برای محافظت از پوست در فصل بهار چه نوع ضدآفتابی مناسب است؟ - پارسی زی
پر طرفدارترین کنسرت های کیش در سال 1402

پر طرفدارترین کنسرت های کیش در سال 1402

پر طرفدارترین کنسرت های کیش در سال ۱۴۰۲ همان طور که می دانید، جزیره کیش به عنوان یکی از محبوب ترین جزایر کشور ایران شناخته …

تجهیزات ارتینگ در تهران

تجهیزات ارتینگ در تهران

تجهیزات چاه ارت سیستم ارت یک سیستم افزایش ایمنی تجهیزات و موجودات زنده می‌باشد. این سیستم می‌تواند در سطح بزرگ توسط برقگیر و لوازم  مورد …

در زمان خرید گردنبند طلا باید به چه مواردی دقت کنیم؟

در زمان خرید گردنبند طلا باید به چه مواردی دقت کنیم؟

در زمان خرید گردنبند طلا باید به چه مواردی دقت کنیم؟ غیر از زیبایی و قیمت، چندین معیار دیگر نیز در زمان خرید گردنبند طلا …

برای محافظت از پوست در فصل بهار چه نوع ضدآفتابی مناسب است؟

مطمئنا هنگامی که در فصل بهار برای خرید کرم ضدآفتاب اقدام می­کنید، با انواع برندها روبه­رو می­شوید که هر کدام ویژگی­های مختلفی دارند اما مسئله مهم این است که کدام ضدآفتاب بهار مناسب­تر است؟

تابش خورشید در فصول گرم سال شدیدتر است و این موضوع، لزوم استفاده از یک محصول مناسب جهت محافظت از پوست در برابر اشعه­های مضر را بیشتر نشان دهد.

به­طور کلی برای انتخاب کرم ضدآفتاب مناسب فصل بهار، باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت که در ادامه قصد داریم به آنها بپردازیم، پس اگر به سلامت و لطافت پوست خود اهمیت می­دهید تا پایان ما را همراهی کنید.

دلیل استفاده از کرم ضدآفتاب در فصل بهار

داشتن پوستی شفاف، سالم و لطیف خواسته­ای است که اغلب افراد به­دنبال آن هستند و این مورد را می­توان دلیلی قانع­کننده برای اهمیت استفاده از کرم ضدآفتاب مناسب برای فصل بهار در نظر گرفت.

یکی از مهم­ترین دلایلی که باعث پیری زودرس پوست می­شود، قرارگیری در برابر اشعه­های مضر خورشید است که معمولا در فصل بهار با افزایش شدت تابش آفتاب، اهمیت محافظت از پوست نیز بالاتر می­رود.

سفرهای بهاری، احتمال آفتاب­سوختگی و مشکلات ناشی از آن را افزایش می­دهد و این مورد نیز به­عنوان یکی از عوامل مهم به­شمار می­رود که نشان­دهنده اهمیت استفاده از ضدآفتاب بهار است.

مزایای استفاده از کرم ضدآفتاب در فصل بهار

حفظ لطافت و شادابی پوست در هر زمانی مهم بوده و یکی از محصولاتی که به شما کمک می­کند تا در راه حفاظت از سلامت پوست خود موفق عمل کنید، کرم ضدآفتاب است.

استفاده از این محصول مزایای بسیار خوبی را به همراه دارد که اطلاع از آنها به شما ثابت می­کند تا در فصل بهار، مدت­زمان زیادی را بدون استفاده از کرم ضد آفتاب در معرض آفتاب قرار نگیرید.

حفاظت از پوست شما در برابر اشعه ماورابنفش

این محصول همانند سدی در برابر اشعه ماوراءبنفش عمل می­کند و اجازه نفوذ آن به عمق پوست و ایجاد اختلالات مختلف را نمی­دهد.

در واقع این را باید در نظر گرفت که تمام اشعه­های خورشید مضر نیستند و از این بین تنها پرتوهای ماوراءبنفش که به ۲ دسته A و B تقسیم شده، باعث آسیب پوستی می­شوند.

به­طوری که پرتوهای نوع A بیشتر به اعماق پوست نفوذ کرده و عوارض آن در درازمدت با بروز چروک، خود را نشان می­دهد و نوع B تاثیر سطحی بیشتری دارد و آسیب­های سریع­تری را به­صورت قرمزی و التهاب ایجاد می­کند.

از همین رو می­توان انتظار داشت که با انتخاب یک ضدآفتاب بهار مناسب، در گشت­وگذارهای بهاری از احساس گرمای خورشید بر پوست خود لذت ببرد و خیالتان از بابت پرتوهای مضر راحت باشد.

احتمال ایجاد لکه­های پوستی را کاهش می­دهد

وقتی دفعات زیادی را در برابر تابش خورشید قرار بگیرید، به­مرور زمان با التهاب رگ­های پوستی و ایجاد لکه مواجه می­شوید که روی زیبایی ظاهری شما تاثیر منفی دارد.

این در حالی است که با استفاده از این محصول که وظیفه مراقبت از پوست را بر عهده دارد، می­توانید از بروز چنین مشکلی تا حد زیادی جلوگیری کنید.

کاهش خطر ابتلا به سرطان پوستی

آفتاب­سوختگی باعث ضعیف­شدن پوست شما می­شود و علائمی همچون پوسته­پوسته شدن، کهیر، تورم، خارش و قرمزی را به­همراه دارد.

زمانی که این وضعیت به دفعات زیادی تکرار شود، خطر ابتلا به سرطان پوست را بالاتر می­برد، بنابراین با انتخاب یک ضدآفتاب بهاری مناسب می­توانید سلامت خود را تضمین کنید.

در انتخاب کرم ضدآفتاب مناسب بهار باید چه فاکتورهایی را در نظر گرفت

اگر قبل از خرید کرم ضدآفتاب بهار برای محافظت از پوست خود در برابر تابش خورشید، فاکتورهای لازم را در نظر نگیرید ممکن است با خرید یک محصول نامناسب، به پوست خود آسیب بزنید.

بر همین اساس لازم است تا در هنگام انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب به اطلاعات و فاکتورهای مربوط به آن دقت کافی داشته باشید، از جمله آنها می­توان به موارد زیر اشاره کرد.

SPF؛ عاملی مهم برای انتخاب کرم ضد آفتاب

Sun Protection Factor که عبارت اختصاری آن روی انواع کرم ضدآفتاب نوشته می­شود، مهم­ترین عاملی است که از پوست شما در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می­کند.

معمولا در زمان خرید این محصول عددی در کنار این فاکتور نوشته می­شود که نشان­دهنده میزان حفاظت ضدآفتاب در برابر پرتوهای UVB است.

  • SPF 10-29: زمانی که محصولی را با میزان SPF 10-29 می­خرید، قادر است تا حدود ۹۳ درصد از پوست شما در برابر اشعه خورشید محافظت کند.
  • SPF 30-49: انواع ضدآفتاب­هایی که در این دسته قرار می­گیرند، مقاومتی در حد ۹۷ درصد برای شما فراهم می­کنند.
  • SPF 50-69: میزان مقاومتی که می­توان از این محصولات انتظار داشت برابر ۹۸ درصد است.

البته باید این مسئله را بدانید که خرید محصولی با SPF بالاتر همیشه مناسب نیست و از آنجایی که افزایش میزان این عدد نشان­دهنده افزودن مواد شیمیایی به کرم است باید محصولی متناسب با پوست خود انتخاب کنید.

پس در نظر داشته باشید که به­طور معمول در فصل بهار کرمی با SPF30 برای محافظت در برابر پرتوهای مضر مناسب خواهد بود، البته نوع پوست نیز تاثیر دارد.

لینک منبع

جنس و رنگ پوست

کسانی که رنگ پوست روشنی دارند برای ضدآفتاب بهار می­توانند، کرم­هایی با اس­پی­اف ۵۰ را انتخاب کنند، این در حالی است که برای افرادی با پوست گندمی SPF15 مناسب­تر خواهد بود.

مورد دیگری که باید در نظر بگیرید نوع پوست شما است که شامل چرب، خشک و معمولی می­شود و با توجه به آن می­توانید نمونه مخصوص به خود را خریداری کنید.

نکاتی که در خصوص استفاده از کرم ضدآفتاب در فصل بهار باید به آن توجه کرد

بهتر است برای اینکه تاثیر این محصول بیشتر شود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از خارج­شدن از منزل، مقدار مناسبی کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

از آنجایی که مدت­زمان حفاظت هر کرم ضدآفتاب مناسب بهار با برند و SPF متفاوت چیزی در حدود ۲ تا ۴ ساعت است، بعد از این مدت باید آن را تمدید کنید.

جمع­بندی

در فصل بهار معمولا میزان تابش نور خورشید بیشتر می­شود و در این زمان لزوم استفاده از یک کرم ضدآفتاب افزایش پیدا می­کند اما انتخاب ضدآفتاب بهار با فاکتورهای مناسب اهمیت زیادی دارد.

از مزایای این محصول مراقبتی می­توان به محافظت در برابر اشعه مضر خورشید، پیشگیری از سرطان و لکه­های پوستی اشاره کرد، از طرفی نیز فاکتورهای مهم برای انتخاب ضد آفتاب شامل SPF، نوع و رنگ پوست است.

 

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 30 خرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.