خواص روغن آرگان برای ریزش مو + نحوه مصرف - پارسی زی
معرفی بهترین قالیشویی در تهران و شهرهای اطراف تهران

معرفی بهترین قالیشویی در تهران و شهرهای اطراف تهران

راه های شناخت بهترین قالیشویی در تهران درصورتی‌که قصد انتخاب قالیشویی غرب تهران، قالیشویی پرند و قالیشویی اسلامشهر و دیگر مناطق پایتخت را دارید. لازم است که پیش از هر …

آشنایی با نرم افزار CRM و کاربرد آن در کسب و کار

آشنایی با نرم افزار CRM و کاربرد آن در کسب و کار

آشنایی با نرم افزار CRM و کاربرد آن در کسب و کار در این مقاله قصد داریم پیش از هر چیزی پاسخ سوال CRM چیست ؟ …

پردرآمدترین دوره برنامه نویسی در تبریز

پردرآمدترین دوره برنامه نویسی در تبریز

پردرآمدترین دوره برنامه نویسی در تبریز اگر می خواهید بدانید در پردرآمدترین آموزش برنامه نویسی تبریز آموزش ببینید و پر کاربردترین زبان های برنامه نویسی را بشناسید …

روغن تراپی مو یکی از روش های رایج برای کنترل ریزش مو می باشد. روغن آرگان به عنوان یکی از بهترین روغن های گیاهی است برای رفع ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرد. البته هنوز هم برخی از افراد بر این باور هستند که روغن آرگان برای ریزش مو چندان هم مناسب نیست.

ولی واقعیت این است که این طلای مایع زرد رنگ، می تواند خواص بسیار زیادی برای موها داشته باشد. به همین خاطر، یکی از بهترین روغن ها برای کنترل ریزش مو، روغن آرگان می باشد.

مصرف روغن آرگان برای ریزش مو

روغن آرگان به عنوان یکی از گران ترین روغن های گیاهی است که برای درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع روغن دارای کیفیت خوبی بوده و در صورتی که به صورت اصل خریداری شود، می تواند از موها در مقابل ریزش مو محافظت کند.

روغن آرگان برای ریزش مو

مصرف روغن آرگان باعث کاهش ریزش موی شدید می شود. از این رو افراد می توانند این روغن را به عنوان روغن تراپی استفاده کنند و از مزیت های آن بهره مند شوند. البته روغن آرگان برای ریزش مو مناسب است، ولی خواص بسیار زیادی برای موها دارد. مطالعات و آمارها نشان می دهند که افراد زیادی با مصرف روغن آرگان شاهد کاهش ریزش مو بوده اند.

حتی این روغن می تواند منجر به رویش جدید موها شود. روغن آرگان برای ریزش مو عالی است. به شرطی که بتوانید روغن آرگان اصل خریداری کنید.

ترکیبات روغن آرگان برای کاهش ریزش مو

روغن آرگان به عنوان یکی از بهترین روغن های گیاهی موجود در بازار شناخته می شود که ترکیبات بسیار زیادی دارد. ترکیبات موثر موجود در روغن آرگان باعث کاهش ریزش مو شده و می توانند نقش موثری در افزایش رویش مجدد موها داشته باشند.

روغن آرگان با داشتن ویتامین ها، اسیدهای چرب و … می تواند باعث رشد مجدد موها، جلوگیری از خشکی موها، کاهش ریزش مو و … شود. از جمله ترکیبات موثر به کار رفته در روغن آرگان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ویتامین E
  • استرول ها
  • پلی فنول ها
  • اسیدهای چرب ضروری
  • فولیک اسید
  • و …

این ترکیبات خاصیت آنتی اکسیدانی خوبی به روغن آرگان داده اند. به همین خاطر این روغن گیاهی می تواند مانع از خشکی موها و یا از دست رفتن موها شود. مصرف روغن آرگان به صورت گرم بر جذب این مواد مغذی به فولیکول های مو اضافه می کند و همین موضوع باعث می شود که افراد زیادی علاقه مند به مصرف این روغن گیاهی باشند.

 

ویژگی های روغن آرگان

حالت روغن در دمای معمولی: مایع

دارای رایحه: ملایم

رنگ: طلایی کم رنگ

شرایط نگهداری: دور از نور آفتاب و در ظرف تیره نگهداری نمایید.

بافت: سبک(غیر کمدوژنیک)

خواص روغن آرگان برای ریزش مو

روغن آرگان یک روغن گیاهی مغذی موها است!

همانطور که اشاره کردیم، روغن آرگان برای ریزش مو بسیار مناسب است. دلیل این موضوع ترکیبات مغذی می باشند که در این روغن گیاهی به کار رفته اند و باعث افزایش اثربخشی این روغن گردیده اند. روغن آرگان به عنوان یک روغن مغذی مو شناخته می شود که با داشتن اسیدهای چرب ضروری و آنتی اکسیدان ها، موها را تقویت می کند.

افرادی که دارای موهای نازک شده می باشند، می توانند از روغن آرگان برای کاهش نازکی موها استفاده کنند. افزایش ضخامت موها با کمک روغن آرگان دور از باور نیست. ولی به هر حال لازم است که افراد این روغن را به صورت روزانه مصرف کنند تا شاهد اثربخشی مطلوب آن باشند.

روغن آرگان به خوبی مواد مغذی مورد نیاز را به فولیکول های مو می رساند و مانع از خشکی موها و یا ایجاد موخوره در موها می شود. با توجه به اینکه روغن آرگان باعث مرطوب شدن پوست سر نیز می شود، می تواند در رفع خشکی پوست سر و شوره های خشک نیز موثر باشد. به همین خاطر، روغن آرگان برای ریزش مو ناشی از شوره سر مناسب می باشد.

با روغن آرگان، موهای مرطوب و خاصی خواهید داشت

یکی از مهم ترین خواص روغن آرگان این است که می تواند موها را مرطوب و خاص کند. شاید شما بعد از اینکه از حمام می آیید، با موهای به شدت خشک و وز شده مواجه باشید. ولی روغن آرگان می تواند این مشکل را برطرف کند و باعث ایجاد صافی بر روی موها شود.

روغن گیاهی آرگان با محافظت از موهای شما در برابر عوامل محیطی، نقش موثری در حفظ رطوبت موها دارد و مانع از خشک شدن موها می شود. به همین خاطر، افرادی که دارای موهای وز شده و خشک می باشند، می توانند با مصرف روغن آرگان شاهد بهبود خشکی موهای خودشان باشند.

نحوه مصرف روغن آرگان برای ریزش مو

نحوه مصرف روغن آرگان برای ریزش مو

حال که با خواص و ترکیبات مغذی به کار رفته در روغن آرگان آشنا شدیم، شاید این سوال برای شما مطرح شود که نحوه مصرف روغن آرگان برای ریزش مو چگونه است؟ به طور کلی، روغن تراپی مو روش های متعددی دارد و شاید هر فرد بتواند با روش خاصی پیش برود.

ولی یکی  از بهترین روش ها برای روغن تراپی موها با روغن آرگان برای کاهش ریزش مو، استفاده از روغن گرم آرگان می باشد. برای این کار می بایست که فقط کمی روغن آرگان را روی حرارت، بخاری، شوفاژ و … گرم کنید.

سپس، مقداری از روغن را بردارید و با نوک انگشتان خود به کف سر بزنید. در مرحله بعدی لازم است که پوست سر خود را ماساژ دهید تا روغن آرگان جذب پوست سر شما شود و به فولیکول های موی شما برسد. شما می توانید این کار را حدودا ۳ ساعت قبل از حمام رفتن انجام دهید. ولی برای اینکه اثربخشی بهتری از روغن آرگان مشاهده کنید، توصیه می کنیم که شب ها قبل از خواب روغن آرگان را به کف سر بزنید. سپس، یک کلاه گرم بر روی سر خود بگذارید تا روغن به خوبی به پوست سر شما جذب شود.

نحوه مصرف روغن آرگان بعد از استحمام

یکی دیگر از روش های رایج برای استفاده از روغن آرگان این است که افراد بعد از استحمام از این روغن استفاده کنند. این کار معمولا برای رفع خشکی و وزی موها صورت می گیرد. برای این کار نیازی به گرم کردن روغن ندارید. فقط کافیست که بعد از استحمام، زمانی که آب موهای شما گرفته شده است، مقداری از روغن گیاهی را بر روی ساقه موها بزنید. سپس، می توانید به آرامی روغن را به موها ماساژ دهید تا جذب موها گردد.

اگر موها و پوست سر چربی دارید، بهتر است که بعد از استحمام روغن آرگان را بر روی کف سر استفاده نکنید. این کار باعث چرب شدن بیش از حد موهای شما می شود.

جمع بندی

روغن آرگان اصل دارای بوی ملایم و رنگ زردی است که خواص بی شماری برای پوست دارد. در صورتی که دارای ریزش موی شدید می باشید و به دنبال یک روغن گیاهی برای کاهش ریزش مو می گردید، این روغن برای شما بهترین گزینه است.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 29 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.