انتخاب پودر دکلره مناسب - پارسی زی
چرا باید قبل از اقدام پرونده های ملکی  نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ملکی اقدام کرد؟ 

چرا باید قبل از اقدام پرونده های ملکی  نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ملکی اقدام کرد؟ 

چرا باید قبل از اقدام پرونده های ملکی  نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ملکی اقدام کرد؟ یکی از تصورات اشتباهی که درباره جلسات مشاوره حقوقی …

خرید لوازم آرایش چشم اورجینال

خرید لوازم آرایش چشم اورجینال

خرید لوازم آرایش چشم اورجینال اگر بخواهیم به مسائل مربوط به خرید لوازم آرایش بپردازیم، اطمینان از اصل بودن برندهای انتخابی را باید مهم ترین …

نظافت کف مدارس بوسیله کف شوی صنعتی

نظافت کف مدارس بوسیله کف شوی صنعتی

نظافت کف مدارس بوسیله کف شوی صنعتی اهمیت نظافت زمین مدارس روزانه صدها نفر در راهروهای مدارس و دانشگاه‌ها رفت و آمد دارند. وارد کلاس‌های …

انتخاب پودر دکلره مناسب

مطمئنا اکثر خانم‌ها حداقل یک بار نام پودر دکلره را شنیده‌اند. اما اگر بار اولی است که تصمیم به رنگ کردن موهای خود دارید و می‌خواهید در مورد این فرآیند نکات بیشتری را بدانید همراه با دوره‌ آموزش کوتاهی مو آموزشگاه آرایشگری مرجان کریمی تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

پودر دکلره چیست؟

در زبان انگلیسی دکلره به معنای برداشتن رنگ است و اصطلاحا به بی‌رنگ کردن تارهای مو اشاره دارد. در واقع دکلره با خارج کردن رنگدانه‌های مو، آن را برای دریافت رنگدانه‌های جدید آماده می‌نماید. به طور کلی بدون استفاده از پودر دکلره و با رنگ کردن معمولی، موها ۳ تا ۴ درجه روشن‌تر می‌شوند، اما برای روشن شدن بیشتر، استفاده از پودر دکلره الزامی است.

پودر دکلره

این ماده بیشتر برای بی‌رنگ کردن موهای سر به کار برده می‌شود؛ البته می‌توان با کرم دکلره یا دکوکرم به راحتی موهای بدن را نیز بی‌رنگ کرد. همانند مواد شیمیایی دیگر، رنگ هم دارای عناصری است.

هنگامی که شما می‌خواهید رنگ موهای خویش را به صورت کامل تغییر دهید، به طور نمونه از رنگ مشکی به رنگ بلوند، موهایتان را تغییر دهید، آنگاه به دکلره نیاز پیدا می‌کنید.

دکلره از مواد پراُکسید ساخته شده، که این مواد می‌تواند سبب بی‌رنگ کردن موها شوند. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که دکلره باید در کنار اکسیدان استفاده شود، چنانچه دکلره را با آب مخلوط کنید، دکلره فعال نخواهد گردید پس برای دکلره کردن احتیاج به خرید اکسیدان هم دارید.

همیشه رنگ‌ها برای ترکیب شدن به چند رنگ پایه قرمز، زرد، آبی و سیاه و سفید تجزیه می‌شوند. وقتی که فرد موهای خود را رنگ می‌کند رنگ روی موهای او یعنی همان رنگ پایه مو به رنگ‌هایی مانند آبی، قرمز و زرد تجزیه می‌شود و موها هاله‌هایی مانند زردی و قرمزی می‌گیرند.

به خاطر طول موج بسیار پایین رنگ آبی، این رنگ اغلب به سرعت از روی موها پاک می‌شود اما قرمز و زرد ماندگاری بیشتری دارند. برای پیشگیری از این مشکل موها باید دکلره شوند. در مورد رنگ مو‌های روشن این مشکل بیشتر رخ می‌دهد؛ زیرا ممکن است در رنگ‌های تیره با استفاده از مواد ضد زردی و قرمزی مانند اکسیدان‌های مخصوص و شامپوهای خاص بتوان زردی و قرمزی را کنترل کرده و از بین برد اما در رنگ موهای روشن این امکان وجود ندارد.

انواع پودر دکلره

  • پودر دکلره سفید: این پودر برای افرادی که دارای موهای حساس، نازک و از قبل رنگ شده هستند، مناسب است و ضعیف‌ترین نوع دکلره به شمار می‌رود.
  • پودر دکلره آبی: این پودر عموما برای افرادی که دارای موهای سالم‌تری هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد و از پودر سفید قوی‌تر است.
  • پودر دکلره بنفش: این پودر همانند شامپوهای ضد زردی عمل می‌کند و از زرد شدن موها جلوگیری می‌کند. موهایی که ممکن است بعد از دکلره زرد شوند باید از این محصول بر روی آن‌ها استفاده شود. اگر می‌خواهید موهایی به رنگ خاکستری و یا دودی داشته باشید، می‌توانید از این محصول استفاده نمایید.
  • پودر دکلره سبز: پودر دکلره سبز ضد قرمزی مو است. اگر رنگدانه‌های قرمز رنگ و یا توناژ‌های نامناسب برروی موهای خود دارید می‌توانید از پودر دکلره سبز استفاده نمایید. بر اساس خنثی‌سازی رنگ‌ها، رنگ سبز خنثی کننده رنگ قرمز است.

برخی افراد بر این باور هستند که پودر دکلره آبی با از بین بردن تناژ نارنجی و تناژهای گرم موها، می‌تواند بلوند روشن و زیباتری ایجاد کند؛ در حالی که پودر دکلره سفید چنین خاصیتی ندارد و فقط موها را روشن می‌کند.

ولی بسیاری از متخصصین آموزش رنگ و مش معتقدند که رنگ پودر دکلره در تغییر رنگ موها چندان مؤثر نیست و زردی و تناژ موها ارتباطی با رنگ پودر دکلره ندارد. طبق نظر برخی دیگر، به دلیل مشخص نبودن تأثیر پودر دکلره آبی، بهتر است از پودر دکلره سفید به جای آن استفاده شود و مراحل تغییر رنگ موها کاملا کنترل گردد.

البته باید این نکته را مد نظر قرار داد که برای دستیابی به رنگ موی زیباتر باید حتما از تونر در هر دو پودر دکلره آبی و پودر دکلره سفید استفاده شود.

در دوره آموزش رنگ و مش آموزشگاه مرجان کریمی، کار با انواع پودر دکلره، کاربرد آن ها و نحوه استفاده از آن ها آموزش داده می شود و هنرجو بعد از گذراندن این دوره می تواند در بازار کار فعالیت کند.

پودر دکلره خوب چه خصوصیت‌هایی دارد؟

از مزایای پودر دکلره با کیفیت:

  • پس از مخلوط کردن با اکسیدان‌ها کف ایجاد نمی‌کند.
  • پودر دکلره با کیفیت با گذشت زمان از ترکیب اولیه سفت و سخت می‌شود.
  • وقتی پودر دکلره را در فویل بندی‌های مو قرار می‌دهیم هیچ موادی بیرون نمی‌ریزد در حالی که پودر دکلره بی‌کیفیت دچار نشتی می‌شود.
  • پودر دکلره خوب پودری بدون غبار و گاز است و هنگامی که آن را از فاصله ۳۰ سانتی‌متری درون ظرف می‌ریزیم هیچ غباری از آن بلند نخواهد شد.

انتخاب پودر دکلره مناسب

هنگام روشن کردن موها باید در انتخاب پودر دکلره دقت بیشتری داشت و رنگ اصلی موها را در نظر گرفت. افرادی که موهای بلوند دارند، بدون استفاده از دکلره‌های شدید، می‌توانند موهای خود را روشن کرده و به انواع رنگ‌های روشن درآورند ولی افراد با موهای تیره، باید در این مورد دقت بیشتری داشته باشند.

در کل دو نوع دکلره با اثرات متفاوت روی موها وجود دارد. اکسیدان مایع در ولوم‌های مختلف ۱۰، ۲۰، ۳۰ و ۴۰ موجود می‌باشد، ولوم ۱۰ دارای قدرت کمتری نسبت به اکسیدان‌های با ولوم ۳۰ و ۴۰ است. معمولا اکسیدان ۴۰ تنها برای هایلایت مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل اینکه باعث سوختگی کف سر می‌شود، با کف سر برخورد ندارد.

پودرهای دکلره نیز معمولا در رنگ‌های بنفش، آبی و سفید و سبز وجود دارند. اگرچه این پودرها تفاوت چندانی با هم ندارند اما در عمل تناژ مو توسط پودر دکلره‌های رنگی طبیعی‌تر از پودر دکلره سفید دیده می‌شود.

لازم است درهنگام خرید پودر دکلره به برند آن توجه کنید و محصولات مورد نظر خود را از مراکز خرید معتبر و همچنین از برند‌های معرفی شده خریداری کنید. ما در آموزشگاه آرایشگری مرجان کریمی به کیفیت محصولات اهمیت ویژه‌ای می‌دهیم و از آن جایی که پودر دکلره روی موهای شما استفاده می‌شوند، استفاده از محصولات غیراستاندارد می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به موهای شما وارد کند. برای آنکه بتوانید به هدف خود برسید و از طرفی هم به موهای خود آسیب وارد نکنید، بهتر است این نکات مهم در خرید پودر دکلره را به خاطر بسپارید تا بتوانید پودر مناسبی خریداری نمایید.

امیدواریم که از این مقاله استفاده کرده باشید و براتون مفید بوده باشد.

 

آخرین بروز رسانی در : شنبه 2 اسفند 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.