7 نکته برنده برای راه اندازی تجارت الکترونیک خود - پارسی زی
آموزش سئو را چطور و از کجا شروع کنیم؟ + معرفی منبع آموزش سئو

آموزش سئو را چطور و از کجا شروع کنیم؟ + معرفی منبع آموزش سئو

آموزش سئو را چطور و از کجا شروع کنیم؟ + معرفی منبع آموزش سئو امروز من و شما شاهد رشد چشمگیر موتورهای جستجو به خصوص …

مهاجرت با سرمایه‌گذاری : بهترین کشورها برای اقامت از طریق سرمایه‌گذاری

مهاجرت با سرمایه‌گذاری : بهترین کشورها برای اقامت از طریق سرمایه‌گذاری

مهاجرت با سرمایه‌گذاری : بهترین کشورها برای اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در دنیای امروز، افراد به دنبال فرصت‌های جدیدی برای ارتقای سطح زندگی خود، چه …

تولیدات شرکت تهویه مهر صنعت

تولیدات شرکت تهویه مهر صنعت

تولیدات شرکت تهویه مهر صنعت در سیستم تصفیه هوا از کانال فلکسیبل هوا و لوله فلکسیبل هوا استفاده می شود. سیستم تهویه هوا به علت …

۷ نکته برنده برای راه اندازی تجارت الکترونیک خود

C:\Users\windowa7\Desktop\eCommerce.png

آیا سایت تجارت الکترونیکی باز کرده اید، که هنوز به نتیجه نرسیده اید؟ ۷ نکته مهم برای راه اندازی تجارت الکترونیک وجود دارد که در این مقاله به اختصار به آن خواهیم پرداخت.

آیا اکثر فروشگاه های اینترنتی می توانند زنده بمانند یا هزینه های آن را تامین می کنند؟

به نقل از نسخه اصلی دلیل عدم موفقیت بسیاری از کسب و کارهای آنلاین در فقدان برنامه ریزی استراتژیک اساسی است. هیچ تعریف روشنی از اهداف و استراتژی های لازم برای دستیابی به آنها وجود ندارد و بازار هدف مشخص نیست، چه برسد به هدف و این بزرگترین دلیل در عدم موفقیت در راه اندازی یک کسب و کار دیجیتال است.

علاوه بر این، بسیاری از کارآفرینان پایه هایی را که موفقیت هر تجارت الکترونیکی بر آن استوار است نادیده می گیرند. برخی مغرور میشوند و معتقدند که راز موفقیت را در چنته دارند، بدون اینکه کمترین فکری برای آموزش خود داشته باشند.

برای شروع، می‌خواهم ۷ نکته ساده اما مؤثر را به شما ارائه دهم تا کسب‌وکارتان را راه‌اندازی کنید و نتایج قابل‌توجهی با فروشگاه الکترونیکی خود به دست آورید. با پیروی از این نشانه ها می توانید نتایج بیش از رضایت بخشی به دست آورید و از تعهد خود رضایت بیشتری دریافت کنید.

اما بریم سر اصل مطلب!

۷ نکته برای راه اندازی تجارت الکترونیک

C:\Users\windowa7\Desktop\e-commerce-23.jpg

۱٫ یک تجربه خرید با محوریت مصرف کننده ایجاد کنید

یکی از عمده‌ترین انتقاداتی که مصرف‌کنندگان به فروشگاه‌های آنلاین وارد می‌کنند، عدم تعامل مستقیم با فروشنده و بعد غیرمعمول بودن تجربه است.

ایجاد یک تجربه خرید مشتری محور، به این معنی است که مسیرهای مرور شخصی (و خرید) را برای آنها فراهم کنید. هدف از این حالت عملیاتی ایجاد پایداری در تجارت الکترونیکی نزدیک به بازدید از یک فروشگاه فیزیکی است، بدون اینکه تمام مزایای ناوبری مجازی را فراموش کنیم.

شما باید به مشتریان خود این فرصت را بدهید که نظرات خود را درباره محصولات خریداری شده بنویسند یا آنها را به سایر خریداران بالقوه توصیه کنند. استفاده از تاکتیک های بازاریابی بر اساس ترجیحات خرید تک تک مشتریان و بهره برداری از داده های بزرگ برای اصلاح رابطه برند با مصرف کننده ضروری است.

در نهایت، مفید است که با پیام های واضح و دقیق به کاربران خود اطمینان دهید و از اضافه کاری و اضافه بار اطلاعات جلوگیری کنید.

۲٫ محصولات یا خدماتی را که خانواده شما می‌خرند، بفروشید

دیوید اوگیلوی (شخصی که به آن لقب پدر تبلیغات داده شده است) گفت:

مصرف کننده احمق نیست: او همسر شماست.

منظور او این بود که برای موفقیت یک محصول در بازار، باید محصول خوبی باشد.

از خانواده و دوستانتان بخواهید محصولات یا خدمات شما را امتحان کنند و نظرشان را به شما بدهند. اگر حتی آنها نتوانند مزایای پیشنهاد شما را تشخیص دهند، تصور کنید با افراد کاملاً غریبه چه اتفاقی می افتد!

محصولات یا خدمات خود را آزمایش کنید و نظرات مفیدی را برای ارزیابی آنها جمع آوری کنید. به این ترتیب پس از وارد شدن به میدان، شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.

یکی از ویژگی های کلیدی همه کارآفرینان موفق، توانایی آنها در قرار دادن خود به جای مشتریان و نگاه از بیرون به کسب و کارشان است.

۳٫ به مشتریان خود توجه کنید

نکته سوم من برای راه اندازی تجارت الکترونیک شما این است: به نظرات مشتریان خود (چه آنلاین و چه آفلاین) گوش دهید. همیشه به بازخوردها پاسخ دهید و سعی کنید از هر فرصتی برای بهبود استفاده کنید.

از اطراف بپرسید و از آنچه در مورد شرکت شما گفته می شود مطمئن شوید. ابزارهای رایگان برای انجام این کار وجود دارد، بنابراین هیچ بهانه ای ندارید.

هدف شما باید درک این باشد که آیا پیشنهاد شما به طور کامل تقاضا را برآورده می کند یا مشکلاتی وجود دارد که باید حل شوند. برای جلوگیری از عواقب جدی تر، هر چه سریعتر اقدام کنید.

بهبود تجربه کاربری در تجارت الکترونیک به معنای افزایش قابل توجه شانس شما برای به دست آوردن تبدیل مثبت، در نتیجه فروش و در نتیجه ایجاد گردش مالی است.

۴٫ رسانه های اجتماعی را نادیده نگیرید

یک استراتژی خوب بازاریابی رسانه های اجتماعی بخش بزرگی از ترافیک ورودی به سایت شما است، به خصوص اگر هدف گذاری مجدد ترافیک را در نظر بگیریم. علاوه بر این، به لطف رسانه های اجتماعی، می توانید سطح مشارکت عمومی (درگیری) و افزایش وفاداری (وفاداری) را افزایش دهید.

هدف خود را (در کانال های مناسب) شناسایی کنید و سعی کنید آنها را در سطح شخصی درگیر کنید.

رسانه های اجتماعی، به ویژه فیس بوک، پتانسیل زیادی دارند – اغلب بیان نشده – که می تواند نقش تعیین کننده ای در موفقیت تجارت الکترونیک ایفا کند. در واقع، به لطف شبکه های سوشال می توانید جامعه ای از کاربران وفادار تجارت الکترونیک خود ایجاد کنید، به کاربران کمک کنید (از طریق یک گروه یا از طریق چت)، علاقه و مشارکت ایجاد کنید و مهمتر از همه، می توانید بسیاری از ویژگی های متمایز را دنبال کنید. مخاطبان خود را درک کنید و رفتار آن را با جزئیات درک کنید و از طریق اقدامات تبلیغاتی خاص، بهترین مشتریان برای کسب و کار خود را کشف کنید.

۵٫ تمرکز بر دستگاه های تلفن همراه

ترافیک از دستگاه های قابل حمل به طور مداوم در حال افزایش است. این بدان معنی است که وب سایت شما باید کاملاً بهینه باشد تا بتواند به درستی روی هر دستگاهی کار کند.

این انتخاب اختیاری نیست، بلکه حیاتی است.

کاربران اینترنت از گوشی های هوشمند خود برای جمع آوری اطلاعات در مورد محصولاتی که قصد خرید دارند استفاده می کنند و شما باید در آنجا باشید تا این اطلاعات را به آنها بدهید.

حتی آخرین اخبار موجود در بازار نشان می دهد که سرمایه گذاری فروشگاه های مجازی در این نوع دستگاه ها چقدر اساسی است.

۶٫ مشتریان خود را تشویق کنید

از پیشنهادات و تبلیغات استفاده کنید و فعال کردن برنامه های وفاداری (جمع آوری امتیاز و …) را فراموش نکنید تا مشتریان جدید را جذب کرده و توجه مشتریان فعلی را حفظ کنید.

برای ارائه پیشنهادات خود به طور مستقیم به مخاطبان خود، به ویژه از طریق سیستم های بازاریابی ایمیلی و ربات های گفتگو، بر اتوماسیون ها تکیه کنید.

همیشه مراقب رشد لیست مخاطبین خود باشید و به خاطر داشته باشید که همیشه آن را به روز و تمیز نگه دارید تا از عواقب منفی بر عملکرد خبرنامه های خود جلوگیری کنید.

یک استراتژی بازیابی سبد خرید رها شده را هم از طریق ایمیل و هم از طریق بازاریابی مجدد فعال کنید.

۷٫ هرگز متوقف نشوید

دنیای دیجیتال مارکتینگ بیش از حد به هم متصل است و دائما در حال تکامل است، اطلاعات در همه جا وجود دارد و فقط در انتظار یافتن و آموختن است. این بدان معنی است که شما باید مراقب باشید که کسب و کار خود را به روز نگه دارید تا بهتر با چالش با رقبای خود روبرو شوید.

همیشه به محرک هایی که از سوی کاربران شما می آید توجه داشته باشید و خود را در جریان تمام روندهای اصلی بازار قرار دهید. اولین کسی بودن که چیزی جدید را اجرا می کند همیشه مزایای خود را دارد.

همه جنبه ها را تجزیه و تحلیل کنید زیرا می تواند فرصت جدیدی برای رشد کسب و کار شما باشد.

C:\Users\windowa7\Desktop\E-Commerce-in-our-daily-life.jpg

جمع بندی

اگر می‌خواهید در دنیای تجارت موفق باشید و تجارت الکترونیک خود را راه‌اندازی کنید، به راه‌حل‌های آسان تکیه نکنید و از آژیرهای هکرها پیروی نکنید که سعی در از بین بردن شما دارند. در عوض، این ۷ نکته را در ذهن داشته باشید:

  1. ایجاد یک تجربه خرید که مصرف کننده را در مرکز نگه می دارد.
  2. شما محصولات یا خدماتی را می فروشید که خانواده شما نیز می خرند.
  3. به آنچه مشتریان خود می گویند توجه کنید؛
  4. از رسانه های اجتماعی غافل نشوید؛
  5. تمرکز بر دستگاه های تلفن همراه؛
  6. مشتریان خود را تشویق کنید؛
  7. هیچگاه توقف نکنید.

به لطف این پیشنهادات می توانید عملکرد کسب و کار خود را بهبود بخشید، مشتریان جدیدی پیدا کنید و سودآوری تجارت الکترونیک خود را افزایش دهید.

توصیه های شما برای کسانی که می خواهند تجارت الکترونیک خود را راه اندازی کنند چیست؟

 

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 14 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.