کاتالوگ دیجیتال و هوشمند چیست؟ - پارسی زی
بهترین آرایشگاه زنانه برای میکاپ در نیاوران تهران کدام است؟

بهترین آرایشگاه زنانه برای میکاپ در نیاوران تهران کدام است؟

بهترین آرایشگاه زنانه برای اینکه بتواند، جایگاه و لقب بهترین را به خود اختصاص دهد؛ باید نسبت به آرایشگاه های دیگر در محدوده ی خود …

گاو صندوق سی رن

گاو صندوق سی رن

گاوصندوق از گذشته تا به امروز تغییرات بسیار کرده است ، که در هر دوره ویژگی هایی به آن اضافه شده است. اگر بخواهیید بدانید …

سنگ مرمریت دهبید اسپایدر مشکی

سنگ مرمریت دهبید اسپایدر مشکی

سنگ مرمریت دهبید اسپایدر مشکی اگر می‌خواهید فضایی دلنشین و شکوهمندی در داخل ساختمان خود به وجود آورید، از سنگ مرمریت دهبید اسپایدر استفاده کنید. …

کاتالوگ دیجیتال و هوشمند چیست؟

کاتالوگ هوشمند و دیجیتال

کاتالوگ دیجیتال و هوشمند یکی از انواع کاتالوگ‌های تبلیغاتی است. در این نوع کاتالوگ، علاوه بر قابلیت استفاده از تصاویر، امکان استفاده از ویدئو، موشن، انیمیشن، پادکست و … هم وجود دارد. این قابلیت کاتالوگ دیجیتال و هوشمند، باعث افزایش ارتباط موثر بین مشتریان و بیزینس‌ها می‌شود.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت این نوع کاتالوگ‌ها عدم محدودیت در تعداد صفحات و تیراژ تولید است؛ که به واسطه‌ی آن می‌توان به دفعات متعدد، کاتالوگ را تولید نمود و در اختیار مشتریان قرار داد.

چرا از کاتالوگ دیجیتال و هوشمند استفاده کنیم؟

همانطور که می‌دانیم، دنیا از رسانه‌ی آفلاین ( سنتی ) به سمت دنیای آنلاین و الکترونیکی در حرکت است. بیزینسی که با حرکت دنیا هم مسیر نشود، از پیشرفت و بازار رقابتی جدا خواهد ماند. برخی فاکتور‌هایی که با آنلاین شدن رسانه‌ها محقق می‌شود به شرح زیر است:

  • هزینه‌ی کمتر
  • صرف زمان کمتر
  • قابلیت اندازه گیری
  • افزایش ماندگاری
  • افزایش تاثیر گذاری
  • افزایش گستره‌ی مخاطبین

طراحی کاتالوگ دیجیتال و هوشمند و استفاده از آن‌ها به جای کاتالوگ‌ها کاغذی باعث حفظ محیط زیست هم می‌شود. چراکه کاتالوگ کاغذی با توجه به نیاز به تولید در تیراژ بالا، آسیب جدی به محیط زیست وارد می‌کند.بر طربق آخرین آمار رسمی، نزدیک به ۷۴ میلیون کاربر ایرانی، در فضای مجازی و از طریق اینترنت، روزانه حدود ۵ – ۸ ساعت فعالیت دارند. ۸۸ درصد از این کاربران در شبکه‌های اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، واتس آپ و … به طور مستمر به فعالیت می‌پردازند.

بررسی این مسئله مشخص می‌کند که حضور بیزینس‌ها و برندها در فضای آنلاین به چه میزان مهم و اثر بخش است.

کاتالوگ دیجیتال و هوشمند

روش‌ های ارسال کاتالوگ دیجیتال و هوشمند

روش‌های ارسال انواع مختلف کاتالوگ، متفاوت هستند. به طور مثال کاتالوگ کاغذی حتما باید به صورت فیزیکی ارسال شوند و یا کاتالوگ‌های PDF حتما باید به صورت فایلی ارسال شوند و گیرنده آن را دانلود کند.

در کاتالوگ‌های دیجیتال و هوشمند، امکان ارسال و دسترسی بسیار آسان‌تر و متنوع‌تر است. در ادامه به ۴ روش ارسال این کاتالوگ‌ها اشاره می‌کنیم:

امکان دسترسی از طریق قرار دادن لینک

در این روش با قرار دادن لینک کاتالوگ دیجیتال و هوشمند در وب سایت‌ها و یا اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام، لینکدین، فیس بوک، واتس آپ بیزینس و … کاتالوگ‌ها در اختیار مشتری قرار می‌گیرند.

امکان دسترسی از طریق QR کد یا USSD کد

این روش اکثرا برای هدایت مشتریان از فضای آفلاین به فضای آنلاین مفید است و مشتری می‌تواند با اسکن کد از روی بسته بندی محصولات، استند، تابلوهای تبلیغات محیطی، کارت ویزیت و … به کاتالوگ دیجیتال و هوشمند دسترسی پیدا کند.

امکان ارسال از طریق ارسال لینک کاتالوگ

برای ارسال از طریق لینک، می‌توان از پیام رسان‌های اجتماعی، SMS، ایمیل و … بهره گرفت. در این لینک می‌توان لوگوی برند و توضیحات مختصری از بیزینس را هم گنجاند.

امکان ارسال از طریق نصب وب اپلیکیشن اختصاصی

این روش، مناسب نمایندگی‌ها، باشگاه مشتریان وفادار، تیم فروش و بازاریابی، تیم‌های مدیریتی و … است. دسترسی به کاتالوگ هوشمند و دیجیتال از طریق وب اپلیکیشن اختصاصی، آسان است.

این وب اپلیکیشن‌های اختصاصی، قابل نصب روی موبایل و کامپیوتر هستند و بدون نیاز به اینترنت صورت می‌گیرد.

روش‌ های ارسال کاتالوگ دیجیتال و هوشمند

مزایای استفاده از کاتالوگ دیجیتال و هوشمند

مزیت‌های طراحی کاتالوگ دیجیتال و هوشمند و استفاده از آن‌ها بسیار مهم و اساسی هستند. ساختار فنی این نوع کاتالوگ‌ها تاثیر مستقیم در بدست آوردن مزایای استفاده از آن دارد. در ادامه به برخی ازین مزایا اشاره می‌کنیم:

امکان ویرایش

بر خلاف کاتالوگ کاغذی و PDF، امکان ویرایش در کاتالوگ دیجیتال و هوشمند وجود دارد.

عدم محدودیت در ارسال

برخلاف کاتالوگ‌های کاغذی، برای ارسال کاتالوگ دیجیتال و هوشمند، محدودیتی در تعداد ارسال ندارید.

دسترسی آسان در هر مکان و زمان

برای ارسال کاتالوگ دیجیتال و هوشمند، بدون در نظر گرفتن ساعات شبانه روز، روز تعطیل و کاری، بعد مسافت و … می‌توانید از طرق مختلفی که قبلا ذکر کردیم، کاتالوگ خود را به دست مشتری برسانید.

کاهش هزینه‌ها

برای تولید و ارسال کاتالوگ دیجیتال و هوشمند، به دلیل عدم وجود هزینه‌های مربوط به چاپ و همچنین برای کاتالوگ‌های هوشمند عدم نیاز به تکثیر توسط فلش مموری و CD و… هزینه‌ها به طور چشمگیری کاهش می‌یابند.

عدم محدودیت در تیراژ

با داشتن کاتالوگ‌ دیجیتال و هوشمند، محدودیتی برای تکثیر کاتالوگ ندارید و به معنای دقیق کلمه، امکان تکثیر بی‌نهایت است.

افزایش بازار فروش

با در اختیار داشتن کاتالوگ دیجیتال و هوشمند، امکان ارسال و در دسترس قرار گرفتن آن برای گستره‌ی بیشتری از افراد به وجود می‌آید. بنابراین قاعدتا بازار فروش نیز بیشتر خواهد شد.

حفظ محیط زیست با کاتالوگ هوشمند

کمک به حفظ محیط زیست

برای تهیه‌ی کاتالوگ‌های کاغذی، علاوه بر قطع درختان، در فرایند تبدیل چوب به کاغذ، آسیب‌های زیادی به محیط زیست وارد می‌شود. با الکترونیک شدن رسانه‌ها و به وجود آمدن کاتالوگ دیجیتال و هوشمند، کمک بزرگی به حفظ محیط زیست شده است.

عدم نیاز به حمل و پخش فیزیکی

کاتالوگ دیجیتال و هوشمند، به صورت الکترونیکی و آنلاین است و نیازی به فضای فیزیکی برای نگهداری و حمل ندارد.

ایجاد ارتباط موثر بین برند و مشتری

با توجه به وجود ویدئو، انیمیشن و … و همچنین راه‌های ارتباط با صاحبین بیزینس، مشتریان می‌توانند ارتباط موثری را با برند داشته باشند. این درحالی است که در کاتالوگ کاغذی و PDF این قابلیت وجود ندارد.

امکان گزارش‌ گیری و تحلیل عملکرد

با دریافت گزارشات از ورودی‌ها و بررسی رفتارهای مخاطبان می‌توان تاثیرات و عملکرد کاتالوگ طراحی شده را بررسی کرد.

امکان جستجو در صفحات کاتالوگ

مخاطب می‌تواند بر اساس نیاز خود برای بررسی محصول به جستجو در صفحات کاتالوگ بپردازد.

امکان برطرف کردن نیازها و توقعات مخاطبان

در صورت نیاز، امکان چاپ کاتالوگ دیجیتال وجود دارد.

امکان ایجاد لینک‌های داخلی

مزایای استفاده از کاتالوگ دیجیتال و هوشمند در روند افزایش جذب مشتری و در نهایت فروش، بسیار موثر است.

منبع: rtr

 

آخرین بروز رسانی در : شنبه 16 اردیبهشت 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.