معرفی بهترین روش بازاریابی با کمترین هزینه
بهترین نرم افزارERP ایران
بهترین نرم افزارERP ایران نرم افزار ERP چیست؟ برنامهریزی منابع سازمانی (ERP) شامل یک طیف وسیع از فرآیندها، روشها و فعالیتهای سازمانی است. شرکتهای فعال …
دیدن آب انبار باسیلیکا و موزه باستان شناسی استانبول در سفر به استانبول
دیدن آب انبار باسیلیکا و موزه باستان شناسی استانبول در سفر به استانبول آب انبار باسیلیکا یکی از محبوب ترین و معروفترین مکان های گردشگری …
زعفران کادوئی مهرانوش
میدونید با یک سرچ ساده یا سفر به مشهد میشه خیلی راحت زعفران خرید. اما شما چه قدر به کیفیت ، بسته بندی ، زمان …
معرفی بهترین روش بازاریابی با کمترین هزینه
اگر شما مدیر یا صاحب یک کسب و کار هستید، حتما گذر شما به تبلیغاتچیها خورده است، آنها مداوما می گویند برای پول درآوردن باید پول خرج کنید و این قطعاً در مورد بازاریابی نیز صادق است. اما اگر فقط یک بودجه اندک برای بازاریابی برند خود داشته باشید، به ایدههای ارزانتر با اثر بخشی بالا میاندیشید.
قطعا اقدامات و امکاناتی وجود دارد که شما میتوانید به صورت رایگان کسب و کار خود را معرفی و حتی مشتری جذب کنید، مانند سایتهایی که بدون هزینه نام شما را در لیست خدمات صنعت قرار میدهند. این دسته مورد بحث ما در این مقاله نیست و توصیه میکنیم اگر هنوز به بیزنس مدل خود ایمان کافی ندارید و در مرحله تست ایده هستید و یا واقعا هیچ پولی برای خرج کردن ندارید، حتما سراغ تمام گزینههای رایگان بروید.
بازاریابی اثربخش چیست
شاید همه معتقد به این هستیم که اثربخشی به عوامل متعددی بستگی دارد اما درباره اینکه اقدامات باید بر مبنای هزینه ارزیابی شوند و میزان انطباق نتیجه رخداده با نتیجه مورد انتظار (پیش از اجرا) اثربخشی را تعریف میکند، متفقالقول هستیم. بازاریابی یکی از اقدامات کلیدی کسب و کار است که گاها به اشتباه تا سطح تبلیغات پایین میآید. تبلیغات جزوی از بازاریابی است یا بهتر بگوییم یکی از ابزارهای مارکتینگ است.
حال می توان گفت روشی اثربخش است که بتواند عایده بیشتری به نسبت هزینه ایجاد کند و میزان هزینه نیز در حد توان کسب و کار باشد. هر ارزانی بی حکمت نیست!
اگر پول دارید، خرج کنید! اگر ندارید، هوشمندتر باشید
اگر می خواهید تجارت شما رشد کند، مجبورید که زمان و پول برای بازاریابی کنار بگذارید. اینکه به عنوان یک بیزنس پیشرو، بخشی از درآمد را هزینه بازاریابی کنید، کاملا طبیعی است. این نوع شرکتها حتی ممکن است یک بخش بازاریابی کامل داشته باشد یا میلیونها دلار توسط یک آژانس یا تیم ثالث برای راه اندازی یک کمپین صرف کند، اما اگر بودجه تنگ و زمانی محدود برای اختصاص به بازاریابی استارتاپ خود داشته باشید ، چه می کنید؟ آیا این بدان معنی است که شما فقط باید صبر کنید تا پول بیشتری به بیزنس خود وارد کنید؟ البته که نه!
خودتان دست به کار شوید.
پیامک، اثربخش و ارزان
تعداد موبایل در دست مردم و میزان درگیری روزانه آنها با این دستگاه نیازی به فکت و نمودار ندارد و کاملا واضح است. با این حال، بد نیست بدانید که حدود ۹۷ درصد مردم بالای ۱۸ سال تلفن همراه دارند. یکی از امکاناتی که در کنار برقراری تماس، از اولین موبایل تا الان با ما بوده، اس ام اس است.
روزانه دهها میلیون پیامک در حال رد و بدل شدن است. تقریبا هیچ کانال ارتباطی نیست که بی توجه به نوع دستگاه و سیستم عامل فرد، به صورت یکسان برای همه ارسال میشود.
در فضای بازاریابی خصوصا حوزه موبایل، مقایسه اعداد و ارقام نیاز به متر واحد و فکت دارد. در اینجا به یک نمونه اشاره میکنیم. تبلیغات کلیکی در ایران با توجه به نرخی که در پنلها ثبت میشود، حدود ۴۰۰ تا ۹۰۰ تومان به ازای هر کلیک است اما اگر تجربه کمپین کلیکی دارید میدانید که کلیک واقعی حدودا ۳۰۰۰ تومان آب میخورد. با نرخ کلیک متوسط حدود ۳۰ درصد. اما در پنل پیامک ،نرخ خام واحد، حدود ۱۵۰ ریال است و طبق تجربه، بیش از ۹۰ درصد پیامکهای دلیورشده خوانده شده و نرخ کلیک حدود ۲۰ درصد است. با یک محاسبه سرانگشتی میتوان گفت که نرخ هر کلیک واقعی در پیامک چیزی حدود ۷۰۰ ریال خواهد بود. عجب! تبلیغات کلیکی ۴۲ برابر گرانتر هستند.
امکانات پنل پیامک
حال به این بپردازیم که در استفاده از پیامک چقدر دست ما در هدفگیری مخاطب، استخراج و تحلیل دیتا برای بهینهسازی و هزینه موثر باز است. در یک پنل پیامک استاندارد، امکانات زیر وجود دارد:
- ارسال پیامک نظیر به نظیر
- ارسال بر اساس کد پستی
- ارسال انبوه پیامک منطقهای
- ارسال به تفکیک جنسیت و سن
- بانک موبایل مشاغل
- دفترچه تلفن
- ارسال هوشمند
- پاسخگوی خودکار
- مسابقه و نظرسنجی پیامکی
- منشی عضویت
- اقساط
- نوبتدهی
- هدایا و پیشنهادات ویژه
سامانه پیامک را از کجا تهیه کنم؟
با وجود شرکتهای بسیار در این حوزه و قدمت زیادی که پیامک به نسبت سایر کانالهای بازاریابی آنلاین دارد، در انتخاب شرکت ارائهدهنده باید دقت کافی را لحاظ نمود. مدیانا، تخصصیترین ارائه دهنده خدمات پیامکی در کشور، خدمات خود را در قالب سامانه پیامک مدیانا در اختیار افراد و شرکتها قرار داده است. اعتماد بیش از ۱۵۱ هزار کاربر و نماینده نشان از کیفیت ارائه خدمات در مجموعه مدیانا میباشد. برای ثبتنام و عضویت در خانواده مدیانا، کافیست به وبسایت www.medianasms.com مراجعه و فرم ثبتنام را پر کنید.
برای مطالعه بیشتر درباره اس ام اس مارکتینگ میتوانید به بلاگ مدیانا مراجعه کنید.