تاچ ال سی دی موبایل - پارسی زی
چرا طعم غذای هواپیماها متفاوت است؟

چرا طعم غذای هواپیماها متفاوت است؟

چرا طعم غذای هواپیماها متفاوت است؟ به طور معمول، اکثر افرادی که سفر هوایی را تجربه کرده اند؛ متوجه تغییر طعم غذا در هواپیما شده …

اجاره ماشین در تهران فرودگاه امام خمینی و اجاره خودرو در فرودگاه مهرآباد

اجاره ماشین در تهران فرودگاه امام خمینی و اجاره خودرو در فرودگاه مهرآباد

اجاره ماشین در تهران فرودگاه امام خمینی و اجاره خودرو در فرودگاه مهرآباد تهران به عنوان پایتخت کشور؛ یکی از شهرهای جذاب و دیدنی ایران …

بلیط هواپیما مشهد را چارتر بخرید

بلیط هواپیما مشهد را چارتر بخرید

بلیط هواپیما مشهد را چارتر بخرید سفر به مشهد در تمام روزهای سال طرفداران خاص خود را دارد. به طوری که بلیط هواپیما مشهد از …

تاچ ال سی دی موبایل

تاچ ال سی دی گوشی موبایل اصلی ترین و مهم ترین قطعه در موبایل های هوشمند است که کارکرد آن برای کاربران بسیار مهم بوده و اصلی ترین معیار برای خرید گوشی نیز محسوب می شود. شناخت دقیق تاچ ال سی دی موبایل و انواع آن می تواند در صورت لزوم در هنگام خرید دید بهتری برای شما ایجاد کند تا بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید. تاچ ال سی دی برای اینکه کارکرد عالی خود را در موبایل به نمایش بگذارد، از اجزای مختلفی تشکیل شده که در ادامه سعی داریم با استفاده از تجربه و تخصص تعمیرکار حرفه ای این اجزا را به شما معرفی نموده و کارکرد هر یک را نیز تشریح نماییم. انواع ال سی دی های موجود روی اسمارت فون ها را نیز در انتها بررسی خواهیم کرد. برای این کار از تعمیرکار حرفه ای شرکت موبایل کمک، کمک گرفته ایم تا مطالب ارائه شده از نظر فنی کامل و دقیق باشند.

C:\Users\ali ahmadi\Desktop\Android-Touchscreen-Calibration-Featured.png

اجزای تاچ ال سی دی موبایل

تاچ ال سی دی ها از بالا به پایی از اجزای زیر تشکیل می شوند:

  1. گلس گوشی

بالاترین و اولین جزء از اجزای تاچ ال سی دی موبایل گلس آن است. البته منظور از گلس لایه محافظی که در مغازه های موبایل فروشی روی گوشی شما قرار می گیرد، نیست. برندهای تولید کننده موبایل های هوشمند برای محافظت از صفحه نمایش های گران قیمت این موبایل ها از یک گلس به عنوان محافظ استفاده می نمایند. گوریلا گلس معروف ترین گلس محافظ است که در گوشی های امروزی شاهد استفاده از آن هستیم.

  1. صفحه دیجیتایزر یا تاچ

دومین جزء از اجزای صفحه نمایش گوشی ها، صفحه دیجیتایزر یا تاچ گوشی است که عملیات لمس روی این قطعه انجام می پذیرد. این قطعه با قطعه زیریرن در ارتباط و اتصال بوده و در صورت خرابی یا ایراد در این قطعه، تاچ گوشی شما عمل نخواهد کرد.

  1. سومین و آخرین جزء از صفحه نمایش که در پایین ترین قسمت هم قرار دارد، خود ال سی دی است که در زیر دیجیتایزر قرار گرفته و تمام فناوری های موجود در تاچ ال سی دی موبایل روی آن سوار است.

هر خرابی مربوط به کدام یک از اجزای تاچ ال سی دی است؟

حال که با اجزای مختلف تاچ ال سی دی موبایل آشنا شدید، راحت تر می توانید در هنگام خرابی دلیل آن را درک کرده و متوجه ایراد دستگاه خود شوید. در ادامه به بررسی و ارتباط هر یک از خرابی ها و ایرادات تاچ ال سی دی با اجزای آن می پردازیم:

شکستگی تاچ ال سی دی موبایل

در صورتی که تاچ ال سی دی موبایل شما شکسته باشد، در صورت سطحی بودن این شکستگی معمولا مربوط به گلس محافظ گوشی است که با تعویض آن دیگر نیازی به تعویض کل سیستم تاچ ال سی دی نخواهید داشت. اما در صورت عمیق شدن شکستگی، این ایراد به دیجینتایزر و خود ال سی دی رسیده و در نهایت نیاز به تعویض آن خواهید داشت. البته باید یادآور شویم که در گوشی های امروزی صفحه دیجیتایزر و ال سی دی به صورت یکپارچه عمل کرده و در صورت خرابی هر یک، کل سیستم باید تعویض شود.

C:\Users\ali ahmadi\Desktop\galaxy-s20-ultra-touch-lcd.jpg

اختلال در تاچ گوشی

خراب شدن تاچ گوشی نشان از بروز ایراد در صفحه دیجیتایزر دارد. البته در این مواقع نیز چاره ای جز تعویض کل تاچ ال سی دی نخواهید داشت.

بقیه ایراداتی که در تاچ ال سی دی موبایل شاهد آن هستیم، معمولا متوجه خود ال سی دی هستند. مهم ترین این ایرادات موارد زیر می باشند:

  • کاهش کیفیت تصویر
  • پیکسل مردگی
  • سیاه شدن بخش یا تمام تاچ ال سی دی
  • سو سو زدن صفحه نمایش موبایل
  • وجود خط های سیاه روی قسمتی از صفحه نمایش
  • بنفش شدن صفحه نمایش یا رنگی شدن آن

انواع ال سی دی های به کار گرفته شده در گوشی های هوشمند

در گوشی های امروزی انواع مختلفی از صفحه نمایش ها با کیفیت مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به بررسی و معرفی آنها می پردازیم. البته کاربران می توانند برای آشنایی هر چه بهتر با این فناوری ها از مقاله های آموزشی سایت mobilekomak.com استفاده نمایند.

  1. صفحه نمایش ال سی دی از نوع TFT

TFT ها از جمله ابتدایی ترین، مقرون به صرفه ترین و ارزان ترین ال سی دی های موجود در اسمارت فون های امروزی هستند که معمولا از آنها برای بهینه کردن قیمت گوشی استفاده می شود. TFT مخفف عبارت Thin Film Transistor است. این ال سی دی ها مقاومت بالا اما کیفیت تصویر متوسطی دارند.

  1. صفحه نمایش ال سی دی از نوع IPS

این نوع از تاچ ال سی دی موبایل دارای کیفیت بهتری نسبت به نمونه قبلی بوده و از این گذشته قیمت بالاتری هم نسبت به آنها دارا می باشد. IPS مخفف عبارت In-Place Switching است. گوشی های میان رده و برخی از بالا رده های بازار از این قابلیت برخوردارند.

  1. صفحه نمایش OLED

صفحه نمایش های مدرنی هستند که امروزه جایگزین نمونه های ال سی دی شده اند، صفحه نمایش OLED هستند که در کنار کیفیت فوق العاده دارای مصرف باتری بهینه تری هم هستند.

  1. AMOLED

نسل جدیدتر صفحه نمایش OLED هستند که از نظر کیفیت و ساختار بهینه شده و مصرف باتری کمتری هم دارند.

C:\Users\ali ahmadi\Desktop\مقایسه-میزان-تعمیر-پذیری-گوشی-های-مختلف-min.jpg

” موبایل کمک ” عرضه کننده تاچ ال سی دی اورجینال موبایل های هوشمند

با توجه به ساختار و کیفیتی که برای انواع تاچ ال سی دی موبایل برشمردیم، دقت به استفاده از محصولات برند و درجه یک در زمان تعویض این قطعه اهمیت بسیار زیادی دارد. این مسئولیت بزرگ را تنها می توانید از مراکز معتبری بخواهید که مستقیما وارد کننده و عرضه کننده این قطعه باشند. شرکت موبایل کمک با در اختیار داشتن تجهیزات مدرن و پیشرفته در این زمینه اکنون می تواند چنین مزیتی را برای شما فراهم آورده و خیال شما را از بابت کیفیت این محصول، بعد از تعویض آن نیز برای شما حفظ نماید.

 

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 15 بهمن 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.