بهترین رنگ برای تابلو مغازه در اصفهان چیست؟ - پارسی زی
شرایط خرید اقساطی لوازم خانگی بدون ضامن

شرایط خرید اقساطی لوازم خانگی بدون ضامن

فروش اقساطی چیست خرید اقساطی لوازم خانگی واژه‌ای است که امروزه در بسیاری از فروشگاه‌های واقعی و مجازی به چشم می‌خورد. امروزه قیمت لوازم خانگی …

هوشمندسازی چیست و در چه بخش هایی کاربرد دارد؟

هوشمندسازی چیست و در چه بخش هایی کاربرد دارد؟

هوشمندسازی چیست و در چه بخش هایی کاربرد دارد؟ هوشمندسازی جهت بهره‌ گیری از ابزارها و تکنیک‌های فنی و اطلاعاتی برای مدیریت صحیح امور، تسهیل …

سرخ کن بدون روغن معایب دارد؟ مزایای آن چیست؟ 1403

سرخ کن بدون روغن معایب دارد؟ مزایای آن چیست؟ 1403

چکیده : در این محتوا معایب و مزایای سرخ کن بدون روغن را نوشته‌ایم تا شما قبل از خریدتان با این مزایا و معایب آشنا شوید …

بهترین رنگ برای تابلو مغازه در اصفهان چیست؟

شما از قبل می دانید که رنگ ها چقدر می توانند تأثیرگذار باشند. رنگ‌ها حال و هوای همه جا و همه چیز را ایجاد می‌کنند و رنگ‌های متفاوتی هر ساله مد می‌شوند. احتمالاً زمانی که در مورد لوگو و دکوراسیون داخلی کسب و کار خود تصمیم گرفتید، این موارد را در نظر داشتید. وقتی صحبت از تابلوهایی است که در داخل و خارج از کسب و کار خود به نمایش می گذارید، این مفهوم تفاوتی ندارد. تابلوها یک ابزار تبلیغاتی حیاتی است، بنابراین مطمئن شوید که می دانید چگونه بهترین رنگ ها را برای تابلوهای تبلیغاتی انتخاب کنید تا بیشترین تاثیر را روی مشتریان ایجاد کنید.

شما با مراجعه به سایت تابلو آذین و مشاهده نمونه رنگبندی تابلو ها میتوانید از بهترین رنگ ها مطلع شوید. گروه تبلیغاتی آذین خدمات تابلوسازی اصفهان ، نما کامپوزیت اصفهان ، تابلو برجسته اصفهان و … را ارئه میدهد.

تئوری رنگ

به یاد دارید در کلاس هنر زمانی که مجبور شدید در مورد چرخ رنگ یاد بگیرید؟ رنگ‌های اصلی آنهایی هستند که از هیچ رنگی به وجود نمی‌آیند، اما منبع همه رنگ‌های دیگر هستند. آنها قرمز، زرد و آبی هستند. رنگ های ثانویه رنگ هایی هستند که از ترکیب رنگ های اصلی به دست می آیند. قرمز و زرد رنگ نارنجی، زرد و آبی سبز و آبی و قرمز بنفش را می سازند.

رنگ های سوم از ترکیب یک رنگ اصلی و ثانویه مانند آبی و بنفش برای ایجاد بنفش آبی ایجاد می شوند. ترکیب رنگ ها در زندگی واقعی پیچیده تر است، چه با رنگ یا جوهر چاپگر، اما داشتن یک ایده اولیه از رابطه بین رنگ ها برای دانستن نحوه جفت کردن آنها مفید است.

رنگ هایی که با هم ترکیب می شوند مکمل یکدیگرند. آنها در چرخه رنگ مقابل یکدیگر قرار دارند، مانند آبی و نارنجی. رنگ های مشابه سه رنگ مجاور هستند، به این معنی که آنها شبیه به یکدیگر هستند.

اشباع یا کروما به شدت و خلوص رنگ بر اساس نور اشاره دارد. کاهش اشباع رنگ آن را روشن می کند، در حالی که افزایش اشباع آن را تیره می کند. اضافه کردن رنگ سفید به رنگ برای روشن‌تر کردن آن است و سایه‌زنی افزودن سیاه برای تیره‌تر کردن آن است. اینها تنها برخی از راه های تغییر ظاهر رنگ هستند.

جلب نگاه مشتریان

اینکه چه رنگ هایی را برای تابلوهای تبلیغاتی انتخاب می کنید تعیین می کند که چقدر در جلب توجه مشتریان موثر هستند. به عنوان مثال، رنگ های خنثی به راحتی با محیط ترکیب می شوند. رنگ های خنثی سفید، سیاه و رنگ های مختلف قهوه ای و خاکستری هستند. گاهی اوقات رنگ های تیره می توانند به عنوان رنگ های خنثی عمل کنند، مانند آبی سرمه ای.

بهترین رنگ ها برای تابلوهای فضای باز و موارد مشابه، رنگ های روشن هستند زیرا برجسته هستند. زرد درخشان، قرمز آتشین یا سبز نئون بیشتر از رنگ خنثی قابل توجه است. با این حال، این بدان معنا نیست که شما فقط باید از رنگ های روشن استفاده کنید و رنگ های خنثی را نادیده بگیرید. ایده این است که تعادل را برای ایجاد کنتراست کامل ایجاد کنید.

استفاده از رنگ ها برای جذب بازار هدف فروشگاه شما

به‌عنوان یک قاعده کلی، خریداران جوان‌تر بیشتر به سمت رنگ‌های روشن و جسور جذب می‌شوند، در حالی که خریداران مسن‌تر رنگ‌های ظریف را ترجیح می‌دهند.

آیا محصول شما عمدتاً خریداران زن را هدف قرار می دهد؟ آبی، بنفش و سبز بهترین گزینه‌های شما هستند. از رنگ های نارنجی، قهوه ای و خاکستری دوری کنید.

اگر مردها را هدف قرار می دهید، رنگ آبی، سبز و مشکی را به خوبی در تابلو فروشگاه خود به کار ببرید، اما رنگ های قهوه ای، نارنجی یا بنفش خیر.

چگونه کنتراست تفاوت ایجاد می کند

آیا تا به حال توجه کرده اید که چگونه یک رنگ بر اساس رنگ های دیگری که آن را احاطه کرده اند، متفاوت به نظر می رسد؟ برای مثال، قرار دادن همان رنگ بنفش در کنار هم در پس‌زمینه‌های مختلف، نحوه خواندن هر کدام را تغییر می‌دهد. در پس‌زمینه آبی‌تر، رنگ‌های قرمز جلوه دارند، بنابراین بیشتر به رنگ بنفش، قرمز به نظر می‌رسد. در پس‌زمینه قرمزتر، رنگ‌های آبی برجسته هستند، بنابراین بیشتر به رنگ بنفش، آبی به نظر می‌رسد.

به همین ترتیب، آنچه در پس‌زمینه خنثی است، درک کنتراست و اندازه را تعیین می‌کند. یک مربع قرمز کوچک در داخل یک مربع بزرگ سیاه ظاهر می شود و بزرگتر به نظر می رسد. در زمینه سفید، کدرتر و کوچکتر به نظر می رسد. در بالای رنگ مشابه، مانند نارنجی، مربع قرمز گم می شود. با رنگ مکمل خود، سبز، بیشتر به چشم می خورد.

بهترین تضاد رنگ برای علائم

اکنون که درک بهتری از نحوه کار رنگ‌ها با هم دارید، می‌توانید ببینید که چرا انتخاب رنگ هنگام تابلوسازی مهم است. بزرگترین چیزی که در این شرایط باید در نظر گرفت متن است. باید مطمئن شوید که ترکیبی که انتخاب می‌کنید خوانایی کلمات را آسان می‌کند، مخصوصاً برای افرادی که در حال رانندگی هستند یا در فاصله‌ای دور هستند. بالاترین خوانایی با اختلاف روشنایی ۷۰ درصد یا بیشتر است، به این معنی که در بیشتر موارد، جفت شدن یک رنگ تیره و یک رنگ روشن خواهد بود. در زیر برخی از قابل مشاهده ترین ترکیب های رنگی برای تابلوها آمده است:

• پس زمینه سیاه با حروف سفید یا زرد

• پس زمینه سفید با حروف سیاه، آبی تیره، خاکستری یا قرمز

• پس زمینه قرمز با حروف زرد یا سفید

• پس زمینه زرد با حروف سیاه، آبی تیره، یا قرمز

• پس زمینه آبی تیره با حروف سفید یا زرد

• پس زمینه آبی روشن با حروف سیاه یا قرمز

موفقیت کسب و کار شما تا حدی به اثربخشی تابلو شما بستگی دارد. برای به حداکثر رساندن دید، خوانایی و قدرت تابلو زمان بگذارید و در نظر بگیرید که از چه رنگ هایی استفاده کنید.

ما در تابلو آذین به شما در انتخاب بهترین طرح تابلو مشاوره میدهیم.

 

آخرین بروز رسانی در : شنبه 13 اسفند 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.