کیبل اسکی جزیره کیش - پارسی زی
بهترین مارک عینک آفتابی زنانه کدام است ؟

بهترین مارک عینک آفتابی زنانه کدام است ؟

بهترین مارک عینک آفتابی زنانه بهترین مارک عینک آفتابی زنانه را باید در میان خانه‌های مد اروپایی پیدا کرد. برندهای متنوعی در زمینه‌ی طراحی و …

چرا طعم غذای هواپیماها متفاوت است؟

چرا طعم غذای هواپیماها متفاوت است؟

چرا طعم غذای هواپیماها متفاوت است؟ به طور معمول، اکثر افرادی که سفر هوایی را تجربه کرده اند؛ متوجه تغییر طعم غذا در هواپیما شده …

5 اشتباه بسیار بزرگ در خرید کادو برای خانم‌ها

5 اشتباه بسیار بزرگ در خرید کادو برای خانم‌ها

۵ اشتباه بسیار بزرگ در خرید کادو برای خانم‌ها چکیده : همه ما می دانیم که تهیه کادو کار ساده‌ای نیست. چرا؟ چون نباید از طرف …

کیبل اسکی جزیره کیش

جزیره کیش یکی از جزایر جنوبی ایران است و به واسطه مجاورت با دریای نیلگون خلیج فارس، محیط بسیار مساعد و مناسبی برای گردش و تفریح گردشگران فراهم کرده است. در جزیره کیش شما می توانید با طیف وسیعی از تفریحات خود را سرگرم کنید. از تفریحات دریایی و آبی گرفته تا پرواز و سفر به آسمان، در کیش برایتان فراهم شده است تا بتوانید لحظات بسیار نابی را داشته باشید. کیش سرزمین رویاها است. شما می توانید به زیر دریا رفته و از زیبایی های که دریا در اعماق خود پنهان کرده است، لذت ببرید. می توانید به آسمان پرواز کنید و زیبایی های زمین را از بالا نظاره کنید. می توانید در کنار ساحل به افق زیبایی که خلیج همیشه فارس برایتان فراهم کرده است، ایستاده و آبی این دریا را مشاهده نمایید. یکی از تفریحاتی که حتما در کیش باید آن را امتحان کنید، کیبل اسکی است. پارک کیبل اسکی آکواکوم تجربه توصیف نشدنی از اسکی بر روی آب را در اختیارتان قرار می دهد و موجب می شود یکی از طرفداران همیشگی جزیره کیش شوید. در این بهش قصد داریم تا در رابطه با کیبل اسکی اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا در صورتی که روزی به وسیله انواع تور کیش، به خصوص تور لحظه آخری کیش به این جزیره سفر کردید، بتوانید با اطلاعات بیشتری در رابطه با این جاذبه گردشگری در کیش از آن نیز استفاده کرده و جذابیت های سفر خود به کیش را چند برابر کنید.

کیبل اسکی چیست؟

کیبل اسکی، اسکی بر روی آب است. شما بر روی تخته اسکی قرار می گیرید و با یک وسیله کمک کننده، بر سطح دریا اسکی می کنید. در گذشته این عمل تنها به وسیله قایق های موتوری انجام می شد. نحوه کار به این صورت بود که شما با یک کابل محکم به یک قایق موتوری متصل می شدید و با حرکت قایق، تخته اسکی که شما بر روی آن قرار گرفته اید، بر سطح آب به حرکت در می آمد. اما امروزه این ورزش علاوه بر قایق، به کمک برج هایی انجام می شود که در سطح دریا قرار گرفته اند. این برج ها، کار همان قایق های موتوری را انجام می دهد با این تفاوت که در یک مکان ثابت قرار گرفته و هیچ حرکتی ندارند. در این جا، شما یک کابل در دست دارید و کابل به نوک برج متصل شده است. بین دو برج نیز یک قلاب وجود دارد و با حرکت این قلاب شما می توانید بر سطح آب اسکی کنید و هیجان و لذت زیادی را حس کنید. استفاده از قایق های موتوری در مقایسه با برج ها هزینه بیشتری دارند. ضمنا این ورزش را نیز می توان به کمک پاراگلایدر انجام داد. پاراگلایدر نیز به کمک وزش باد، به حرکت درآمده و موجب حرکت تخته اسکی بر روی آب می شود.

کیبل اسکی در جزیره کیش

مکانی که برای کیبل اسکی در جزیره کیش فراهم شده است، طول ۸۶۰ و عرض ۱۶۰متری دارد. در پارک کیبل اسکی کیش، برای ارائه بیشترین خدمات به کسانی که به این ورزش علاقه دارند، ۵ برج در نظر گرفته و به طور همزمان ۱۲ نفر می توانند در محیطی که برای این پارک در نظر گرفته شده است، به اسکی روی آب بپردازند. سرعتی که می توانید با اسکی بر روی آب آن را تجربه کنید، چیزی بین ۲۸ تا ۶۲ کیلومتر بر ساعت است. کیبل اسکی کیش اولین پارک کیبل اسکی در خاور میانه است و از نظر وسعت نیز بزرگترین پارک کیبل در جهان به شمار می رود.

در این پارک، امکانات مختلف و زیادی وجود دارد. از جمله این امکانات می توان به رختکن، سکوی شروع اسکی، اتاقی مخصوص آموزش، فروشگاهی برای خرید لوازم مورد نیاز کیبل، دفتر روزرو، کافی شاپ و رستوران اشاره کرد. این ورزش برای هر کسی که عاشق هیجان است و دوست دارد ضربان قلب خود را به کمک اسکی بر روی آب بالا ببرد، می تواند جذاب باشد. علاوه بر آنکه شما می توانید در این پارک به ورزش مهیج و دوست داشتنی کیبل بپردازید، می توانید از درختانی نارگیلی که در نزدیکی محل این پارک قرار دارد نیز دیدن کنید و لحظاتی که در کیش هستید را برای خود به یادماندنی تر نمایید. علاوه درختان نارگیل، شما می توانید به درختان لووری که در نزدیکی این پارک قرار دارند، رفته و از آلاچیق هایی که برای استراحت مسافران فراهم شده است استفاده کنید و خستگی جسم و روح خود را با قرار گرفتن در این محیط و فضا به در کنید.

یادگیری کیبل اسکی جزیره کیش

چنانچه تصور می کنید به دلیل نا آشنا بودن با اسکی، نمی توانید از این تفریح آبی استفاده کنید، سخت در اشتباه هستید. در پارک کیبل کیش به شما آموزش داده می شود تا بتوانید به خوبی بر سطح آب اسکی کنید. همان طوری که در بالاتر نیز به آن اشاره شد در این پارک اتاق هایی مخصوص آموزش در نظر گرفته شده است. این آموزش نیز مخصوص کسانی است که تا به حال تجربه اسکی را نداشته اند. در این جا شما یاد خواهید گرفت که چگونه از تخته اسکی استفاده کنید و بتوانید با مهارت کامل بر روی آب اسکی سواری کنید.

نکته قابل توجه آن است که برای رعایت سلامت کسانی که به پارک کیبل کیش مراجعه می کنند و تمایل دارند که بر روی آب اسکی کنند، تمام نکات امنیتی در نظر گرفته شده و مربیانی که در این زمینه از تجربه و تخصص کافی برخوردار هستند، تمام نکات لازمه را به شما گوشزد می کنند. کسانی که قبلا بدین وسیله بر روی آب اسکی کرده اند، به راحتی می توانند با سرعت های بالا تخته اسکی را برانند، اما برای کسانی که اولین بار است این کار را انجام می دهند ممکن است در ابتدا کمی راندن با سرعت بالا برای آن ها سخت باشد. در این پارک تمام استانداردهای جهانی رعایت شده و محیطی فراهم شده است تا بتوانید در نهایت سلامت و ایمنی این ورزش را امتحان کنید و از حضور خود در این پارک نهایت استفاده را ببرید.

آدرس کیبل اسکی جزیره کیش

کیبل اسکی کیش در ساحل شرقی این جزیره، خیابان پروین اعتصامی و نزدیک به اسکله بزرگ تفریحی کیش واقع شده است. نکته ای که باید در مورد مکان این پارک اشاره داشت، آن است که امکانات مختلف و متفاوتی را می توانید در نزدیکی این پارک مشاهده کنید. در اطراف این پارک شما می توانید غواصی کنید، به پیاده روی بروید، پارک شهر، اسکله تفریحی کیش، کاخ الیت کیش را بازدید کنید و هتل هایی که اطراف این پارک قرار دارند، را به عنوان محل اقامت خود در نظر بگیرید. از دیگر نکاتی که می توان به آن اشاره داشت و باعث شده این تفریح همه گیری بیشتری داشته باشد، آن است که از هر سن و سالی می توان این ورزش را انجام داد و ضمنا خانم ها نیز با رعایت شئونات اسلامی توانند از این ورزش پر هیجان استفاده کنند و دقایق بسیار خوب و خوشی را برای خود به ارمغان آورند.

بهترین زمان برای رفتن به پارک کیبل اسکی

بهترین زمانی که می توان برای رفتن به این پارک آبی توصیه کرد، در فصولی است که هوا گرم است. زمانی که هوای اطراف گرم است، برخورد آب با پوست، خنکی دل پذیری را ایجاد می کند و این مورد باعث می شود که تفریحات آبی جزیره کیش طرفداران بیشتری پیدا کند. در جنوب کشور در فصل بهار هوا به اندازه کافی مناسب و مساعد برای تجربه این ورزش آبی است و ضمنا میزان بارندگی هایی که در این فصل اتفاق می افتد کمتر است و دمای هوا نیز معتدل تر بوده و گرمای هوا آن چنان آزار دهنده نیست.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 26 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.