راهنمای خرید انواع پرده - پارسی زی
آموزش تعمیرات موبایل رایگان

آموزش تعمیرات موبایل رایگان

آموزش رایگان تعمیرات موبایل یکی از ویژگی های قابل توجه و استثنایی دوره آموزش موبایل آموزشگاه مهیا موبایل که به جرات میتوان گفت که در هیچ آموزشگاه و …

بهترین فصل کاشت مو چه زمانی است؟

بهترین فصل کاشت مو چه زمانی است؟

بهترین فصل کاشت مو چه زمانی است؟ کاشت مو در زمستان بهتر است یا تابستان ؟ این سوال یکی از رایج ترین سوالاتی است که …

انواع صابون صندل صابون صندل

انواع صابون صندل صابون صندل

انواع صابون صندل صابون صندل ما در این پست از سایت گلدن کویین برای شما در خصوص  انواع صابون صندل توضیح خواهیم داد،با ما همراه باشید …

راهنمای خرید انواع پرده

پرده یکی از مهم ترین بخش های تشکیل یک دکوراسیون است و متاسفانه بسیاری از خانم ها به آن اهمیت نمی دهند!

تاثیر پرده به قدری در زیبایی خانه زیاد است که گاه حتی نیازی نیست که مثلا دکور پذیرایی تان را از صفر تا صد عوض کنید! بلکه می توانید با خرید پرده پذیرایی جدید و جابجایی لوازم، کاری کنید که کل دکوراسیون منزل تان نو و جدید به نظر برسد.

اما برای اینکه بتوانید یک خرید درست و اصولی داشته باشید و به قولی پول تان را هدر ندهید باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را در برای خرید پرده راهنمایی کنیم.

انتخاب پارچه، جنس و دوام پرده

پارچه، جنس و میزان دوام سه عامل مهم و تاثیرگذار هستند، چراکه هر سه به هم مرتبط می باشند. برای مثال وقتی جنس پارچه خوب و با دوام باشد قطعا استحکام بیشتری خواهد داشت.

مهم تر از همه این موارد، این است که شما قرار است آن را برای کدام قسمت خانه تان بخرید؟ اگر خرید پرده اتاق خواب یا دیگر بخش های خانه باشد، پس نیاز به جنس پارچه های متفاوتی دارد.

مثلا برخی از اتاق خواب ها به دلیل موقعیت شان بسیار آفتاب گیر هستند و به همین خاطر بهتر است پرده هایی با جنس های ضخیم استفاده کنید. البته پیشنهاد می کنیم که اگر به اندازه کافی بودجه دارید، از پارچه هایی بهره ببرید که در برابر اشعه نور خورشید بسیار مقاوم هستند.

به طور کلی برای خرید پرده پارچه های مختلفی وجود دارد که معروف ترین و پر استفاده ترین شان شامل کتان، ابریشم فاکس، پارچه چیت و ابریشم زر بافت می شود.

انتخاب نقش پرده

طرح و نقش پرده یکی دیگر از مهم ترین فاکتور هاست. همانطور که دکوراسیون دارای سبک های متفاوتی است، پرده ها هم با توجه به جنس و رنگ و طرح های شان در سبک های مختلفی قرار می گیرند.

بنابراین باید بدانید که سبک دکور و چیدمان منزلتان چگونه است و بر اساس آن طرح پرده را انتخاب کنید. برای مثال هیچوقت در پذیرایی که حالت رسمی تری دارد و معمولا اولین قسمت خانه است که مهمان های رسمی و غیر رسمی به آن وارد می شوند، نباید پرده ای نازک و سبک بر پنجره بزنید!

پس برای خرید پرده پذیرایی، پرده هایی چند لایه و ضخیم مناسب تر اند. در این مورد بهتر است رنگ و طرح پرده را با کاغذ دیوای ست کنید البته اگر دیوارهای تان با کاغذ دیواری پوشش داده شده باشند!

اگر قصد دارید تا کل پرده های خانه تان را عوض کنید توصیه می کنیم که به هیچ وجه از پرده هایی با طرح های یکسان در کل خانه استفاده نکنید! برای مثال خرید پرده آشپزخانه باید کاملا متفاوت با پرده ای باشد که برای اتاق خواب ها سفارش می دهید.

آشنایی با جنس انواع پرده

  • پرده توری و حریر

پرده حریر فضای خانه تان را تغییر چندانی نمی دهد، یعنی اگر قصدتان از خرید پرده، تغییر دکوراسیون باشد، این پرده های حریر و طوری ساده تاثیر چندانی بر منزل ندارند اما به طور کلی برای اتاق ها و دکوراسیون هایی به سبک مینیمال ساده و کلاسیک مناسب اند.

  • پرده ابریشم و مخمل

پرده های ابریشمی و مخملی دو مورد از پر طرفدار ترین پرده هایی هستند که بسیار برای دکوراسیون های سلطنتی مناسب اند.

معمولا در بیشتر مدل های رسمی، این دو جنس پارچه با یکدیگر ترکیب می شوند و برای پذیرایی هم گزینه خوبی هستند. قیمت این پرده ها کمی بالاست و شتشوی شان هم در خانه امکان پذیر نیست.

  • پرده کتان و نخ

این روزها برای دوخت و طراحی پرده، پارچه های کتان و نخی بسیار روی بورس هستند چراکه شما می توانید به دلیل تنوعی که در طرح ها و رنگ هایش وجود دارد، آن ها را با هر دکوری در منزل خود ست کنید.

این پرده ها بسیار برای اتاق خواب مناسب اند چراکه با طرح های ساده شان آرامش خاصی به اتاق می بخشند.

برخی از نکات کلیدی خرید پرده

  • در انتخاب یراق آلات برای پرده دقت کنید، این یراق ها که شامل کتیبه، انواع لوازم تزیینی فنری و کریستالی، منگوله های رنگی، آویز پرده و شرابه می شود برای دکورهای کلاسیک مناسب هستند.
  • در هنگام خرید چوب پرده حتما دقت کنید، چراکه آنها به دو روش نصب می شوند و در روش اول سقف بلند تر دیده می شود و روش بعدی پنجره بزرگتر.
  • میزان ضخامت پارچه ای که برای دوخت پرده انتخاب می کنید اهمیت زیادی در ورود نور به خانه تان دارد. پس هر چه ضخیم تر باشد نور کمتری به داخل آمده و هر چه نازک تر، نور بیشتری!
  • نکته دیگری که در مورد پرده های طرح دار بسیار مهم است، این می باشد که بهتر است اگر مبلمان تان ساده و بدون طرح است، پرده طرح دار انتخاب کنید.

 

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 12 خرداد 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.