6 نکته مهم برای اینکه چگونه یک وب سایت عالی داشته باشیم؟ - پارسی زی
خدمات ثبت شرکت، برند و مشاوره در موسسه حقوقی سرآسا

خدمات ثبت شرکت، برند و مشاوره در موسسه حقوقی سرآسا

چکیده : خدمات مشاوره و ثبت شرکت ثبت برند و … با موسسه سراسا و تیم وکلای باتجربه شما در این مطلب شرایط مدارک و هزینه …

بک لینک رایگان بگیریم یا نه؟

بک لینک رایگان بگیریم یا نه؟

بک لینک رایگان بگیریم یا نه؟ زمانی که در خصوص مبحث off page سئو صحبت می شود، بک لینک ها به عنوان مهم ترین استراتژی …

راهنمای خرید بلیط استانبول به تهران

راهنمای خرید بلیط استانبول به تهران

خرید بلیط استانبول به تهران بلیط استانبول به تهران معمولا برای افرادی است که در زمان رفتن به ترکیه بلیط رفت و برگشت خود را …

۶ نکته مهم برای اینکه چگونه یک وب سایت عالی داشته باشیم؟

به نظر می رسد این روزها همه به دنبال ساخت وب سایت برای خودشان هستند. وب روز به روز شلوغ تر می شود و با خواندن این مقاله ده ها وب سایت به معنای واقعی کلمه اضافه می شوند. جلب توجه در میان توده ها سخت تر و سخت تر می شود.

به نظر می رسد که همه نمی دانند چه چیزی باعث ایجاد یا شکست در طراحی سایت می شود. مسلماً طراحی وب تا حد زیادی یک فرآیند خلاقانه است و بنابراین می توان آن را بیشتر هنر نامید تا علم. اما از آنجایی که ذاتاً وسیله‌ای برای ارائه است، برخی از قوانین (یا حداقل اصول) باید اعمال شود.

با پیروی از برخی نکات ساده، هر کسی باید بتواند یک طرح بصری دلپذیر ایجاد کند و یک قدم به فروش نزدیک‌تر شود. خوب البته، به این سادگی نیست، و شاید نیاز باشد تا در یک دوره طراحی سایت نیز شرکت کنید تا نحوه ایجاد سایت را حرفه‌ای بیاموزید. اما هر کسی می تواند یک وبسایت ساده را در عرض چند دقیقه ایجاد کند. حال برسیم به این نکات که چگونه یک سایت عالی بسازیم.

۱٫ طراحی سایت خود را متعادل نگه دارید.

تعادل به این معنی است که اطمینان حاصل شود که طراحی شما حد وسط را در هر چیز نگه داشته است. مانند تعادل وزن در دستیابی به تقارن یا عدم تقارن است.

اگر مراقب نحوه چیدمان آیتم ها نباشید، طراحی به سرعت نامتعادل می شود. شما می توانید وزن بصری یک طرح را به روش های مختلفی دستکاری کنید، مانند رنگ، اندازه و افزودن یا حذف عناصر.

دستیابی به تعادل نامتقارن موضوع بسیار حساسی است که تنظیم دقیق آن به زمان نیاز دارد و برای از بین بردن آن به یک چشم تا حدودی آموزش دیده نیاز است.

مثلا به تصویر بالا که مربوط به صفحه طراحی سایت مشهد پانا مارکتینگ است نگاه کنید. میان تصویر سمت چپ با متن و دکمه سمت راست یک تعادل بصری خاص وجود دارد.

۲٫ طراحی خود را با استفاده از شبکه بندی تقسیم بندی کنید.

مفهوم شبکه (Grid) ارتباط نزدیکی با مفهوم تعادل دارد. شبکه‌ها مجموعه‌ای از خط‌کشی های افقی و عمودی هستند که به شما کمک می‌کنند تا یک طرح را “تقسیم بندی” کنید. مثلا به عنوان مثال به آن ها به چشم ستون ها و ردیف ها فکر کنید. فاصله گذاری و استفاده از قانون یک سوم (یا نسبت طلایی مشابه) همه چیز را برای چشم آسان تر می کند!

قانون یک سوم و نسبت طلایی توضیح می دهد که چرا نوارهای کناری، برای مثال، معمولاً حدود یک سوم عرض صفحه هستند و چرا ناحیه محتوای اصلی تقریباً برابر است با عرض طرح تقسیم بر ۱٫۶۲ (برابر فی در ریاضیات). همچنین به همین دلیل است که سوژه در عکس‌های حرفه‌ای معمولاً نه در وسط، بلکه در تقاطع یک شبکه خیالی نه مربعی (سه در سه، با دو خط افقی و دو خط عمودی) قرار می‌گیرد.

۳٫ حداکثر دو یا سه رنگ پایه را برای طرح خود انتخاب کنید.

در تصویر قبل، اگر رنگ آبی منوی هدر را به سبز یا قرمز تغییر دهید چه می شود؟ آیا به نظر خوب می رسد؟ به احتمال زیاد نه. زیرا به یک پالت رنگ تعلق ندارد. شما نمی توانید فقط رنگ های خود را رندوم انتخاب کنید. برخی از رنگ ها به خوبی با هم ترکیب می شوند، برخی دیگر نه.

تئوری‌های زیادی در مورد رنگ‌ها و ترکیب‌های آنها وجود دارد، از جمله قراردادهایی در مورد طرح‌های تک رنگ و متضاد، اما بسیاری از آنها به عقل سلیم و داشتن احساس نسبت به آن بستگی دارد.

خودتان دریابید که چه رنگی به چه رنگ دیگر میخورد. تا جایی که ممکن است طرح‌های وب‌سایت را جذاب انتخاب کنید. ضمنا حداکثر دو یا سه رنگ پایه را برای طرح خود انتخاب کنید، و سپس از رنگ‌هایی (که روشن‌تر هستند، با سفید ترکیب شده‌اند) و سایه‌هایی (که تیره‌تر هستند، با مشکی مخلوط می‌شوند) از این رنگ‌های پایه استفاده کنید تا در صورت لزوم پالت را گسترش دهید.

انتخاب رنگ های زیبا به اندازه انتخاب رنگ های مناسب (یعنی رنگ های مناسب برای کار) مهم است.

۴٫ تایپوگرافی وب سایت خود را بهبود بخشید.

هنر تایپوگرافی موضوع پیچیده‌ای است که می توان در مورد آن زیاد صحبت کرد. زیرا عناصر بسیاری را در بر می گیرد. در حالی که می توان آن را به عنوان شاخه‌ای از طراحی سایت در نظر گرفت. اما می توان یک عمر را صرف تسلط بر تمام جنبه های آن کرد.

اینجا مکانی برای ارائه یک مرجع تایپوگرافی کامل نیست، بنابراین ما بحث خود را به آنچه در کوتاه مدت به نفع شما خواهد بود محدود می کنیم.

تایپوگرافی وب در مقایسه با تایپوگرافی چاپی ناقص است. بزرگترین تفاوت ما عدم کنترل کامل بر ظاهر تایپ در وب به دلیل ویژگی پویایی آن است. بدیهی است که رندر پویا نقاط قوت خود را دارد، اما طراحان وب حداقل در حال حاضر کنترل کمی بر نتایج دارند. عدم وجود فونت در رایانه کاربر، تفاوت در رندر مرورگر و پلتفرم، و به طور کلی پشتیبانی از سطح پایین در CSS باعث می شود تایپوگرافی وب به یک کار دلهره آور و نه خسته کننده تبدیل شود.

برای شروع نیازی نیست که فونت های نسخه پولی ایرانی را بخرید، شاید فونت های رایگانی مانند “یکان” و یا فونت های فارسی گوگل برای شروع زیبا و کافی باشند.

۵٫ عناصر را با اضافه کردن فضای سفید در اطراف آنها برجسته کنید.

فضای سفید یا فضای منفی مربوط به چیزی است که وجود ندارد. فضای سفید به متن کمی فضای تنفس و آرامش فضایی می دهد. شما می توانید عناصر را با اضافه کردن فضای سفید در اطراف آنها برجسته کنید. برای مثال، متن نباید فشرده به نظر برسد. برای اطمینان از خوانایی، مطمئن شوید که پاراگراف ها دارای فاصله کافی هستند.

۶٫ همه عناصر وب سایت باید بهم متصل باشند.

مفهوم “اتصال” در اینجا کمی گیج کننده است، اما به نظر می رسد بهترین واژه برای منظور ما باشد. اتصال در اینجا به طراحی وب اطلاق می شود که هم وحدت و هم سازگاری دارد. این دو ویژگی حرفه‌ای بودن یک طرح (و در نتیجه طراح آن) را نشان می دهد.

یک طرح باید در استفاده از رنگ‌ها، دامنه فونت‌ها، نمادهایش و غیره سازگار و دارای هارمونی باشد. یک طرح می تواند عالی به نظر برسد و همچنان از ناهماهنگی رنج ببرد.

هنگامی که یک طرح ناسازگار باشد، یکپارچگی آن ممکن است برای کاربر از بین برود. وحدت کمی با قوام متفاوت است. Unity به نحوه تعامل و تناسب عناصر مختلف در یک طرح با یکدیگر اشاره دارد. مثلا رنگ ها و گرافیک ها مطابقت دارند؟ آیا همه چیز به یک پیام واحد کمک می کند؟

شاید وحدت مهمتر از این دو باشد. بدون اتحاد، داشتن یک طراحی خوب سخت است. با این حال، ناهماهنگی ممکن است کمی آشفته به نظر برسد اما ممکن است طراحی را بد نکند.

از میان شش اصل مطرح شده در این مقاله، اتصال مهم ترین است. اتصال به نحوه جمع شدن همه عناصر مربوط می شود: تعادل، شبکه، رنگ ها، گرافیک، نوع و فضای سفید. این نوعی چسب است که همه چیز را به هم متصل می کند. بدون این چسب، طرح از بین می رود.

شما می توانید تیپ زیبا و یک پالت رنگی درخشان و با دقت انتخاب شده داشته باشید، اما اگر گرافیک افتضاح باشد یا به سادگی مطابقت نداشته باشد یا اگر همه چیز بدون فکر در کنار هم باشد، طراحی سایت شکست خواهد خورد.

این سخت ترین بخش طراحی وب سایت است. اگرچه این چیزی نیست که به راحتی بتوان آن را اینجا آموزش داد اما ما در دوره طراحی سایت مشهد به طور کامل به این تکنیک ها می پردازیم.

سخن پایانی

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. به یاد داشته باشید که مهارت در طراحی سایت موضوعی است که به مرور زمان با آموزش و کسب تجربه میسر می شود. برای داشتن یک سایت خوب اگر خود زمان کافی برای یادگیری ندارید، می توانید آن را به پانا مارکتینگ بسپارید.

 

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 2 خرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.