سوغاتی و غذای محلی شیراز - پارسی زی
بررسی پرکاربردترین قرص ماشین ظرفشویی به همراه قیمت

بررسی پرکاربردترین قرص ماشین ظرفشویی به همراه قیمت

بررسی پرکاربردترین قرص ماشین ظرفشویی به همراه قیمت قرص ماشین ظرفشویی از محصولات مورد نیاز دارندگان ماشین ظرفشویی است. جهت خرید بهترین قرص ماشین ظرفشویی …

چگونه به نتفلیکس زیرنویس فارسی اضافه کنیم؟

چگونه به نتفلیکس زیرنویس فارسی اضافه کنیم؟

آیا اقدام به خرید اکانت نتفلیکس کرده و می‌خواهید بدانید چگونه زبان زیرنویس را در نتفلیکس تغییر داده یا اضافه کنید؟ در زیر، آموزش‌هایی را خواهید دید …

بعد از این که دادگاه به طلاق رأی می‌دهد، زن یا مرد باید برای مراحل بعدی اقدام کنند. هر گواهی طلاق یا عدم امکان سازش که دادگاه صادر می‌کند به مدت سه ماه اعتبار دارد. یعنی در این مدت باید به دفترخانه اسناد رسمی برای جاری شدن صیغه طلاق مراجعه شود.

بعد از این که دادگاه به طلاق رأی می‌دهد، زن یا مرد باید برای مراحل بعدی اقدام کنند. هر گواهی طلاق یا عدم امکان سازش که دادگاه صادر می‌کند به مدت سه ماه اعتبار دارد. یعنی در این مدت باید به دفترخانه اسناد رسمی برای جاری شدن صیغه طلاق مراجعه شود.

بعد از این که دادگاه به طلاق رأی می‌دهد، زن یا مرد باید برای مراحل بعدی اقدام کنند. هر گواهی طلاق یا عدم امکان سازش …

سوغاتی و غذای محلی شیراز

سوغات شیراز بین بازدید کنندگان این شهر بسیار محبوب است؛ از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های سنتی گرفته تا صنایع دستی و هنرهای محلی. اگر قصد سفر به شیراز را دارید، ممکن است این سوال را مطرح کنید که سوغات شیراز چیست و باید آن را از کجا خریداری کنید؟ ما در این مقاله به اینها پاسخ خواهیم داد.

با خرید تور شیراز از سایت علی بابا با توریستی‌ترین شهر ایران روبرو می‌شوید. شیراز یکی از شهرهای ایران است که به دلیل جاذبه‌های تاریخی و تفریحی که دارد، به یکی از محبوب‌ترین شهرها برای گردشگران تبدیل شده است. سوغات شیراز مانند سوغات شهرهای دیگر از دو قسمت اصلی تشکیل شده است که هر یک از آنها خود یک هنر است و برای همه بی‌نظیر است.

یکی از بخش‌های سوغات شیراز مواد غذایی است که معمولاً شامل شیرینی‌های سنتی و محصولات محلی است و بخش دوم صنایع دستی است که شامل آثار هنری زیبا و با ارزش است. برخی از سوغات شیراز مانند صنایع دستی نه تنها در شیراز بلکه سایر شهرهای ایران مانند اصفهان نیز یافت می‌شود.

همانطور که گفته شد شیراز یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران است که از جایگاه مهمی در جهانگردی ایران برخوردار است و همچنین به عنوان یکی از مهدهای معتبر امپراتوری ایران در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر این سوغات شیراز نیز در بین گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است. شیراز در مقایسه با سایر شهرهای ایران، میزبان گردشگران خارجی بیشتر از سایر شهرهای کشور است و دلیل آن بسیاری از بناهای تاریخی، باغ های زیبا و فرهنگ خاص ایرانی است که در جهان مشهور است. با رزرو یا خرید تور شیراز از سفر به این شهر دلپذیر لذت ببرید.

مطالعه بیشتر : هتل‌های ارزان شیراز با قیمت

هرکسی که می‌خواهد یک تور شیراز را بپیماید، به شیراز سفر کند و با فرهنگ آن آشنا شود، کار بسیار مهمی می‌کند چراکه شیراز به عنوان اولین مقصد برای گردشگری ایران محسوب می‌شود. سوغات شیراز بین همه سوغات ایرانی طرفداران زیادی دارد و می‌توانیم آنها را به دو دسته تقسیم کنیم: سوغات خوراکی و صنایع دستی.

سوغات خوراکی

فالوده

خاص‌ترین سوغات خوراکی بین تمام سوغات شیراز که یکی از دسرهای جالب و دلپذیر این شهر است فالوده است که در کافه‌ها، بازارها و حتی جاهای دیدنی و تفریحی شیراز موجود است. یک دسر شیرین و خوشمزه که به شما کمک می‌کند تا با انرژی بیشتری از تمام مناظر شیراز بازدید کنید.

اگر می‌خواهید بهترین فالوده در شیراز را امتحان کنید، بهتر است به خیابان ناصر خسرو شیراز در ضلع شمالی ارگ کریمخان بروید تا طعم خوشمزه‌ترین شیرینی را بین تمام سوغاتی‌های شیراز بچشید.

یوخه

یوخه نوعی شیرینی از سوغات شیراز است که با خمیر نازک، شکر و دارچین تهیه می‌شود و مانند شیرینی کاک کرمانشاه پیچیده می‌شود و برش‌های نازک دارد.
یوخه را می‌توانید از فروشگاه نانوایی شیراز که با نام “کشاورز” در بلوار سفیر جنوبی است خریداری کنید.

مسقطی

خوشمزه‌ترین شیرینی بین همه سوغاتی‌های شیراز مسقطی است که به آن حلوای شیرازی گفته می‌شود. در بازارهای شیراز انواع مختلفی از مسقطی وجود دارد از جمله پسته، گل رز یا زعفران در آن استفاده شده است و محبوبترین آنها مسقطی لارستان است. اگر به دنبال خرید این سوغاتی‌های شیراز با کیفیت مناسب هستید، می‌توانید آن را از وکیل بازار تهیه کنید.

آب نبات بادام (بادام سوخته)

بادام آب نبات یک شیرین خوشمزه و ماندگار است که در سوغاتی شیراز ذکر شده و از بادام بو داده در شکر ذوب شده تهیه می‌شود. شیرینی رضا یکی از بهترین مکان‌ها برای تهیه این شیرینی خوشمزه است.

عرقیات شیراز

شیراز به دلیل شرایط خاص آب و هوایی که دارد باعث شده است به داشتن عرقیات گیاهی شهرت داشته باشد. در بین همه این سوغات شیراز، رایج‌ترین عرقیات گیاهی بهار نارنج، بیدمشک و نسترن است.هر یک از این گیاهان دارای خواص درمانی زیادی هستند که در طب سنتی به مناسبت های مختلف توصیه می شود.

صنایع دستی شیراز

شیراز یکی از مهمترین شهرهای ایران در زمینه تولید صنایع دستی است. هنرمندان این شهر با استعدادی عالی جذاب‌ترین آثار هنری را به عنوان سوغات شیراز خلق می‌کنند . البته بسیاری از این سوغات و صنایع دستی ایرانی مختص شیراز نیستند.

خاتم کاری

خاتم کاری یکی از بهترین و زیباترین صنایع دستی ایران است که همچنین به عنوان سوغات شیراز در نظر گرفته می‌شود . این هنر ارزشمند از کنار هم قرار دادن قطعات چوبی منظم و ظریف در رنگ ها و اشکال مختلف ساخته شده است.

ظروف نقره

وقتی در بازارهای شیراز قدم می‌زنید، اشیاء و ظروف نقره‌ای توجه هر گردشگر را به خود جلب می‌کنند. نقره یکی از شاخه‌های فلزکاری است و هنرمندان شیرازی با سلیقه و دقت بالایی این اشیاء را خلق می‌کنند.

شیشه‌گری

شیشه‌گری سنتی در بسیاری از نقاط جهان هنوز هم رایج است. هنرمندان ماهر شیشه‌ای را از ترکیب قلیایی سیلیس می‌گیرند و آن را در کوره ذوب می‌کنند و مواد ذوب شده را با دست، با قالب‌گیری یا دمیدن شکل می‌دهند. با خرید تور شیراز می‌توانید از تمامی این زیبایی‌ها بهره‌مند شوید

نمدبافی

ساخت نمد بسیار وقت گیر است زیرا این بسترها پیچشی ندارند و از پشم ساخته شده‌اند. این سوغات شیراز یکی از آثار گرانبهای هنری است که می‌توانید خریداری کنید.

ظروف و اشیاء سرامیکی

در استهبان در استان فارس ظروف و اشیاء سرامیکی به عنوان سوغات شیراز در کیفیت‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند. در چند سال گذشته استهبان به عنوان سایت ویژه سفال سرامیک انتخاب شد و سفال سرامیک استهبان به عنوان بخشی از میراث معنوی استان فارس در فهرست معنوی کشور ثبت شد.

خراطی

خراطی یا کنده‌کاری چوب یکی از زیباترین صنایع دستی روی چوب است. حکاکی و خراطی هنر حک کردن روی چوب است. شما می‌توانید انواع محصولات حکاکی شده به عنوان سوغات شیراز را به عنوان هدیه‌ای برای خانواده یا دوستان خود خریداری کنید.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 24 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.