چگونه به ماندگاری بیشتر عطر و ادکلن کمک کنیم؟ - پارسی زی
بهترین کلینیک ترک اعتیاد الکل در تهران

بهترین کلینیک ترک اعتیاد الکل در تهران

بهترین کلینیک ترک اعتیاد الکل در تهران الکل روان‌گردان بسیار اعتیاد آوری است که مکانیزم عملکرد آن تأثیر بر سیستم عصبی مصرف کننده است و …

ثبت برند لاتین بدون کارت بازرگانی + دو روش ساده و جدید

ثبت برند لاتین بدون کارت بازرگانی + دو روش ساده و جدید

ثبت برند لاتین بدون کارت بازرگانی + دو روش ساده و جدید ثبت برند و علامت تجاری یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌تواند به …

رازهای استفاده از مداد لب و اصول به کار گیری آن

رازهای استفاده از مداد لب و اصول به کار گیری آن

رازهای استفاده از مداد لب و اصول به کار گیری آن رژ لب یکی از جزئیات آرایش است که بسیاری از خانم ها به صورت …

چگونه به ماندگاری بیشتر عطر و ادکلن کمک کنیم؟

حس کردن رایحه خوش عطرها برای مدت طولانی فقط با استفاده مجدد آنها، امکان‌پذیر نیست، بلکه راه‌هایی وجود دارد که کمک می‌کند عطر یا ادوکلنی که روی بدن زده‌ایم، ماندگاری بیشتری داشته باشد. در ادامه این مقاله ۱۴ راهکار جالب برای افزایش ماندگاری رایحه عطر و ادکلن گردآوری شده است. با ما همراه باشید.

  1. از وازلین استفاده کنید

وازلین یکی از لوازم بهداشتی با قدمت بیش از ۱۰۰ سال، مرطوب‌کننده‌ای است که معمولا برای درمان خشکی، اگزما و برخی از بثورات پوستی به کار می‌رود و در میان افراد میانسال به بالا محبوبیت بیشتری دارد. اگر پیش از عطر زدن، مقداری وازلین را روی نواحی که معمولا عطر را اسپری می‌کنید، پخش کنید، عطر ماندگاری بیشتری خواهد داشت. برای روشن‌تر شدن دلیل این موضوع باید دو نکته را مشخص کنیم:

گفته می‌شود عطر و ادکلن را روی محل نبض اسپری کنیم: مچ دست، داخل آرنج دست، گردن، پشت گوش‌ها و پشت زانوهای پا، از بهترین جاها برای اسپری کردن عطر و ادکلن محسوب می‌شوند. چرا که همراه با جریان خون، گرم شده و عطر را در تمام بدن پخش می‌کنند. حال، زمانی که وازلین را روی نبض می‌زنیم، این ناحیه را مرطوب می‌کنیم و در نتیجه احتباس مولکول‌های عطر را بیشتر کرده‌ایم.

  1. عطرها را در حمام نگاه ندارید

رطوبت و نم موجود در حمام باعث پخش شدن و ضعیف شدن رایحه عطر می‌شود. به جای آن، عطرها را داخل اتاق خواب و دور از تابش مستقیم آفتاب قرار دهید. اگرچه شیشه عطر و ادکلن‌ هایی مانند لجند و اسپلندور، معمولا مشکی است و یا پارچه و چرمی به دور خود دارد، اما با این حال، دور نگه‌داشتن آنها از آفتاب، طول عمر آنها را بیشتر می‌کند.

  1. بدن خود را مرطوب کنید

قبل از اسپری کردن عطر مورد نظر، بدن خود را با لوسیون بدون رایحه مرطوب کنید. همانطور که قبل‌تر گفتیم اینکار باعث محبوس ماندن مولکول‌های عطر در بدن شده و ماندگاری عطر را افزایش می‌دهد.

  1. اسپری کردن عطر را در زمان درست انجام دهید

بهترین زمان برای اسپری کردن عطر، بعد از مرطوب بودن پوست است. بنابراین بعد از دوش گرفتن و حمام کردن، به سراغ عطر محبوب خود بروید و میزانی از آن را روی یکی از نبض‌های خود اسپری کنید. همچنین بلافاصله لباس نپوشید، اینکار باعث خشک شدن سریع‌تر بدن می‌شود.

  1. از اصطکاک نبض‌ جلوگیری کنید

بسیاری از افراد دوست دارند عطر را روی مچ دست بزنند و پس از آن دست‌ها را به همدیگر بمالند. اینکار باعث اصطکاک بین پوست دست می‌شود و در نتیجه عطر زودتر از بدن محو می‌شود.

  1. قطرات پایانی را با لوسیون مخلوط کنید

تلاش کنید تا قطره آخر از عطر خود را استفاده کنید. برای اینکار می‌توانید میزانی از لوسیون بدون رایحه خود را داخل بطری عطر بریزید تا بهتر عطر روی شما اسپری شود و هیچ قطره‌ای از آن هدر نرود.

  1. تفاوت بین انواع عطرها را یاد بگیرید

عطرها (پرفیوم) انواع مختلفی دارند. پرفیوم‌ها، بیشترین میزان عصاره معطر را دارند و کمترین آنها مربوط به ادوکلن‌هاست. در میانه این طیف، به ترتیب، ادوپرفیوم و ادو تویلت قرار می‌گیرد. بنابراین زمانی که می‌خواهید عطر مشخصی برای مثال، بلک افغان را انتخاب کنید، باید بدانید ادوپرفیوم بلک افغان، ماندگاری بیشتری نسبت به ادوتویلت و یا ادوکلن بلک افغان خواهد داشت.

  1. از پنبه‌های آغشته به عطر استفاده کنید

گذاشتن عطر داخل کیف، کار چندان معقولانه ای به نظر نمی‌رسد. چرا که ممکن است شیشه عطر بشکند و یا عطر به داخل کیف نفوذ کند. به جای آن اگر می‌خواهید در طول روز، چندین بار از عطر استفاده کنید، تعدادی پنبه آغشته به عطر مورد نظر را درون ظرف کوچک درب‌داری نگهداری کنید تا در طول روز از آنها برای تمدید عطر خود استفاده کنید. همچنین به جای اینکار می‌توانید از عطر جیبی استفاده کنید. به طور حتم عطرهای جیبی بیک را به یاد دارید. اگر می‌خواهید به سراغ برندهای دیگری بروید، ما عطر عود لانکوم جیبی را پیشنهاد می‌کنیم، البته به شرط آنکه بتوانید اصل آن را در بازار پیدا کنید.

  1. بطری عطر را تکان ندهید

بطری عطر را قبل از استفاده تکان ندهید. اینکار باعث می‌شود هوا داخل آن جمع شده و کیفیت رایحه عطر پایین می‌آید.

  1. دئودورانت‌ها را فراموش نکنید

برای ماندگاری بیشتر عطر می‌توانید از دئودورانت‌های بدون بو استفاده کنید و آن را با عطر مورد نظر مخلوط کنید. دئودورانت بدون بو داو برای اینکار مناسب هستند و به نسبت قیمت مناسبی دارند.

  1. عطرها را در کشوی لباس بگذارید

می‌توانید عطرها را داخل کشوی لباس‌های خود بگذارید. به این ترتیب، میزانی از بوی عطر روی بافت لباس پخش می‌شود و زمانی که آن لباس‌ها را بپوشید، رایحه عطر را بیشتر متوجه خواهید شد.

  1. از اسپری‌های ضد تعریق غافل نشوید

اگر بتوانید انواع مرغوبی از اسپری‌های ضد تعریقی که در بازار وجود دارند، را تهیه کنید، می‌توانید برای طول روز از آنها هم استفاده کنید تا بوی عرق، مانع از پخش رایحه خوش عطر نشود. در حال حاضر انواعی از اسپری ‌های ضد تعریق رکسونا، کامان، گارنیر و لورال از برندهای ایرانی یا خارجی وجود دارند که همگی برای استفاده خانم‌ها و آقایان مناسب‌اند.

  1. عطر را روی هوا اسپری نکنید

سعی کنید عطر را به صورت مستقیم روی لباس و یا بدن خود اسپری کنید و از اسپری کردن آن در هوا خودداری کنید، اینکار باعث پخش شدن ذرات عطر در هوا به جای قرارگیری آن روی بدن شما می‌شود.

  1. حواستان به نبض بالای گوش باشد

توصیه می‌شود از میان نبض‌های مختلفی که برای اسپری کردن عطر وجود دارد، بالای گوش را برای اینکار انتخاب کنید، چرا که این ناحیه چرب است و عطر را برای مدت طولانی‌تری روی بدن حفظ می‌کند.

موارد اشاره شده از بهترین راه‌های افزایش ماندگاری عطر و ادکلن محسوب می‌شوند، اما شما می‌توانید هر یک از موارد اشاره شده را یک به یک امتحان کنید و ببینید کدام یک از آنها برای ماندگاری عطر شما تاثیر بیشتری دارند.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 27 اردیبهشت 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.