون احشام و پرندگان ترجیح داده می شود. البته شما باید از خون استریل شده و مخصوص برای تغذیه زالوهای طبی استفاده کنید.

نکته: در تغذیه زالوها حتما باید به نکات ایمنی و بهداشتی دقت نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه حتما نکات گفته شده در آموزش پرورش زالو را دنبال کنید.

تدابیر مهم حین تغذیه دادن به زالو خانگی:

۱) درحین تغذیه حتما به ثبات دمای خون توجه کرده و دمای آن را کنترل کنید.

۲) تغذیه دادن به زالوها باید به آرامی صورت بگیرد.

۳) به هیچ عنوان زالوهای گرسنه و سیر را در کنار هم قرار ندهید.

۴) بعد از اینکه تغذیه هر کدام از زالوها تمام شد آن را از محیط تغذیه جدا کرده و پس از شستشو به داخل ظرف انتقال دهید.

۵) براساس نکات آموزش پرورش زالو می توانید از مکمل های هضم کننده و داروهای مخصوص استفاده کنید.

زالوها برای مصارف گوناگون تا چه سایزی باید پرورش داده شوند؟

زالو با سایز ۱ الی ۲ سانتی متر: لارو به سوزنی (مناسب برای افرادی که قصد پرورش و یا نگهداری از زالوها را دارند).

زالو با سایز ۲ الی ۳ سانتی متر: سوزنی به کبریتی (جهت تکثیر برای پروش دهندگان زالو)

زالو با سایز ۳ الی ۵ سانتی متر: کبریتی به آرایشی (زالو آرایشی برای زیبایی پوست و صورت)

زالو با سایز ۵ الی ۱۰ سانتی متر: زالو طبی (قابل استفاده برای مصارف پزشکی زالو درمانی)

زالو با سایز ۶ الی ۱۲ سانتی متر: طبی به مولد (قابل استفاده هم برای مصارف پزشکی و هم به عنوان زالوی مولد)

طول عمر زالو ها چه قدر است ؟ | سپید خوشه نقش جهان

طول عمر زالوها چقدر است؟

به طور کلی حدود ۲ هفته طول می کشد تا تخم ها به زالوهای کوچک تبدیل شوند. همچنین آنها در حدود یک سال از نظر تولید مثل بالغ می شوند. زالوها می توانند بین ۲ تا ۸ سال زندگی کند.

با پرورش زالو در خانه ماهیانه چقدر درآمد دارم؟

قیمت گذاری زالوها بیشتر با توجه به سایز بدن یا سن زالوها صورت می گیرد. طبق نظر کارشناسان راه اندازی و شروع این کسب و کار در منزل با حداقل فضای ۲۰ متری در مدت کوتاهی درآمد ماهیانه ۳ تا ۵ میلیون را به دنبال دارد.

نکته: میزان فعالیت شما برای پرورش و همچنین میزان کیفیت در رسیدگی به زالوها و برخورداری از دانش لازم برای اینکار تاثیر بسیار زیادی در سوددهی این حرفه دارد.

طبق پروسه آموزش پرورش زالو ، باید عوامل متعددی را در نظر بگیرید تا نیازهای زالوها برآورده شود.

برخی از عواملی که باید مراقب آنها باشید شامل کیفیت آب محل نگهداری زالو و حفظ دمای مناسب محل نگهداری است.

برای اطمینان از اینکه زالوها طول عمر بیشتری خواهند داشت، نباید آنها را در آب کلردار قرار دهید. بهترین گزینه استفاده از آب مقطر و آب بدون کلر است.

زالو درمانی چگونه کار می کند؟

بیماری های زیادی ازجمله جوش صورت، واریس، گرفتگی عروق قلب، سرگیجه، و سردردهای میگرنی، مشکلات شنوایی، آرتروز و درد مفاصل، اگزما و غیره با زالو درمانی قابل درمان هستند.

زالو درمانی با زالوهای طبی استریل و یک بار مصرف انجام می شود. زالوها دارای سه فک با ردیف دندان های کوچک هستند که از طریق آن ها پوست فرد تحت درمان را سوراخ می کنند.

همچنین به زالوها اجازه داده می شود تا هر بار به مدت ۲۰ الی ۴۵ دقیقه از فردی که تحت درمان قرار می گیرد خون بگیرند.

چرا این حرفه برای کار در منزل پیشنهاد می شود؟

در نهایت باید بگوییم که اگر به دنبال یک شغل بی بو و بدون سر و صدا و بدون ایجاد مزاحمت برای سایر همسایگان هستید پیشنهاد می کنیم مشاغلی همچون پرورش زالوهای طبی و یا پرورش قارچ را انتخاب کنید. اگر به این حوزه علاقه دارید و میخواهد از این روش ها کسب در آمد داشته باشید می توانید در کنار دوره های آموزش کشاورزی دوره هایی همچون آموزش پرورش قارچ از مجموعه سپید خوشه نقش جهان را مشاهده بفرمایید.

علاوه بر این شروع این کار در یک محیط کوچک ۱۵ تا ۲۰ متری نیز امکانپذیر بوده در نتیجه فضای محدود خانه هیچ محدودیتی برای موفقیت شما در این کسب و کار ایجاد نمی کند. برای این کار حتی می توانید از اتاق، زیرزمین یا حتی انبار استفاده کنید.

شما فقط باید یکبار برای خرید تجهیزات این حرفه سرمایه گذاری کنید و سال ها از آن تجهیزات برای کسب درآمد استفاده کنید.

روش تغذیه و نگهداری از زالوها ساده است کافی است به تمام دستورالعمل های آموزش پرورش زالو توجه نمایید. اگر به این دوره ی آموزشی نیاز دارید می توانید با تیم پشتیبانی سپید خوشه نقش جهان با شماره ۰۳۱۳۳۳۸۶۱۶۴ تماس حاصل فرمایید.
tel:%DB%B0%DB%B3%DB%B1%DB%B3%DB%B3%DB%B3%DB%B8%DB%B6%DB%B1%DB%B6%DB%B4

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 21 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.