سنسور باد سایبان برقی چیست و چه کاری انجام می دهد؟ - پارسی زی
هزینه تعمیر تلویزیون سامسونگ چقدر می‌باشد؟

هزینه تعمیر تلویزیون سامسونگ چقدر می‌باشد؟

در دنیای امروز که تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است، تلویزیون‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. برند سامسونگ به عنوان یکی از پیشروان …

ژل پرفکتا و کاربرد هایش

ژل پرفکتا و کاربرد هایش

ژل پرفکتا و کاربرد هایش امروزه فیلر‌های تزریقی تقریبا شناخته شده است و افراد زیادی راجب آن می‌دانند. ژل پرفکتا یکی از محصولات استاندارد و …

تلویزیون های تولید داخل را بیشتر بشناسیم

تلویزیون های تولید داخل را بیشتر بشناسیم

تلویزیون های تولید داخل یکی از محصولاتی هستند که می توانید آنها را در مدل های متفاوتی تهیه کنید. از بهترین تلویزیون ایرانی در بازار …

سنسور باد سایبان برقی چیست و چه کاری انجام می دهد؟

سنسور سایبان برقی به چه صورت کار می کند و چرا وجود سنسور سایبان برقی مهم است؟ قیمت خرید سنسور باد چقدر است؟ در این مقاله به صورت کامل به این سوالات پاسخ می دهیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

همانطور که میدانید امروزه با پیشرفت تکنولوژی سایبان ها بسیار مدرن شده اند و سایبان های برقی در بین مردم بسیار پر طرفدار شده اند که همین امر باعث شده که سایبان برقی مثل سایبان برقی مغازه بسیار مورد استقبال افراد قرار گیرد.سایبان های برقی دارای یک موتور الکتریکی هستند که توسط یک ریموت کنترل می شوند. باید بدانید که سایبان های برقی هم مانند دیگر مدل های سایبان در برابر باد و طوفان حساس هستند، حتی باید بگوییم که حساسیت آن ها خیلی بیشتر از مدل های دیگر سایبان ها می باشد و گران تر نیز هستند پس باید از آنها به صورت ویژه مراقبت کرد تا از هزینه های گزاف پیشگیری کرد در ادامه با یک راه مطمئن و کم هزینه برای جلوگیری از خرابی سایبان برقی آشنا می شوید.

سنسور سایبان برقی چیست؟

معمولا باد و طوفان به صورت ناگهانی رخ می دهند و انسان ها در زمان وقوع باد و طوفان ممکن است هول شوند و فراموش کنند سایبان برقی را جمع کنند یا اصلا کسی نباشد که بخواهد اقدام به جمع کردن سایبان کند یا مثلا شما در ویلای خود از سایبان برقی حیاط استفاده کرده اید و یادتان رفته است که در هنگام برگشت سایبان خود را جمع کنید پس در این مواقع است که وجود سنسور سایبان برقی به کار می آید. به عنوان مثال قیمت سایبان برقی تراس با توجه به مدل های مختلف آن متوسط است و کسی که این هزینه را کرده دوست ندارد که سایبانش خراب شود و هزینه ای اضافی را پرداخت کند برای تعمیر سایبان پس با هزینه ای متوسط همان ابتدا سایبان خود را بیمه می کند و سنسور باد را تهیه می کند. این سنسور برای انواع سایبان برقی با کارایی های مختلف مفید است.

​​

سنسور سایبان برقی به چه شکل کار می کند؟

مکانیسم سنسور های باد سایبان های برقی به گونه ای است که سرعت و شدت باد به صورت پیش فرض برای آن مشخص می شود به عنوان مثال سنسور تنظیم می شود که زمانی که بادی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت شروع به وزیدن کرد، سایبان را جمع کند و مانع از آسیب دیدن آن شود.

سنسور سایبان برقی برای تشخیص سرعت و شدت باد از تعدادی قاشقک استفاده می کند که زمانی که باد به این قاشقک ها برخورد می کند میزان سرعت و شدت آن مشخص می شود. به طور عادی اگر سرعت باد کمتر از میزان وارد شده باشد اتفاقی نمی افتد ولی اگر بیشتر از آن باشد این سنسورها باعث جمع شدن سایبان می شوند.

موارد استفاده سنسور باد

سایبان های برقی در نقاط های مختلفی استفاده می شوند مثلا قیمت سایبان برقی حیاط نسبتا بالا است و محافظت از آن بسیار مهم است و وجود این سنسور برای آن الزامی است. یا سایبان برقی مغازه که بسیار مورد استفاده است و در همه مناطق از آن استفاده می کنند باید سنسور باد داشته باشد زیرا این سنسور میتواند از هزینه های زیاد جلوگیری کند و مفید باشد.

ویژگی های سنسور باد

باید بدانید که سنسور باد سایبان برقی با توجه به برند آن دارای ویژگی های خاص و متفاوتی است که در زیر به مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

۱- سنسورها مصرف کمی دارند و عمر باتری آنها زیاد است به همین خاطر به صرفه هستند.

۲- سنسورها با وایرلس ها سازگار هستند

۳- این سنسورها کاربری راحتی دارند.

۴- سنسورها مقاوم در برابر گرما، سرما، رطوبت و گرد و غبار هستند

۵- حجم کمی دارند و می توانند در کوچکترین فضا ها نصب شوند.

۶- سنسورها قادر هستند که به صورت هوشمند سرعت و شدت باد را تشخیص دهند ( مجهز به سنسور شتاب)

۷- دارای حالت های حساسیت مختلف

۸- قیمت آن ها بسیار مناسب است

قیمت سنسور سایبان برقی

قیمت سنسور سایبان برقی با توجه به مدل و برند آن متفاوت است که شما با توجه به آن می توانید اقدام به خرید و استعلام قیمت کنید.

 

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 15 فروردین 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.