دو روش نوین شناخته شدن محصول شما
خوابیدن با صورت آرایش کرده چه ضرری دارد؟
قطعا برای شما هم پیش آمده است که آرایش کرده باشید و یادتان رفته باشد زمان خواب آرایشتان را پاک کنید. اما آیا با مضرات …
لیست تامین کننده و فروشندگان مواد شیمیایی
لیست تامین کننده و فروشندگان مواد شیمیایی تولید کنندگان و مصرف کنندگان مواد شیمیایی از جمله کشاورزان نیاز به شناخت تامین کنندگان مواد شیمیایی دارند …
چند اصل مهم در طراحی داخلی حتما باید بدانیم
هنگامی که با اصول اساسی طراحی داخلی آشنا باشید، میتوانید هر فضایی را به مکانی بی نظیر تبدیل کنید. وقتی در یک اتاق با طراحی …
دو روش نوین شناخته شدن محصول شما
تبلیغات چیز جدیدی نیست. از دیرباز همه افراد برای عرضه هر گونه محصولی که داشته اند، دست به تبلیغات می زدند. حالا بر اساس موقعیت، این تبلیغات می توانست محلی یا رو در رو یا یک بنر تبلیغاتی، یک تبلیغ در تلویزیون، بروشور، لیبل، هولوگرام، استفاده از جارچی ها (در زمان قدیم ) و چیزهای دیگر باشد اما، امروزه تمام کسانی که دوست دارند در عرصه کسب و کار حرفی برای گفتن داشته باشند از تبلیغات چاپی به عنوان یک روش نوین و به صرفه استفاده می کنند. البته صنعت چاپ از دیر باز یعنی از زمانی که این صنعت کار خود را شروع کرد، در تبلیغات نقش داشته و روز به روز روند رو به پیشرفتی را در این زمینه طی کرده است. تا جایی که امروزه شاهد کاربردهای گسترده این صنعت در امور مختلفیاز صنعت تبلیغات هستیم. در این مطلب قصد داریم دو نمونه از تبلیغات این چنینی یعنی چاپ لیبل و هولوگرام را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید تا انتهای این مطلب با روتا پرینت همراه باشید.
چاپ هولوگرام در تبلیغات:
هولوگرام چیست و چه کاربردی در تبلیغات دارد؟ چاپ هولوگرام تمام نگاری یا سه بعدی و پخش آن روی سطح صاف اثرات سه بعدی ایجاد می کند و طبیعتاً تصویری که سه بعدی باشد بیشتر در ذهن مخاطب می ماند. جالب است بدانید بیننده برای دیدن این تصویر سه بعدی نیازی به عینک ندارد زیرا برای چاپ هولوگرام به هیچگونه طرح نورپردازی خاصی نیازی نیست. از چاپ هولوگرام به دلیل امنیت بالایش، برای کارهای مانند کارت های اعتباری گواهینامههای رانندگی گذرنامه ها و مواردی از این دست استفاده میشود. جدا از آن این چاپ در تبلیغات نیز استفاده خواهد شد. اما از آنجایی که این چاپ را نمی توان روی کاغذ معمولی انجام داد، قیمت نسبتا بالایی دارد که البته این قیمت قابل مقایسه با راه های دیگر تبلیغاتی به جز چاپ نیست. از هولوگرام برای چاپ کارت های ورزشی یا تجاری، بسته بندی و چاپ آگهی تبلیغاتی استفاده می کنند. در بسته بندی بیشتر کسانی که بسته بندی های مشابهی از محصول آنها در بازار وجود دارد از این روش استفاده می کنند تا بتوانند نشان تجاری خود را حفظ نمایند. کارت های ورزشی یا تجاری که از روش هولوگرام استفاده می کنند، تمام فویل هستند و با کمک این روش می توانند برای مثال نقش برجسته قهرمان های ورزش را روی کارت ایجاد کنند.
از خصوصیات هولوگرام می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- هولوگرام را نمیتوان به هیچ روشی حتی با استفاده از روش هایی مانند بخار و حرارت از روی کالا به کالای دیگر انتقال داده بود و این امنیت آن را بسیار بالا میبرد.
- این روش در برابر حرارت مقاوم است.
- این روش در برابر مخصوص شدن در صورت دستکاری مقاوم است و نمیتوان آن را کپی و تکثیر کرد.
- ظاهری بسیار زیبا و شیک دارد به طرحهای مختلفی از آن می توان طراحی کرد.
چاپ لیبل در تبلیغات
یکی دیگر از روش های چاپی که امروزه در صنعت تبلیغات از آن استفاده زیادی می شود، چاپ لیبل است. تقریباً هر جا که یک محصولی برای فروش دیدید، شک نکنید که از لیبل و استیکر برای تبلیغات آن استفاده می شود. لیبل ها معمولا در سیستم چاپ افست قرار می گیرند. یعنی به صورت افست چاپ می شوند. معمولا از برچسب ها برای بیان اطلاعات مهم درباره محصول استفاده می شود و بیشتر هدف از استفاده از آنها شناسایی، توزیع، ارائه راهنمایی و هشدار دادن درباره یک محصول است. البته بعضا شعارهای تبلیغاتی نیز روی این برچسب ها قرار می گیرند. انواع متنوعی از لیبل ها در بازار وجود دارد و این به کسب و کارها آزادی عمل در انتخاب می دهد اما، اگر شما طرح خاصی برای شرکت و محل کار خود در سر دارید، به راحتی می توانید طرح مورد نظرتان را سفارش دهید. در یک کلام باید بگوییم لیبل ها یکی از پر کاربردترین بخش های تبلیغات چاپی می باشند.
البته نقش صنعت چاپ در تبلیغات به این دو مورد ختم نمی شود. بلکه بروشورها، کاتالوگ ها، بنرها و پوسترهای تبلیغاتی که هر روز از شرکت های مختلف می بینید، در صنعت چاپ تولید می شوند. در واقع امروز صنعت چاپ و تبلیغات با هم گره خورده است. چاپ را باید از مناسب ترین و به صرفه ترین روش هایی دانست که یک برند می تواند برای توسعه خود استفاده کند.