چمن مصنوعی ارمغان پیشرفت تکنولوژی برای زیباسازی پیرامون ما - پارسی زی
مهمترین ویژگی های شامپو مناسب موهای چرب، معرفی برترین برندها

مهمترین ویژگی های شامپو مناسب موهای چرب، معرفی برترین برندها

مهمترین ویژگی های شامپو مناسب موهای چرب، معرفی برترین برندها شامپو مناسب موهای چرب چه ویژگی‌هایی دارد؟ اگر موهای چربی دارید، احتمالا پاسخ این سوال …

رزرو بهترین هتل های چهار ستاره مشهد نظیر هتل کیانا مشهد

رزرو بهترین هتل های چهار ستاره مشهد نظیر هتل کیانا مشهد

رزرو بهترین هتل های چهار ستاره مشهد نظیر هتل کیانا مشهد هتل کیانا مشهد یکی از هتل های ۴ ستاره خوب مشهد است که در …

معماری برند (Brand Architecture) چیست؟ بررسی 3 استراتژی معماری برندهای بزرگ

معماری برند (Brand Architecture) چیست؟ بررسی 3 استراتژی معماری برندهای بزرگ

معماری برند یک ساختار صحیح برای برند و زیر برندهای آن ایجاد می‌کند تا در نهایت برای مخاطب هدف جذاب‌تر گردد و امکان تأمین هدف‌های …

چمن مصنوعی ارمغان پیشرفت تکنولوژی برای زیباسازی پیرامون ما

زندگی مدرن شهری، ساختمان های سربه فلک کشیده، رشد جمعیت، نبود فضای سبز کافی برای کودکان از بزرگترین دلایلی است که بشر را به فکر نوآوری و خلاقیت برای همگام شدن با طبیعت کرده است. فضای سبز و داشتن زیبایی های طبیعی علاوه بر شادابی محیط باعث جلای روح و روان می گردد. چمن مصنوعی یکی از بکرترین و جذاب ترین پیشرفت در صنعت نساجی است که با تکنولوژی و خلاقیت ترکیب شده و توانسته در دکوراسیون داخلی و خارجی انقلاب عظیمی ایجاد کند. این محصول نه فقط بعنوان یک کفپوش کاربرد دارد بلکه با زیبایی های بی نظیری که خلق می کند حس و حال یک چمنزار طبیعی را برای ما بوجود می آورد.

الیاف چمن مصنوعی به زیبایی چمن طبیعی

با خلاقیت در نساجی و پیشرفت فناوری، الیاف چمن مصنوعی جوری طراحی گردیده است که بسختی می توان چمن طبیعی و مصنوعی را از یگدیگر تشخیص داد. الیاف چمن مصنوعی اغلب از جنس پلی پروپیلن یا پلی اتیلن ساخته شده است که باعث شده به لطافت و نرمی چمن طبیعی افزوده شود. تراکم بالای بین ۱۵ تا ۲۴ هزار گره در هر متر مربع باعث ماندگاری بالای این محصول می شود. امروزه نسل جدیدی از چمن مصنوعی تزئینی تولید می شود که در دکوراسیون داخلی و خارجی کاربرد زیادی دارد و مورد توجه طراحان و دکوراتیوکاران زیادی قرار گرفته است. انعطاف پذیری الیاف بگونه ای است که در هنگام راه رفتن بر روی آن حس نرمی و شادابی خاصی احساس می شود. نوع تایل آن در فضاهایی با متراژ کم و برای طراحی و زیبایی گوشه ها همچنین بعنوان زیرگلدانی، کنار تخت و پادری بسیار مناسب و اقتصادی است.

دلایل استفاده از چمن مصنوعی بجای چمن طبیعی

اگرچه چمن طبیعی از جنس طبیعت است و سرسبزی و شادابی طبیعی دارد. اما نگهداری آن مشکلات زیادی برای خود دارد بخصوص در متراژهای بالا مراقبت آن سخت تر است. چمن مصنوعی با طرح ها و رنگ های زیبایی که دارد بسرعت جایگذین چمن طبیعی گردیده است و از مهمترین دلایل استفاده از آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چمن مصنوعی نیاز به مراقبت و رسیدگی مانند آبیاری مداوم، استفاده از سموم و آفت کش ندارد.
  • خاصیت یو وی که دارد در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید مقاوم است و این باعث جلوگیری از پوسیدگی آن می شود.
  • دارای عمری طولانی است و برای سالیان سال قابل استفاده است.
  • در صورت آسیب نیاز به تعویض کل کار نیست و خاصیت ترمیم موضعی دارد.
  • خاصیت خود اطفایی دارد.
  • شستشو آن بسیار راحت است و به سادگی تمیز می شود.
  • انعطاف پذیری بالای الیاف در هنگام راه رفتن بر روی آن مانع از هر آسیبی می شود.
  • دارای خاصیت آنتی استاتیک است و مانع از ایجاد الکتریسیته ساکن می شود.

باتوجه به ویژگی های چمن مصنوعی علاوه بر اینکه استفاده از آن بسیار مقرون بصرفه است. برای محیط زیست و محیط پیرامون ما فاقد هر گونه آلاینده ای است و با توجه به اینکه نیاز به آبیاری ندارد در این دوران خشکسالی و کمبود منابع آبی گزینه مناسبی است.

کاربرد چمن مصنوعی

در گذشته چمن مصنوعی بیشتر برای زمین فوتبال و زمین های ورزشی بکار می رفت. از آنجا که چمن طبیعی نگهداری و مراقبت زیادی می خواهد

چمن مصنوعی ورزشی بسیار ایده ال است. این نوع چمن کلیه آزمایش های مربوط به میزان چرخش توپ، سایش پوست، برگشت پذیری عمودی و جذب ضربه را گذرانده است. در زمین های فوتبال که بصورت حرفه ای است برای مقاومت بالا و ضربه پذیری بیشتر از گرانول و سیلیس استفاده می شود. امروزه کاربرد چمن مصنوعی فراتر از زمین فوتبال است و در طراحی داخلی و خارجی علاقمندان زیادی دارد.

بطور کلی موارد استفاده از چمن مصنوعی عبارتند از:

  • روف گاردن
  • استخر
  • تراس و بالکن
  • حیاط و ویلا
  • اتاق کودک
  • آکواریوم
  • هتل و کافی شاپ
  • مهد کودک و مدارس
  • دور سنگ مزار

چمن مصنوعی گرین وال

استفاده از چمن مصنوعی برای گرین وال یا دیوار سبز یکی دیگر از کاربرد های چمن مصنوعی است که طرفداران زیادی دارد. چمن مصنوعی دیواری قابلیت اجرا بر روی سطوح سخت مثل آجر، بتن و سیمان را دارد و بر روی سطوح گلی و خاکی نیاز به زیرسازی مناسب است. جنس الیاف و ارتفاع الیاف چمن مصنوعی بگونه ای است که بر روی هر دیواری قابل اجرا است. چمن مصنوعی دیواری با خاصیت آکوستیک که دارد عایق صوتی بسیار مناسبی بخصوص در مکان هایی که نیاز به جای دنج و آرام دارد، است. از طرفی عایق گرمایی است و از هدر رفت انرژی گرمایی جلو گیری می کند. چمن مصنوعی دیواری را می توان در ادارات، اتاق کودک، جداسازی فضاهای بزرگتر و برای دیوارهای خارجی ویلا و حیاط استفاده کرد.

جنس الیاف و تراکم الیاف در طول عمر چمن مصنوعی مهم است هر قدر تراکم الیاف بیشتر باشد ماندگاری چمن بیشتر است. در انتخاب چمن مصنوعی دیواری بخصوص در فضاهای خارجی و باز که به مقاومت بیشتری در برابر جریانات جوی و آب و هوایی دارد، دقت بیشتری شود تا دچار پوسیدگی نشود و برای سالیان سال بتوان استفاده کرد.

خرید چمن مصنوعی

عوامل مهمی مثل جنس الیاف، متریال، بکینگ، رنگ و شکل همچنین لوازم جانبی برای نصب مانند چسب دو جزئی، لایه ژئوتکستایل، نوار اتصال، سیلیس و گرانول همه و همه بر روی قیمت چمن مصنوعی تاثیر گذار است. امروزه انواع گوناگونی از چمن مصنوعی در طرح ها و جنس های مختلف با قیمت های متفاوت در بازار موجود است که هر کدام ویژگی خاص خود را دارد. آنچه که مهم است جنسی را انتخاب کنید که الیاف آن فاقد هرگونه مواد آلوده و سرب باشد. الیاف بازیافتی آلرژی زا هستند. بنابراین برای خرید محصول با کیفیت همه جوانب را در نظر بگیرید و با آگاهی کامل محصول خود را انتخاب کنید. سی سی گراس بزرگترین تولید کننده چمن مصنوعی در ایران است که محصولات باکیفیت و مطابق استاندارد های بین المللی تولید می کند. چمن مصنوعی سی سی گراس در طرح ها و رنگ های مختلف به بازار عرضه می شود و الیافی از جنس فیبریلیت یا مونوفیلامنت دارد. محصولات در انواع رولی، نواری و تایلی عرضه می شود. از آنجا که چمن سی سی گراس به طور مستقیم و بدون واسطه به بازار عرضه می شود دارای قیمت مناسب و ارزان نسبت به محصولات مشابه خود دارد. این مجموعه امکان خرید اینترنتی و ارسال رایگان به سراسر کشور را فراهم کرده است. کلیه محصولات دارای اصالت کالا و ضمانت نامه معتبر می باشد.

 

آخرین بروز رسانی در : شنبه 11 اردیبهشت 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.