چرا طعم غذای هواپیماها متفاوت است؟ - پارسی زی
چه نکاتی رادر زمان انتخاب وسایل آشپزخانه در نظر بگیریم؟

چه نکاتی رادر زمان انتخاب وسایل آشپزخانه در نظر بگیریم؟

این روز ها تنها به تجهیز کردن یک خانه و بخش های آن به شکل صرف اهمیت نمی دهند بلکه تلاش می شود تا با …

ریمپ ایسیو انواع مدل های 405 در مرکز کاراک

ریمپ ایسیو انواع مدل های 405 در مرکز کاراک

ریمپ ایسیو انواع مدل های ۴۰۵ در مرکز کاراک اگر می خواهید ۴۰۵ خود را تیونینگ کنید و همچنان عملکردهای ایمنی و دوام خودرو را …

کرکره فولادی

کرکره فولادی

کرکره فولادی در جامعه امروزی امنیت خیلی اهمیت پیدا کرده است و در هنگام ساخت ساختمان‌های تجاری، منازل مسکونی، پارکینگ‌ها‌و مغازه‌ها‌بیشتر از قبل به آن …

چرا طعم غذای هواپیماها متفاوت است؟

به طور معمول، اکثر افرادی که سفر هوایی را تجربه کرده اند؛ متوجه تغییر طعم غذا در هواپیما شده اند! این تفاوتی که در طعم خوراکی ها و غذاهای هواپیما وجود دارد، به علت یک سری دلایل مختلف رخ می دهد که مطمئنا خیلی ها؛ از این دلایل با خبر نیستند.

گاهی اوقات بیشتر این تغییراتی که در طعم غذای هواپیماها به وجود می آید؛ به خاطر مصرف بیش از اندازه چاشنی هایی نظیر؛ هل، ادویه کاری، دارچین، زعفران، گرد لیمو و… است که مزه اصلی غذا به طور کاملا از بین می رود و طعم این ادویه ها غالب بر آن می شوند.

اما این مورد، فقط یکی از دلایل تغییر طعم غذا در هواپیما است و عوامل دیگری نیز در آن نقش دارند. شما نیز اگر علاقمند هستید که اطلاعات بیشتری درباره این موضوع به دست آورید؛ بهتر است تا انتهای این مقاله جذاب، همراه ما باشید و به مطالب ذکر شده توجه کنید.

برخی از دلایل تغییر طعم غذا در هواپیما

  • ترس از ارتفاع و پرواز

از جمله مواردی که می تواند باعث شود طعم غذاها برای مسافران در هواپیما متفاوت باشد؛ ترس از ارتفاع یا ترس از پرواز است. به همین خاطر توصیه می شود؛ در حین سفر با کودکان و سالمندان، بیشتر به این موضوع توجه کنید.

معمولا افرادی که ترس از ارتفاع دارند؛ در طول سفر دچار استرس شدید می شوند و همین امر باعث می شود از طعم غذا، لذت نبرند. پس تا حد امکان سعی کنید استرس را از خود و اطرافیان تان دور کنید.

  • رطوبت پایین

همان طور که می دانید؛ رطوبت پایین در هوا به شکل ناگهانی؛ راه تنفسی افراد را خشک می کند و همین موضوع باعث می شود، به خوبی مزه و بوهای غذا را تشخیص ندهند.

  • ارتفاع زیاد

یکی دیگر از دلایل تغییر طعم غذا در هواپیما؛ ارتفاع زیاد آن است. هواپیماها به طور معمول بیش از ۳۰۰۰ متر از زمین فاصله می گیرند و غذا در این ارتفاع؛ بسیار سنگین و خشک تر از غذای عادی است.

  • سرد بودن غذا

برخی از افراد متخصص نیز عقیده دارند؛ سرد بودن غذا می تواند باعث تغییر مزه آن در هواپیما شود. زیرا اکثر افراد به طور معمول عادت دارند که غذاهای شان را به صورت گرم بخورند و خیلی به غذاهای سرد، علاقه نشان نمی دهند.

  • خشکی هوا

خشکی هوا نیز به طور زیادی در تضعیف قوه بویایی نقش دارد و باعث می شود مسافران نتوانند به خوبی بوی غذاها را حس کنند. در نتیجه با ضعیف شدن حس بویایی، حس چشایی انسان هم تا حدودی از بین می رود.

شاید برای تان جالب باشد؛ زمانی که مسافران در هواپیما هستند حدود ۷۰ درصد از قوه چشایی خود را از دست می دهند و طعم واقعی هر چیزی را که می خورند، احساس نمی کنند.

علاوه بر این، عوامل محیطی دیگری نیز مانند سر و صدای داخل هواپیما، گریه نوزادان یا صدای بازی کودکان، صدای موتورهای هواپیما و… بر روی حس های افراد تأثیر می گذارند و برخی از گیرنده ها را از کار می اندازند.

  • استفاده از محصولات غذایی بی کیفیت

اغلب شرکت ها و آژانس های هواپیمایی برای این که رضایت مسافران را جلب کنند؛ سعی می کنند از محصولات غذایی با کیفیتی بهره بگیرند و متنوع ترین منوی غذایی را به آن ها ارائه دهند. اما برخی از این شرکت ها نیز این موضوع را اصلا در نظر نمی گیرند و غذاهای شان از کیفیت لازم برخوردار نیست.

این گونه از آژانس های هواپیمایی؛ معمولا از میوه، سبزیجات و گوشت های تازه استفاده نمی کنند و همین امر می تواند یکی دیگر از دلایل تغییر مزه غذا در سفر هوایی باشد. از این رو پیشنهاد می کنیم؛ حتما درباره شرکت های مختلف هواپیمایی، اطلاعات لازم را به دست آورید و یک گزینه مناسب را انتخاب نمایید.

همچنین برای خرید بلیط های سفرتان، بهتر است به صورت آنلاین اقدام کنید تا در زمان تان صرفه جویی شود. برای این کار کافی است؛ به سایت رزرو بلیط هواپیما مستر بلیط وارد شوید و با بهترین قیمت ممکن، بلیط های تان را بخرید.

  • پایین آمدن سطح اکسیژن خون

توجه داشته باشید که فشار داخل هواپیما، با فشار عادی هوایی که در زمین وجود دارد؛ فرق دارد. فشار درون هواپیما موجب کاهش سطح اکسیژن خون می شود و این امر هم به صورت مستقیم بر روی گیرنده های بویایی تأثیراتی را به جای می گذارد.

وسایل لازم برای سفر در هواپیما

  • خودکار

در برخی مواقع شاید لازم باشد فرم اطلاعات اولیه خود را پر کنید و یا این که بخواهید یک یادداشت برداری داشته باشید. چنین زمان هایی شاید خودکار پیدا نکنید و بهتر است حداقل ۱ خودکار را همراه خود داشته باشید.

  • چشم بند

کسانی که می خواهند یک خواب راحت در هواپیما داشته باشند؛ بهتر است از چشم بندهای مختلف بهره بگیرند زیرا در اکثر پروازها، چراغ ‌های کابین را خاموش نمی کنند و این امر می تواند برای تان مزاحمت ایجاد کند.

  • هدفون‌ صداگیر

به طور معمول صدای موتور هواپیماها برخی مواقع بسیار بلند و آزار دهنده است. از این رو پیشنهاد می کنیم یک هدفون خنثی کننده صدا با خود ببرید و در حین پرواز هواپیما، از آن بهره بگیرید. با استفاده از این وسیله می توانید صداهای اطراف را از خود دور کنید و در آرامش به استراحت بپردازید.

  • بالش مسافرتی

اگر یک سفر هوایی طولانی مدت پیش رو دارید؛ بهتر است از بالش های مسافرتی نیز بهره بگیرید و در سفرتان برای خود استفاده کنید تا دچار گردن درد نشوید. گاهی اوقات در برخی از ایرلاین ها؛ به مسافران پتو و بالش نیز می دهند اما این بالش ها بیشتر شبیه به یک تکه صاف پنبه مصنوعی هستند و ممکن است با آن ها احساس راحتی نداشته باشید.

  • پاور بانک

پاور بانک، یکی دیگر از وسایلی است که در هر گونه سفری به دردتان خواهد خورد و توصیه می شود حتما آن را به همراه خود ببرید تا به راحتی و بدون مشکل؛ بتوانید تلفن های همراه تان را شارژ کنید.

  • کابل USB

یک مورد دیگر از وسایل لازم برای سفر در هواپیما؛ کابلUSB است. اگر پاور بانک ندارید؛ بهتر است از کابل های یو اس بی استفاده کنید و حداقل یک کابل همراه خود داشته باشید. زیرا امروزه در بسیاری از هواپیماها؛ بر روی هر صندلی یک پورت USB وجود دارد که می توانید با بهره گرفتن از آن ها، گوشی یا تبلت خود را شارژ کنید.

  • لباس اضافه

توجه داشته باشید که در شب ممکن است هوا در هواپیما تا حدودی سرد شود و داشتن یک دست لباس اضافه، می تواند بسیار کارآمد و عالی باشد. البته در چنین مواقعی؛ پرسنل به مسافران پتو می دهند اما همچنان بهتر است احتیاط های لازم را به کار بگیرید و یک ژاکت سبک اضافه، با خود ببرید.

توجه به این موارد می تواند کمک زیادی به مسافران کند اما با این حال؛ برخی از افراد بدون داشتن آگاهی های لازم، اقدام به سفر هوایی می کنند و با مشکلاتی مواجه می شوند که حاصل بی توجهی خود آن ها، به قوانین و نکات ضروری است.

در آخر نیز به شما توصیه می کنیم؛ تقریبا تا ۲ ساعت پیش از این که وارد هواپیما شوید، از خوردن غذاهای سرخ کردنی، شور و حبوبات خودداری کنید تا دچار حالت تهوع نشوید و مشکلات جسمانی برای تان به وجود نیاید.

همچنین فراموش نکنید که تغییر طعم غذا در هواپیما؛ تا حدودی در بین تمام مسافران وجود دارد و بهتر است به جای خوردن غذای زیادی، آب و مایعات کافی بنوشید.

 

آخرین بروز رسانی در : شنبه 2 مرداد 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.