مراحل تولید کفش - پارسی زی
​​انقلابی در تولید دارویی: تضمین کنترل کیفیت بی نظیر

​​انقلابی در تولید دارویی: تضمین کنترل کیفیت بی نظیر

​​انقلابی در تولید دارویی: تضمین کنترل کیفیت بی نظیر فناوری پیشرفته استانداردهای صنعت داروسازی را افزایش می دهد. در یک گام مهم در جهت تضمین …

امروزه خرید لوازم آرایش چگونه است؟

دانستن چه نکاتی در خرید لوازم آرایش مهم است؟ برخی لوازم آرایشی در دنیای پر تلاطم امروزی به سبد خرید ماهیانه ی اکثر خانواده ها، …

سفارش بج سینه ( نشان سینه )

سفارش بج سینه ( نشان سینه )

سفارش بج سینه ( نشان سینه ) بج سینه چیست ؟ حتما تا حالا واسه شما هم پیش اومده که وارد یه سازمان بزرگ یا …

مراحل تولید کفش

در دوران طلایی کفش‌های دست‌ساز، کفش‌ساز مسئولیت فرآیند تولید کفش را از ابتدا تا انتها بر عهده داشت. اکنون می توان احساس کرد که مد سریع حکمفرماست، اما هنوز هم عشق زیادی برای ایجاد کفش های دست ساز وجود دارد. اکنون برخلاف پینه دوزهای اصلی، کفش های باکیفیت با استفاده از فرآیند تولید تودرتو ساخته می شوند که در سایت های تولیدی کفش قابل مشاهده است. بنابراین اگر سوال شما این است که “یک کارخانه چگونه کفش تولید می کند؟” این چیزی است که ما به طور دقیق به آن نگاه می کنیم. در ساخت تودرتو، بخش‌های مختلف یک کارخانه، هر کدام مراحل مختلفی از فرآیند تولید را انجام می‌دهند. هنگامی که یک بخش نقش خود را به پایان رساند، کفش ها به بخش بعدی در صف ارسال می شوند.

و برخلاف کفش‌های دور ریختنی، کفش‌های سفارشی قبل از اینکه آماده پوشیدن شوند، مراحل مختلف شگفت‌آور زیادی را پشت سر می‌گذارند. همه تولیدکنندگان یکسان نیستند و تعداد مراحل درگیر به روش های تولیدی که استفاده می کنند بستگی دارد. به دنبال یک فیگور پارک توپ هستید؟ بیایید بگوییم که یک کفش ممکن است در ۷۰ مرحله ایجاد شود – یا ممکن است ۳۹۰ مرحله طول بکشد!

چگونه یک کارخانه کفش درست می کند؟

اگر با این عدد سرتان می چرخد، احتمالاً دوست دارید دقیقاً بدانید کفش ها چگونه ساخته می شوند. خوب نگران نباشید زیرا ما از آن ۳۹۰ مرحله یا حتی ۷۰ مرحله عبور نخواهیم کرد! ما فقط نگاهی جامع به پشت صحنه فرآیند تولید کفش به شما خواهیم داد.

مرحله ۱: تیم طراحی

بسته فناوری کفش مردانه بخش های مختلف مسئول جنبه های مختلف فرآیند تولید کفش هستند. اگر لیبل خصوصی خود را راه اندازی می کنید، از نمونه اولیه تا محصول نهایی به کمک نیاز دارید. و اول بخش طراحی است. اینها بچه هایی با دید خلاق هستند. افرادی که می دانند چه چیزی یک کفش را زیبا می کند و عملکرد خوبی دارند. مشتری طرح‌های اولیه را ارائه می‌کند و طراحان داخلی آن‌ها را اصلاح می‌کنند تا مطمئن شوند که از نظر فنی برای فرآیند کفش‌سازی درست هستند. برخی از طراحان کفش ترجیح می دهند با دست طراحی کنند، برخی دیگر از رایانه استفاده می کنند. اما هر طرح تمام شده کفش را از زوایای مختلف به تصویر می کشد.

مرحله ۲: آخرین بخش کفش

قبل از اینکه یک کفش بتواند به تولید برسد، نیاز به آخرین بار دارد. این مبنای فیزیکی نحوه ساخت کفش شما است. آخرین کفش به قالبی گفته می شود که از پا تقلید می کند تا به کفش شکل خود را بدهد. به طور سنتی این ها از چوب حک می شدند اما اکنون از پلاستیک و فلز نیز استفاده می شود. هر کفش چپ و راست نیاز به آخرین کفش دارد تا شکل و اندازه آن مشخص شود. اما آخرین مورد، هیچ توده چوبی مبهم به شکل پا نیست و مواردی وجود دارد که باید هنگام ایجاد آن در نظر گرفت. این شامل نحوه غلتیدن پا هنگام راه رفتن و تأثیر آن بر عواملی مانند ارتفاع پاشنه است. بعداً در فرآیند تولید کفش، آخرین آن در داخل کفش قرار می‌گیرد تا بتوان آن را در اطراف آن مدل‌سازی کرد. هنگامی که کفش تقریباً تمام شد دوباره استفاده می شود تا مطمئن شوید که انتهای آن با طرح اصلی مطابقت دارد.

مرحله ۳: مهر زدن و دوخت

تا حدی به دلیل تعداد زیاد قطعات مورد استفاده برای ساخت یک کفش، ساخت کفش یک هنر واقعی است. قطعات مورد نیاز برای ساخت کفش از چرم باکیفیت بریده شده و سپس در مراحل بعدی تولید کفش مهر زنی قرار می گیرد. در حال حاضر کفش به عنوان شفت نامیده می شود و تکه های چرمی که آن را می سازد مهر و یا علامت گذاری می شود. این برای جلوگیری از سردرگمی هنگام دوختن آنها است. هنگامی که قطعات مهر شدند، علامت گذاری می شوند تا نشان دهند که چشمک ها کجا باید پانچ شوند. اگر قرار است کفش دارای لهجه‌های سوراخ‌دار باشد – مانند بروگ – اینها نیز مشخص می‌شوند. همانطور که نقاط چرم که به هم دوخته می شود تا درز ایجاد شود. سپس قسمت‌هایی از چرم که باید دوخته شود، قبل از فرستادن شفت به بخش خیاطی، نازک می‌شوند.

مرحله ۴: مونتاژ کفش

کفش چگونه ساخته می شود کفش دوخته می شود و سپس به بخش مونتاژ قالب ارسال می شود. هیچ جایزه ای برای حدس زدن این که این به معنای مونتاژ کفش است، وجود ندارد – این اساس نحوه ساخت کفش شما است. اگر کفش کلاسیک دربی یا آکسفورد باشد، ممکن است از تکنیکی به نام گودیر welting استفاده شود.

انواع ساخت کفش

Goodyear welting یک فرآیند پیچیده کفش سازی است که قدمت آن به سال ۱۸۷۲ باز می گردد. با استفاده از سه میخ، اولین قدم این است که به طور موقت کفی را در زیر کفش وصل کنید. سپس یک برجستگی لاستیکی روی کفی ثابت می‌شود – این کار باعث می‌شود که بعداً دوخت شفت به جوش گودیر آسان‌تر شود. شفت توری است و روی قسمت آخر نصب شده است. سپس با استفاده از چسب حرارتی و میخ به کفی وصل می شود. مرحله بعدی می تواند از ۳۰ دقیقه تا دو هفته طول بکشد. این در حالی است که شفت و قسمت آخر آن کنار گذاشته می شوند تا اطمینان حاصل شود که چرم بدون عیب شکل آخر را به خود می گیرد.

کفش کاملاً سالم است! زمان آن فرا رسیده است که یک تکه چرم با عرض تقریبی ۳ میلی متر – یک جوش – به کفی و آستر بخیه بزنید. جوش با استفاده از دستگاه دوخت گودیر در جای خود دوخته می شود. این امر برای اطمینان از اینکه جوش تا حد ممکن به شفت و برآمدگی لاستیکی نزدیک است، دقت لازم را دارد.

زیبایی دوخت گودیر این است که به دلیل اینکه در قسمت داخلی کفش قرار دارد، کاملا نامرئی است. کفش‌هایی که از این تکنیک استفاده می‌کنند، معمولاً دارای پیچی در تمام قسمت‌های کفی نیستند و قسمت پاشنه را حذف می‌کنند. در عوض شفت و کفی به هم میخ می‌شوند و یک تکه چرم پاشنه‌شکل به نام لوله‌کشی این دو را با هم ترکیب می‌کند. هنگامی که لوله‌ها به پین‌های کوچک برنجی کفی میخ می‌شوند، مطمئن شوید که در یک شفت باقی می‌ماند. اکنون زمان حذف آخرین موردی است که در هر مرحله از سفر با ما بوده است. یک ساقه بین پاشنه و جلو در کفش نصب می شود و قبل از ادامه فرآیند تولید کفش در کارخانه های تولیدی کفش ، پشتیبانی می کند.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 10 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.