طراحی شهرک صنعتی در هفت شهر آریا - پارسی زی
هزینه دریافت لایسنس اتوکد چقدر است؟

هزینه دریافت لایسنس اتوکد چقدر است؟

هنگام انتخاب برای سرمایه گذاری در نرم افزار CAD، تعدادی فاکتور وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. یکی از مهمترین آنها البته هزینه …

بهترین گروه های شعر تلگرام

بهترین گروه های شعر تلگرام

بهترین گروه های شعر تلگرام در تلگرام گروه ها و کانال های بسیار زیادی در زمیه شعر و انتشار اشعار فعال هستند. برخی از این …

سمپاشی موریانه

سمپاشی موریانه

سمپاشی موریانه مبارزه و از بین بردن موریانه آسیب هایی که با توجه به خسارت های کلی موریانه به منزل و ساختمان های مسکونی وارد …

طراحی شهرک صنعتی از جمله اقدامات تخصصی است که توسط مهندسین مشاور هفت شهر آریا انجام می‌شود. همانطور که از نام این شهرک پیداست، این منطقه جهت بهره‌برداری صنعتی طراحی می‌شود. در این طرح، محل قرارگیری تمامی کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و انبارها مشخص خواهد شد. مراحل طراحی این شهرک صنعتی در قالب طرح آماده سازی زمین و همچنین طرح تفصیلی نیز بیان خواهد شد. در ادامه به ذکر توضیحاتی در مورد ضوابط و قوانین شهرک صنعتی می‌پردازیم. برای آگاهی از تمامی اطلاعات مربوط به این موضوع، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

طراحی شهرک صنعتی

شهرک‌های صنعتی در چه مکان‌هایی تاسیس می‌شوند؟

به این نکته توجه کنید که معمولا شهرک‌های صنعتی در نزدیکی معادن و مواد خام تاسیس خواهند شد. دلیل این موضوع کاهش هزینه حمل و نقل می‌باشد. فرد متخصصی که به طراحی شهرک صنعتی می‌پردازد، از فاصله لازم میان شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی مطلع است. همچنین ایجاد کمربند سبز میان شهرک صنعتی و منطقه مسکونی بسیار ضروری است که مهندسین مشاور شهرسازی باید به آن توجهی ویژه نمایند. شرکت خوش سابقه هفت شهر آریا با بکارگیری افرادی خبره در این زمینه، طراحی شهرک صنعتی را به تخصصی‌ترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

طراحی شهرک صنعتی در چند مرحله انجام می‌شود؟

در حقیقت طراحی شهرک صنعتی در دو مرحله کلی انجام می‌شود. در مرحله اول لازم است یک طرح تفصیلی آماده شود که در آن شبکه معابر به درستی طراحی شده باشند. همچنین طرح پهنه‌بندی نیز می‌بایست در مرحله اول به درستی انجام شود. قابل ذکر است که در مرحله دوم می‌بایست طرح آماده سازی زمین به درستی تهیه شود. در طراحی مربوط به شهرک صنعتی، می‌بایست با توجه به شرایط اقلیمی و فرهنگی منطقه، محل قرار گیری تمامی امکانات مشخص شود. منظور از امکانات: کارخانه، انبار، امکانات رفاهی و درمانی( فروشگاه و درمانگاه) و بسیاری دیگر می‌باشد. قابل ذکر است: عمل تفکیک زمین در طراحی شهرک صنعتی می‌بایست به صورت کاملا تخصصی انجام شود. معابر و خیابان‌های در نظر گرفته شده برای شهرک صنعتی باید بسیار عریض‌تر از منطقه مسکونی باشد.

شرکت هفت شهر آریا سالیان سال است که در زمینه تهیه طرح توجیهی شهرسازی و همچنین طراحی شهرک صنعتی فعالیت می‌کند. برای دریافت خدمات از این شرکت می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

طراحی بخش‌های مهم زیربنایی در طرح شهرک سازی

توجه نمایید که یک شهرک صنعتی می‌بایست شامل: اطلاعاتی در مورد گذرگاه‌های استاندارد و خیابان‌بندی اصولی باشد. همچنین در این طرح محل قرارگیری ساختمان‌های عمومی مورد نیاز نیز به درستی مشخص خواهد شد. یک شهرک صنعتی که به صورت اصولی طراحی شده باشد، باید دارای امکانات بهداشتی درمانی مانند درمانگاه و امکانات رفاهی نظیر فروشگاه و مراکز خرید باشد. در واقع ایجاد مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری نیز در شهرک‌های صنعتی بسیار ضروری است. در واقع مهندسین مشاوری که در شرکت هفت شهر آریا مشغول بکار هستند، می‌بایست در جهت همکاری با مهندسین دیگر نیز قدم بردارند. به عنوان مثال: همکاری با مهندس برق، سازه و عمران در طراحی شهرک صنعتی لازم می‌باشد.

طراحی اصولی شهرک صنعتی

رعایت قوانین مربوط به حریم‌ها در شهرک‌ صنعتی

به این نکته توجه کنید که رعایت قوانین مربوط به حریم‌ها در طراحی شهرک صنعتی بسیار ضروری است. لازم به ذکر است که برای فرودگاه، پیاده‌رو، خیابان و رودخانه می‌بایست حریم مشخصی در نظر گرفته شود. مهندسین مشاوری که به طراحی شهرک مسکونی و صنعتی می‌پردازند، می‌بایست از تمامی قوانین و مقررات مربوط به حریم‌ها آگاهی داشته باشند.

رعایت قوانین مربوط به ساخت و ساز در طراحی شهرک صنعتی

در واقع برای ایجاد هماهنگی میان ساختمان‌های در حال ساخت در شهرک‌ صنعتی، نیاز است به قوانین و مقررات ساختمان سازی توجهی ویژه نمود. قوانین و مقرراتی که قصد توضیح در مورد آنها را داریم، توسط شهرداری منطقه وضع خواهند شد. تمامی واحدهای صنعتی واقع در شهرک صنعتی می‌بایست تابع قوانین ساختمان سازی شهرداری باشند. مهندسین مشاور هفت شهر آریا، با طراحی شهرک صنعتی، کمک فراوانی به دریافت مجوزهای مورد نیاز خواهند کرد. این مهندسین مشاور شهرسازی با بررسی دقیق زمین مورد نظر، امکان پذیری احداث شهرک صنعتی را به سازمانهای مربوطه اثبات خواهد کرد.

رعایت اصول معماری در شهرک صنعتی

مهندسین مشاور هفت شهر آریا، از تمامی اصول معماری مربوط به شهرک سازی آگاه‌ می‌باشند. یکی از قوانین معماری که در شهرک سازی باید مورد توجه قرار گیرد، عدم ختم معابر به بن بست می‌باشد. همانطور که می‌دانیم همواره وسیله نقلیه‌های بزرگ بسیاری در شهرک صنعتی در حال رفت و آمد می‌باشند. ساخت معابر و خیابان‌ها باید به صورتی باشد که امکان چرخش این نوع وسایل نقلیه را فراهم نماید.

قوانین مربوط به طراحی شهرک صنعتی

تعیین محل قرارگیری شهرک صنعتی بر اساس اثرات زیست محیطی

در واقع شهرک‌های صنعتی تاثیرات مخرب فراوانی بر محیط زیست منطقه می‌گذارند. مهندسین مشاور هفت شهر آریا با توجه به حوزه کاری شهرک مورد نظر و میزان آلودگی ایجاد شده توسط آن، محل دقیق قرارگیری آن را مشخص خواهند کرد. به عنوان مثال شهرک‌های صنعتی که موجب ایجاد آلودگی‌های مضر برای سلامتی انسان می‌شوند، می‌بایست در محلی دور از شهرها و روستاها احداث شوند. اما راه‌اندازی شهرک صنعتی که دارای آلودگی محدودی است، در نزدیکی شهر و روستا مشکلی ایجاد نخواهد کرد. ایجاد یک کمربند سبز نیز میان شهرک مسکونی و شهرک صنعتی مورد نظر ضروری می‌باشد.

حق الزحمه انجام طراحی شهرک صنعتی

لازم به ذکر است که حق الزحمه طراحی شهرک صنعتی در مرحله اول و دوم به صورت مجزا معین خواهد شد. هر ساله بخشنامه‌هایی جهت مشخص کردن این حق‌الزحمه صادر می‌شوند. سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به صورت دقیق و با توجه به شرایط اقتصادی روز این بخشنامه‌ها را صادر و حق الزحمه مربوط به این کار را مشخص خواهد کرد. شرکت هفت شهر آریا، طراحی شهرک صنعتی را با مناسب‌ترین قیمت انجام خواهد داد.

طراحی شهرک صنعتی در هفت شهر آریا

سالانه تعداد زیادی پروژه مربوط به شهرک صنعتی توسط مهندسین مشاور هفت شهر آریا ، طراحی می‌شود. این شرکت دارای گواهی صلاحیت سازمان برنامه و بودجه می‌باشد. استعلام این گواهی نیز از طریق صفحه اصلی وب‌سایت امکان پذیر می‌باشد. در صورت بروز هرگونه سوال یا ابهام در مورد خدمات ارائه شده توسط شرکت، می‌توانید به صورت مستقیم با کارشناسان در ارتباط باشید. نیروهای کارآزموده این شرکت به صورت تمام وقت، آماده پاسخگویی به نیاز شما می‌باشند.

 

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 8 فروردین 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.