هموروئید چیست؟ - پارسی زی
چرا تولید محتوا در بازاریابی اهمیت زیادی دارد؟

چرا تولید محتوا در بازاریابی اهمیت زیادی دارد؟

چرا تولید محتوا در بازاریابی اهمیت زیادی دارد؟ بازاریابی تولید محتوا یک میدان مین است که باید با احتیاط در آن قدم بردارید. اما علی …

اسم انتی بیوتیک برای عفونت روده

اسم انتی بیوتیک برای عفونت روده

اسم انتی بیوتیک برای عفونت روده قرص عفونت روده ؛ نام قرص و آنتی بیوتیک و مدت زمان برای درمان عفونت روده همگی در سایت …

روش صحیح ضدعفونی کردن و گندزدایی و پیشگیری از بیماری های پوستی

روش صحیح ضدعفونی کردن و گندزدایی و پیشگیری از بیماری های پوستی

روش صحیح ضدعفونی کردن و گندزدایی و پیشگیری از بیماری های پوستی تمام سطوح از پوست دست انسان گرفته تا کاشی ها و دیوار و …

هموروئید چیست؟

هموروئید یکی از بیماری‌های رایج نشیمنگاه است، دلیل اصلی ایجاد شدن این بیماری در اکثر افراد را تغذیه نامناسب می‌توان در نظر گرفت. بیماری هموروئید یا همان بواسیر می‌تواند برای فرد مشکلات مختلفی ایجاد کند. هموروئید در مراحل اولیه می‌تواند به وسیله درمان‌های خانگی رفع شود اما در صورتی که بواسیر در مراحل انتهایی و در درجه‌های بالایی باشد انجام لیزر هموروئید لازم و ضروری خواهد بود.

هموروئید به دو دسته هموروئید داخلی و هموروئید خارجی تقسیم بندی می‌شود. فرد دچار شده به هموروئید خارجی درد زیادی را احساس خواهد کرد و دلیل این موضوع هم حساس بودن ناحیه بیرونی مقعد است.

در بواسیر داخلی که بهترین روش برای درمان آن استفاده از لیزر هموروئید داخلی است، درمان کردن هموروئید داخلی با لیزر هموروئید یک مزیت بزرگ دارد و آن هم درمان بواسیر بدون آن که فرد دچار خونریزی، عود بیماری و عفونت شود.

برخی از خانم‌ها به دلیل وجود شرم و حیا، از مراجعه به پزشک متخصص بواسیر خودداری می‌کنند. همین امر باعث می‌شود که فرد دچار هموروئید درجه‌های بالاتر شود. به همین دلیل وجود جراح بواسیر خانم برای مراجعه به آن برای بیشتر بانوان لازم و ضروری است. دکتر پروانه منصوری متخصص جراحی لیزر هموروئید، با بیش از ۱۰۰۰ عمل موفق در تهران با عنوان بهترین جراح بواسیر خانم شناخته می‌شود.

بواسیر چیست؟

بواسیر یا همان هموروئید یکی از بیماری‌های ناحیه نشیمنگاه است که با توجه به گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، بیش از ۷۵ درصد مردم در زندگی خود یک بار با این بیماری رو به رو شده‌اند. بیماری بواسیر دارای درجه‌های مختلفی از یک تا چهار است. درجه یک یعنی فرد دچار هموروئید خفیف شده است ولی بواسیر نوع ۴ یعنی تنها راه حل برای درمان بواسیر لیزر هموروئید در یک کلینیک تخصصی هموروئید مناسب است.

درمان‌ کردن بیماری بواسیر اگر در مراحل اولیه باشد به هیچ عنوان سخت و ناممکن نیست، کافی است تا شیوه زندگی و همچنین تغذیه را تغییر داد.

چرا دچار بیماری هموروئید می‌شویم؟

مبتلا شدن به بیماری هموروئید دلایل مختلفی دارد، درگیر شدن بیش از ۷۵ درصد افراد به این معنی است که دامنه دلایل ابتلا به این بیماری بسیار زیاد است. در زیر چند مورد از دلایل اصلی ابتلا به بیماری بواسیر را ذکر کرده‌ایم.

  1. وارد آمدن فشار بیش از اندازه به ناحیه مقعد
  2. یبوست به ویژه یبوست برای مدت طولانی
  3. اسهال مزمن برای مدت زمان طولانی
  4. سرفه‌های عمیق
  5. وراثت
  6. حاملگی در زنان
  7. افزایش فشار در ناحیه شکم به هر دلیلی
  8. استفاده از رژیم غذایی نا مناسب، به ویژه مصرف غذاهای کم فیبر
  9. سیروز کبدی
  10. و…

دلایل مبتلا شدن به هموروئید می‌تواند بسیار زیاد باشد. پیگیری نکردن روش درمانی بواسیر می‌تواند زندگیتان را به راحتی از مدار اصلی خودش خارج سازد.

انواع هموروئید کدامند

بیماری هموروئید در حالت کلی به ۲ دسته هموروئید داخلی و هموروئید خارجی تقسیم بندی می‌شود.

هموروئید خارجی و درمان لیزر هموروئید خارجی

هموروئید خارجی همان طور که از نامش مشخص است، در خارج از راست روده ظاهر می‌شود. این نوع از بواسیر به دلیل آن که در ناحیه حساس و پر از سلول است، درد زیادی را به فرد وارد می‌کند. درمان هموروئید خارجی به وسیله لیزر یکی از بهترین و همچنین آسان‌ترین روش‌های درمانی هموروئید است.

هموروئید داخلی و درمان لیزر هموروئید داخلی

منظور از هموروئید داخلی، نوعی از برآمدگی است در داخل راست روده است که فرد را در زمان دفع مدفوع دچار مشکل می‌کند. در صورتی که فرد درگیر هموورئید داخلی پیشرفته شود، در زمان دفع مدفوع خونریزی، درد زیاد و همچنین سوزش بسیار دردناک را تجربه خواهد کرد.

روش‌های درمانی بیماری هموروئید

بیماری هموروئید را می‌توان به روش‌های مختلفی درمان کرد که از جمله این روش‌های درمانی می‌توان به موارد توضیح داده شده در ادامه اشاره کرد.

درمان هموروئید با گیاهان دارویی

یکی از رایج‌ترین و معمولا اولین انتخاب برای درمان هموروئید استفاده از گیاهان داروی است. گیاهان داروی زیادی وجود دارد که تا اندازه زیادی می‌تواند در روند بهبود هموروئید به شما کمک کند.

توجه داشته باشید که تنها زمانی می‌توان از گیاهان داروی به جای روش‌های دیگر درمانی مانند جراحی لیزر هموروئید استفاده کرد که بیماری فرد در مراحل اولیه خود باشد.

درمان هموروئید با دارو

داروها و پمادهای مختلفی وجود دارد که به واسطه استفاده از آن‌ها فرد می‌تواند روند درمانی بواسیر خود را سریع‌تر کند. انواع دارو و پماد وجود دارد که فرد با استفاده از آن‌ها خواهد توانست از درد، خارش و… خلاص شود.

جراحی لیزر هموروئید

یکی از بهترین روش‌ها برای درمان هموروئید را می‌توان جراحی لیزر هموروئید در نظر گرفت. در این روش که یکی از جدیدترین روش‌های درمان هموروئید است، پزشک متخصص هموروئید با استفاده از لیزر اقدام به درمان بواسیر می‌کند. در روش درمان لیزر هموروئید هیچگونه برشی در ناحیه بواسیر انجام نمی‌شود و وابسته به آن که از روش لیزر پرتوان یا لیزر کم‌توان در هنگام استفاده از لیزر بواسیر استفاده می‌شود می‌تواند متفاوت عمل کند.

در لیزر پرتوان هموروئید هیچگونه برشی در سطح پوست داده نمی‌شود و تنها با تابش مستقیم نور به محل بواسیر فرآیند خون رسانی به بواسیر کم می‌شود و به این صورت بواسیر بدون هیچگونه خونریزی با استفاده از لیزر هموروئید درمان می‌شود.

در روش لیزر کم توان هموروئید، هیچ گونه تماسی بین لیزر و بواسیر وجود نخواهد داشت که همین امر باعث می‌شود تا بیمار پس از عمل دچار هیچگونه عوارضی نظیر عفونت، خونریزی و… نشود.

جراح بواسیر خانم

بسیاری از زنان درگیر با بیماری هموروئید به دلیل وجود شرم و حیا، از انجام معاینه بیماری بواسیر سر باز می‌زنند. همین موضوع باعث می‌شود بیماری که می‌تواند در یک زمان کوتاه و تنها با چند توصیه کوچک درمان شود، نیاز به جراحی هموروئید داشته باشد.

عدم مراجعه بانوان درگیر با بیماری بواسیر باعث می‌شود تا بیماری روز به روز وخیم‌تر شود، این موضوع تا آنجایی ادامه پیدا می‌کند که دفع مدفوع برای بیمار تقریبا غیر ممکن می‌شود.

مراجعه به جراح بواسیر خانم می‌تواند تا اندازه زیادی از وجود شرم و حیا جلوگیری کند. دکتر پروانه منصوری پزشک متخصص جراحی بواسیر خانم با بیش از ۱۰۰۰ عمل موفق در تهران، آماده ارائه مشاوره رایگان به شما است.

آنچه در مقاله هموروئید چیست بیان شد

بیماری هموروئید یکی از بیماری‌های رایج و دردناک است، عمده دلیل مبتلا شدن به این بیماری را می‌توان تغذیه نامناسب و همچنین تغییر کردن شیوه زندگی در نظر گرفت. بیماری بواسیر روش‌های درمانی مختلفی دارد که از جمله این روش‌های درمانی می‌توان به درمان گیاهی، درمان دارویی و لیزر بواسیر تقسیم بندی کرد.

 

آخرین بروز رسانی در : جمعه 22 اسفند 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.