آشنایی با جراحی بینی گوشتی؛ مزایا، عوارض و هزینه - پارسی زی
6 نکته بهداشت دهان و دندان برای محافظت بیشتر از دندان ها

6 نکته بهداشت دهان و دندان برای محافظت بیشتر از دندان ها

۶ نکته بهداشت دهان و دندان برای محافظت بیشتر از دندان ها مینای دندان قوی ترین ماده در بدن انسان است، اما قسمت حساس و …

ارائه خدمات اینستاگرام و تلگرام با قیمت ارزان + معرفی سایت برای خرید

ارائه خدمات اینستاگرام و تلگرام با قیمت ارزان + معرفی سایت برای خرید

ارائه خدمات اینستاگرام و تلگرام با قیمت ارزان + معرفی سایت برای خرید امروزه با همه گیر شدن شبکه های اجتماعی ، بسیاری از افراد …

فروشگاه مصنوعات چوبی نصر را بهتر بشناسید

فروشگاه مصنوعات چوبی نصر را بهتر بشناسید

با توجه به گسترش باغ ها و کافه رستوران ها، فعالیت صنایع چوب نصر با تولید تخت های ساده (بدون شبکه های سی ان سی) …

آشنایی با جراحی بینی گوشتی؛ مزایا، عوارض و هزینه

 

عمل بینی گوشتی

امروزه جراحی بینی یکی از رایج ترین عمل های زیبایی به شمار می آید، که نه تنها در ایران بلکه در هر کشوری طرفداران بسیاری دارد و همواره افراد زیادی را به سوی خود جذب می کند. بیشترین مواردی که سبب عمل زیبایی بینی می شود، داشتن بینی گوشتی می باشد. اغلب مردم به دلیل داشتن بینی گوشتی از صورت خود راضی نیستند و یکی از مهم ترین دغدغه های آنها این است، که جراحی بینی گوشتی چگونه انجام می شود؟

اگر شما هم مانند بسیاری دیگری از افراد این سوال ذهن شما را درگیر خود ساخته است، این مقاله را به هیچ وجه از دست ندهید؛ چرا که قرار است با ارائه دادن بهترین اطلاعات از معتبر ترین منابع سوال شما را به بهترین نحو پاسخ دهیم و هر گونه نگرانی و اضطراب بیخود را از شما دور سازیم.

در بخش بعد به تدریج و گام به گام جراحی بینی گوشتی و موارد مربوط به آن را برای شما به طور اختصاصی و مفید توضیح می دهیم.

ویژگی های بینی گوشتی

قبل از هر چیز باید این نکته را در نظر بگیریم که آیا بینی ما گوشتی می باشد یا خیر؟ تنها بر حسب صحبت های دیگران بینی خود را گوشتی تصور کرده ایم. خوشبختانه بینی گوشتی مشخصاتی دارد، که با دانستن آنها از می توانید بینی گوشتی را از سایر بینی ها همچون بینی استخوانی تشخیص دهید.

نوع بینی انسان بر اساس میزان ضخامتی می باشد، که در پوست نیمه تحتانی وجود دارد. به طور کلی بینی انسان را می توان به دو دسته کلی مشخص کرد؛ بینی گوشتی و بینی استخوانی. در ادامه برخی از این مشخصات را برای شما ذکر می کنیم:

  •  اگر پوست نوک بینی شما ضخیم باشد، یعنی نوع بینی شما گوشتی می باشد.
  •  در بینی برخی افراد شما می‌توانید، منافذ پوستی آن را به راحتی مشاهده کنید، که به معنای گوشتی بودن نوع بینی می باشد.
  •  نوک بینی بعضی افراد بسیار بزرگ می باشد، که خود نیز دلیل موجهی برای گوشتی بودن بینی می باشد.
  •  در برخی بینی ها پره های بینی از نیم رخ ارتفاع بسیار بالایی دارند و یا از روبه رو نیمه تحتانی بینی کاملا پهن می باشد، که نشان دهنده گوشتی بودن بینی فرد می باشد.
  •  به جز نوک بینی، اگر عرض پرده های بینی هم ضخامت داشته باشد، مطمئن باشید که بینی شما گوشتی می باشد.

عمل بینی گوشتی

عمل جراحی بینی گوشتی

هر عملی شرایط مخصوص خود را دارد و شما اگر خواستار چنین عمل هایی می باشید باید آنها را به طور کامل و دقیق رعایت کنید. مثلا در عمل زیبایی بینی معمولا افراد بر اساس دیدن تنها یک عکس زیبا از بینی عمل شده، اصرار دارند که بینی آنها هم به این شکل در بیاید. در حالی که این اصرار کاملا اشتباه و بیهوده می باشد، چرا که هر فرمی را نمی توان بر روی هر بینی به اجرا در آورد.  بنابراین اصرار بیش از حد برای درآوردن فرم دلخواه خود بر روی بینی در حالی که بینی شما جوابگوی چنینی فرمی نمی باشد، کاملا اشتباه است.

گاهی افراد بدون اینکه تصمیم منطقی بگیرند و دلیل محکمی داشته باشند، اقدام به عمل جراحی بینی گوشتی خود می کنند، بدون اینکه شرایط بینی خود را بررسی کنند و از عواقب کار خود آگاه باشند. در چنین شرایطی توصیه ما به شما این می باشد که تا جایی که برای شما امکان دارد، انتظار بی جایی نداشته باشید و سعی کنید همیشه سلامتی را جزء اولویت های خود در تصمیم گیری قرار دهید.

توصیه های قبل از جراحی بینی

در هر عملی شما باید یکسری از نکات را قبل از عمل انجام دهید، عمل جراحی بینی که دیگر جای خود را دارد. رعایت این نکات به شما کمک می کند تا بتوانید عملی راحت و بدون دردسر را تجربه کنید.

  • مشورت با یک پزشک متخصص از اولین و مهم ترین گام ها در جراحی عمل بینی می باشد، که هر گز نباید آن را فراموش کنیم و یا نسبت به آن بی تفاوت باشیم.
  • آزمایشات مربوط به عمل خود را انجام دهید و در ارائه دادن او به پزشک متخصص سهل انگاری نکنید.
  • از مصرف داروهایی همچون: آسپرین، پرفن و … تا دو هفته قبل از عمل خودداری کنید، چرا که ممکن است در حین عمل به خون ریزی بیشتری دچار شوید.
  • همراه داشتن مدارک پزشکی چیزی نمی باشد، که آن را به فراموشی بسپارید و شما باید در روز عمل تمامی آنها را همراه خود داشته باشید.
  • پوشیدن لباس های دکمه دار بعد از عمل به شما کمک شایانی می کند تا در هنگام تعویض به دردسر نیافتید.

عمل بینی گوشتی

  جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی روش های بسیاری دارد، که هر کدام از آنها با توجه به شرایط و نوع درخواست متقاضی انجام می شود. هر عملی اهدافی دارد، در نتیجه عمل جراحی بینی گوشتی هم از این قاعده مستثنی نبوده بلکه بر عکس آن هم دارای اهدافی می باشد؛ که از جمله عبارت اند از: تقویت اسکلت غضروفی بینی، یعنی در این عمل تلاش می شود تا با ایجاد فشار بر روی پوست بینی، بینی شما را به بینی دلخواه شما نزدیک کنند. به عبارتی ساده تر فرم بینی را باریک تر و خوش فرم تر کنند.

در عمل جراحی بینی برای اینکه پره های بینی را کوچک تر کنند، در ابتدا عرض پره های بینی را کاهش می دهند. طبق بررسی هایی که صورت گرفته است، میزان کوچک بودن بینی قبل از عمل تاثیر بسیار زیادی بر روی نتیجه عمل خواهد گذاشت و هر چه بینی قبل از عمل بزرگ تر باشد، این تاثیر به مراتب در نتیجه کمتر خواهد بود. لازم به ذکر است، منظور ما اصلا این نمی باشد: که کسانی که بینی های بزرگی دارند، شانس کمتری در عمل جراحی بینی خواهند داشت؛ خیر اصلا این گونه نمی باشد. در هر شرایطی اگر پزشک از تکنیک های صحیح و درست استفاده کند، قطع به یقین نتیجه بهتری در انتظار شما خواهد بود.

 عوارض جراحی بینی

عوارض جراحی بینی همیشه یکی دیگر از سوال هایی می باشد، که معمولا بعد از سوال جراحی بینی گوشتی چگونه انجام می شود، همواره پرسیده می شود. وجود این عوارض گاهی باعث می شود تا مردم در انجام عمل بینی گوشتی دچار شک و تردید بسیاری شوند. در ادامه برخی از عوارض جراحی بینی گوشتی را برای شما نام می بریم.

  •  ایجاد ورم و کبودی بعد از عمل در اطراف ناحیه بینی نظیر: چشم و گونه.
  •  داشتن درد های بسیار زیاد و قادر نبودن به صحبت کردن و غذا خوردن.
  •  ترشحات خونابه از بینی در روز حدود ۳ تا ۴ بار.

جراحی بینی گوشتی

 هزینه جراحی بینی

در حقیقت نمی توان قیمت مشخصی برای عمل جراحی بینی گوشتی تعیین نمود، چرا که قیمت این عمل با توجه به عوامل بسیاری تعیین می گردد. برای نمونه: مسلما قیمت عمل بینی انحراف دار با بینی معمولی زمین تا آسمان فرق می کند یا اینکه عمل در یک بیمارستان مجهز به تجهیزات و لوازم عالی بسیار تفاوت دارد با عمل در بیمارستان هایی که از نظر پزشک خوب و تجهیزات محدود می باشند؛ بنابراین تا زمانی که چنین عواملی محاسبه نگردد، نمی توان قیمت مشخصی از عمل جراحی بینی گوشتی مشخص کرد.

هزینه جراحی بینی در کلینیک خانه سفید تهران (زمستان ۱۴۰۱) بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان می باشد.

جهت رزرو وقت جراحی با شماره های ۰۲۱۵۴۵۰۳ و ۰۹۱۲۲۲۵۲۷۳۱ در تماس باشید.

مراقبت های بعد از عمل

هر چه شما بیشتر بعد از عمل مراقب خود باشید، به همان میزان می توانید زودتر نتیجه عمل خود را مشاهده کنید و از آن لذت ببرید.

  1.  سعی کنید از مایعات به جای خوردن غذاهای سفت و سخت استفاده کنید.
  2.  کمپرس یخ علاوه بر بهبودی ورم و کبودی صورت شما به کاهش درد بینی هم نیز کمک می کند.
  3.  افرادی که از عینک استفاده می کنند تا چهار هفته استفاده از آن را باید به تعویق بیاندازند.
  4.  در هنگام ورزش باید بسیار مراقب ضربه های ناگهانی به بینی خود باشید.
  5.  هر حرکتی شدید در ماهیچه های صورت همچون: قهقهه بسیار برای شما مضر خواهد بود.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 29 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.