معرفی غذاهای محلی تبریز بهترین کوفته تبریزی را کجا بخوریم؟ - پارسی زی
آموزش جامع تعمیر ماشین لباسشویی

آموزش جامع تعمیر ماشین لباسشویی

آموزش جامع تعمیر ماشین لباسشویی ماشین لباسشویی ال جی یکی از لوازم خانگی بسیار پر کاربرد در هر خانه ای است. این وسیله به دلیل …

فوائد مشاوره روانشناسی و تأثیر آن بر زندگی ما

فوائد مشاوره روانشناسی و تأثیر آن بر زندگی ما

فوائد مشاوره روانشناسی و تأثیر آن بر زندگی ما همیشه از گذشته تاکنون سلامت جسمانی در اولویت انسان ها بوده است، به این دلیل که …

بهترین سطل زباله شهری در برابر آتش و رنگ اسپری اغتشاش‌گران!

بهترین سطل زباله شهری در برابر آتش و رنگ اسپری اغتشاش‌گران!

بهترین سطل زباله شهری در برابر آتش و رنگ اسپری اغتشاش‌گران! اگر نمی‌دانید که چگونه سطل زباله‌های شهری را در برابر آتش و رنگ اسپری …

معرفی غذاهای محلی تبریز بهترین کوفته تبریزی را کجا بخوریم؟

تبریز یکی از بهترین شهرهای ایران است که در شمال غربی کشور قرار گرفته است. این شهر هم درصد توریست پذیری بسیار بالایی دارد، خصوصا در ایامی مانند ایام تعطیلات نوروزی که بیشتر گردشگران با تهیه بلیط هواپیما تبریز به این شهر سفر می کنند.اما همانطور که می دانید پس از گشت و گذار در شهر و بازدید از بهترین جاذبه های گردشگری مهم ترین قسمت بعدی خوشمزه گردی و خرید سوغاتی است.

هر شهری غذاهای محلی و سنتی مخصوص به خودش را دارد و تبریز هم از این قائده مستثنی نیست. تنها جاذبه های تاریخی و قدمتی شهر نیست که باعث می شود تا ما فکر کنیم که در شهری قدیمی پا گذاشته ایم! چیزهای دیگری هم مانند غذاهای محلی بازگوی این موضوع هستند. غذاهای مردم تبریز بسیار متنوع و البته لذیذ و خوشمزه است. به طوریکه هر کسی با هر ذائقه غذایی قطعا عاشق یکی از غذاهای تبریزی خواهد شد تا جایی که بسیاری از مردم با تهیه بلیط اتوبوس تبریز به این شهر آمده تا غذاهای خوشمزه تبریزی را امتحان کنند.

شما می توانید در بهترین رستوران های محلی تبریز غذاهای لذیذ این شهر را میل کنید. اما پیش از این بهتر است یک شناخت کلی در مورد انواع غذاهای تبریزی داشته باشید تا بدانید کدام غذا با توجه به محتویات و مواد اولیه و نوع طبخش به مزاق شما سازگارتر است. در ادامه با سایت مستر بلیط همراه باشید تا بهترین غذاهای محلی تبریز را به شما عزیزن معرفی نماییم.

کوفته تبریزی

مگر می شود فهرستی از بهترین غذاهای محلی تبریز تهیه کرد و کوفته تبریزی معروف و خوشمزه در صدر آن فهرست قرار نداشته باشد؟ اصلا مگر می شود به تبریز بیایید و حتی یکبار هم این غذای لذیذ ئ پر طرفدار را میل نکنید؟ کوفته غذایی است که در هر شهری به نوعی پخته می شود، اما هیچ کدام به معروفیت و خوشمزگی کوفته تبریزی نیستند! طرز پخت این غذا با تمامی کوفته هایی که پخته یا خورده اید متفاوت است. به این صورت که ابتدا باید گوشت را در هاونی از جنس سنگ بکوبید و سپس سبزیجات مخصوصش را به آن بیفزایید. البته این روزها روش های سنتی را دور می زندد تا کار راحت تر پیش رود. مثلا به جای آنکخ ساعت ها گوشت را در هاون بکوبند از گوشت چرخ کرده استفاده می کنند. سپس پس از آماده شدن مواد کوفته مقداری از ان را برداشته و یک تخم مرغ آب پز را وسط آن گذاشته و گلوله می کنند. برخی از مردم در میان تخم مرغ آب پز هم موادی مانند پیاز داغ، بادام و گردو هم قرار می دهند. سپس کوفته را درون روغن زیاد سرخ کرده و برایش یک سس مخصوص گوجه آماده می کنند.

بهترین کوفته تبریزی ها را می توانید در رستوران های سنتی زیر میل نمایید:

رستوران دلستان، رستوران حسینی، هتل پارس ائل گلی، رستوران کوفته تبریزی آبا و رستوران جلیلی

آش میوه

آش میوه داستانی جالب دارد. در گذشته باغداران میوه هایی که روبه خرابی و لک شدن می رفت را نمی توانستند بفروشند بنابراین مجبور بودن یا خودشان آنها را بخورند و یا دور بریزند! به همین خاطر با آن یک آش بسیار خوشمزه درست می کنند و اکنون این آش یکی از معروف ترین غذاهای محلی تبریز به شمار می رود. آش میوه برای کسانی که گیاهخوار هستند بسیار مناسب است و معمولا در آن میوه هایی مانند آلو، زرد آلو، هلو شلیل آلوچه و… می ریزند.

آبگوشت تبریزی

آبگوشت تبریزی هم یکی از معروف ترین غذاهای سنتی این شهر است که شما می توانید با تهیه بلیط قطار تبریز به این شهر آمده و در بهترین رستوران های شهر این غذای لذیذ را میل کنید. دستورا پخت این آبگوشت هیچ تفاوتی با آبگوشت هایی که در سایر شهرهای ایران طبخ می شود ندارد اما در تبریز به عنوان یکی از غذاهای سنتی شناخته می شود.

قیقاناخ

خاگینه هم یکی از سنتی ترین غذاهای تبریز است که در هر یک از روستای تبریز به روش خاص خودشان ان را طبخ می کنند. البته در آذربایجان خاگینه به عنوان دسر سرو می شود. یکی از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده این غذای خوشمزه تخم مرغ و سبزی است. البته بنا به ذائقه شخصی هر فرد سبزی های معطر متفاوتی در ان می ریزند. برای مثال در تبریز خاگینه نعنا از همه خاگینه ها پر طرفدار تر است.

دویماچ

دویماچ را معمولا بسیاری از افراد تبریز برای صبحانه میل می کنند و یا در عصر ها به عنوان عصرانه می خورند. مواد اولیه این غذا شامل نان خشک، پنیر تبریزی، گردوی خرد شده و دوغ است. این غذا بسیار سبک و زود هضم بوده و مناسب روزهای گرم تابستان است. دویماچ را معمولا به همراه سبزی خوردن، میوه هایی مانند هندوانه و انگور سرو می کنند.

قورما شورباسی

مردم در گذشته چندان زندگی مدرن و وابسته به تکنولوژی نداشته اند تا جایی که به خاطر نبود یخچال مجبور بودند که از روش های دیگری برای نگهداری غذاهای شان استفاده کنند. برخی از این روش ها باعث خوشمزه تر شدن غذاهای شان هم شده است. قورماش شورباسی یکی از معروف ترین آبگوشت های تبریزی است. علت نامگذاری این غذا این است که گوشت آن را قورمه قورمه می کنند. از دیگر مواد اولیه قورما شورباسی می توانیم به رب گوجه فرنگی، نمک، دنبه گوسفندی، زعفران، فلفل و سیب زمینی و تخم مرغ اشاره کنیم. این غذا به همراه سبزی خوردن و ترشیجات طعم بی نظیری دارد.

داش کلم آشی

داش کلم آشی همانطور که از نامش پیداست یک نوع آش محلی تبریز است که تنها در تبریز طبخ می شود. در این شهر رستوران های کمی وجود دارند که این آش لذیذ را سرو می کنند. مواد تشکیل دهنده این آش خوشمزه عبارت اند از: کلم قمری، حبوباتی مانند لپه، اتواع سبزی های معطر مانند جعفری، گشنیز و کروز، رب گوجه فرنگی و خود گوجه فرنگی و ادویه جات. در هنگام سرو این آش بر رویش کشک و پیاز داغ و نعنا داغ هم می ریزند. طعم داش کلم آشی با تمامی آش هایی که تا کنون میل کرده اید فرق دارد. پیشنهاد می کنیم که اگر روزی با خرید بلیط هواپیما از مستر بلیط به تبریز سفر کردید حتما این آش محلی را امتحان کنید.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 9 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.