تزریق فیلر شقیقه بهتر است یا تزریق بوتاکس به شقیقه؟ - پارسی زی
معرفی پارک های معروف اصفهان

معرفی پارک های معروف اصفهان

معرفی پارک های معروف اصفهان شهر اصفهان با غنایی فرهنگی و تاریخی بی‌نظیر، به عنوان یکی از شهرهای زیبا و پرجاذبه ایران شناخته می‌شود. این …

بخش اول | خدمات فروشگاه آ.اس.پ

بخش اول | خدمات فروشگاه آ.اس.پ

بخش اول | خدمات فروشگاه آ.اس.پ بررسی و عیب یابی دستگاه در اسرع وقت با پیک رایگان مشاوره تخصصی در تعمیرات و ارتقا توسط مهندسین مقیم …

چگونگی طراحی و راه اندازی دستگاه سنگ شکن

چگونگی طراحی و راه اندازی دستگاه سنگ شکن

چگونگی طراحی و راه اندازی دستگاه سنگ شکن دستگاه سنگ شکن‌ از اصلی ‌ترین تجهیزات برای عمل خردایش می باشد . معمولا با نام سنگ …

تزریق فیلر شقیقه بهتر است یا تزریق بوتاکس به شقیقه؟

با افزایش سن، خطوط صورت ما از پویا به حالت ایستا تغییر می کند؛ به این معنی که پوست بعد از حرکت خود به عقب برنمی‌ گردد. در این جور شرایط، ممکن است نواحی خاصی از صورت همچون شقیقه ها، دچار چین و چروک هایی شود. از طرفی در طول زندگی، از دست دادن حجم عضلات در شقیقه ها به طور طبیعی رخ می دهد که منجر به ظاهری تو خالی و پیر خواهد شد. با توجه به این موضوع، خیلی از افراد به دنبال راهی هستند تا بتوانند حجم از دست رفته شقیقه های خود را به آن برگردانند. به طور کلی با بهبود حجم در شقیقه های صورت، شاهد بهبود قابل توجهی در فرم کلی صورت خواهیم بود. اما با چه روشی می توان خطوط، چین و چروک ها و حجم از دست رفته شقیقه را به آن برگرداند؟ امروزه، بازار تزریق فیلر و بوتاکس به شقیقه بسیار داغ است اما کدام یک بهتر است؟ تزریق فیلر شقیقه بهتر است یا تزریق بوتاکس به شقیقه؟ با ما باشید تا با یک دیگر به مقایسه این دو روش بپردازیم.

مزایای تزریق فیلر شقیقه نسبت به بوتاکس

به طور کلی، تزریق فیلر شقیقه نسبت به بوتاکس در زمان کوتاه‌ تری انجام می گیرد؛ همچنین آسیب و عوارض کمی به دنبال دارد. به واسطه همین ویژگی ها است که معمولا بیماران از این روش برای جوانسازی شقیقه خود استفاده می‌ کنند. تزریق ژل شقیقه نسبت به تزریق بوتاکس مزایای فراوانی دارد که به بعضی از این موارد به شرح زیر هستند.

● اصلاح ساختار صورت: توجه داشته باشید که صورت هر فردی یک ساختار مشخص و فرم خاصی دارد؛ در نتیجه در صورت بروز هر گونه مشکلی در صورت وی ساختار کلی آن به هم می ریزد و از بین خواهد رفت. به طور کلی، شقیقه‌ ها نقش بسیار مهمی در ساختار کلی صورت افراد ایفا می‌ کنند، همچنین از ظاهر خاص و مشخصی هم برخوردار هستند. زمانی که به دلایل متفاوت در این نواحی چین و چروک و خطوطی ایجاد بشود، تغییرات بدی در ساختار صورت فرد ایجاد می شود که بسیار ناخوشایند است. اشخاصی که تزریق فیلر شقیقه را برای جوانسازی صورت انتخاب می‌ کنند، به پوست و چهره خود حالت جوان‌ تری می دهند؛ در نتیجه مانع از بروز چین و چروک و خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم یا پیشانی خود می شوند و ظاهر نامناسب صورت خود را اصلاح می کنند.

● تزریق فیلر شقیقه، باعث افزایش یافتن رطوبت‌ رسانی خواهد شد: اگر پوست شما رطوبت کافی نداشته باشد، به خاطر از بین رفتن این ویژگی خود، کیفیت قبلی را ندارد و حالت ارتجاعی اش را از دست خواهد داد. تزریق فیلر شقیقه شرایط نسبتد بهتری را برای رطوبت رسانی و همچنین آب‌ رسانی به صورت ایجاد می‌ کند. در نتیجه با تزریق فیلر شقیقه پوست لطیف و شاداب می شود و دیگر خبری از خشک شدن آن نیست. ولی در مورد تزریق بوتاکس این چنین نیست؛ زیرا botox فقط می تواند چین و چروک های این ناحیه را از بین ببرد.

● تزریق فیلر شقیقه، یک روش غیر تهاجمی است: مهم ترین مزیت تزریق کردن فیلر شقیقه آن است که این روش غیر تهاجمی است. در واقع در زمان تزریق فیلر شقیقه بیمار، درد یا عوارض شدید و خطرناک به وجود آمده از جراحی را تجربه نمی کند و دیگر هیچ گونه نگرانی و استرسی بابت اثرات بخیه و جای زخم بر روی پوستش ندارد.

● از بین بردن فرو رفتگی ها: یکی دیگر از مهم ترین مزایای تزریق ژل یا فیلر به شقیقه ها، افزایش و پر کردن نواحی فرو رفته در این نواحی است؛ در نتیجه صورت، پر تر به نظر خواهد رسید. همچنین این روش باعث کاهش یافتن، رفع سایه و چین و چروک هایی که در شقیقه وجود دارند، می شود و به افزایش یافتن حجم شقیقه و از بین بردن اسکار و جای زخمی که فرو رفته شده است، کمک می کند.

ماندگاری تزریق فیلر شقیقه بیشتر است یا بوتاکس؟

به طور کلی دوام و ماندگاری تزریق بوتاکس یا فیلر شقیقه به عمق خطوط، چین و چروک ها و فرورفتگی های پوستی بیمار بستگی دارد. علاوه بر این، ماندگاری تزریق فیلر شقیقه یا بوتاکس به جنس پوست بیمار هم وابسته است. از طرفی ماندگاری بوتاکس اغلب به برند و تخصص پزشک وابستگی دارد ولی دوام آن چیزی بین ۹ الی ۱۲ ماه خواهد بود. ماندگاری فیلر شقیقه هم با توجه به نوع و برند فیلر، بین ۶ الی ۱۸ ماه ماندگاری خواهد داشت. اما به طور کلی تزریق فیلر شقیقه، دوام و ماندگاری نسبتا بالاتری در مقایسه با بوتاکس دارد. با توجه به این موضوع، اگر می خواهید ماندگاری تزریق بوتاکس یا فیلر شقیقه خود را افزایش بدهید، به یک کلینیک یا مرکز معتبر مراجعه کنید تا با استفاده از تجهیزات درمانی و دستگاه های استاندارد و با کمک پزشک متخصص کار تزریق را برای شما انجام بدهند.

برای درمان میگرن تزریق فیلر شقیقه مناسب تر است یا بوتاکس؟

امروزه، بیشتر پزشکان برای درمان سردرد های مزمن همچون میگرن، به سراغ تزریق بوتاکس می روند. علت انتخاب این روش هم آن است که با تزریق بوتاکس می توان بیش از ۵۰ درصد سردرد ها را از بین برد و همچنین شدت و تعداد آن ها را کاهش داد. البته ماندگاری این روش حدودا ۶ ماهه خواهد بود و باید مجددا پس از این دوره، تزریق بوتاکس را شارژ کرد. مهم ترین مزایای تزریق بوتاکس برای از بین بردن سردرد های میگرنی، کاهش شدت حملات است و شدت گردن درد ها نسبت به قبل کمتر خواهد شد. از طرفی بیمار می تواند راحت تر محرک ها و سردرد را تحمل کند و در کل عملکرد نسبتا بهتری را خواهد داشت.

تزریق بوتاکس باعث انسداد مسیر انتقال یافتن دهنده‌ های عصبی حامل سیگنال درد در مغز خواهد شد و مثل یک سد در مقابل آن ها عمل می کند. از طرفی بوتاکس مسیر انتقال یافتن موارد شیمیایی حامل سیگنال‌ درد را پیش از رسیدن به عصب سر یا گردن متوقف خواهد کرد. در واقع تزریق کردن بوتاکس باعث مختل شدن مسیر های انتقال عصبی مربوط به گیرنده‌ درد بعد از تزریق botox  در صورت، سر یا گردن می‌ شود.

از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، از شما متشکریم، با توجه به این مقاله اگر به دنبال راهی برای از بین بردن خطوط و چین و چروک های ناحیه شقیقه خود هستید، می توانید با خیال راحت به تزریق فیلر بپردازید.

 

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 10 اسفند 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.