بهترین برنج مجلسی ایرانی کدام است؟ - پارسی زی
شرکت سئو تهران

شرکت سئو تهران

شرکت سئو تهران شرکت سئو تهران یکی از تخصصی ترین و حرفه ای ترین مراکز ارائه دهنده خدمات سئو در شهر تهران می باشد که …

جذاب ترین ایده‌ ها برای کادو تولد دختر

جذاب ترین ایده‌ ها برای کادو تولد دختر

خرید هدیه برای مناسبت‌هایی مانند تولد یکی از چالش‌هایی است که بسیاری از ما حداقل یکبار با آن روبرو شده‌ایم؛ مخصوصا اگر به دنبال کادو …

خرید بهترین دوربین سونی از فروشگاه پارس کانن با بهترین قیمت

خرید بهترین دوربین سونی از فروشگاه پارس کانن با بهترین قیمت

خرید بهترین دوربین سونی از فروشگاه پارس کانن با بهترین قیمت دوربین سونی ، به عنوان یک دستگاه عکاسی دیجیتال پیشرفته، با تکنولوژی‌های برتر، عملکرد …

 

خرید و قیمت برنج برنج طارم کشت دوم درجه یک عمده تهران تهران فرزاد عباس زاده  | باسکول

بهترین برنج مجلسی ایرانی کدام است؟

برنج ایرانی نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه دارای شهرت و تقاضای بسیاری است. با این حال سوال بسیاری از خریداران این است که بهترین برنج مجلسی ایرانی کدام است؟ برنج طارم کشت دوم با توجه به ویژگی‌ های منحصر به فردی که از نظر طعم، عطر، ظاهر و… دارد را می‌توان به عنوان بهترین برنج مجلسی ایرانی معرفی کرد. برنج هاشمی و برنج طارم نیز در رتبه‌های بعدی بهترین برنج‌های مجلسی ایرانی قرار می‌گیرند. به طور کلی استان‌های شمالی کشور از جمله گیلان و مازندران با توجه به آب و هوا و شرایط اقلیمی که دارند تولید کننده بهترین و مرغوب‌ترین برنج‌های ایرانی هستند. در این مقاله قصد داریم با بررسی مشخصات و ویژگی‌های هر یک از بهترین برنج‌های ایرانی شما را در خرید این محصول کمک نماییم.

آشنایی با برنج طارم کشت دوم

برنج طارم کشت دوم یکی از مرغوب‌ترین و پرفروش‌ترین برنج‌های طارم است که به شکل کشت دوم تولید می‌شود. این نوع برنج را در مرداد ماه بعد از اینکه کشت مرحله اول را برداشت کردند کاشته و سپس آن را آبان ماه یعنی اواسط پاییز برداشت می‌کنند. با توجه به تغییرات آب و هوا و زمان کشت می‌توان گفت برنج کشت دوم از لحاظ کیفیت و ویژگی‌های ظاهری جزو مرغوب‌ترین برنج‌های ایرانی به شمار می‌آید.

نحوه کاشت برنج طارم کشت دوم

کشت دوم درست مانند برنج کشت اول دارای مراحل نگهداری یکسانی است، اما در زمان آماده سازی و تهیه خزانه احتیاجی به گرم کردن بذر نخواهد بود چرا که آفتاب مناسبی برای رشد آنها وجود دارد. با توجه به این امر برنج طارم کشت دوم بایستی تنها در مناطقی تولید و کشت شوند که از اقلیم آب و هوایی مرطوب و گرم برخوردار هستند. در سایر مناطق ایران با توجه به فرا رسیدن سرمای پاییزی امکان کشت و برداشت برنج کشت دوم وجود ندارد.

این نوع برنج اولین بار در مازندران و شهرستان فریدونکنار و شهرستان بابلسر مورد کشت و برداشت قرار گرفت. چرا که شهرستان‌های فوق دارای آب و هوایی مرطوب و نسبتاً گرم هستند. همچنین بارش باران و وجود آبندان های بسیار در این مناطق زمینه مناسبی را جهت کشت و برداشت برنج کشت دوم فراهم ساخته است.

برای خرید برنج طارم کشت دوم به سایت نبی رایس به آدرس nabirice.ir مراجعه کنید.

خرید و قیمت عمده برنج کشت دوم فریدون کنار (جمعه, 06 بهمن 1402) | بازرگانی  زرین گیاهینه

مهمترین ویژگی‌ها و مزایای برنج طارم از نوع کشت دوم

  • دارای دانه های بلند و کشیده که بعد از پخت نیز افزایش می‌یابد.
  • برنج طارم کشت دوم از نظر طعم و عطر کیفیت بیشتری نسبت به برنج کشت اول دارد.
  • برنج کشت دوم با توجه به جذب آب بسیار بالا بعد از پخت بسیار لطیف و نرم است، به طوری که می‌توان آن را بدون خورشت نیز سرو کرد.
  • در تولید برنج کشت دوم از کمترین میزان سم و کودهای شیمیایی استفاده می‌شود. از این رو دارای خواص و ویتامین‌های بسیاری است.
  • این نوع برنج بعد از پخت به اصطلاح ری کرده و حجم آن بسیار افزایش می‌یابد.

بررسی برنج هاشمی

برنج هاشمی از دیگر برنج‌های خوش پخت و درجه یک ایرانی محسوب می‌شود. این برنج اولین بار در سال ۱۳۶۴ توسط جناب آقای هاشم‌زاده مورد کشف و افزایش قرار گرفت. برنج هاشمی دارای ساقه‌های بلند و باریکی بوده و از مقاومت بالایی در برابر آفات برخوردار است، بنابراین احتیاجی به سمپاشی زیادی نخواهد داشت. خاستگاه این برنج استان گیلان است اما در حال حاضر در سایر استان‌های شمالی کشور نیز کشت و برداشت می‌شود. برنج هاشمی بعد از برنج طارم کشت دوم بهترین برنج مجلسی ایرانی به شمار می‌آید. طعم و عطر این برنج بسیار بی‌نظیر بوده و بعد از پخت حجم آن افزایش می‌یابد.

برنج طارم

اغلب برنج‌های ایرانی کشت شده در مناطق شمالی کشور دارای کیفیت بالایی از نظر ظاهر و پخت هستند که از جمله آنها می‌توان به برنج طارم اشاره کرد.

این برنج ایرانی در استان‌های شمالی کشور و به ویژه استان مازندران کشت و برداشت می‌شود. از نظر عطر برنج طارم کمی قوی‌تر از برنج هاشمی بوده، اما از نظر ظاهری دارای دانه‌هایی باریک‌تر است.

خرید بهترین برنج مجلسی ایرانی

برای خرید بهترین برنج مجلسی ایرانی از جمله برنج طارم کشت دوم، برنج هاشمی، برنج طارم و دیگر برنج‌های ایرانی مرغوب می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر و با سابقه مراجعه کنید. در این مراکز علاوه بر قیمت مناسب و اقتصادی، برنج‌های ایرانی به صورت اصل، یک دست و با کیفیت ارائه می‌شوند.

 

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 6 اسفند 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.