از مراکز تاریخی استانبول تا مراکز خرید کیش در سایت سفر باتو - پارسی زی
تاثیرات تبلیغات در برندینگ و معرفی برترین شرکت های برندینگ در ایران

تاثیرات تبلیغات در برندینگ و معرفی برترین شرکت های برندینگ در ایران

تاثیرات تبلیغات در برندینگ و معرفی برترین شرکت های برندینگ در ایران تبلیغات می‌توانند تأثیر قابل توجهی در برندینگ داشته باشند. شرکت‌های زیادی نظیر گلدن …

تحصیل در انگلیس | صفر تا صد شرایط تحصیل در این کشور بی‌نظیر اروپایی

تحصیل در انگلیس | صفر تا صد شرایط تحصیل در این کشور بی‌نظیر اروپایی

تحصیل در انگلیس | صفر تا صد شرایط تحصیل در این کشور بی‌نظیر اروپایی از شرایط تحصیل در انگلیس چه می‌دانید؟ انگلیس با بافت جمعیتی …

جذاب ترین ایده‌ ها برای کادو تولد دختر

جذاب ترین ایده‌ ها برای کادو تولد دختر

خرید هدیه برای مناسبت‌هایی مانند تولد یکی از چالش‌هایی است که بسیاری از ما حداقل یکبار با آن روبرو شده‌ایم؛ مخصوصا اگر به دنبال کادو …

از مراکز تاریخی استانبول تا مراکز خرید کیش در سایت سفر باتو

ما باز هم با سایت سفرباتو به خانه های شما آمده ایم تا یکی دیگر از بهترین جاذبه های شهرهای جهان را به شما معرفی نماییم. اگر تا به حال به مسافرت های برون مرزی نرفته اید، توصیه می کنیم با مراجعه به سایت های معتبر و خرید تور ارزان استانبول سفری خاطره انگیز و مقرون به صرفه را تجربه کنید.

فراموش نکنید قبل از سفر به شهر یا کشوری که تا کنون به آن جا نرفته اید، باید اطلاعات مناسبی از نحوه رفت و برگشت، چگونگی اقامت، میزان هزینه های مورد نیاز برای تفریح، خوراک، غذا و سایر موارد و شناخت مکان های توریستی را به دست آورید. امروزه بسیاری از آژانس های مسافرتی اقدام به برگزاری تور استانبول برای علاقه مندان به سفرهای خارج از کشور نموده اند، که جستجو و مطالعه در موردشان خالی از لطف نیست.

کاخ توپکاپی استانبول

کاخ زیبا و تاریخی توپکاپی در سال ۱۴۷۸ میلادی به فرمان سلطان محمد دوم به عنوان مکانی برای تصمیم گیری های سیاسی و برنامه ریزی نظامی ساخته شد. بعد ها و در سال ۱۹۲۴ آتاتورک رهبر کشور ترکیه توپکاپی را به موزه ملی برای مردم تبدیل نمود. تمام قسمت های کاخ به وضوح بیان کننده اوضاع و احوالات جاری شاهان در ادوار گذشته بوده و می تواند قصه های جذابی از تاریخ را در تور استانبول برای شما بازگو نماید.

بازار بزرگ استانبول

به گزارش سایت سفر باتو ، بدون شک بازارها جزو محبوب ترین مکان های گردشگری برای مسافران به شمار می روند. بازار بزرگ استانبول با انواع لوازم و صنایع دستی خارق العاده دل و هوش هر بیننده ای را می رباید. این بازار در قرن ۱۵ میلادی توسط سلطان محمد دوم پایه گذاری گردید تا به عنوان مکانی برای بزرگ ترین مبادلات تجاری و بین المللی مورد استفاده قرار بگیرد. نکته جالب بازار بزرگ استانبول تخفیف های باورنکردنی اجناس است، که به طور قطع برای خریداران بسیار جذاب خواهد بود.

 

مسجد سلیمانیه

مسجد زیبا و مشهور سلیمانیه به دلیل وجود آرامگاه سلطان سلیمان مقتدر و همسر محبوبش خرم سلطان از شهرت و محبوبیت فوق العاده ای برای گردشگران برخوردار می باشد. مناره های باشکوه به همراه شبستان و تالارهای عظیم معماری بی نظیری از عهد عثمانی به نمایش می گذارد. داخل حیاط مسجد از بخش های مختلفی همچون حمام، رستوران، بیمارستان، مدرسه فقه اسلامی، مهمانخانه و کتابخانه تشکیل شده که در نوع خود منحصر به فرد می باشد.

آب انبار باسیلیکا استانبول

آب انباری تاریخی مربوط به قرن ششم که به فرمان امپراطور روم برای تامین آب مورد نیاز مردم ساخته شد، به نام باسیلیکا، که شبیه به کلیسایی با شکوه می باشد، یکی دیگر از جاذبه های دیدنی شهر استانبول به شمار می رود. وجود تندیس های سنگی و ستون های عظیم بر شکوه و ابهت بنا می افزاید. ۵۲ پله سنگی شما را برای دیدن داخل آب انبار به ۱۰ متر پایین تر از سطح زمین می برد، تا از هنر معاری خارق العاده سازندگانش شگفت زده شوید.

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی

مسجدی رویایی با ظاهری به رنگ آبی لاجوردی که با استفاده از کاشیکاری های بی نظیر ساخته شده، نیز از جاذبه های ارزشمند شهر استانبول به شمار می رود. مسجد آبی در قرن هفدهم میلادی و به دستور سلطان احمد تاسیس گردید؛ و شکوه هنر معماری به کار رفته در آن سالانه جمعیت بیشماری را برای بازدید از این مکان تاریخی به استانبول می کشاند. سلطان احمد زمانی که حدود ۲۷ ساله بود چشم از جهان فرو بست و هم اکنون آرامگاه او، همسر و فرزندانش در جوار مسجد آبی قرار دارد.

مرکز خرید سارینا

سارینا یکی از مراکز خرید کیش به شمار می رود که دارای دو شعبه می باشد و نزدیک به مرکز خرید پردیس قرار دارد. مساحت مرکز خرید سارینا ۱ حدود ۵۳۰۰ متر مربع می باشد و دارای ده طبقه اداری و تجاری است. این مرکز خرید دارای یک پارکینگ عمومی است و شما می توانید هنگام رفتن به آن جا اتومبیل خود را درون پارکینگ قرار دهید. مرکز خرید سارینا یکی از لوکس ترین مراکز خرید کیش می باشد که قیمت محصولات ارائه شده در آن نسبت به مراکز دیگر گران تر است. مرکز خرید سارینا ۱ را در ۱۰ طبقه راه اندازی کرده اند که تنها ۲ طبقه از آن را به واحد های تجاری اختصاص داده اند. مرکز خرید سارینا ۲ دارای ۸ طبقه می باشد و ۳ طبقه از آن زیر زمین می باشد که به پارکینگ، کارواش و تاسیسات اختصاص داده شده است. این مرکز خرید دارای سالن بیلیارد، رستوران، کافی شاپ، فود کورت، سالن ماساژ و … است، در واحدهای تجاری آن به فروش محصولات گوناگون از برندهای مختلف پرداخته اند.

 

بازار مروارید

تور کیش و یکی از بازارهای کیش بازار مروارید است که از ۱۲ درب ورودی برخوردار می باشد و ۸ بازارچه کوچک می باشند که به هم متصل شده اند. اسم بازارچه های این بازار پاسارگاد، پرسپولیس، آپادانا، پارس، آریا، ایران، بیستون و تیسفون است. این بازار را طبق معماری زمان حکومت هخامنشیان ساخته اند و درون آن می توانید انواع مواد غذایی، پوشاک، لوازم آشپزخانه، لوازم آرایشی و بهداشتی و … را مشاهده نمایید. این مرکز خرید برای رفاه حال مسافران از رستوران و کافی شاپ های مختلفی برخوردار است. خرید از بازارهای کیش بسیار لذت بخش است شما هم می توانید برای لذت بردن از این مراکز از تور کیش استفاده کنید و قیمت تور کیش را از طریق مراجعه به برخی از سایت ها مشاهده نمایید.

 

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 1 بهمن 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.