تزریق چربی به صورت چگونه است؟ - پارسی زی
شعر در مورد چشم عسلی ؛ متن و جملات عاشقانه و زیبا و پروفایل چشم عسلی

شعر در مورد چشم عسلی ؛ متن و جملات عاشقانه و زیبا و پروفایل چشم عسلی

شعر در مورد چشم عسلی شعر در مورد چشم عسلی ، متن و جملات در مورد چشم عسلی ، پروفایل در مورد چشم عسلی در …

متن درباره موفقیت زنان ، جملات کوتاه در مورد زن + متن در مورد زن قوی

متن درباره موفقیت زنان ، جملات کوتاه در مورد زن + متن در مورد زن قوی

متن درباره موفقیت زنان متن درباره موفقیت زنان ، جملات کوتاه در مورد زن + متن در مورد زن قوی همگی در سایت پارسی زی.امیدواریم …

شعر کوتاه صبح بخیر ؛ مجموعه ای از اشعار زیبا برای صبح بخیر گفتن

شعر کوتاه صبح بخیر ؛ مجموعه ای از اشعار زیبا برای صبح بخیر گفتن

شعر کوتاه صبح بخیر شعر کوتاه صبح بخیر ؛ مجموعه ای از اشعار زیبا برای صبح بخیر گفتن همگی در سایت پارسی زی.امیدواریم این مطلب …

حجم صورت و برجستگی‌های آن در نواحی لب یا گونه تاثیر چشمگیری در زیبایی و جذابیت چهره شما دارند. متاسفانه افزایش سن، کاهش وزن، عوامل محیطی مثل تابش آفتاب و بسیاری عوامل دیگر باعث کاهش حجم صورت می‌شوند. اما خبر خوب این است که برای جبران این حجم از دست رفته، راهکار‌های درمانی موثر و بی‌خطری در اختیار داریم. یکی از این راه‌های خیلی خوب، تزریق چربی به صورت است که در این مقاله به بررسی آن‌ خواهیم پرداخت.

روش‌های تزریقی حجم‌دهی

از جمله‌ ایمن‌ترین و کم‌خطر‌ترین راه‌ها برای حجم‌دهی به صورت، روش‌های تزریقی هستند. در این روش‌ها ماده‌ای که با بافت صورت سازگاری داشته باشد را به زیر پوست تزریق کرده و حجم مناسبی را در محل مورد نظر ایجاد می‌کنیم. روش‌های تزریقی شامل تزریق ژل و تزریق چربی صورت می‌شود.

شباهت تزریق ژل و تزریق چربی به صورت

  • در هردو روش ماده‌ای زیست سازگار به زیر پوست تزریق می‌شود.
  • ایمنی هردو روش بسیار بالاست. اگر تزریق‌ها به دست پزشک ماهر انجام شود، تقریباً هیچ عارضه‌ای ندارند.
  • روش تزریق در هردو روش تقریباً یکسان است و با استفاده از سوزن‌های نازک یا کانولا انجام می‌شود.
  • نتایج هردو روش بسیار عالی است و انتخاب بین آن‌ها بیشتر به شرایط شما بستگی دارد.

نمونه تزریق چربی به صورت

تفاوت‌های تزریق ژل و تزریق چربی به صورت

  • در تزریق ژل از موادی استفاده می‌کنیم که به طور طبیعی در بدن ما یافت می‌شوند ولی در آزمایشگاه ساخته شده‌اند. در تزریق چربی از بافت چربی موجود در بدن خودتان استفاده می‌کنیم.
  • تزریق چربی تهاجمی‌تر است چرا که برای برداشت چربی باید لیپوساکشن محدود و کوچکی انجام دهیم.
  • فرآیند درمانی در تزریق چربی طولانی‌تر است چرا که باید چربی را استخراج و آماده‌سازی کرده و سپس به صورت تزریق کنیم. فرآیند درمانی در تزریق ژل بسیار کوتاه است. فقط کافی است بسته‌بندی را باز کنیم و ژل آماده‌ی تزریق است.
  • نتایج تزریق ژل موقتی است و معمولاً‌ بین ۶ تا ۱۸ ماه دوام می‌آورد. ماندگاری نتایج تزریق چربی طولانی مدت و در واقع دائمی است.

تزریق چربی یا ژل، کدام بهتر است؟

تزریق چربی یا تزریق ژل هر دو به خوبی می‌توانند به صورت حجم بدهند و نتایج بسیار خوبی دارند. تزریق ژل بیشتر به درد کسانی می‌خورد که می‌خواهند بخش کوچکی از صورت خود را درمان کنند. مثلاً اگر می‌خواهید فقط کمی به لب‌ پایین‌تان حجم بدهید، تزریق ژل برای شما مناسب‌تر است. اما اگر می‌خواهیم به چند بخش از صورت خود حجم بدهید یا لاغری عمومی صورت خود را ترمیم کنید، تزریق چربی بهترین انتخاب برای شماست.

در مورد درمان‌های کوچک هم می‌توان از تزریق چربی استفاده کرد ولی چون برداشت چربی (لیپوساکشن) دردسرهای خاص خودش را دارد، معمولاً بهتر است در این موارد از تزریق ژل استفاده کنیم.

فرآیند تزریق چربی

تزریق چربی با نام‌های انتقال چربی، پیوند چربی یا لیپوفیلینگ نیز شناخته می‌شود. در این روش با استفاده از چربی‌های استخراج شده از بدن یک فرد، به بخش‌هایی از بدن او حجم می‌دهیم.

کاربردهای تزریق چربی به صورت

شایع‌ترین علل تزریق چربی در صورت شامل موارد زیر است:

  • تحلیل رفتن گونه‌ها
  • خالی شدن لپ‌ها
  • شکاف‌های عمیقی که از بینی به گوشه‌های دهان می‌رسند
  • گودی بین پلک پایین و گونه
  • حجم‌دهی به لب
  • رفع نقایص و مشکلات صورت در اثر آسیب‌ها یا مشکلات دیگر

برداشت چربی

برای تزریق چربی نیاز هست که ابتدا از بدن خودتان مقداری چربی استخراج کنیم. برای برداشت چربی یک لیپوساکشن بسیار محدود و مختصر انجام می‌دهیم. بعد از بی‌حسی موضعی، با ایجاد یک یا چند برش ۳ تا ۵ میلی‌متری بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی‌لیتر چربی از بدن خارج می‌کنیم. سپس چربی خالص‌سازی و آماده‌سازی می‌شود تا برای تزریق آماده شود.

تزریق چربی

چربی خالص‌سازی شده به کمک سرنگ یا میکروکانولا در محل‌های مورد نظر تزریق می‌شود. سعی می‌کنیم چربی را به شکلی تزریق کنیم که به طور یکدست در منطقه‌ی هدف پخش شود.

یکی از نکات بسیار مهم در تزریق چربی این است که بافت چربی یک بافت زنده است و به خونرسانی نیاز دارد. اگر قراردهی چربی در صورت به درستی صورت نگیرد، بافت چربی به اکسیژن و مواد مغذی کافی دسترسی نخواهد داشت و می‌میرد. مهارت پزشک در این مرحله بسیار تعیین کننده است.

سایر نکات درمانی

  • طول یک جلسه‌ی تزریق چربی به صورت، حدود یک ساعت است. البته این زمان به اندازه‌ی ناحیه‌ی تحت درمان هم بستگی دارد.
  • برای برداشت و تزریق چربی از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.
  • تزریق چربی یک روش سرپایی است و بعد از اتمام جلسه‌ی درمانی می‌توانید به منزل بروید.
  • عوارض جانبی تزریق چربی نادر هستند. از عوارض محتمل ولی نادر می‌توان به کبودی، تورم و درد در نواحی برداشت و تزریق چربی اشاره کرد.
  • خطرات تزریق چربی به صورت شامل عدم تقارن، نتایج غیرطبیعی، حجم‌دهی بیش از حد و عفونت می‌شود. احتمال این خطرات بیشتر از هر چیز به تجربه و مهارت پزشک بستگی دارند.

بعد از تزریق چربی به صورت

تورم صورت بعد از سه روز می‌خوابد. بهتر است یک هفته از فعالیت‌های اجتماعی و کاری دور باشد. بعد از یک هفته ممکن است برای طبیعی سازی ظاهر صورت خود به کمی آرایش نیاز داشته باشید.

بعد از تزریق چربی، بین ۲۰ تا ۵۰ درصد بافت چربی جذب بدن می‌شود. چربی‌های به جا مانده ماندگاری دائمی دارند و می‌توان گفت که برای همیشه در صورت شما می‌مانند.

هزینه­ی تزریق چربی به صورت

عوامل زیادی روی هزینه‌ی تزریق ژل به صورت تاثیر می‌گذارند. از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به وسعت ناحیه‌ی تحت درمان اشاره کرد. مثلاً هزینه‌ی تزریق چربی به کل صورت بیشتر از تزریق چربی به گونه‌ها خواهد بود.

به طور کلی چون برای تزریق چربی باید یک لیپوساکشن کوچک نیز انجام بدهیم، هزینه‌ی درمانی بالاست. البته تزریق چربی برای درمان‌های وسیع (مثل کل صورت) بسیار به صرفه‌تر از تزریق ژل است. تزریق ژل در مقادیر زیاد هزینه‌ی بسیار بالایی دارد و چون نیاز به تزریق‌های مکرر در فواصل ۶ تا ۱۸ ماهه دارید، در بلند مدت باید هزینه‌ی سنگینی پرداخت کنید.

شما عزیزان می­توانید برای دریافت نوبت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق چربی به صورت با کلینیک خانه سفید در تماس باشید.

تماس با ما :

  • خط ویژه : ۰۲۱۵۴۵۰۳
  • همراه : ۰۹۱۲۲۲۵۲۷۳۱

منبع : www.whcl.ir

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 15 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.