از برجهای شعله باکو تا بلوار باکو در سفر باتو - پارسی زی
تجهیزات ارتینگ در تهران

تجهیزات ارتینگ در تهران

تجهیزات چاه ارت سیستم ارت یک سیستم افزایش ایمنی تجهیزات و موجودات زنده می‌باشد. این سیستم می‌تواند در سطح بزرگ توسط برقگیر و لوازم  مورد …

3 مدل مبل خاص که هیچوقت از مد نمیوفته

3 مدل مبل خاص که هیچوقت از مد نمیوفته

۳ مدل مبل خاص که هیچوقت از مد نمیوفته هنگام خرید مبل جدید یکی از مهم ترین عواملی که باید در نظر بگیرید دوام آن …

رزرو هتل های لوکس مشهد مانند هتل پارک حیات و هتل مدینه الرضا

رزرو هتل های لوکس مشهد مانند هتل پارک حیات و هتل مدینه الرضا

رزرو هتل های لوکس مشهد مانند هتل پارک حیات و هتل مدینه الرضا هتل آبان یکی از هتل های چهار ستاره مشهد است. این هتل …

از برجهای شعله باکو تا بلوار باکو در سفر باتو

جمهوری آذربایجان از همسایگان کشورمان ایران است ، که با برخی شهر های نواحی شمال غربی ایران هم مرز بوده و در گذشته بخشی از خاک ایران محسوب می گشت . از این رو ، این دو کشور دارای تشابهات بسیاری در فرهنگ و آداب و رسوم هستند و بخش بزرگی از گردشگران آن را ایرانیان تشکیل می دهند . شهر باکو پایتخت کشور آذربایجان است که با وجود جاذبه های گردشگری فراوان به یکی از قطب های گردشگری پر طرفدار تبدیل شده و سالانه تعداد زیادی از ایرانیان برای گذران تعطیلات به این شهر سفر می کنند . در ادامه این مطلب بر آنیم تا شما خوانندگان عزیز را با گوشه و کنار شهر باکو آشنا کنیم . پس اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید با ما همراه باشید و اطلاعات خود را کامل کنید .

ایچری شهر

به گزارش سفر باتو بازدید از شهر باکو با گشت و گذار در منطقه تاریخی شهر که خود آذری ها به آن ایچری شهر می گویند ، آغاز می شود . این بخش از شهر باکو ، دارای بافتی تاریخی است که با گذشت قرن ها چهره سنتی خود را حفظ نموده است . برخی از مشهورترین آثار تاریخی شهر باکو را در این منطقه میتوان جستجو نمود که اغلب بقدری زیبا و باشکوه هستند که در فهرست سازمان یونسکو نیز جا گرفته اند . بنای هزار ساله قلعه‌ دختر ، کاخ شروان ‌شاهان و دروازه‌ی مراد از جمله آثار تاریخی موجود در در این منطقه اند و در کنار آن می‌توانید به بازدید از ساختمان های تاریخی شهر ، حمام‌های تاریخی ، مساجد و کاروان‌ سرای سرگرم باشید و یا در کوچه و پس کوچه های باریک این منطقه قدم بزنید و در کافه های نقلی قهوه و چای نوش جان کنید .

در ادامه باید افزود ایچری شهر در قرن پانزدهم میلادی ، و بعد از وقوع زلزله‌ بزرگی که در شهر شماخی (پایتخت سابق شیروان شاهان ) رخ داد ، بعنوان پایتخت این حکومت انتخاب شد ، و سلسله‌ی پادشاهی شروان‌شاهان ، قصر خود را در این بخش از شهر بنا نمودند . از همان زمان ، ایچری شهر روز به روز گسترش یافت و دیوارهای دفاعی در اطراف شهر و به منظور حفاظت از شهر شکل گرفت . در این منطقه علاوه بر آثار تاریخی متعدد ، هتل‌ ها و امکانات رفاهی متنوعی نیز به چشم می خورد البته فروشگاههای عرضه نایع دستی نیز فراوان اند که پیشنهاد می کنیم به بازدید از آنها بسنده کنید زیرا قیمت ها در این بخش از شهر (به خاطر توریستی بودن ) کمی بالاتر از حد معمول است .

برج ‌های زیبای شعله

این بنای باشکوه و زیبا در تور باکو چهرهای نوین از باکوی مدرن را به نمایش گذارده و تقریبا از تمام نقاط شهر قابل رویت است . این بنا متشکل از سه ساختمان مجزا با اشکالی متفاوت است و طراحی آن به گونه ای است که در مجموع منظره ای زیبا از شعله های فروزان آتش را در ذهن تداعی می کند . برج ‌های شعله بلندترین آسمان خراش در این شهر است و بلندترین ساختمان آن یکصد و هشتاد و دو متر ارتفاع دارد . این بنا در شب توسط نور پردازی های زیبا جلوه ای دو چندان پیدا می کند و در نور پردازی آن از رنگهای گرم نارنجی ، زرد ، قرمز و سبز استفاده شده تا به منظره آتش نزدیک باشد . برج ‌های شعله ، هم اکنون یکی از نمادهای شهر باکو است و بر فراز ارتفاعات شهر و در مکانی مشرف به دریای کاسپین واقع شده است ؛

دروازه‌ مراد

دروازه مراد از دیگر آثار تاریخی شهر باکو است که در نزدیکی دیوارهای شرقی ارگ باکو قرار دارد و بعد از بازدید از ایچری شهر به تماشای آن خواهید رفت . این بنا قرن ها قدمت دارد و با گذشت این سالها تقریبا سالم و دست نخورده باقی مانده است. همچنین در مورد رستورانهای باکو نیز می توانید در سایت بخوانید .

بلوار باکو

پیشنهاد می کنیم حین اقامت در شهر باکو از این بلوار زیبا و پر جاذبه دیدن کنید ، زیرا اغلب جاذبه های تفریحی شهر باکو در امتداد این بلوار قرار دارد . بلوار باکو حدود پنج کیلومتر طول دارد و در امتداد دریای خزر کشیده شده ، و به ویژه با تاریک شدن هوا به مکانی ایده آل برای خوشگذارنی و تفریح خانواده ها تبدیل می شود . این بلوار از میدان آزادی شروع و تا میدان پرچم که در غرب آن قرار دارد ، امتداد می یابد و در این مسیر پارک شهر ، ونیز کوچک ، چرخ‌ و فلک چشم باکو و چندین کافه و رستوران متنوع با فضایی گرم و دوشت داشتنی ، به چشم می خورد . همچنین پیشنهاد می کنیم از دالگا پلازا (DALGA Plaza) و مرکز خرید کاسپین ، واتر فرانت که در این نزدیکی هستند ، دیدن کنید و همچنین میتوانید در کافه و رستوران های متنوع موجود در این منطقه غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید .

 

آخرین بروز رسانی در : شنبه 11 بهمن 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.