مهندس میلاد مساوات، ناجی صنعت گردشگری جزیره کیش - پارسی زی
چرا ما نسبت به فال و طالع بینی وسواس داریم؟

چرا ما نسبت به فال و طالع بینی وسواس داریم؟

چرا ما نسبت به فال و طالع بینی وسواس داریم؟ اگر بخواهیم از منظر علمی به طالع بینی نگاه کنیم، باید بگوییم که طالع بینی …

این خواهرها بهترین هستند (12 ویژگی خواهر خوب)

این خواهرها بهترین هستند (12 ویژگی خواهر خوب)

چکیده : خصوصیات یک خواهر خوب را اگر داشته باشید هم خودتان هم اعضای خانواده از این ارتباط سالم لذت می برید. خواهر خوب داشتن یعنی …

انواع دستگاه لیزر موهای زائد

انواع دستگاه لیزر موهای زائد

انواع دستگاه لیزر موهای زائد   دستگاه‌هایی که برای لیزر موهای زائد تولید و به بازار عرضه می‌شوند، تنوع بالایی داشته و هر یک از …

مهندس میلاد مساوات، ناجی صنعت گردشگری جزیره کیش

جناب آقای مهندس میلاد مساوات که زمان زیادی از زندگی خود را در جزیره کیش و به عنوان یک کیشوند سکونت داشته، حالا به عنوان یک فعال اقتصادی قصد دارد تحولات اساسی را در این جزیره زیبای مرجانی به اجرا در آورد.

ایشان در مصاحبه‌های اخیر خود با رسانه‌های جزیره کیش اعلام نموده که این جزیره به دلیل عدم حضور افراد توانمند در حوزه مارکتینگ و برندینگ نتوانسته جایگاه درستی را در صنعت گردشگری در ایران و در سطح بین‌المللی به دست آورد.

با وجود جاذبه‌های گردشگری بسیار همچون مراکز خرید، کلوپ‌های دریایی، حیات وحش و… و همچنین تلاش بی‌وقفه معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، متأسفانه نتایج به دست آمده باب میل نبوده و روز‌به‌روز شاهد مهاجرات سرمایه‌گذاران از این جزیره هستیم.

مهندس میلاد مساوات که در حوزه گردشگری مطالعات بسیاری را از منابع معتبر بین‌المللی داشته، در این خصوص راهکارهای بسیار مفیدی را ارائه داده که در ادامه چند مورد از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد:

بخش بندی گردشگران (Segmentation)

یکی از مفاهیم بسیار مهم در تحول دیجیتال در صنعت گردشگری، مبحث بخش بندی گردشگران و هدف‌گیری اختصاصی آن‌ها می‌باشد. با توجه به اینکه جزیره زیبای کیش دارای جاذبه‌های متنوع گردشگری بوده و افراد با اهداف مختلفی به این جزیره سفر می‌کنند، لذا تقسیم‌بندی آن‌ها به گروه‌های مختلف با بر اساس علایق، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به عنوان مثال فردی که با هدف خرید از بازارها به جزیره کیش سفر می‌کند مسلما علایق متفاوتی نسبت به فردی که با هدف انجام تفریحات دریایی به این جزیره عزیمت می‌کند، دارد. همچنین افرادی با جنسیت مونث نسبت به افرادی با جنسیت مذکر و یا حتی گروه‌های سنی مختلف دارای علایق، سلایق و اولویت‌های متفاوتی برای تصمیم‌گیری هستند.

میلاد مساوات به عنوان ناجی صنعت گردشگری جزیره کیش معتقد است، تفکیک این افراد و تدوین استراتژی‌های بازاریابی و برندسازی در بستر دیجیتال نه تنها لازم و ضروریست بلکه کمک شایانی به جذب گردشگر سودآور برای این جزیره زیبای مرجانی خواهد کرد.

تبلیغات به روش‌های نوین

این روزها که صنعت تبلیغات در بستر دیجیتال دست‌خوش تغییر و تحولات اساسی شده، روش‌های بسیار متنوع و نوینی همچون موارد زیر در جهت جایگاه‌یابی برند جزیره کیش و جذب گردشگر مسمر به ثمر واقع خواهد شد:

  • تبلیغات کلیکی (Cost Per Click)
  • تبلیغات اقدامی (Cost Per Action)
  • تبلیغات از طریق هوش مصنوعی (AI)
  • تبلیغات همسان (Native)
  • تبلیغات درون‌برنامه‌ای (In-App Advertising)
  • تبلیغات در موتورهای جستجو مانند گوگل (Google Ads)
  • تبلیغ توسط افراد تأثیرگذار (Influencer Marketing)
  • تبلیغات پیش‌نمایش ویدیویی (Pre-Roll Ads)
  • و ده‌ها روش متنوع دیگر

به اعتقاد جناب آقای مهندس میلاد مساوات روش‌های فوق هر کدام به نوبه خود، دارای ویژگی‌های اثربخشی بوده و در صورتی که به درستی از آن‌ها استفاده شود، نتایج بسیار شگفت‌انگیزی در راستای توسعه گردشگری جزیره کیش خواهد داشت.

انتخاب رسانه‌های متنوع و هدفمند

به گفته‌ی میلاد مساوات، یکی دیگر از اقداماتی که در مسیر نجات جزیره کیش در بستر دیجیتال می‌بایست انجام شود، انتخاب درست رسانه‌های مختلف و متنوع بر اساس سگمنت‌های (بخش‌بندی) گردشگران می‌باشد.

در این راستا، شناخت عادات رسانه‌ای (Media Habit) هر کدام از بخش‌ها دارای اولویت بسیار بالایی می‌باشد. به عنوان مثال مخاطبان نسل Z (Z Genaration) که افراد در بازه سنی ۸ تا ۲۳ سال هستند، عادات رسانه‌ای کاملا متفاوتی نسبت به نسل بیبی بومرها که افراد بین ۵۹ تا ۷۷ سال هستند، دارند.

لذا انتخاب یک رسانه آنلاین خبری احتمالا انتخاب مناسبی برای هدف قرار دادن یک گردشگر نسل زد نمی‌باشد. در مقابل نیز انتخاب رسانه‌ای که به معرفی رپرهای مشهور دنیا می‌پردزاد انتخاب مناسبی برای هدف‌گیری نسل بیبی بومر نخواهد بود.

به گفته‌ی میلاد مساوات، یکی از راه‌های نجات جزیره کیش از اوضاع اقتصادی فعلی که منجر به مهاجرت سرایه‌گذاران و کیشوندان از آن شده، فعالیت هوشمندانه در رسانه‌های اختصاصی بوده و می‌بایست هر چه سریعتر آن را در اولویت فعالیت‌های گردشگری قرار داد.

هدف‌گیری مجدد گردشگران قبلی (Retention Marketing)

با توجه به اینکه امروه بمباران تبلیغاتی در زندگی روزمره افراد اتفاق افتاده و روزانه هزاران پیام تبلیغاتی از طریق روش‌های مختلف برای افراد ارسال می‌شود، لذا جذب یک گردشگر جدید هزینه‌های آشکار و نهان بسیاری را در پی خواهد داشت. به همین دلیل نیز جناب آقای میلاد مساوات معتقد است که یکی از سیاست‌های مهم در دیجیتال مارکتینگ می‌بایست هدف‌گیری مجدد گردشگران قبلی باشد؛ ایشان بر این باورند که این اقدام هزینه‌های بسیار کمتری نسبت به جذب گردشگر جدید داشته و بایستی از فرصت‌های موجود همچون SMS Marketing، Email Marketing، Push notification Marketing و… در این راستا استفاده‌ای بهینه نمود.

بر اساس نتایج به دست آمده از نظرسنجی‌ها و مصاحبه‌های میدانی که توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ MiMo به مدیریت جناب آقای میلاد مساوات انجام شده، فردی که یک بار به جزیره کیش سفر کرده، اگر به درستی و با پیامی کاملا شخصی‌سازی شده هدف قرار داده شود به احتمالا ۸۷%، در بازه‌های زمانی مختلف مجددا به این جزیره سفر خواهد کرد.

گردشگری متاورس (متاکیش – MetaKish)

از مفاهیم نوینی که آقای میلاد مساوات در رابطه با آن صحبت‌هایی را مطرح نموده، مبحث گردشگری متاورس بوده و به اعتقاد وی، می‌بایست نگاهی جدی به این مسئله داشت. مفاهیمی همچون بلاک چین، کریپتوکارنسی، NFT، صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)، واقعیت مجازی و… راهکارهای بسیار متمایزی در سطح بین‌المللی خواهند بود تا جزیره کیش از بحران حال حاضر که همانا عدم حضور گردشگر خارجی می‌باشد رهایی یابد.

ایشان در این خصوص طرح بسیار ارزشمندی به نام متاکیش را مطرح نموده و امیدوار است با پذیرش و حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت‌های تابعه و همچنین همکاری بخش خصوصی بتوان گام ارزشمندی در راستای جذب توریست خارجی برداشت.

بهینه‌سازی رسانه اصلی گردشگری کیش برای موتورهای جستجو (SEO)

یکی دیگر از راهکارهای ارائه شده توسط جناب آقای میلاد مساوات، در راستای نجات جزیره کیش از مهاجرت افراد متخصص و توانمند، تدوین استراتژی جامع SEO می‌باشد. افراد بسیاری در موتور جستجوی گوگل به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هتل‌ها، جاذبه‌های گردشگری، کلوپ‌ها و… هستند.

وی مدعی است که اگر پلتفرمی جامع با هدف تولید محتوای ارزشمند، جذب این افراد و بخش‌بندی آن‌ها انجام شود، بانک اطلاعاتی بسیار مفیدی را می‌توان ایجاد نمود. او معتقد است که با داشتن چنین بانک اطلاعاتی ارزشمندی و به دنبال آن داده‌کاوی این اطلاعات از طریق هوش مصنوعی، می‌توان به راهکارهای اثربخشی در جهت جذب گردشگر جدید و بازگشت گردشگران قدیمی رسید.

جمع‌بندی و سخن پایانی

با وجود اینکه جزیره کیش از نظر جغرافیایی، آب و هوا، جاذبه‌های تفریحی و گردشگری و عوامل دیگر، مقصد مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی بوده، اما متأسفانه تا به امروز اقدام مناسب و درخور این جزیره را از دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی شاهد نبوده‌ایم. لذا امیدواریم با حمایت اشخاص نخبه‌ای همچون جناب آقای میلاد مساوات که در صنعت مارکتینگ و برندینگ، رزومه‌ای درخشان دارند، بتوان گامی بزرگ در راستای تحول گردشگری این جزیره زیبای مرجانی (جزیره کیش) برداشت.

 

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 18 اردیبهشت 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.