6 عامل مهمی که منجر به طلاق زوجین می‌شود - پارسی زی
آیا با پاسپورت تاریخ گذشته می‌توان وارد ایران شد؟

آیا با پاسپورت تاریخ گذشته می‌توان وارد ایران شد؟

آیا با پاسپورت تاریخ گذشته می‌توان وارد ایران شد؟ یکی از دغدغه‌ها و سوالات ایرانیان خارج از کشور همواره این سوال است که آیا با …

شرایط و قیمت رهن و اجاره و خرید و فروش ملک در شهر رودسر

شرایط و قیمت رهن و اجاره و خرید و فروش ملک در شهر رودسر

شرایط و قیمت رهن و اجاره و خرید و فروش ملک در شهر رودسر رهن و اجاره ملک درشهر رودسر به عنوان یکی از شهرهای …

برای سال جدید به اتاق‌های خونه رنگ و بوی تازه ببخشید!

برای سال جدید به اتاق‌های خونه رنگ و بوی تازه ببخشید!

برای سال جدید به اتاق‌های خونه رنگ و بوی تازه ببخشید! هرساله نزدیک عید و سال نو که می‌شود ایرانیان به فکر تغییرات اساسی در …

بدون شک یکی از بدترین اتفاقات ممکن در زندگی زناشویی جدایی و طلاق است. طلاق غالبا آخرین راهکار برای پایان دادن به اختلافات زناشویی بوده و امری سخت و دردناک تلقی می‌شود. یقینا به آخر رسیدن زندگی مشترک برای افراد تنش‌های روانی بسیاری را به دنبال دارد. آگاهی و شناخت از عواملی که زمینه جدایی را فراهم می‌کند در پیشگیری از طلاق نقش تعیین کننده‌ و مهمی را ایفا می‌کند. برای داشتن ازدواجی موفق باید در ابتدا  زوجین نسبت به روحیات و خلقیات یکدیگر شناخت کافی داشته باشند. به همه افراد توصیه می‌شود که به منظور بررسی و شناخت دقیق‌تر از یکدیگر از مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرند تا با آگاهی بیشتری برای مقوله ازدواج آماده شوند. علاوه بر این به افراد متاهل توصیه می‌شود هر چند وقت یک بار به مشاوره خانواده مراجعه کنند و با راهنمایی‌های متخصصین این حوزه کیفیت روابط و زندگی زناشویی خود را بهبود ببخشند. در ادامه عوامل مهمی که منجر به طلاق زوجین می‌شود را با هم بررسی خواهیم نمود. پس با ما همراه شوید.

عوامل زمینه ساز طلاق

عدم شناخت کامل از یکدیگر

بسیاری از زوجین در اوایل دوران آشنایی به علت هیجان و شوق زیاد شناخت کافی از یکدیگر پیدا نکرده و این موضوع را نادیده می‌گیرند. آنان با این کار از ایرادات هم چشم پوشی می‌کنند وفقط رویای رسیدن به هم را در ذهن خود می‌پرورانند. اما مدتی پس از فروکش کردن احساسات و هیجانات متوجه حقایق می‌شوند که دیگر دیر شده است. این اختلافات غالبا با بروز ناسازگاری‌ها و جر و بحث آغاز شده و در نهایت به جدایی و طلاق ختم می‌گردد. برای پیشگیری از این مشکل بهتر است قبل از ازدواج تمامی جوانب را در نظر بگیرید و با کمک مشاور از اخلاق و روحیات یکدیگر باخبر شوید. حال اگر بعد از ازدواج با چنین مشکلی روبرو شدید نباید شتاب زده عمل کنید و برای حل مشکلات می‌بایست از مشاوره خانواده کمک بگیرید.

مشکلات مالی و اقتصادی

امروزه مشکلات مالی را می‌توان یکی از اصلی‌ترین عوامل طلاق دانست. این مورد می‌تواند ناشی از درآمد ناکافی برای گذراندن امور زندگی، توقعات نابه جا، ولخرجی، تجمل گرایی و پنهان کاری یکی از زوجین از دارایی‌هایش باشد. در چنین شرایطی زن و شوهر باید در رابطه شرایطی مالی با یکدیگر صحبت نموده و با درک مناسب از اوضاع اقتصادی برای مخارج خود برنامه ریزی نمایند. در اینجا این نکته را باید خاطر نشان کرد که هیچ سختی پایدار نیست و با کوشش و تلاش هوشمندانه می‌توان به موفقیت و زندگی بهتری دست یافت.

مشکلات جنسی

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند به طلاق زوجین منجر شود مسائل جنسی است. در برخی از خانواده‌ها بسیاری از زنان و مردان به دلایل مختلفی از برقراری تماس جنسی خودداری می‌کنند و همین موضوع سبب شده که یکی از طرفین به خیانت و ارتباط با فرد دیگری روی آورد. از آن جایی که عدم ارضای نیاز جنسی در چارچوب خانواده باعث از بین رفتن صمیمت و بروز مشکلات دیگری می‌شود باید پیش از وقوع هر مشکلی برای بهبود شرایط چاره‌ای اندیشید. در چنین مواقع مراجعه به مشاوره جنسی می‌تواند به بهبود روابط جنسی و بالا بردن کیفیت آن کمک بسزایی ‌کند.

عدم صداقت و نبود اعتماد

بی‌شک یکی از شروط اصلی پایداری هر ازدواجی صداقت و عدم پنهان کاری است. زن و شوهر از همان ابتدا متعهد می‌شوند که در تمامی مسائل باید با یکدیگر روراست باشند و چیزی را از همسرشان مخفی نکنند. در واقع زوجین با پنهان کردن حساب‌های مالی، مخفی کردن خرج‌های شخصی و اطلاع ندادن از رفت و آمدها، صمیمیت را در زندگی مشترکشان از بین می‌برند و اعتماد را از یکدیگر سلب می‌کنند. انجام این کارها به تنهایی می‌تواند دلیلی بر طلاق و جدایی باشد. برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود که از همان ابتدای رابطه تمامی مسائل را با همسرتان در میان بگذارید و در همه امور صداقت داشته باشید. با این کار حس اعتماد و اطمینان را در یکدیگر تقویت خواهید کرد.

بی‌توجهی به یکدیگر

متاسفانه در برخی از خانواده‌ها زوجین نسبت به یکدیگر بی‌توجه بوده و به هم اهمیتی نمی‌دهند. این بی‌توجهی می‌تواند از نظر عاطفی، احساسی و یا هر چیز دیگری باشد. در این شرایط زوجین از ادامه زندگی دلسرد می‌شوند و به فکر طلاق می‌افتند. اما طلاق همیشه مناسب‌ترین راهکار نیست و باید پیش از هر کاری مشکلات را با مشاوره طلاق در میان گذاشت. متخصص با گوش دادن به صحبت‌های زوجین و سنجیدن شرایط می‌تواند بهترین و منطقی‌ترین راهکار را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

عدم تعادل در مسائل کاری و شخصی

یکی از مسائل رایجی که خیلی زوجین از آن شکایت می‌کنند عدم توانایی همسرشان در برقراری تعادل بین کار و زندگی شخصی است. به طور کلی افراد به همان اندازه که به وظایف شغلی خود متعهد هستند باید در زندگی شخصی خود نیز مسئولیت پذیر باشند. به طور کلی هدف از کار کردن کسب پول و رفاه حال خانواده است. پس اگر بنا به هر دلیلی بیشتر وقتتان را به کارتان اختصاص می‌دهید، با همسرتان درباره شرایط شغلی خود صحبت نموده و در روزهای تعطیل تایم بیشتری را با خانواده بگذرانید.

نتیجه گیری

برخی از زوجین در مواجهه با هر مشکلی به جدایی فکر می‌کنند و طلاق را بهترین راه‌حل برای رفع مشکلات خود می‌دانند. اما طلاق اولین و بهترین راهکار نیست و ابتدا باید پیش از هر چیزی علت مشکل را ریشه یابی کرد. در اغلب موارد تصمیم به طلاق از مواردی نظیر عدم شناخت کامل یکدیگر، مشکلات اقتصادی، اختلافات جنسی، عدم صداقت و… نشأت می‌گیرد. در چنین شرایطی مشاوره طلاق به افراد کمک می‌کند تا زوجین از شرایط طلاق، آسیب‌های بعد از جدایی و مراحل آن مطلع شده و با دید بهتری در این راه قدم بردارند. حال اگر پس از ارائه راهکارهای مختلف زن و شوهر به این نتیجه برسند که طلاق تنها راه پیش روی آنهاست، مشاور شما را در این راه یاری می‌دهد تا آسیب‌های کمتری را متحمل شوید. پس یادتان باشد که در صورت وقوع هر مشکلی شتاب زده عمل نکنید و قبل از هر تصمیمی به کمک مشاور راه‌حل مناسبی را برای رفع مشکلاتتان بیابید.

برگرفته از سایت شکرانه: shokranehcc.com

آدرس مرکز مشاوره روی نقشه
https://maps.app.goo.gl/zXeDttmvbPZswSzV8

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 31 خرداد 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.