۸ آهنگ جدید و قدیمی مخصوص نوروز ۹۹ - پارسی زی
ثبت شرکت در ترکیه در سال 2022 چه مزایا و هزینه هایی دارد؟ – ثبت کاف

ثبت شرکت در ترکیه در سال 2022 چه مزایا و هزینه هایی دارد؟ – ثبت کاف

ترکیه کشوری است با اقتصاد رو به رشد، برای همین این سؤال برای افرادی که علاقه مند راه اندازی کسب و کار در کشورهای دیگر …

بهترین رنگ برای تابلو مغازه در اصفهان چیست؟

بهترین رنگ برای تابلو مغازه در اصفهان چیست؟

بهترین رنگ برای تابلو مغازه در اصفهان چیست؟ شما از قبل می دانید که رنگ ها چقدر می توانند تأثیرگذار باشند. رنگ‌ها حال و هوای …

چطور با دستگاه جوجه کشی درآمد داشته باشیم؟

چطور با دستگاه جوجه کشی درآمد داشته باشیم؟

داشتن درآمد و استقلال مالی حس دل چسبی است که اکثر افراد از آن استقبال می کنند. این روزها کمتر کسی پیدا می شود که …


۸ آهنگ جدید و قدیمی مخصوص نوروز ۹۹

نوروز امسال کمی از سال‌های قبل متفاوت تر است و قرار است با مهمان ناخوانده‌ای به نام کرونا برگزار شود و کاری هم نیمتوان کرد. اما هنوز هم میتوانیم با استفاده از آهنگ‌های نوروزی و شاد روزهای خوش همیشگی را بسازیم.

نوروز

عید باستانی نوروز، قدیمی ترین جشن ایرانیان است و امروزه هم میبینیم آن را با شکوه هرچه بیشتر چه در ایران و چه در دیگر کشورهای فارسی زبان، جشن میگیرند و به شادی و پایکوبی میپردازند. رسوم مختلف نوروز، یکی ازعواملی است که باعث خاص بودن و مهم بودن نوروز میشود. رسومی همچون سفره هفت سین، دید و بازدید، آهنگ‌های نوروزی و شاد و … . اما امسال تحت تاثیر حضور ویروس کرونا در کشور و وجود شرایط فوق العاده، کمی از حال و هوای نوروز فاصله گرفتیم و بهتر است امسال رسم‌های پرخطر را حذف کنیم. هنوز هم میتوانیم با استفاده از آهنگ‌های نوروزی و سفره هفت سین، حال و هوای عید را به خانه بیاوریم.

موسیقی و نوروز

موسیقی و نوروز دو عنصر جدا نشدنی از همند. چه در بحث دعاهای اول سال و چه در بحث آهنگ‌های مخصوص نوروز، همواره خوانندگان زیادی در این عرصه فعالیت داشته اند. از صدای قدسی شجریان گرفته تا خوانندگان پاپ امروزی، همه برای نوروز، این جشن بزرگ باستانی خوانده اند و آن را مهم تلقی کرده اند. در ادامه برای شما، تعدادی از این آهنگ‌های نوروزی و شاد را معرفی خواهیم کرد.

معرفی آهنگ‌های نوروزی

یکی از معروفترین نواهای نوروزی، دعای مقدس یا مقلب القلوب با صدای قدسی استاد محمدرضا شجریان است که تبدیل به یکی از ارکان مهم نوروز شده است. استاد شجریان این روزها با وجود بیماری، قرار است آلبوم خراسانیات شجریان که مجموعه‌ای از کارهای ناشنیده مشترک ایشان و پرویز مشکاتیان است را منتشر کنند. دعای یا مقلب القلوب استاد شجریان که از قدیمی ترین دعاهای نوروزی است همواره در لحظات پایانی سال و قبل از عید نوروز پخش میشود و برای همگان آرزوی بهترین ها را از خداوند متعال دارد.
دیگر آهنگ نوروزی‌ای که همیشه و همواره در یاد همگان هست و میماند، صدای خاص و متفاوت زنده یاد فرهاد مهراد و آهنگ نوروزی کودکانه یا همان بوی عیدی بوی توپ فرهاد است. تعداد کارهای فرهاد مهراد در طول عمرش زیاد نیست، اما همان کارها، برای این مردم یادآور خاطرات فوق العاده‌ای است و کودکانه یکی از همین آهنگ هاست. یادآور خاطرات شیرین بچگی، عیدی گرفتن از دست بزرگترای فامیل، جانماز ترمه مادربزرگ و …، باعث شده تا این آهنگ در ذهن تک تک ما ایرانیان، ماندگار شود.

کمی از خاطرات و نوستالژی فاصله گرفته و به سمت آهنگ‌های شاد نوروزی برویم. فرزان خواننده دوست داشتنی کشورمون به مناسبت نوروز ۹۵ آهنگ شاد نوروزی عیدی من یادت نره بوسه من یادت نره را منتشر کرد که با گذشت ۳ سال از این آهنگ، کماکان یکی از انتخاب ‌های اصلی نوروزی است. این آهنگ شاد و ریتم جذابش یکی از متفاوت ترین اجراهای نوروزی است که باعث شده تا همه آن را دوست داشته باشند. امسال یه سال محشره با تو فقط خوش میگذره، یکی از قسمت‌های پرطرفدار این آهنگ است که هم یک دعای خیر است و هم عاشقانه‌ای بی نظیر.
یکی دیگر از نوستالژی های شاد نوروزی را گروهی اجرا کرده است که دیگر چند سالی است وجود ندارد. گروه آریان در اوایل دهه ۸۰ آهنگ شاد نوروزی عید اومد بهار اومد را منتشر کردند. آن سالها موسیقی پاپ بیشتر درگیر آهنگ‌های عاشقانه غمگین بود و تقریبا چیزی به اسم گروه یا بند موسیقی اصلا یافت نمیشد. گروه آریان که از اوایل سال ۷۹ تشکیل شد، یک خط متفاوت موسیقی را شروع کرد و با انتشار آهنگ‌های عاشقانه شاد و یا همین عید اومد بهار اومد، خاطرات فوق العاده‌ای برای مردم ایران ساختند.
آهنگ بعدی مصداق بارز ادامه دادن راه پدر است. همایون شجریان، فرزند خلف استاد شجریان در آواز و موسیقی راه پدر را ادامه داد و در همکاری با سهراب پورناظری، سبک و سیاق جدیدی از موسیقی سنتی ایرانی را به نمایش گذاشت تا هم هنر خویش را در چشم همگان نمایان کند و هم نام پدر را زنده و بالا نگهدارد. آهنگ نوروز همایون شجریان، از آن دست ‌آهنگ‌های نوروزی شاد است که در آن به ایران باستان و پادشاهی جمشید تا رسوم امروزی و تازه شدن فصل ها و نو شدن گیاهان اشاره میکند. این آهنگ شاد در مدت کوتاه انتشار، توانسته یکی از آهنگ‌های اصلی نوروز شود و از گوشه و کناری میتوان صدای همایون شجریان و آهنگ نوروزش را شنید.

معرفی آهنگ‌های شاد

جدا از بحث آهنگ‌های نوروزی، آهنگ‌های شاد هم جایگاه خود را در پلی لیست های نوروزی حفظ کرده اند که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد.
اولین آهنگ که شاید بتواند شادترین آهنگ ۹۸ هم باشد، آهنگ فوق العاده شاد قرص قمر ۲ بهنام بانی میباشد. این آهنگ که حاصل همکاری عالی دیگری بین بهنام بانی و حامد برادران است، از روز انتشار تا همین لحظه، همگان را به رقص و حرکت درآورده و از هر ماشین و ضبطی پخش میشود و دابسمش هایش را در استوریهای اینستاگرام میتوان دید. آهنگ شاد قرص قمر ۲ قطعا در نوروز امسال نیز خواهد ترکاند و میتوانید آن را در اکثر میکس‌های نوروز ۹۹ مشاهده کنید.
یکی دیگر از صداهای آشنای شاد نوروزی، صدای محسن چاوشی است که سالهای قبل با آهنگ‌های بازار خرمشهر و غیر معمولی در لیست‌های شاد و نوروزی حضور داشت. اما امسال به لطف بازخوانی فوق العاده و نوآورانه شعر دلبر منسوب به نظامی برای فیلم مصادره، توانسته آهنگی پرانرژی و ریتمیک را روانه بازار موسیقی کند و باز هم قطعا جایگاه خود را در میکس های نوروزی حفظ خواهد کرد و به زودی صدای محسن چاوشی در این میکس ها را خواهیم شنید.
امید حاجیلی را کسی جز به شادی و عشق و حال ندیده. خواننده پر انرژی کشورمون روی هر آهنگش دست بگذارید شادی و انرژی از آن میبارد. یکی از آن خوبهایش، آهنگ برای عاشقی دیره میباشد که به شدت آهنگ شاد و ریتمیکی است و تکان دادن با آن حلال است. امید حاجیلی به لطف آهنگ‌هایش همواره در گلچین آهنگ‌های نوروزی جایگاهی خاص دارد و امسال هم قطعا از این قاعده مستثنی نیست.

آرون افشار جوان دوست داشتنی موسیقی کشورمون که این روزها خوب و خوش میدرخشد و امسال با انتشار آهنگ‌های شاد و فوق العاده توانست جایگاه خود را در بازار موسیقی تثبیت کند، به تازگی و با کمک معین راهبر آهنگ شاد و قری زلزله را منتشر کرده است که توانسته از شادترین آهنگ‌های ۹۸ باشد. قطعا به لطف فعالیت های امسالش و همچنین انتشار آهنگ‌های شاد مختلف، آرون افشار میتواند در پلی لیست های نوروزی حضور فعال و خوبی داشته باشد.
درست است کرونا همه برنامه ها را بهم ریخته، اما خدا را شکر به لطف این همه آهنگ شاد و مناسبتی هنوز هم میتوان نوروز شاد و خاطره انگیزی ساخت. با آرزوی سالی پر از خوشحالی و شادی برای همه مردمان این کره خاکی.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 16 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.